Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miki "Wolt" Kuusi repii 30 000 000:nsa muiden (eli kuljettajien & ravintoloitsijoiden) selkänahasta

Vierailija
08.11.2024 |

Hassua, että Miki paistattelee kovasti julkisuudessa ja ajattelee itse selvästi, että hänellä olisi jokin sädekehä päänsä päällä, kun ei sekoile jossain veroparatiiseissa (tämän pitäisi kyllä olla moraalinen itsestäänselvyys, ettei veroparatiiseihin sekaannuta). Totuushan on, että kukaan ei saa tuota verojen jälkeen käteen jäävää 30 000 000 kulumaan vuodessa, jollei ole aivan maaninen hullu tuhlari. Täysin moraalitonta on kylläkin riistää näitä Wolt-kuljettajia. Itse en elämäntilanteeni puolesta samaistu näihin kuljettajiin, mutta jos on yhtään sydäntä, niin kyllähän se pahalta näyttää, kun sateessa ja tuulessa pyöräilevät raskas reppu selässä. Itse en tilaa Woltilla enää mitään, viimeksi korona-aikana. En halua tukea tätä. Tämä juttu kannattaa lukea, IS tehnyt tänään tilannetta avaavan artikkelin, kuinka huono asema näillä Woltin työntekijöillä on. Lisäksi toinen juttu, jossa ravintoloitsijoiden näkökulmasta, heiltä revitään kovat varat.

"Näin paljon Wolt-kuski tienaa"

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010819484.html

"Summa tekee kipeää" - Ravintoloitsijat kertovat HS:lle, miten Wolt todellisuudessa toimii

"Wolt on ryhtynyt korottamaan komissioita, joita se perii ravintoloilta tilausten hinnasta. Vaikka komissiot haukkaavat huomattavan osan ulosmyynnin katteesta, ravintoloiden on yhä vaikeampi sinnitellä alustapalvelun ulkopuolella."

https://www.hs.fi/talous/art-2000010803692.html

Kommentit (286)

Vierailija
21/286 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä se on, kun rikas sanoo "ansainneensa OMALLA työllään" ja tosiasiassa pienituloisimmat on ne, jonka työllä rikas ansaitsee.

Vaikka asia on täysin selvä, tuota valetta hoetaan julkisesti. Keskituloiset hokee myös rikkaiden puolesta. Köyhiä haukutaan, kun eivät tule toimeen ja ovat pätkätöiden, irtisanomisten ja sairastumisten jälkeen työttöminä.

Miten esim. yksinhuoltaja voisi tienata tarpeeksi Woltilla töissä ja hoitaa lapsen? Työtunteja tarvitsee liikaa tuloihin millä tulee toimeen.

Vierailija
22/286 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tilaa Woltilta mitään. Prisma tuo ruuat tai haetaan lokerikosta. Haetaan pizzaa tai hamppareita omalla autolla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/286 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ko tilannut tuolta mitään, en halua näiden kuskaamaa ruokaa, koska ensinnäkin: ne kuljetuslaukut lojuvat milloin missäkin kauppakeskuksen wc-tiloissa, ja toiseksi: olen nähnyt kun ruokakuski kaivoi kerran Burger Kingissä nenää täysin avoimesti koko sen n. 10min, kun odotteli kuljetettavan ruoan olevan valmis. Sitten räkäkäsillä alkoi kuljettaa sitä tilausta, kantoi tilauksen juomaa sillä kädellä millä kaivoi nenää. Kuvottavaa 

Vierailija
24/286 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi, en uskaltaisi syödä ruokaa mitä ventovieras on kuljettanut josta kukaan ei tiedä yhtään mitään. On kuin pelaisi venäläistä rulettia

Vierailija
25/286 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi vuonna tappiot syvenee kun hallituksen leikkaukset astuvat voimaan. Harvalla opiskelijalla on enää varaa tohon. Nyt alkaa kova säästökuuri johon vanhemmat joutuu osallistumaan jotta opiskelijat pärjää joka on sitten pois vanhempien ostovoimasta. Ravintoloitsijana ei tule olemaan helppoa

Vierailija
26/286 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasurille on aivopesty käsitys että yrittäminen on aina riistämistä. Kuitenkaan vasuri ei itse koskaan edes yritä perustaa yritystä jossa ketään ei riistettäisi, jännä juttu :D

Vierailija
27/286 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän Woltia kipenä ja väsyneenä. Se on vaan helppo ja saa ruokaa kotiovelle. 

