Naiset, mitä te haluatte parisuhteelta? Vaimoni haluaa erota ja meillä ei kuulemma ole ollut parisuhdetta enää vuosiin.
Ei tunnu haluavan edes antaa mahdollisuutta enää. Ei kuulemma ole ketään toista, hän haluaa olla yksin mieluummin kuin minun kanssani.
Kommentit (361)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit kyllä kysyä asiaa naisilta, mutta todellisuudessa naiset tekevät yhtä ja sanovat toista. Itse en kiinnitä huomiota niinkään siihen mitä nainen sanoo vaan mitä tämä tekee. Harvoin nämä kohtaavat. Oikeastaan juuri koskaan. Nainen sanoo miehelle että tekisi kotityöt jne. No, teeppä puoli vuotta kaikki mitä hän pyytää. Huomaat että tämä on vain entistä vihaisempi, koska et sanonut vastaan edes. Nainen on epävarma eikä tiedä mitä haluaa. Miehen kuuluu johtaa ja näyttää mitä nainen haluaa.
Miehenä on osattava pitää kipinä yllä. Kun se nainen lakkaa arvostamasta olet hänelle kuin kasa....
Erittäin harva mies osaa tätä ja yhä useamman mielessä naiset eivät ole sen vaivan arvoisia tänä päivänä.
Naiset ovat monimutkaisia, libidonsa orjia ihan yhtä paljon kuin miehetkin, mutta evoluutio on muokannut naisten psykologian niin kompleksiseksi että itse en usko s
Loppujen lopuksi se, että kotityöt tehdään just siten kuin hän sanoo, on tärkeämpää kuin se, että joku muu ne tekee, eikä itse tarvitse. Tiskikoneen täytöstä ja tyhjennyksestä tosin vttuilua tulee nykyään enää harvakseltaan, muuten vaan näytetään nyrpeää naamaa, etenkin jos sitä ei ole piripintaan täytetty niin että vain puolet puhdistuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaha, tyypillinen tyhmä mies, joka ei tajua, että ruoka ja pesuaineet ynnä muut kaupassa ihan oikeasti maksavat ihan oikeaa rahaa. Eron jälkeen naisen talous on paljon paremmalla tolalla, kun sen saa suunnitella itse.
Vaikea olis tuota uskoa, kun maksan kaupassa aina kaiken.
- mies, joka ei ole yhtään sen vähempää erouhan alla.
Lukutaidoton mies näköjään. Toivottavasti puolisosi ei ole yrittänyt selvittää sinulle huonon vointinsa syitä ainakaan kirjoittamalla.
Olen ohis ja vastasin viimeiseen yleistävään virkkeeseen.
Miten se liittyy asiaan mitä minä haluan suhteelta? En välttämättä halua aivan samoja asioita joita emäntäsi haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se vanha:
Mies pettää - miehen vika, nainen oli täydellinen kumppani
Nainen pettää - miehen vika, nainen oli täydellinen kumppani
Suhde kariutui syystä X - miehen vika, nainen oli täydellinen kumppani
Suhde kariutui naisen syystä - mies valehtelee, nainen oli täydellinen kumppani
vauva.fi pähkinänkuoressa
Hiljainen rukous, että osaisi välttää sinun kaltaisia miehiä ikuisesti, eikä enää ikinä törmäisi teihin.
Ei nuo minun mielipiteitä ole, vaan ihan tätä palstaa seuraamalla luotua yleistystä "keskustelun" tasosta. Melkein sama mistä on kyse, jos suhteessa on ongelmia, niin ongelma on miehessä.
Eikä pelkästään tämän palstan ongelma vaan laajempi.
Vai milloin olette nähneet mediassa jutun jossa nainen avoimesti ja rehellisesti myöntäisi virheensä parisuhteessa?
