Naiset, mitä te haluatte parisuhteelta? Vaimoni haluaa erota ja meillä ei kuulemma ole ollut parisuhdetta enää vuosiin.
Ei tunnu haluavan edes antaa mahdollisuutta enää. Ei kuulemma ole ketään toista, hän haluaa olla yksin mieluummin kuin minun kanssani.
Kommentit (361)
Vierailija kirjoitti:
Vaimo on jo tehnyt päätöksensä.
Olen huomannut, että kun se nainen menettää arvostuksensa mieheen, niin edes miljoona vuotta ei riitä siihen että se tulisi takaisin. En oo nähnyt sitä ikinä tapahtuvan. Kun nainen menettää arvostuksensa, niin joku painaa sitä kuuluisaa nappia ja kaikki on ylösalaisin, olet kasa pskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei tehnyt tai sanonut mitään aiemmin, jos sitä parisuhdetta "ei ollut enää vuosiin". Haiskahtaa nyt hieman, noinkohan löytänyt "paremman" ja pitää nyt väkipakolla keksiä jotain, millä oikeuttaa suhteen päättäminen.
Tietysti, hän SANOO ettei ole ketään toista. Sanoa voi yhtä ja toista.
Mitä todennäköisimmin on jo seuraava löydetty ja myös kokeiltu.
Seuraavassa vaiheessa kun lennosta vaihto on suoritettu alkavat lauseet:
1. Nyt vasta tunnen tunteita joita en aiemmin kuvitellut olevan olemassakaan.
2. Olen löytänyt seksuaalisuuteni uudelleen
3. En koskaan rakastanut edellistä puolisoani
4. Kadotin itseni huonossa parisuhteessa
5. Nyt vasta tiedän mitä rakkaus on.
jnejne. Saa jatkaa listaa!
Jos noin käy niin silloin on törmännyt henkisesti jopa vaaralliseen ihmiseen.

Ero ja välien kokonaisvaltainen katkaiseminen on todellakin silloin hyvinvointia parantava teko.
Se vanha:
Mies pettää - miehen vika, nainen oli täydellinen kumppani
Nainen pettää - miehen vika, nainen oli täydellinen kumppani
Suhde kariutui syystä X - miehen vika, nainen oli täydellinen kumppani
Suhde kariutui naisen syystä - mies valehtelee, nainen oli täydellinen kumppani
vauva.fi pähkinänkuoressa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja olisi voinut edes muutamalla lauseella kertoa, millaista heidän elämä on ollut ja mitä he ovat yhdessä tehneet.
Ap tässä. Olin aina siinä uskossa että asiat on hyvin. Jokin aika sitten vaimo alkoi kieltäytyä lähtemästä yhteisille matkoille eikä hlunnut edes kauppaan lähteä yhdessä. Syyksi sanoi sen, että hän joutuu matkoilla aina huolehtimaan kaikesta eikä jaksa enää riidellä rahoista. Totta on että vaimolla rahaa paljon vähemmän, mutta halusin että hänkin maksaa edes jotain. Sitten kerran hän leväytti naamani eteen tulonsa ja perheen menoja joita oli maksanut, en tajunnut että häneltä kului niin paljon rahaa ruokaan ja muuhun. Hän oli todella vihainen ja huusi ettei hänelle itselleen jää mitään ja joutuu kulkemaan risoissa vaatteissa. Tässä on kyllä perää, olin jo jonkin aikaa kiinnittänyt huomiota hänen huonoihin vaatteisiinsa.
Olet siis ulkoistanut itsesi perheestä. En tiennyt, en tajunnut, en huomannut, en ymmärtänyt, en ollut kiinnostunut, en välittänyt. Teidänkin suhde kaatuu kommunikaatio-ongelmaan. Toinen ei kysy ja toinen ei kerro.
Jaha, tyypillinen tyhmä mies, joka ei tajua, että ruoka ja pesuaineet ynnä muut kaupassa ihan oikeasti maksavat ihan oikeaa rahaa. Eron jälkeen naisen talous on paljon paremmalla tolalla, kun sen saa suunnitella itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaimo on jo tehnyt päätöksensä.
Olen huomannut, että kun se nainen menettää arvostuksensa mieheen, niin edes miljoona vuotta ei riitä siihen että se tulisi takaisin. En oo nähnyt sitä ikinä tapahtuvan. Kun nainen menettää arvostuksensa, niin joku painaa sitä kuuluisaa nappia ja kaikki on ylösalaisin, olet kasa pskaa.
Kaikista törkeimmät haluavat kuitenkin pitää erokulissia yllä. Erottiin ystävinä, kasvettiin erilleeen jnejne. Vaikka todellinen eron syy usein oma vieraissa käynti ja lennosta vaihto.
sä olet ollut liian raskas hänen huollettavaksi. oon vissiin passuuttanut itseäsi toisen uuvuksiin. jos on uupunut, niin ei enää jaksa antaa sulle mitään "mahdollisuutta" muuttua. tuossa tilanteessa ota sinä kaikki huollettavaksi ja osta vaimollesi 1kk loma pois kaikesta. lähetä hänet balille kuukaudeksi rentoutumaan. sitten hänen palattuaan hoida häntä ja palvele puolestaan se 15 v häntä, kuten hän palveli sinua.
Vierailija kirjoitti:
Se vanha:
Paitsi jos nainen näyttää Erikalta tai Maisulilta, silloin on kaikki naisen syytä.
Vierailija kirjoitti:
Se vanha:
Tuo on yleisempikin ilmiö julkisessa keskustelussa. Miesvihaa pohjilmiltaan.
täyspalveluhoitolan ainut työntekijä sanoi itsensä irti. hanki uusi orja.
Vierailija kirjoitti:
Seksiä! Sinkun vastaus. Mutta edellä tuli kattavammin. Pitää olla myös henkinen yhteys, että fyysinen pysyy. Pelkkä seksi ei pidä suhdetta kauaa pystyssä. Pitää olla muutakin yhteistä, tekemistä, juttuja, lähellä oloa ja ajan viettoa. Pitää tietää, mitä toiselle kuuluu ja olla myös siitä kiinnostunut. Tällaista ei voi pakottaa. Jos toinen ei (enää) kiinnosta, se ei silloin kiinnosta! Parisuhde ei välttämättä ole silloin (enää) se viisain ratkaisu. Muu suhde riittää, ystävyys/seksi tms.
Semmoista muotoa kuin kauaa ei ole suomen kielessä. Oikea muto on kauan.
Vierailija kirjoitti:
Jaha, tyypillinen tyhmä mies, joka ei tajua, että ruoka ja pesuaineet ynnä muut kaupassa ihan oikeasti maksavat ihan oikeaa rahaa. Eron jälkeen naisen talous on paljon paremmalla tolalla, kun sen saa suunnitella itse.
Vaikea olis tuota uskoa, kun maksan kaupassa aina kaiken.
- mies, joka ei ole yhtään sen vähempää erouhan alla.
Vierailija kirjoitti:
Se vanha:
Hiljainen rukous, että osaisi välttää sinun kaltaisia miehiä ikuisesti, eikä enää ikinä törmäisi teihin.
Vierailija kirjoitti:
Voit kyllä kysyä asiaa naisilta, mutta todellisuudessa naiset tekevät yhtä ja sanovat toista. Itse en kiinnitä huomiota niinkään siihen mitä nainen sanoo vaan mitä tämä tekee. Harvoin nämä kohtaavat. Oikeastaan juuri koskaan. Nainen sanoo miehelle että tekisi kotityöt jne. No, teeppä puoli vuotta kaikki mitä hän pyytää. Huomaat että tämä on vain entistä vihaisempi, koska et sanonut vastaan edes. Nainen on epävarma eikä tiedä mitä haluaa. Miehen kuuluu johtaa ja näyttää mitä nainen haluaa.
Miehenä on osattava pitää kipinä yllä. Kun se nainen lakkaa arvostamasta olet hänelle kuin kasa....
Erittäin harva mies osaa tätä ja yhä useamman mielessä naiset eivät ole sen vaivan arvoisia tänä päivänä.
Naiset ovat monimutkaisia, libidonsa orjia ihan yhtä paljon kuin miehetkin, mutta evoluutio on muokannut naisten psykologian niin kompleksiseksi että itse en usko suhteeseen, avioliittoon tai miesten ja naisten väli
Nyt on todellinen Asiantuntija linjoilla :D
Minulle on tärkeämpää läheisyys kuin seksi. Meitä on erilaisia.
Parisuhteessa on hankalaa, jos toinen saa päättää ja valita kaiken.