Ravintolat voivat valita, ovatko Woltissa. Tulee heille myös runsaasti tuloja Woltin kautta. Esim. minä en muuten kävisi kyseisissä ravintoloissa. 

Näin yksinhuoltajana Woltti on ollut pelastus. 

Vierailija
28/286 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisihan Miki voinut nostaa tulonsa pääomatuloina, jolloin veroprosentti olisi ollut huomattavasti pienempi. Nosti kuitenkin palkkana eikä kierrättänyt tuloja veroparatiisien kautta, kuten muut "yrittäjät".

Nuo veroparatiisitkin on jotain ikivanhoja vasemmiston ja pesujen hokemia. Nyt ei enää rahaa toimiteta kirjekuorissa minnekään, vaan rahaliikenne on avointa.

Vierailija
29/286 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkan pitää olla sellainen millä pysyy elättämään itseään. Orjuutta toi on

Vierailija
30/286 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasurille on aivopesty käsitys että yrittäminen on aina riistämistä. Kuitenkaan vasuri ei itse koskaan edes yritä perustaa yritystä jossa ketään ei riistettäisi, jännä juttu :D

Tuossahan työllistetään kielitaidottomia maahanmuuttajia. Muuten eivät tekisi mitään. 

Olen itsekin miettinyt, että ei paha työ tehdä vaikka 3 h päivässä. Tulee liikuttua. 

Vierailija
31/286 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka vielä kannattaa tällaista yritystä. Itsekäs ja moraaliton sika. 

Vierailija
32/286 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan niillä joku yli 15 € tuntipalkka. 

Vierailija
33/286 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä se on, kun rikas sanoo "ansainneensa OMALLA työllään" ja tosiasiassa pienituloisimmat on ne, jonka työllä rikas ansaitsee.

Vaikka asia on täysin selvä, tuota valetta hoetaan julkisesti. Keskituloiset hokee myös rikkaiden puolesta. Köyhiä haukutaan, kun eivät tule toimeen ja ovat pätkätöiden, irtisanomisten ja sairastumisten jälkeen työttöminä.

Miten esim. yksinhuoltaja voisi tienata tarpeeksi Woltilla töissä ja hoitaa lapsen? Työtunteja tarvitsee liikaa tuloihin millä tulee toimeen.

Ei se olekaan yksinhuoltajan työ. Sopii opiskelijalle ja jostain syystä (turvattomuus) miehille. Työ on ihmisille, jotka tykkää olla liikkeessä. Siinä näkee uusia paikkoja. 

Vierailija
34/286 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolta tilaaminen on orjuuden kannattaminen ja tilaajalle hazardipeliä

Vierailija
35/286 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en koskaan anna mamun koskea ruokaani

Ei kukaan ruokaasi koske, se on rasioissa.

Vierailija
36/286 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin vapaaehtoista. Mihin nuo täysin kielitaidottomat ihmiset työllistyisivät muuten? Noloa puhua orjuudesta tässä yhteydessä.

Vierailija
37/286 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En arvosta yritystä, jonka liiketoimintaidea on työehtojen polkeminen, työn teettäminen halvemmalla kuin toiset ja työntekijöiden luokittelu yrittäjiksi. Kirjaimellisesti ansaitaan toisten selkänahasta.

Vierailija
38/286 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä käyttäisi tuollaista palvelua. En tosin elä missään kiinalaisten kännyköiden maailmassa muutenkaan - enkä Helsingissä. Pelkkä ajatus tuollaisesta maailmasta kuulostaa maanpälliseltä helvetiltä minun korvaan.

Vierailija
39/286 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä töitä löytyy kunhan vaan hakevat. 

Vierailija
40/286 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle totaaliyh:lle Wolt on ollut pelastus. Jos olen ollut sänkypotilaana, lapsille pitää saada kuitenkin ruokaa. Muu arki menee miten menee. 

Annan ain 1 € tippiä. Ei ole paljon, mutta jotain kuitenkin. Tulee siitä kuskille satoja euroja kuussa, jos kaikki antavat. 

Wolt myös mahdollistaa sairaiden / vanhuksien asumisen kotona pitkään, saa tilattua hyvää ruokaa kotiovelle. 

Nytkin 20 000 ihmistä on jonossa töihin Woltille.