Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten hallitus kuvitteli että köyhimpien ostovoimaa leikkaamalla talous kohenisi?

Vierailija
09.11.2024 |

Kyllä ne köyhien rahatkin oli tärkeitä yrittäjille. Nyt kun yrittäjät pistää ovet säppin, köyhien/työttömien määrä vain nousee. 

Kommentit (1193)

Vierailija
781/1193 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omalla kohdalla lopetin hyväpalkkaisen työn kun pärjään säästöilläni varmaan eläkeikään saakka. Ei tule palkkaa mutta en maksa verojakaan kuin ostamistani tavaroista tai palveluista. Ei oikein innostanut kun veroprosentti oli 45 ja ensi vuodelle näytti olevan tulossa 47. Katsotaan mitä maailma tuo tullessaan näinä aikoina.

Kiitos että luovutit työpaikkasi jollekin motivoituneelle, ja onnittelut nykyisestä veroprosentista.

Vierailija
782/1193 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene asumistukilaskuriin laskemaan paljonko saatte vaimon kanssa asumistukea, kun toinen irtisanotaan. 

Eli sun palkka bruttona eli verot mukana ja puolison työttömyyskorvaus bruttona eli verot mukana. 

+ muista lomarahat.

Kela näkee tulorekisteristä teidän tulot, et pysty kusettamaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
783/1193 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miten kukaan voi olla niin tyhmä että kuvittelee valtion taloustilanteen paranevan tukien nostolla.

Ajatelkaa että olette yrittäjiä ja päätätte antaa lähialueen asukkaille tukieuroja jotta he käyttäisivät osan niistä ostamalla liikkeestänne. Paraneeko yrityksen talous sillä tempulla?

Vierailija
784/1193 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miten kukaan voi olla niin tyhmä että kuvittelee valtion taloustilanteen paranevan tukien nostolla.

Ajatelkaa että olette yrittäjiä ja päätätte antaa lähialueen asukkaille tukieuroja jotta he käyttäisivät osan niistä ostamalla liikkeestänne. Paraneeko yrityksen talous sillä tempulla?

En tiedä. Olen kyllästynyt teihin yrittäjiin ja teidän kitinään. Ostatte kodinkoneita ja puhelimia ja autoja yrityksen nimiin ja haette verovähennystä ja auto lopuksi poistoihin.

Osa on laittanut pienet yel-tulot ja hakenut asumistukea. 

Palkattomia työkokeilijoita ja palkkatuella olevia työntekijöitä. 

Mua ei haittaa, jos sun yritys loppuu, en ole  vakituinen. 

Osaan soittaa terveystarkastajalle, aviin ja ilmoittaa verohallintoon, jos et anna kaikille asiakkaille kuittia. 

Vierailija
785/1193 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sun kodin jääkaappi ja lapsen iphone ja mönkijä yrityksen nimissä ja olet hakenut verovähennystä. 

Senkin sossupummi. 

Vierailija
786/1193 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoria alle 18-vuotiaita on kesäisin töissä ravintoloissa, kahviloissa jne harjoittelijan palkalla, niillä ei mene veroa eikä eläkemaksua. 

Ja kun työttömät hakevat töihin niin heitä ei oteta.

Olen kyllästynyt yrittäjiin. 

Vierailija
787/1193 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömät ovat tämän maan suurin ongelma. Pistää ihmettelemään miksi suomalaisia ei näy Wolr kuskein ollenkaan. Sanon vaan että työtön ei halua muuta kuin nostaa tukia ja vältellä työntekoa sen kun ehtii. Työttömät ovat tämän maan syöpä-

Juuri näin.Ja mitä ulinaa kun suojaosuus poistettiin.Ollaan kuin pikkulapsia -nyt en tee enää mitään.Missä muualla voi itse päättää haluaako tehdä töitä vai ei?

Niin jos tekee 300 töitä niin se se 300 leikataan pois 595 työmarkkinatuesta eli saat palkkaa 300 ja työmarkkinatukea, 295.

Keväällä tulee potkulaki. 

Tee niitä töitä 3000 € kuukaudessa niin ei tarvitse ulista.

Toivottavasti sinä sairastut ja tulet tänne uliseman niin päästään sanomaan että mene sairaalaan

Vierailija
788/1193 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoria alle 18-vuotiaita on kesäisin töissä ravintoloissa, kahviloissa jne harjoittelijan palkalla, niillä ei mene veroa eikä eläkemaksua. 

Miks alle 18-vuotiaiden ei tarvis maksaa veroja? Kyllä tarvii. Ja he joutuu maksamaan eläkemaksuja palkastaan mut se ei kerrytä heilleen eläkettä.

Vähän täällä jauhetaan paljon paskaa.

Vierailija
789/1193 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Olen kyllästynyt teihin yrittäjiin ja teidän kitinään. Ostatte kodinkoneita ja puhelimia ja autoja yrityksen nimiin ja haette verovähennystä ja auto lopuksi poistoihin.

