Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miki "Wolt" Kuusi repii 30 000 000:nsa muiden (eli kuljettajien & ravintoloitsijoiden) selkänahasta

Vierailija
08.11.2024 |

Hassua, että Miki paistattelee kovasti julkisuudessa ja ajattelee itse selvästi, että hänellä olisi jokin sädekehä päänsä päällä, kun ei sekoile jossain veroparatiiseissa (tämän pitäisi kyllä olla moraalinen itsestäänselvyys, ettei veroparatiiseihin sekaannuta). Totuushan on, että kukaan ei saa tuota verojen jälkeen käteen jäävää 30 000 000 kulumaan vuodessa, jollei ole aivan maaninen hullu tuhlari. Täysin moraalitonta on kylläkin riistää näitä Wolt-kuljettajia. Itse en elämäntilanteeni puolesta samaistu näihin kuljettajiin, mutta jos on yhtään sydäntä, niin kyllähän se pahalta näyttää, kun sateessa ja tuulessa pyöräilevät raskas reppu selässä. Itse en tilaa Woltilla enää mitään, viimeksi korona-aikana. En halua tukea tätä. Tämä juttu kannattaa lukea, IS tehnyt tänään tilannetta avaavan artikkelin, kuinka huono asema näillä Woltin työntekijöillä on. Lisäksi toinen juttu, jossa ravintoloitsijoiden näkökulmasta, heiltä revitään kovat varat.

"Näin paljon Wolt-kuski tienaa"

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010819484.html

"Summa tekee kipeää" - Ravintoloitsijat kertovat HS:lle, miten Wolt todellisuudessa toimii

"Wolt on ryhtynyt korottamaan komissioita, joita se perii ravintoloilta tilausten hinnasta. Vaikka komissiot haukkaavat huomattavan osan ulosmyynnin katteesta, ravintoloiden on yhä vaikeampi sinnitellä alustapalvelun ulkopuolella."

https://www.hs.fi/talous/art-2000010803692.html

Kommentit (286)

Vierailija
41/286 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiakkaita myös. Woltin tilaus tehdään sen omalta listalta jossa ei välttämättä ole samat hinnat ja tarjoukset kuin ravintolan omalla listalla.

On noin 5 € kalliimpi ateria. Mutta ei haittaa, vaikka olen pienituloinen. 

Vierailija
42/286 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ko tilannut tuolta mitään, en halua näiden kuskaamaa ruokaa, koska ensinnäkin: ne kuljetuslaukut lojuvat milloin missäkin kauppakeskuksen wc-tiloissa, ja toiseksi: olen nähnyt kun ruokakuski kaivoi kerran Burger Kingissä nenää täysin avoimesti koko sen n. 10min, kun odotteli kuljetettavan ruoan olevan valmis. Sitten räkäkäsillä alkoi kuljettaa sitä tilausta, kantoi tilauksen juomaa sillä kädellä millä kaivoi nenää. Kuvottavaa 

Muutaman kerran on kuljetus vaurioitunut, olen saanut rahat takaisin ja silti syödä ruuat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/286 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän Woltia kipenä ja väsyneenä. Se on vaan helppo ja saa ruokaa kotiovelle. 

Ravintolat voivat valita, ovatko Woltissa. Tulee heille myös runsaasti tuloja Woltin kautta. Esim. minä en muuten kävisi kyseisissä ravintoloissa. 

Näin yksinhuoltajana Woltti on ollut pelastus. 

Kun näkee, miten kuskit ruokanyssyköitä paiskovat tai ruoka on odottanut pöydällä jo kauan ennen kuin kuski hakee, en kyllä itse todellakaan ostaisi wolttaamalla, edes yksinhuoltajana.

Vierailija
44/286 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

P a p e r i t t o m i a käyttävät orjina. Moraaliton s i k a

Miki Kuusi. 

Vierailija
45/286 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

naurattaa köyhien kateus

Vierailija
46/286 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä hauskojakin hetkiä ollut porukalla kun jotkut ovat saaneet puoliksi syötyjä hampurilaisia ja pitsoista paloja puuttunut. Varmasti naurattanut siinä vaiheessa. Mutta sattuuhan sitä 

Vierailija
47/286 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiakkaita myös. Woltin tilaus tehdään sen omalta listalta jossa ei välttämättä ole samat hinnat ja tarjoukset kuin ravintolan omalla listalla.