Jos toinen alkaa määräillä mitä toinen saa ostaa tai nalkuttaa kaikesta, se on toisen kontrolloimista.
Jotain on henkisesti pielessä, jos aikuinen ei pääse yli sisaruksen suojelu vietistä. On ok pitää yhteyttä sisaruksiin ja niin pitääkin, mutta ei oman perheen kustannuksella.
Moni mies luulee, että kun nainen on valloitettu ja mahdolliset lapset laitettu voi sen jälkeen rysähtää sohvalle juomaan kaljaa, eikä tarvitse tehdä mitään.
Jos pojat kasvatetaan 'pojat on poikia' metodilla ei ole ihme, että he eivät pärjää tulevaisuudessa parisuhteessa.
Paksua lompakkoa, lahjoja, jännittäviä matkoja, kokea haluttavuutta, seksiä aina uusien jännittävien kumppaneiden kanssa parin vuoden välein, sinut vit-tuun suhteesta tavisvässykkä. He edellyttävät myös, että olet ajatustenlukija. Teetpä mitä vain, teet väärin, koska se oikea vaihtoehto riippuu päivän ja kellonlyömän hormonitilanteesta. Oikeasti sinun olisi pitänyt käydä vieraissa, olisit ollut jännittävämpi kumppani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea olis tuota uskoa, kun maksan kaupassa aina kaiken.
- mies, joka ei ole yhtään sen vähempää erouhan alla.
Lukutaidoton mies näköjään. Toivottavasti puolisosi ei ole yrittänyt selvittää sinulle huonon vointinsa syitä ainakaan kirjoittamalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit kyllä kysyä asiaa naisilta, mutta todellisuudessa naiset tekevät yhtä ja sanovat toista. Itse en kiinnitä huomiota niinkään siihen mitä nainen sanoo vaan mitä tämä tekee. Harvoin nämä kohtaavat. Oikeastaan juuri koskaan. Nainen sanoo miehelle että tekisi kotityöt jne. No, teeppä puoli vuotta kaikki mitä hän pyytää. Huomaat että tämä on vain entistä vihaisempi, koska et sanonut vastaan edes. Nainen on epävarma eikä tiedä mitä haluaa. Miehen kuuluu johtaa ja näyttää mitä nainen haluaa.
Miehenä on osattava pitää kipinä yllä. Kun se nainen lakkaa arvostamasta olet hänelle kuin kasa....
Erittäin harva mies osaa tätä ja yhä useamman mielessä naiset eivät ole sen vaivan arvoisia tänä päivänä.
Naiset ovat monimutkaisia, libidonsa orjia ihan yhtä paljon kuin miehetkin, mutta evoluutio on muokannut naisten psykologian niin kompleksiseksi että itse en usko s
Nyt on todellinen Asiantuntija linjoilla :D
Jep ja ihan pyydettäessä tekee jopa kotitöitä. Niin tekee muuten teini-ikäinen lapsenikin ja tulikin mieleen, että olisiko kirjoittajan naissuhde nyt vielä kuitenkin lähinnä äitiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksiä! Sinkun vastaus. Mutta edellä tuli kattavammin. Pitää olla myös henkinen yhteys, että fyysinen pysyy. Pelkkä seksi ei pidä suhdetta kauaa pystyssä. Pitää olla muutakin yhteistä, tekemistä, juttuja, lähellä oloa ja ajan viettoa. Pitää tietää, mitä toiselle kuuluu ja olla myös siitä kiinnostunut. Tällaista ei voi pakottaa. Jos toinen ei (enää) kiinnosta, se ei silloin kiinnosta! Parisuhde ei välttämättä ole silloin (enää) se viisain ratkaisu. Muu suhde riittää, ystävyys/seksi tms.
Semmoista muotoa kuin kauaa ei ole suomen kielessä. Oikea muto on kauan.
Terveisiä venäjälle.
Tjaa, mä kyllä lähtisin siitä, että ottaisin selvää, miksi puolisolla on niin paha olla, että hän ottaa eron puheeksi. Jatkossa kuuntelisin hyvin herkällä korvalla ja muuttaisin tarvittaessa toimintaani pysyvästi. Mutta mä olenkin ollut nyt 20 v onnellisesti naimisissa. Ei todellakaan ole kysymys kummallisista jutuista.