Miten hallitus kuvitteli että köyhimpien ostovoimaa leikkaamalla talous kohenisi?
Kyllä ne köyhien rahatkin oli tärkeitä yrittäjille. Nyt kun yrittäjät pistää ovet säppin, köyhien/työttömien määrä vain nousee.
Kommentit (1193)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuoria alle 18-vuotiaita on kesäisin töissä ravintoloissa, kahviloissa jne harjoittelijan palkalla, niillä ei mene veroa eikä eläkemaksua.
Ja kun työttömät hakevat töihin niin heitä ei oteta.
Olen kyllästynyt yrittäjiin.
Selvä asia,työllistä sitten itsesi.
En, vaan työkkäri laittaa minut palkkatuella töihin ja tulen valvomaan, että yrityksesi noudattaa lakeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka yllättyi, kun kostohallituksen kostaminen valui kuin lämmin kusi hallituksen omille kintuille?
Yrittäjät ei voi enää laittaa kuitteja ohi kirjanpidon eikä maksaa palkkaa käteisellä esim. Pizzeriassa, me ilmoitetaan eteenpäin.
Meillä ei ole vakituista työpaikkaa eikä asuntovelkaa, ei kiinnosta tippaakaan loppuuko yritykset. Eipä tarvitse verorahoista maksaa yritystukia ja verovähennystä autoista, kodinkoneista, mönkijöistä jne.
>Verorahoista maksaa verovähennystä
Vaikutat hyvin älykkäältä.
Nro 794: "Lue ketju ja kommentit työttömistä ja puhu vasta sitten.
Ja me kerrostaan kyllä nuorille, että niitä työvuoroja ei yhtäkkiä peruta ja soitetaan avi paikalle nuorten puolesta.
Yrittäjänä olisi työttömien tuista hyvin hiljaa. "
Nä mä olen kyllä lukenutkin koko ketjun ja seurannut sitä alusta lähtien. Ja olen kyllä monessa asiassa työntekijöiden puolella. Varsinkin, kun on kyse nuorista työntekijöistä. Olen myös ollut sitä mieltä, että työttömien ja pienituloisten etuuksien heikentäminen ei ole tässä työllisyystilanteessa hyvä juttu. Mutta yli puolet kaikesta, mitä ketjussa kommentoit, viittaa vain siihen, että tekisit mielelläsi kaikkesi, jotta et vaan missään tapauksessa työllisty. Jos mä olisin työnantajana nyt, niin en minäkään sua palkkaisi. Ihan vaan näiden palstajuttujesi perusteella. Mutta tunnen työttömiä, jotka ovat erilaisia kuin sinä ja joille tosiaan soisin työpaikan.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuoria alle 18-vuotiaita on kesäisin töissä ravintoloissa, kahviloissa jne harjoittelijan palkalla, niillä ei mene veroa eikä eläkemaksua.
Ja varmaan yrittäjät ovat kyllästyneet sun kaltaisiin työnhakijoihin. Mä olen aina suhtautunut myönteisesti ja ymmärtäväisesti pienituloisiin ja työttömiinkin (vaikka en olekaan koskaan ollut työtön), mutta vähän ihmettelen näitä sun lukuisia kommentteja useisiin eri ketjuihin. Kai sä ymmärrät, että tällä tavalla yrität pilata kaikkein muidenkin työttömien maineen? Palstan vakiotyypit jo varmaan ymmärtävät, että kommenteissasi puhut vain itsestäsi etkä edusta kaikkia työttömiä, mutta joku satunnaisempi kävijä alkaa tajuta, minkä takia työttömiä ei kannata palkata.
Moni alkaa tajuta miksi tiettyjä yrityksiä kannattaa boikotoida ja asioida vain lakeja noudattavissa yrityksissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks alle 18-vuotiaiden ei tarvis maksaa veroja? Kyllä tarvii. Ja he joutuu maksamaan eläkemaksuja palkastaan mut se ei kerrytä heilleen eläkettä.
Vähän täällä jauhetaan paljon paskaa.
Alle 18-vuotias ei maksa veroja eikä eläkemaksua.
Mene www.vero.fi sivuille katsomaan.
Alle 18-vuotiaat maksaa ansiotuloista ihan yhtälailla veroja ku aikusetki ja sillä sipuli.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Nro 794: "Lue ketju ja kommentit työttömistä ja puhu vasta sitten.
Ja me kerrostaan kyllä nuorille, että niitä työvuoroja ei yhtäkkiä peruta ja soitetaan avi paikalle nuorten puolesta.
Yrittäjänä olisi työttömien tuista hyvin hiljaa. "
Nä mä olen kyllä lukenutkin koko ketjun ja seurannut sitä alusta lähtien. Ja olen kyllä monessa asiassa työntekijöiden puolella. Varsinkin, kun on kyse nuorista työntekijöistä. Olen myös ollut sitä mieltä, että työttömien ja pienituloisten etuuksien heikentäminen ei ole tässä työllisyystilanteessa hyvä juttu. Mutta yli puolet kaikesta, mitä ketjussa kommentoit, viittaa vain siihen, että tekisit mielelläsi kaikkesi, jotta et vaan missään tapauksessa työllisty. Jos mä olisin työnantajana nyt, niin en minäkään sua palkkaisi. Ihan vaan näiden palstajuttujesi perusteella. Mutta tunnen työttömiä, jotka ovat erilaisia kuin sinä ja joille tosi
Älä valita veroista jos olet valmis maksamaan toisten perheiden kodinkoneita ja lasten mönkijöitä ja mersuja.
Ja sinkunko kirjoitukset on järkeviä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks alle 18-vuotiaiden ei tarvis maksaa veroja? Kyllä tarvii. Ja he joutuu maksamaan eläkemaksuja palkastaan mut se ei kerrytä heilleen eläkettä.
Alle 18-vuotiaat maksaa ansiotuloista ihan yhtälailla veroja ku aikusetki ja sillä sipuli.
Ei maksa.
Reipas ja tunnollinen lammasko kirjoittaa järkeviä🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka yllättyi, kun kostohallituksen kostaminen valui kuin lämmin kusi hallituksen omille kintuille?
Yrittäjät ei voi enää laittaa kuitteja ohi kirjanpidon eikä maksaa palkkaa käteisellä esim. Pizzeriassa, me ilmoitetaan eteenpäin.
Meillä ei ole vakituista työpaikkaa eikä asuntovelkaa, ei kiinnosta tippaakaan loppuuko yritykset. Eipä tarvitse verorahoista maksaa yritystukia ja verovähennystä autoista, kodinkoneista, mönkijöistä jne.
>Verorahoista maksaa verovähennystä
Vaikutat hyvin älykkäältä.
Niin, me muut veronmaksajat ne mönkijät ja mersut maksetaan noille yrittäjille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alle 18-vuotiaat maksaa ansiotuloista ihan yhtälailla veroja ku aikus
Kolmannen kerran tähän ketjuun, kyllä maksaa. Sä luulet vaan niin ettei maksa ku ne tienaa niin pieniä summia. Jos menee töihin suoraan peruskoulusta ei saa silti työskennellä verovapaasti. Sitäpaitsi sähän alotit ton ininän siitä että työnantajat säästää palkkaamalla kahviloihin alle 18-vuotiaita niin ei semmosen palkkaaminen tuu yhtään halvemmaks ku 50-vuotiaan jos niille maksetaan samaa palkkaa.
Ja ootpa aika muuten luuseri ja tyhmä tyyppi ku sun työmarkkinakelpoisuus ja cv kelpuuttaa sut vaan kahvilan kassalle jonka 18-vuotiaatki voi tehdä ja ne tekee sen vielä paremmin.
Päivän selvää eivät rahattomat haahuile kaupoissa varakkaamman dynaamisen väestön osan haittona ja heidän aikaansa kuluttamassa. Valtion vero tulot pienentyvät muutoin.
Alkup kysymykseen on yksinkertainen vastaus: hallituksessa on oikeistolaisia, joille arvokasta on vain isojen yritysten pärjääminen ja rikkaiden rikastuminen, köyhyys on aina ihmisen oma vika ja osoitus laiskuudesta ja pahuudesta ja pienet yritykset joutaakin kuolla pois.
Millään ei ole arvoa jos se ei tuo rahaa rikkaille osakkeenomistajille. Nythän oli just uutisissa että pienillä paikkakunnilla on vaikeuksia pelastustoimen kanssa koska se pyörii paljolti pienituloisten ja työttömien varassa ja töihin osallistumisesta tulee ongelmia nyt suojaosan poiston jälkeen. Köyhät kannattaa siis passivoida ja estää ihmisten pieni työnteko ja säästäminenkin, niin että saadaan laiskat kokopäivätöihin niihin isoihin yrityksiin.
Ja sitten ihmetellään että talous sakkaa ja ihmiset passivoituvat.
Vierailija kirjoitti:
Alkup kysymykseen on yksinkertainen vastaus: hallituksessa on oikeistolaisia, joille arvokasta on vain isojen yritysten pärjääminen ja rikkaiden rikastuminen, köyhyys on aina ihmisen oma vika ja osoitus laiskuudesta ja pahuudesta ja pienet yritykset joutaakin kuolla pois.
Millään ei ole arvoa jos se ei tuo rahaa rikkaille osakkeenomistajille. Nythän oli just uutisissa että pienillä paikkakunnilla on vaikeuksia pelastustoimen kanssa koska se pyörii paljolti pienituloisten ja työttömien varassa ja töihin osallistumisesta tulee ongelmia nyt suojaosan poiston jälkeen. Köyhät kannattaa siis passivoida ja estää ihmisten pieni työnteko ja säästäminenkin, niin että saadaan laiskat kokopäivätöihin niihin isoihin yrityksiin.
Ja sitten ihmetellään että talous sakkaa ja ihmiset passivoituvat.
Mut ku tää hallitus parantaa ihan normaalien lihaa syövien heteromiestenki asemaa jotka ei oo isojen yrityksien pääjohtajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alle 18-vuotiaat m
Ai jaa eli kaikki ravintolassa työskentelevät on sun mielesta tyhmiä ja kaupan kassalla olevat.
Kovin sitä nyt suututtiin, kun tajuttiin, kuinka paljon verorahoista maksetaan yrittäjien autoja ja kodinkoneita jne
Ja että me voidaan tosiaan soittaa aviin ja terveystarkastajalle.
Harjoittelijan palkka nuorelle on pienempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alle 18-vuotiaat m
Reipas ja tunnollinen lammas on sitä mieltä, että kaikki kahviloissa työkentelevät 50-vuotiaat on tyhmiä.
Siinäpä epäystävällinen ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene www.vero.fi sivuille katsomaa
Se harjottelijan palkka on ihan sitä mitä sovitaan. Mut miks viiskymppisen ryppynaaman pitäs olla kahvilan kassan harjoittelija
Ihmiset ei tee enää lapsia ja ensi vuonna moni lopettaa elämänsä sillä ei halua jäädä kärsimään puutteeseen ja tuskaan eikä osalla ole varaa lääkkeisiin tai läääkärikäynteihin. Väkiluku vähenee entisestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootteko te ystävällisyyden perikuvia hallitusta ja sen kannattajia kohtaan?
Mene www.vero.fi sivuille katsomaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alle 18-vuotias ei maksa veroja eikä eläke
Sitä varten tulee keväällä potkulaki, että ne 50-vuotiaat ryppy naama putkimiehet ja sähkömiehet voi irtisanoa. Ja nuoria komeita tilalle.