Osaan soittaa terveystarkastajalle, aviin ja ilmoittaa verohallintoon, jos et anna kaikille asiakkaille kuittia.

Perusta ite sit yritys ku se on niin helppoa.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja varmaan yrittäjät ovat kyllästyneet sun kaltaisiin työnhakijoihin. Mä olen aina suhtautunut myönteisesti ja ymmärtäväisesti pienituloisiin ja työttömiinkin (vaikka en olekaan koskaan ollut työtön), mutta vähän ihmettelen näitä sun lukuisia kommentteja useisiin eri ketjuihin. Kai sä ymmärrät, että tällä tavalla yrität pilata kaikkein muidenkin työttömien maineen? Palstan vakiotyypit jo varmaan ymmärtävät, että kommenteissasi puhut vain itsestäsi etkä edusta kaikkia työttömiä, mutta joku satunnaisempi kävijä alkaa tajuta, minkä takia työttömiä ei kannata palkata. 

Vierailija
791/1193 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työvuorolista pitää olla 2 viikkoa ennen eikä työvuoroa voi perua sillä perusteella, että on vähän asiakkaita tai jos peruu niin palkka kuuluu silti maksaa. Jos ei makseta soitan aviin.

En ole vakituinen, minua ei kiinnosta, jos yritys loppuu. 

Vierailija
792/1193 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miks alle 18-vuotiaiden ei tarvis maksaa veroja? Kyllä tarvii. Ja he joutuu maksamaan eläkemaksuja palkastaan mut se ei kerrytä heilleen eläkettä.

Alle 18-vuotias ei maksa veroja eikä eläkemaksua.

Mene www.vero.fi sivuille katsomaan. 

Vierailija
793/1193 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaan soittaa terveystarkastajalle, aviin ja ilmoittaa veroh

Ala itse työttömäksi, kun niillä on niin helppoa. 

Hallitus lisäsi palkkatukea yrityksille eli kohta me ollaan vahtimassa sun yritystä ja sen toimintaa ja soitellaan terveystarkastajalle, aviin ja verohallintoon, jos et mene lakien mukaan. 

Minä en sinun paskaista ravintolan jääkaappia ala pesemään vaan soitan terveystarkastajan paikalle. Siivoa ennen kuin minun työt alkaa. 

Vierailija
794/1193 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja varmaan yrittäjät ovat kyllästyneet sun kaltaisiin työnhakijoihin. Mä olen aina suhtautunut myönteisesti ja ymmärtäväisesti pienituloisiin ja työttömiinkin (vaikka en olekaan koskaan ollut työtön), mutta vähän ihmettelen näitä sun lukuisia kommentteja useisiin eri ketjuihin. Kai sä ymmärrät, että tällä tavalla yrität pilata kaikkein muidenkin työttömien maineen? Palstan vakiotyypit jo varmaan ymmärtävät, että kommenteissasi puhut vain itsestäsi etkä edusta kaikkia työttömiä, mutta joku satunnaisempi kävijä alkaa tajuta, minkä takia työttömiä ei kannata palkata. 

Lue ketju ja kommentit työttömistä ja puhu vasta sitten. 

Ja me kerrostaan kyllä nuorille, että niitä työvuoroja ei yhtäkkiä peruta ja soitetaan avi paikalle nuorten puolesta. 

Yrittäjänä olisi työttömien tuista hyvin hiljaa. 

Vierailija
795/1193 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka yllättyi, kun kostohallituksen kostaminen valui kuin lämmin kusi hallituksen omille kintuille?

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole iästä kiinni vaan verotettavan tulon määrästä. Jos 17-vuotiaan vuositulot on esim 20 000€, niin kyllä siitä veroja jo menee. Yleensä vaan missään kesätöissä ei tuollaisia summia tienata. 

Vierailija
797/1193 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka yllättyi, kun kostohallituksen kostaminen valui kuin lämmin kusi hallituksen omille kintuille?

Yrittäjät ei voi enää laittaa kuitteja ohi kirjanpidon eikä maksaa palkkaa käteisellä esim. Pizzeriassa, me ilmoitetaan eteenpäin. 

Vierailija
798/1193 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole iästä kiinni vaan verotettavan tulon määrästä. Jos 17-vuotiaan vuositulot on esim 20 000€, niin kyllä s

Niin eli eivät maksa veroja ja eläkemaksua ei tosiaan mene. 

Vierailija
799/1193 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

TYÖTÄ TEKEMÄLLÄ OSTOVOIMA kasvaa,tuki pitää olla minimaalinen ,ei elämäntapa terveille ihmisille,työttömyys on tilapäinen olotila,ei ammatti.

Vierailija
800/1193 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selvä asia,työllistä sitten itsesi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän