Miki "Wolt" Kuusi repii 30 000 000:nsa muiden (eli kuljettajien & ravintoloitsijoiden) selkänahasta
Hassua, että Miki paistattelee kovasti julkisuudessa ja ajattelee itse selvästi, että hänellä olisi jokin sädekehä päänsä päällä, kun ei sekoile jossain veroparatiiseissa (tämän pitäisi kyllä olla moraalinen itsestäänselvyys, ettei veroparatiiseihin sekaannuta). Totuushan on, että kukaan ei saa tuota verojen jälkeen käteen jäävää 30 000 000 kulumaan vuodessa, jollei ole aivan maaninen hullu tuhlari. Täysin moraalitonta on kylläkin riistää näitä Wolt-kuljettajia. Itse en elämäntilanteeni puolesta samaistu näihin kuljettajiin, mutta jos on yhtään sydäntä, niin kyllähän se pahalta näyttää, kun sateessa ja tuulessa pyöräilevät raskas reppu selässä. Itse en tilaa Woltilla enää mitään, viimeksi korona-aikana. En halua tukea tätä. Tämä juttu kannattaa lukea, IS tehnyt tänään tilannetta avaavan artikkelin, kuinka huono asema näillä Woltin työntekijöillä on. Lisäksi toinen juttu, jossa ravintoloitsijoiden näkökulmasta, heiltä revitään kovat varat.
"Näin paljon Wolt-kuski tienaa"
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010819484.html
"Summa tekee kipeää" - Ravintoloitsijat kertovat HS:lle, miten Wolt todellisuudessa toimii
"Wolt on ryhtynyt korottamaan komissioita, joita se perii ravintoloilta tilausten hinnasta. Vaikka komissiot haukkaavat huomattavan osan ulosmyynnin katteesta, ravintoloiden on yhä vaikeampi sinnitellä alustapalvelun ulkopuolella."
Kommentit (286)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiakkaita myös. Woltin tilaus tehdään sen omalta listalta jossa ei välttämättä ole samat hinnat ja tarjoukset kuin ravintolan omalla listalla.
On noin 5 € kalliimpi ateria. Mutta ei haittaa, vaikka olen pienituloinen.
Kovasti pienituloiset puhuvat oikeudenmukaisuudesta, mitä tulee rikkaisiin; heidän tulee maksaa tappiin veroja ja eivät saa saada tukia kun epäreilua. Mutta sitten heti ollaan itse käyttämässä moraalittomia orjapalveluita kun itse siitä hyötyy.
Maailma on mitä on. Tässä mennään nyt. Ei Wolt ole mielestäni mitään orjapalvelu. Vapaaehtoista kaikille. Tosiaan koen myös rahoittani ravintoloita Woltin kautta. Muuten en tilaisi.
Annan hiukan tippiä. Ne joilla on enemmän varaa, voivat antaa enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Mikille pitää nostaa hattua siitä ,että on keksinyt yrityksen, joka antaa töitä niillekin jotka eivät saa töitä mistään muualta.
Minunkin yksi unelmistani on se, että keksisin yrityksen jossa olisi tarjolla paljon työpaikkoja nuorille ja muillekin työttömille.Juuri sellaisille, jotka eivät muualle pääse tai haluakaan.
Tavoitteeni on myös se,että se työ olisi mielekästä ja joustavaa,ettei kenestäkään ko työnteko tuntuisi vankilalta ja pakkopullalta.
kuskit tekee tuota vain saadakseen pysyvän oleskeluluvan
oot aika pihalla
Nykyajan orjakauppaa. Kumma, että on sallittu.
Wolt ei sekään ole enää suomalaisomistuksessa vaan amerikkalaiset osti sen.
Näin näitä miljonäärejä Suomeen tulee, kun myyvät yrityksensä ulkomaille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikille pitää nostaa hattua siitä ,että on keksinyt yrityksen, joka antaa töitä niillekin jotka eivät saa töitä mistään muualta.
Minunkin yksi unelmistani on se, että keksisin yrityksen jossa olisi tarjolla paljon työpaikkoja nuorille ja muillekin työttömille.Juuri sellaisille, jotka eivät muualle pääse tai haluakaan.
Tavoitteeni on myös se,että se työ olisi mielekästä ja joustavaa,ettei kenestäkään ko työnteko tuntuisi vankilalta ja pakkopullalta.
oot aika pihalla
Nuoria miehiä, jaksavat tehdä pitkää päivää. Kotimaassaan normi työpäivä on 14 h. Liikkeessä oleva ihminen myös havannoi enemmän asioita.
Ei ole täällä maalla Woltteja. On kotivara, josta voi yksinhuoltaja kipeänäkin laittaa lapsilleen apetta pöytään. Halvemmaksi tulee ja nopeasti myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
oot aika pihalla
En alla vielä alakulttuuri, jossa töitä jaetaan vielä alemmalle suorittsportaalle ja välistä vedetään.
2025 toi loppuu. Wolt ei kannata nyt eikä tulevaisuudessa koska tilaminen loppuu ensi vuonna pääkäyttäjiltä. Se oli siinä se noitten yritysten saga. Nauttikaa siitä kun vielä ehditte
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wolt on taitava kusetus.
Loistava idea. Pienistä puroista isot rahat. Olen hyvin tyytyväinen Wolttiin.
Mikikin palstalla!
Vierailija kirjoitti:
Ei ole täällä maalla Woltteja. On kotivara, josta voi yksinhuoltaja kipeänäkin laittaa lapsilleen apetta pöytään. Halvemmaksi tulee ja nopeasti myös.
Kaupungissapa on! Ja hyvä näin. Ei tarvi suunnitella paljon.
Välttämättä kipeänä ei oikein jaksa tehdä muuta kuin nukkua. Ei jaksa laittaa ruokaa.
Onneksi en ole sortunut kuin pari kertaa kokeeksi Woltiin. Riistoa kirjallisuuspuolella tekevät Bookbeat, Storytel jne.jotka ovat ulkomaisia firmoja ja voitot valuvat sinne ja suomalaiset kirjailijat saavat murusia! En käytä niitäkään.
wolt on ihmisille jotka roikkuu tik takissa 4 tuntia päivässä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Välttämättä kipeänä ei oikein jaksa tehdä muuta kuin nukkua. Ei jaksa laittaa ruokaa.
Ruoka mikroon ja mikrosta pöytään. Oi miten vaikeaa. Lapsikin voi sen itse tehdä.
Kyllä mä tunne yhden ihan suomalaistaustaisen volttikuskin. Kerää rahaa opiskeluun, niin ei tarvitse paljon velkaa ottaa.
Nostelen piporeuhkaani kunnioituksesta, että jotkut jaksavat vielä tehdä töitä, että tukien varassa olevien ei tarvitse vaivautua kauppaankaan. Paheksua toki saa.
Vierailija kirjoitti:
Ravintoloitsijoiden kannattaisi pistää nuo välitysfirmat boikottiin niin että KUKAAN ei käyttäisi niitä. Alkaisi Wolt tulla kustannuksissa vastaan. Woltin pikkupomonkin ansiot 11 milj.
Mikseivät perusta jotain vastaavalla periaatteella toimivaa yhteisyritystä? Onko sittenkin niin, että kustannusvaikutus olisi vähintään sama kuin nyt Woltia käyttämällä?
Perimmäinen ongelma lienee siinä, että ravintolaruokaa ei pitäisi kuljettaa lainkaan, koska siitä ei saa kannattavaa juuri mitenkään, mutta asiakkaat kuitenkin haluavat ruokaa tilata.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi en ole sortunut kuin pari kertaa kokeeksi Woltiin. Riistoa kirjallisuuspuolella tekevät Bookbeat, Storytel jne.jotka ovat ulkomaisia firmoja ja voitot valuvat sinne ja suomalaiset kirjailijat saavat murusia! En käytä niitäkään.
Yllätys, sekä Bookbeat että Storytel ovat ruotsalaisfirmoja...
Hyvänen aika. On paljon liikuntakyvyttömiä. Äkkiäkkös sitä kaupungissa kipaisee syömässä ravintolassa, tai käy kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Välttämättä kipeänä ei oikein jaksa tehdä muuta kuin nukkua. Ei jaksa laittaa ruokaa.Ruoka mikroon ja mikrosta pöytään. Oi miten vaikeaa. Lapsikin voi sen itse tehdä.
Einesruoka on pahaa. Usein myös kotiruoka usean päivän vanhana. Tykkään myös tilailla eri ravintoloista, maistella eri makuja.
Joskus olen ollut tosi masentunut, ja sitten olen vain tilannut ruokaa, niin verensokeri on noussut ja olen päässyt taas päivään kiinni.
Minulle ruoka on elämän nautinto. En polta tupakkaa tai juo alkoholia. Sen sijaan hyvä ruoka tekee iloiseksi.
Se oli koronavuosien aikaan saama juttu. Nyt sitä ei enää tarvita ja rahatkin loppu porukalla ja vaihtoehtoja on monia. Ja jos ei muuta keksi niin voi omille lapsille maksaa siitä, että hakevat tai naapuri lasten