On noin 5 € kalliimpi ateria. Mutta ei haittaa, vaikka olen pienituloinen. 

Kovasti pienituloiset puhuvat oikeudenmukaisuudesta, mitä tulee rikkaisiin; heidän tulee maksaa tappiin veroja ja eivät saa saada tukia kun epäreilua. Mutta sitten heti ollaan itse käyttämässä moraalittomia orjapalveluita kun itse siitä hyötyy.

Vierailija
48/286 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

naurattaa köyhien kateus

Wolttaajat ovat niitä köyhiä.

Vierailija
49/286 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo wolt ja vastaavat on täysin sijoistusmaailman keplotteluja. Siinä käytetään orjatyövoimaa ja laitetaan toiset töihin samalla, kun itse istutaan katsomassa pankkitilin summan kasvua. Kierrettään kaikki työvoimalainsäädäntö eikä kanneta mitään vastuuta työntekijöistä.

En käytä noita ollenkaan. Todella epäinhimillistä toimintaa.

Vierailija
50/286 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ravintolat voivat valita, ovatko Woltissa. Tulee heille myös runsaasti tuloja Woltin kautta. Esim. minä en muuten kävisi kyseisissä ravintoloissa. 

Kun näkee, miten kuskit ruokanyssyköitä paiskovat tai ruoka on odottanut pöydällä jo kauan ennen kuin kuski hakee, en kyllä itse todellakaan ostaisi wolttaamalla, edes yksinhuoltajana.

Ne on paperkasseissa ja rasioissa ruuat. Joskus on ruoka vaurioitunut, vuotanut rasian reunasta. Olen ottanut kuvan ja saanut heti 8 € takaisin. 

Katson ovisilmästä aina, mitä lähetti puuhaa käytävällä. Usein ottavat Wolt-laukusta paperipussin ja jättävät oven taakse. Sitten menevät hissiin. 

Vierailija
51/286 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain pienituloiset ja sossun asiakkaat käyttävät näitä, ja pysyvät sellaisina. 

Vierailija
52/286 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menestyvän liikemiehen välttämätön ehto, conditio sine qua non, on täysin paatunut omatunto. Kynis.mies

Vierailija
53/286 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne on paperkasseissa ja rasioissa ruuat. Joskus on ruoka vaurioitunut, vuotanut rasian reunasta. Olen ottanut kuvan ja saanut heti 8 € takaisin. 

Katson ovisilmästä aina, mitä lähetti puuhaa käytävällä. Usein ottavat Wolt-laukusta paperipussin ja jättävät oven taakse. Sitten menevät hissiin. 

Joskus olen tilannut monena päivänä samaa ruokaa. Olen odottanut oven takana ja tarkkaillut ovisilmästä. Lähetti on ehkä kuullut jotain rapinaa. On sitten soittanut ovikelloa. Ehkä kysyäkseen, onko kaikki hyvin. Todellakaan en avaa tuntemattomille. 

Vierailija
54/286 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en koskaan anna mamun koskea ruokaani

Persupäivystyskin halusi osallistua keskusteluun.

Vierailija
55/286 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksettaisi syödä tuota paskaista ruokaa mitä kujetetaan ympäri kaupunkia epähygieenisesti laittomilla työntekijöillä. 

Vierailija
56/286 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wolt on taitava kusetus.

Vierailija
57/286 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan niitä hauskojakin hetkiä ollut porukalla kun jotkut ovat saaneet puoliksi syötyjä hampurilaisia ja pitsoista paloja puuttunut. Varmasti naurattanut siinä vaiheessa. Mutta sattuuhan sitä 

Joskus olen saanut väärät ruuat, sitten olen saanut rahat takaisin. Ja vaurioituneesta ruuasta ja liikaa myöhästyneestä olen myös saanut rahoja takaisin. 

Vierailija
58/286 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en ole ikinä tilannut enkä tule ikinä tilamaan. En myöskään tilaa siivoojaa tai vaatehuoltajaa. Teen kaiken itse ja hyvältä tuntuu. Tietää mitä syö ja missä tavarat on

Vierailija
59/286 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä nuo monikulttuuriset kuskit käyvät tarpeillaan?

osaavatko pestä edes käsiään?

Vierailija
60/286 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wolt on taitava kusetus.

Loistava idea. Pienistä puroista isot rahat. Olen hyvin tyytyväinen Wolttiin.