Koska olet viimeksi laulanut virsiä?
Minä lauloin virsiä viimeksi syksyllä yhden sukulaisen syntymäpäivillä. Entä te muut?
Kommentit (36)
Hyräilen virsiä lähes päivittäin.
Sukulaisen häissä reilu kuukausi sitten. Ja olen sentään ateistinen agnostikko. Tykkään virsistä ja kirkkomusiikista.
Kansakoulussa 1960-luvulla. Oppikoulussa ei onneksi enää ollut pakko laulaa.
Pari päivää sitten. Laulelen itsekseni ja joskus ystävien seurassa.
Sukulaisen hautajaisissa. En ole pätkääkään uskonnollinen mutta jotenkin siihen on tottunut ja jos pystyn niin laulan mukana, lauluja ne vaan on.
Siunaustilaisuus ja hautajaiset on olleet aina kirkossa/kappelissa vaikka vainajakaan ei olisi yhtään uskonnollinen, ehkä uskonnottoman tilaisuuden/puhujan järjestäminen ei ainakaan täällä perähikiällä ole helppoa niin näillä mennään.
1. Ei laulamasta lakkaa / nyt sielu iloissaan, / kun uuvutettu raukka / on päässyt kuormastaan. / Mä etsin kauan lepoa, / en sitä löytänyt. / Nyt minut ahdistuksesta / on Jeesus päästänyt.
2. Ei laulamasta lakkaa / nyt sielu iloissaan, / kun murheen maassa alkaa / jo uutta virttä saan. / Se kerran luona Jeesuksen / kuin vetten pauhina / on soiva kanssa enkelten / Karitsan kiitosta
Siskon hautajaisissa 52v laulettu, . kirjoitin kun on lyhyt.
1972 taisi olla, musiikkitunnilla ei muuta laulettukaan.
Suvivirsi keväällä lasteni koulun kevätjuhlassa. Kohta olis joulujuhla ja Enkeli taivaan... siinäpä ne minun kirkkovuoden kohokohdat.
Käyn sunnuntaisin kirkossa ja laulan siellä virsiä a bimp. Myös joka joulu tykkään käydä laulamassa Kauneimmat joululaulut
Vierailija kirjoitti:
1972 taisi olla, musiikkitunnilla ei muuta laulettukaan.
80-luvulla meidän yläasteella oli virsimaratoni. Virsikirja kannesta kanteen, vain laulava luokka vaihtui välillä. Oli siinä opettajalla harmonissa polkemista.
Raamattupiirissä useampi päivä sitten.
Martti Ahtisaari kuulema hyräili (tai vihelteli?) virsiä ennen rauhanneuvotteluita tai niiden tauoilla tms.
Peruskoulussa kun opettajat pakottivat.
Äidin hautajaisissa elokuussa. Tykkään laulaa virsiä, tosin sanat ovat harmillisesti osassa muuttuneet sitten lapsuuteni pyhäkouluvuosien. Mutta siis laulan aina innolla nimenomaan juuri virsiä. Ovat sydäntä lähellä eikä haittaa, vaikka vilpittömin sydämin nuotin vierestä hoilailee
Vierailija kirjoitti:
Suvivirsi keväällä lasteni koulun kevätjuhlassa. Kohta olis joulujuhla ja Enkeli taivaan... siinäpä ne minun kirkkovuoden kohokohdat.
Meidän koulun kevätjuhlassa meni Suvivirsi kieltoon. Siinä sitten kävi niin, että vanhemmat lauloivat sen aivan spontaanisti juhlan päätteeksi ja sen jälkeen se palasi juhlan ohjelmaan.
Veisaan usein kirkossa rakkaita virsiä
Kohta taas