Kerro rehellisesti miltä tuntuu olla melkein 70-vuotias??
Kommentit (57)
MItäs tässä odotan kuolemaa niin kuin olen tehnyt koko elämäni.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen melkein, koska olen jo vähän yli. Tuntuu kurjalta nähdä nuorempien touhuja täällä maailmassa. He ovat niin kokemattomia ja tyhmiä. Pilaavat kaikkitietävyydessään omaa ja ikävä kyllä muidenkin elämää. Tosi ikävää touhua. Johtuu valtavasta nykyihmisen itsekkyydestä.
Sitä paitsi sinäkin jo vähän yli 70-vuotias olet joskus ollut nuori, kokematon ja tyhmä.
Kukaan ei ole niin itsekäs, kokematon ja tyhmä kuin 88-vuotias äitini. Hän on pilannut kaikkien elämän, ennen kaikkea omansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen melkein, koska olen jo vähän yli. Tuntuu kurjalta nähdä nuorempien touhuja täällä maailmassa. He ovat niin kokemattomia ja tyhmiä. Pilaavat kaikkitietävyydessään omaa ja ikävä kyllä muidenkin elämää. Tosi ikävää touhua. Johtuu valtavasta nykyihmisen itsekkyydestä.
Sitä paitsi sinäkin jo vähän yli 70-vuotias olet joskus ollut nuori, kokematon ja tyhmä.
Kukaan ei ole niin itsekäs, kokematon ja tyhmä kuin 88-vuotias äitini. Hän on pilannut kaikkien elämän, ennen kaikkea omansa.
Kukin vuorollaan on pilaamassa maailmaa.
Ihanaa. Harrastan joukkuepelejä kolmekymppisten kanssa ja syvällisiä keskusteluja itseäni vanhempienkin kanssa. Ajatuksiani ei enää väheksytä siksi että muka näytän teiniltä, mistä tilanteesta kärsin aikoinani vuosikymmenten ajan.
Olen tehnyt järkivalintoja ja nautin siitä nyt.
Vierailija kirjoitti:
20 jatkaa. Nautin myös pojantyttärieni 14v ja 16v seurasta hyvin paljon. Meillä on paljon naurua ja välittämistä. Myös omat poikani ovat minulle tärkeitä. Tällä 16v tytöllä on poikaystävä jonka näin tässä vähän aikaa sitten ekaa kertaa, olivat kaikki kolme luonani viikonloppua viettämässä. Hieno poika on kyllä, lähti kanssani kauppaan ja kutsuu minua mummiksi niinkuin omat lapsenlapseni. Ei antanut minun kantaa kauppaostoksia, todella hyvin kasvatettu poika. Olen kyllä onnellisessa asemassa.
Mikähän tässä kommentissani oli alapeukun arvoista, hmm...
No enpä tiedä, onko ihan kauheasti se persoonallisuus muuttunut elinaikana. Edelleen miettiin saman tyyppisiä asioita kuin nuorempanakin. Ehkä perseptiiviin on tullut sellanen muutos, ettei enää ajattele välttämättä, mitä tekee 20 vuoden päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä taas pahantahtoinen nykyajan nuori naisihminen puhuu. Mistä se pahuus teihin oikein sikiää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukin vuorollaan on pilaamassa maailmaa.
Ei tarvitse olla. Hyvä ihminen sentään koita tajuta.
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa eikä ole enää ulkonäköpaineita.
Musta se on vaan jotenkin surullista nuorena ihmisenä, että sen vasta tuossa iässä ymmärtää. Päälle 60v äitini toitottaa jatkuvasti tuota että "nyt ei tarvitse enää välittää eikä huolehtia ulkonäöstä". En itse ihan ymmärrä tuota, että koko elämäkö meni jotain ulkonäköpaineita miettiessä ja nehän on ihan humpuukia muutenkin ulkonäköpaineet? Naiset melkein itse aiheuttaa itselleen ja jotkut ventovieraat miehet. Jos etsii sen yhden rakkaan ihmisen niin hän kyllä rakastaa sisistäsi vaikka et näyttäisikään ihan täydelliseltä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
20 jatkaa. Nautin myös pojantyttärieni 14v ja 16v seurasta hyvin paljon. Meillä on paljon naurua ja välittämistä. Myös omat poikani ovat minulle tärkeitä. Tällä 16v tytöllä on poikaystävä jonka näin tässä vähän aikaa sitten ekaa kertaa, olivat kaikki kolme luonani viikonloppua viettämässä. Hieno poika on kyllä, lähti kanssani kauppaan ja kutsuu minua mummiksi niinkuin omat lapsenlapseni. Ei antanut minun kantaa kauppaostoksia, todella hyvin kasvatettu poika. Olen kyllä onnellisessa asemassa.
Sanos muuta, mutta yritetään ymmärtää. Ainakin ne, jotka haluavat ymmärtää tätä nykymenoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä sitä jahkaat. Sinulla on oma elämäsi hoidettavana. Elä ja hoida sitä.
Ikä lisääntyy niin hissukseen, että ei sitä vaan yhtenä aamuna herätä vanhuksena. Ehtii siihen tottua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta se on vaan jotenkin surullista nuorena ihmisenä, että sen vasta tuossa iässä ymmärtää. Päälle 60v äitini toitottaa jatkuvasti tuota että "nyt ei tarvitse enää välittää eikä huolehtia ulkonäöstä". En itse ihan ymmärrä tuota, että koko elämäkö meni jotain ulkonäköpaineita miettiessä ja nehän on ihan humpuukia muutenkin ulkonäköpaineet? Naiset melkein itse aiheuttaa itselleen ja jotkut ventovieraat miehet. Jos etsii sen yhden rakkaan ihmisen niin hän kyllä rakastaa sisistäsi vaikka et näyttäisikään ihan täydelliseltä
No hän ymmärsi sitten vasta. Hyvä niinkin. Ymmärrä sinä ja hoida oma elämäsi.
No kyllä oli maailman kirjat vähän paremmin silloin kun nämä nykyiset vanhukset olivat tekemässä työtä ja kasvattamassa lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku lienee kateellinen, tai arvelee että valehtelet tai kehuskelet, meitä on niin moneen junaan. Kiva, ett sinulla on noin hyvät välit perheen nuorten kanssa. :)
Vierailija kirjoitti:
Tottakai on ulkonäköpaineita, nythän niitä vasta onkin.
Äänestin Petteri Orpoa pilaamaan nuorilta Suomen.
Tämä on taas näitä kysymyksiä mihin voi tulla vastauksia laidasta laitaan. Joku voi olla jo täysin kyllästynyt elämään esimerkiksi sairauksien takia. Joku hyväkuntoinen puolestaan voi olla todella iloisella tuulella päivästä toiseen.
Ihan mukavaa, kiva, että ollaa aika hyvässä kunnossa molemmat. Tulevaisuus vähän mietityttää, kun tietää, että fyysisesti aletaan jossain kohtaa menemään alamäkeä, ja se että jos jää yksin, kuinka pärjää.