Vierailija kirjoitti:
Meillä sama, sanoin miehelleni samaa eli
- ei seksiä 8 vuoteen, hänen valintansa
- ei halailua, pussailua, hänen valintansa
- ei vietä aikaa lasten kanssa kuin kysyen miten meni koulussa
-ei ota muiden mielipiteitä huomioon, hänen talo ja säännöt
Tässä muutama esimerkki parisuhteesta joka ei toimi. Ei se toinenkaan osapuoli ikuisuuksiin jaksa.
No tässä ei ole plussa-puolia, mutta toisaalta ei miinus-puoliakaan, että suurin osa tässä tilanteessa vaan jatkaa
sitten jos on huutoa, hakkaamista, pettämistä, päihteitä ja ties mitä siinä, niin se on ihan eri asia
Vierailija kirjoitti:
Kai se vaihtelee, mitä se kenellekin tarkoittaa. Mulla myös käynnissä eromietinnät ja syy myös tuo, etten koe meillä olevan parisuhdetta. Mulle se tarkoittaa tätä:
- kaikki romanttiset eleet puuttuu, seksiä on vähän, en tunne olevani naisena haluttu tässä suhteessa
-miehen suku ja siihen liittyvät menot ovat miehelle tärkeämpiä kuin meidän omat (tai ainakin laittaa ne ajankäytössä etusijalle), minkä koen niin, ettei miehellä ole halua rankentaa yhteistä elämää meille, vaan odottaa mun sopeutuvan hänen elämäänsä
-teen suuren osan käytännön asioista itse, mies on tehnyt itsensä mulle tarpeettomaksi niissä, hän ei tuo mitään helpotusta arkeeni (käytännön elämä olisi yhtä helppoa yksin kuin parisuhteessa, ehkä jopa helpompaa, kun kaiken voisi tehdä oman mielensä mukaan).
Mutta vaimosi syyt ovat varmaan omanlaisena, Kysy ja puhukaa.
Meillä vähän sama. Lisäksi mies olettaa, että jaksan fyysisesti korvata remontti ym hommissa toisen miehen työn. Olen hento ja hoikka 55 kg painava nainen. Sanoinkin kerran, että ottaisi miehen eikä vaimoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se vanha:
Hiljainen rukous, että osaisi välttää sinun kaltaisia miehiä ikuisesti, eikä enää ikinä törmäisi teihin.
Ei nuo minun mielipiteitä ole, vaan ihan tätä palstaa seuraamalla luotua yleistystä "keskustelun" tasosta. Melkein sama mistä on kyse, jos suhteessa on ongelmia, niin ongelma on miehessä.
Eikä pelkästään tämän palstan ongelma vaan l
Sellaisen jutun kun näkisikin. Ei ihme että MGTOW kasvaa.
Miksi käyttää ainutkertaista elämäänsä ihmisten kanssa jotka eivät ole luotetettavia eivätkä pysty rehelliseen ja avoimeen kommunikointiin parisuhteessa?
Mä olen "vielä yrittänyt " melkein vuoden, mutta ei, en pysty olemaan tässä suhteessa. Tunnen että petän miestä koska en pysty häntä rakastamaan, seksia on 80% kerroista velvollisuudesta.
Ollaan 20 vuodessa kasvettu erilleen, musta on tullut pehmeänpi ja ihmisläheisempi, miehestä on tullut entistä kovempi ja menestyksen mukana on tullut "kaikki pystyisi kun vain tekisi niinkuin minä teen". Teineihin hänellä on saarnaava asenne, ei teinit mitään tuntojaan hänelle kerro. Mies on aina tehnyt töitä 24/7, lasten ollessa pieniä päätin vaan antaa asian olla koska mikään ei vuosien keskusteluilla muuttunut. Nyt kun lapset ei enää tarvitse niin paljon, ei meilläkään ole mitään yhteistä. Meillä ei ole yhteisiä mielenkiinnon aiheita, tai yhtäläisiä näkemyksiä maailmasta tai yhteisiä tulevaisuuden haaveita (lukuunottamatta lapsenlapsista haaveilu).
Haaveilen että joku katsoisi minua ymmärtävästi ja haluaisi keskustella niin että ei väitellä tai saarnata omaa mielipidettä, haaveilen että joku kysyisi "mitä tehtäis" ja sitten tehtäis sitä jotain, vaikka vuorotellen mitä toinen haluaa. Toivoisin että voisi nauraa ja viihtyä toisen seurassa. Toisaalta ymmärrän elämän realiteetit että mun ikäiset miehet haaveilee kauniista ja hoikasta nuoresta naisesta, tuskin mistään samasta kuin minä, keski-ikäinen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se vanha:
Oi voi. Jos tätä palstaa lukemalla muodostaisi käsityksen siitä mitä miehet yleisesti ajattelevat naisista niin kyllä saisi 4B liike äkkiä uuden jäsenen :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaha, tyypillinen tyhmä mies, joka ei tajua, että ruoka ja pesuaineet ynnä muut kaupassa ihan oikeasti maksavat ihan oikeaa rahaa. Eron jälkeen naisen talous on paljon paremmalla tolalla, kun sen saa suunnitella itse.
Vaikea olis tuota uskoa, kun maksan kaupassa aina kaiken.
- mies, joka ei ole yhtään sen vähempää erouhan alla.
Lukutaidoton mies näköjään. Toivottavasti puolisosi ei ole yrittänyt selvittää sinulle huonon vointinsa syitä ainakaan kirjoittamalla.
Olen ohis ja vastasin viimeiseen yleistävään virkkeeseen.
Lukutaidoton ohis. Aloittajan tilanteen, josta hän jo kertoi, kommentoiminen ei ole yleistämistä.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen "vielä yrittänyt " melkein vuoden, mutta ei, en pysty olemaan tässä suhteessa. Tunnen että petän miestä koska en pysty häntä rakastamaan, seksia on 80% kerroista velvollisuudesta.
Ollaan 20 vuodessa kasvettu erilleen, musta on tullut pehmeänpi ja ihmisläheisempi, miehestä on tullut entistä kovempi ja menestyksen mukana on tullut "kaikki pystyisi kun vain tekisi niinkuin minä teen". Teineihin hänellä on saarnaava asenne, ei teinit mitään tuntojaan hänelle kerro. Mies on aina tehnyt töitä 24/7, lasten ollessa pieniä päätin vaan antaa asian olla koska mikään ei vuosien keskusteluilla muuttunut. Nyt kun lapset ei enää tarvitse niin paljon, ei meilläkään ole mitään yhteistä. Meillä ei ole yhteisiä mielenkiinnon aiheita, tai yhtäläisiä näkemyksiä maailmasta tai yhteisiä tulevaisuuden haaveita (lukuunottamatta lapsenlapsista haaveilu).
Haaveilen että joku katsoisi minua ymmärtävästi ja haluaisi kes
Et tule saavuttamaan haaveitasi kuin ehkä hetkeksi. Mutta riko ensin kaikki ja kokeile.
On naisia jotka eivät pidä siitä että mies tuo vaikla yllättäen kukkia, eivät siitä että heille ollaan läheisiä ilman taka-ajatuksia seksiin, eivät halua apua missään vaikka oma-aloitteisesti kysyisi

Sitten hankkivat salasuhteen kuitenkin ja syyttävät juurikin siitä ettå ei ole ollut vuosiin parisuhdetta jnejne.
Vierailija kirjoitti:
Se vanha:
Hyvin yleinen projektio mitä naiset tekevät.
Some, lehdet ja muukin media jauhaa tätä samaa.
Sitten kun joku mies tai nainen sanookin että pitäisikö naistenkin joskus katsoa peiliin niin alkaa sellainen mölinä että alta pois.

Naisten virheistä ei uskalleta keskustella mutta miesten haukkumista pidetään yleisesti hyväksyttävänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haaveilen että
Meillä kovakorvainen paasaajamies rikkoi ihan itse ja säntäsi uutukaisen ja vähemmän kyllästyttävän naisen perään. Ei näytä edenneen se suhde eikä tuo näytä tulleen onnelliseksi. Minä sen sijaan löysin eron jälkeen keskustelua, naurua, viihtymistä ja vielä siihen päälle roppakaupalla hellyyttä ja romantiikkaa. Ei edes haittaa ajatus, ettei tätä kestäisi ikuisesti. Muutamassa vuodessa voi saada paljon enemmän tunnepuolella kuin edes vuosikymmenissä huonommassa suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Haaveilen että joku katsoisi minua ymmärtävästi ja haluaisi keskustella niin että ei väitellä tai saarnata omaa mielipidettä, haaveilen että joku kysyisi "mitä tehtäis" ja sitten tehtäis sitä jotain, vaikka vuorotellen mitä toinen haluaa. Toivoisin että voisi nauraa ja viihtyä toisen seurassa. Toisaalta ymmärrän elämän realiteetit että mun ikäiset miehet haaveilee kauniista ja hoikasta nuoresta naisesta, tuskin mistään samasta kuin minä, keski-ikäinen nainen.
Olet varmasti kysynyt mieheltäsi mistä hän haaveilee, mutta silti luulen että hoikka nuori nainen ei kuulu kaikkien keski-ikäisten miesten tärkeimpiin haaveisiin joihin oikeasti perustaa elämänsä. Sinulla on ehkä nuo elämän realiteetit vähän vääristyneet? Jos tuo on miehellesi tärkein loppuelämän haave, kannattaa tosiaan erota ja etsiä joku joka haaveilee samoista asioista kuin sinä. On paljon miehiä jotka haaveilevat matkustelusta, mökkielämästä, seikkailuista, toisessa maassa asumisesta, punaisesta tuvasta ja perunamaasta ja vaikka mistä mitä voi toteuttaa omassa parisuhteessa.
Isoaseisen miehen ja paljon parittelua.
Moni haaveilee tasapainoisesta, vakaasta, rakkaudellisesta parisuhteesta.
Vierailija kirjoitti:
Seksiä! Sinkun vastaus. Mutta edellä tuli kattavammin. Pitää olla myös henkinen yhteys, että fyysinen pysyy. Pelkkä seksi ei pidä suhdetta kauaa pystyssä. Pitää olla muutakin yhteistä, tekemistä, juttuja, lähellä oloa ja ajan viettoa. Pitää tietää, mitä toiselle kuuluu ja olla myös siitä kiinnostunut. Tällaista ei voi pakottaa. Jos toinen ei (enää) kiinnosta, se ei silloin kiinnosta! Parisuhde ei välttämättä ole silloin (enää) se viisain ratkaisu. Muu suhde riittää, ystävyys/seksi tms.
Näin. Ja lisäisin vielä että se jota ei kiinnosta avata itseään ja kertoa itsestään ja hakeutua syvällisiin keskusteluihin on usein se joka ihmettelee kun se toinen haluaa yhtäkkiä erota. Mun mies puhuu koko ajan vähemmän ja vähemmän itsestään avautuen, joten ei mene kuin pari vuotta niin ollaan tilanteessa jossa en enää tunne häntä enkä tunne yhteyttä häneen. Vuosia olen jo herätellyt siihen miten tärkeää on emotionaalinen yhteys parisuhteessa, ja hän joka kerta sanoo että hän parantaa sitä, mutta kertaakaan ei ole parantanut.
Eroamassa en ole koska olen tässä suhteessa nykyään muista syistä. Seksi kuitenkin jäänee tässä pilkuhiljaa pois, on jo vähentynyt paljon.
Mies saa sitten tyytyä siihen tai tehdä omat ratkaisunsa.
Yksin on paljon helpompaa, eli ei enää koskaan parisuhdetta. 😊N45