Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutto Seinäjoelle vai Vaasaan?

Vierailija
08.11.2024 |

Kertokaapa nyt molempien hyvät ja huonot puolet .

Kommentit (90)

Vierailija
61/90 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkuperäisenä seinäjokisena sanon että Sjoki on tylsääkin tylsempi paikka. Kaupunkia ei voi millään muotoa kehua nätiksi, keskustakin on kuollu raato. Porukka on ihan mukavaa.

Kaupat esim Ideapark on pari kilometriä keskustasta eli autoa tarvii. 

Vierailija
62/90 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän me voida tietää miten juuri sinä viihdyt. Kokeile molempia. Muutat sitten jos ei kiinnosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/90 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaasa on oikea kaupunki Seinäjokeen verrattuna. Juntteja Suomessa riittää mutta Vaasa on kansainvälinen ja nuorekas paikka Seinäjokeen verrattuna. Joku idari kertoi että Vaasasta kestää 1h kauemmin Helsinkiin. Juu varmaan kestää koska Vaasa on kartalla n. tunnin matkan päässä Seinäjoesta. Suorat junat kulkee monta kertaa päivässä Tampereelle ja Helsinkiin. Lentokenttäkin on ja lennot Helsinkiin, Tukholmaan, suoraan etelään ym. Laiva Uumajaan.

Vierailija
64/90 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaasa on oikea kaupunki Seinäjokeen verrattuna. Juntteja Suomessa riittää mutta Vaasa on kansainvälinen ja nuorekas paikka Seinäjokeen verrattuna. Joku idari kertoi että Vaasasta kestää 1h kauemmin Helsinkiin. Juu varmaan kestää koska Vaasa on kartalla n. tunnin matkan päässä Seinäjoesta. Suorat junat kulkee monta kertaa päivässä Tampereelle ja Helsinkiin. Lentokenttäkin on ja lennot Helsinkiin, Tukholmaan, suoraan etelään ym. Laiva Uumajaan.

Jos verrataan asuinpaikkoja, liikkumiseen menevä aika on oleellista. Esimerkiksi jos kulkisit säännöllisesti johonkin ja matkaan menisi tunti ennemmän/suunta, niin voisi olla aika kiva matkustamiseen käyttää useampi vuorokausi/vuosi. Ei tarvitse kuin kerran kuukaudessa mennä Vaasasta junalla johonkin ja takaisin, niin menee vuorokausi enemmän aikaa vuodessa kuin Seinäjoelta. Paitsi jos kuljet Tervajoelle sillä junalla.

Vierailija
65/90 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän minkä tyyppinen ihminen on. Uskoisin, että Vaasassa on parempia ravintolaita ja enemmän "kaupunkielämää". Seinäjoen taajamasta taas voi saada edullisemmin omakotitalon ja elää mukavaa perhe-elämää. Seinäjoella monet taitaa nykyään käydä ostoksilla vaan siinä uudessa ostarissa ja keskusta on vähän kuollut. Näin olen ymmärtänyt.

Vierailija
66/90 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kansainvälinen ja nuorekas?

Älä nyt viitsi. Haukut vielä jotain toista täällä idariksi, kun kertoo vain totuuden.

Vierailija
67/90 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaasa, jos on ihan pakko Pohjanmaalle muuttaa. Kaunis kaupunki ja ihana, raikas meri-ilmasto. Itse en kyllä ikinä muuttaisi Pohjanmaalle. 

Vaasassa haisee. Tosi raikas joo.

Taidat itse haista.

En. Itsestäsikö puhut?

Vierailija
68/90 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seinäjoella Suomen paras työllisyystilanne, hyvät tie- ja junayhteydet. Vähän tummia ja hekin ovat kaikki töissä tai opiskelemassa👍

Vierailija
69/90 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seinäjoella on vaikeaa tutustua ihmisiin. Niitä hyvän päivän tuttuja saa kyllä, mutta todellisia ystäviä on vaikeaa löytää muualta tulleena. Todella sisäänpäin lämpiävää porukkaa. Luulin, että vika on minussa, mutta moni muukin on valittanut samaa. En asu Vaasassa, mutta olen opiskellut ja ollut vuosia jo töissä siellä. Ihmiset ovat lähtökohtaisesti ystävällisempiä Vaasassa. En koe ruotsinkieltä mitenkään ongelmana ja vuosien mittaan olen sitä oppinutkin. En muuttaisi enää Seinäjoelle, vaikka siellä onkin välillä kiva käydä. Molemmissa on myös ne ikävät asuinalueet ja samat ongelmat kuin muissakin kaupungeissa, Seinäjoen keskustassakaan tuskin uskaltaisin enää yksin öisin kulkea toisin kuin 20 vuotta sitten. 

Vierailija
70/90 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seinäjoelle muuttaisin takaisin ja muutankin. Haluan nimittäin asua maalla, muutan siis jonnekin päin metsään kaupungin ulkopuolelle. Seinäjoella minusta kuitenkin löytyy helposti kaikki tarvittavat palvelut, ja pääsen niihin autolla hurauttamaan kun autoa täällä joka tapauksessa tarvitaan. Jos jossain erityisen nätissä kaupungissa haluaa asua keskustassa, ei kai nämä kaksi ole sellaisia mitä kannattaa edes harkita. Seinäjoki on käytännönläheisen ihmisen paikka, täällä eletään elämää omassa kodissa ja käydään töissä. 

Vierailija
71/90 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaasaan ei kannata muuttaa, jos ei osaa ruotsia. Siellä työelämässä vaaditaan ruotsin osaamista, koska alueella asuu paljon ruotsinkielisiä. Muuttaisin Seinäjoelle, jos ruotsi ei suju.

Vierailija
72/90 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaasa tietenkin. Seinäjoki on aito persulandia, kunnon junttila.

Vierailija
73/90 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin 2 vuotta Seinäjoella, enkä muuttaisi sinne enää mistään hinnasta. En välitä mennä edes käymään. 

Vierailija
74/90 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seinäjoki tietenkin. Vaasa on aito persulandia, kunnon junttila.

Vierailija
75/90 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seinäjoki tietenkin. Vaasa on aito persulandia, kunnon junttila.

Et ole näköjään käynyt kummassakaan. 

Vierailija
76/90 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaasa kulttuuria ja historiaa huokuva ns. "vanhan rahan" kaupunki. Meren äärellä. Paljon ruotsinkielisiä.

Seinäjoki junttimaisempi, mutta paljon uutta pöhinää. Suomenkielellä pärjää.

Vierailija
77/90 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaasassa voi tippua mereen. Seinäjoella voi jäädä tangon tanssijoiden tallaamaksi. 

78/90 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt turistina molemmissa ja Vaasa on paljon parempi, mutta siellä pitää töissä kuulemma osata ruotsia.

Vierailija
79/90 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon asunut Hangossa melkein merenrannalla, ei ollut mun juttu. Joten siitä syystä Seinäjoki. Tosin Seinäjoella ei sitten ole kesällä vesistön tuomaa viileyttä hellepäivinä.

Vierailija
80/90 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut molemmissa.

Kummatkin sisäänpäin kääntyneitä ja vaikea tutustua keneenkään, mutta Seinäjoki oli näistä vielä enemmän sisäänpäin kääntynyt. Vaasassa edes jonkunlaisen kaveriporukan löysi, Seinäjoella ei kyllä minkäänlaista kaveriporukkaa tullut.

Seinäjoen hyvä puoli kuitenkin että siellä paljon vähemmän tulijoita, Vaasa yksi pahiten mamuuntuneista kaupungeista. Ei esim auto ja autopaikka saa olla rauhassa eikä kerrostaloissa mitään hiljaisuutta.

Näiden kokemusten perusteell valitsisin kuitenkin Seinäjoen, mielummin olen yksin mutta kuitenkin rauhassa, kuin otan jonkun pintapuolisen kaveriporukan muttei saa asumisen rauhaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi