Minkälainen on toksinen, ilkeä ja alistava puoliso, esimerkkejä?
Kommentit (80)
Mietin pitkään viitsinkö edes kirjoittaa tätä kun tänä on tosi noloa, mutta olin todella häiriintyneessä suhteessa mistä olen päässyt vihdoin pois usean eri viranomaisen väliintulon voimin. Mulla on paljon isätraumoja ja isäni ei kohdellut minua niinkuin lasta pitäisi.. teki paljon tuhoa mutta tämä exä teki tästä niin paljon hirveämmän asian kun isä koskaan. Kerroin kaiken lapsuudestani ja nuoruudestani tälle paljon vanhemmalle miehelle mikä oli pari vuotta vanhempi kuin isäni. Samalla kun oli seurustelu kumppani, alkoi myös isäkseni. Halusi korvata minulle nämä mitä isä teki minulle ja hoki usein "isä rakastaa sua , isä rakastaa sua " "miks oot isälle vihainen , älä mökötä" yms, alkoi siis itse kutsumaan itseään isäkseni. Itkettää kun kirjoitan tätä. Oli aivan ihana ja kuin taivaan lahja mulle aluksi ja korjasi kaikki haavani ja isä suhteen ja oli mulle kuin isä mutta samalla mies . Kutsui itseään mun isäksi. Iso ikäero. Tämä ulottui sänkyyn asti , teki tätä sängyssäkin. Sitten kun olin täysin riippuvainen ja kysyin kaikkeen "isältä" lupaa ja olin vain hänen kanssaan, alkoi pikkuhiljaa rikkomaan rajani ja kaiken . Alkoi käyttämään henkistä väkivaltaa ja olin täysin hänen otteessaan. Pari kertaa kävi päälle mutta yleensä vain henkistä . Teki niin hirveät olot lopulta mulle ja satutti pahemmin kuin isäni ja kun oli mulle se puuttuva isä ja sitten pahempi. Vaikea selittää. Hirveä olo kun muistelen , haluan päästä yli, mutta sain kaksinkertaisen trauman tosta ja nään painajaisia ja haluan vaan olla yksin.
Vierailija kirjoitti:
Negatiivisuus alkaa heti aamulla kun mies huutaa ja ärähtelee lapsille jos eivät salamana nouse kellon soitua.
Sitten hän haukkuu minut kun olen laiska vätys joka jää kotiin makaamaan päiväksi kun hän lähtee raskasta työtä tekemään. Morkkaa toki myös sään oli se millainen tahansa, liian kuuma tai kylmä aina. Lopulta häipyy huudettuaan kaikille kunnes joku on jopa itkenyt.
Tulee illalla myöhään ja sama alkaa. Toksinen mäkätys kuinka paljon lapset ovat pelanneet ja kuinka paska hänen päivänsä oli ja paskoja asiakkaita kuinka minä olen vain maannut päivän. Karjuntaa ja haukkumasanoja kaikille iltapalan ajan.
Karjumista kun lapset eivät hiljenee heti vuoteisiin. Hän katsomaan sohvalle televisiota ja nukkuu siinä. Ei suostu nukkumaan makuuhuoneessa koska siellä ei ole telkkaria.
Näin päivät ja vuodet vierii. Olen aivan loppu, mutta erota hän ei aio eikä lähteä.
Älkää koskaan menkö
Kuule, toi tilanne on tosi sairas ja sä olet täysin uupunut tuohon ja annat sen tapahtua lastenkin kustannuksella. Lapset kärsii tuosta ja sä sisimmässään haluaisit elää omaa elämääsi ilman tota miestä. Mitä jos yllättäisit sen ukkos ja pakkasta kimpsut ja kampsut ja lapset ja lähdette turvakotiin? Sieltä saa uuden asunnon ja siellä olette siihen asti. Saatte perhehuoneen ja ilmaisen ruoan ja apua asioiden hoitoon. Tee ihan oikeasti jos et halua pilata elämääsi tuon ukon kanssa . Kaikki järjestyy ja sinulle ja lapsille uusi asunto. Kokemusta on.
Huonoitsetuntoiset harrastavat tuota toisen väheksyntää ja ilkeilyä, eli henkistä väkivaltaa. Itselläni on kokemusta tuosta. Loukkaavat tahallaan ja saavat pahan mielen aiheuttamisesta hyvää fiilistä itselleen. Hymyssä suin ovat, kun toinen vääntää melkein itkua. Tykkäävät myös nöyryyttää toista muiden ihmisten nähden. Ovat todella kamalia ihmisiä ystävinä ja kumppaneina. Myös kateellisuuteen taipuvaisia.
Olen kantapään kautta oppinut sen, että toisesta ihmisestä kannattaa ensisijaisesti etsiä empaattista persoonan piirrettä. Aidon ja feikin empaattisuuden kyllä erottaa, jos on kokemusta.
Exäni lähetti eron jälkeen minulle postissa Ifolor taulun saate tekstillä "Muistoksi ;)" itsestään missä hymyilee leveästi ja veemäisesti tietäen , että olen aivan rikki erostamme.
Vierailija kirjoitti:
Exäni lähetti eron jälkeen minulle postissa Ifolor taulun saate tekstillä "Muistoksi ;)" itsestään missä hymyilee leveästi ja veemäisesti tietäen , että olen aivan rikki erostamme.
Ei s**tana
Vierailija kirjoitti:
😂😂😂😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Mietin pitkään viitsinkö edes kirjoittaa tätä kun tänä on tosi noloa, mutta olin todella häiriintyneessä suhteessa mistä olen päässyt vihdoin pois usean eri viranomaisen väliintulon voimin. Mulla on paljon isätraumoja ja isäni ei kohdellut minua niinkuin lasta pitäisi.. teki paljon tuhoa mutta tämä exä teki tästä niin paljon hirveämmän asian kun isä koskaan. Kerroin kaiken lapsuudestani ja nuoruudestani tälle paljon vanhemmalle miehelle mikä oli pari vuotta vanhempi kuin isäni. Samalla kun oli seurustelu kumppani, alkoi myös isäkseni. Halusi korvata minulle nämä mitä isä teki minulle ja hoki usein "isä rakastaa sua , isä rakastaa sua " "miks oot isälle vihainen , älä mökötä" yms, alkoi siis itse kutsumaan itseään isäkseni. Itkettää kun kirjoitan tätä. Oli aivan ihana ja kuin taivaan lahja mulle aluksi ja korjasi kaikki haavani ja isä suhteen ja oli mulle kuin isä mutta samalla mies . Kutsui itseään mun isäksi. Iso ikäero. Tämä
Rakastelit siis biologisen isisi kanssa? 🤔 Ilmoittelehan jossain kun haet uutta isiä. Sellaista sä tulet loppuelämäsi hakemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin pitkään viitsinkö edes kirjoittaa tätä kun tänä on tosi noloa, mutta olin todella häiriintyneessä suhteessa mistä olen päässyt vihdoin pois usean eri viranomaisen väliintulon voimin. Mulla on paljon isätraumoja ja isäni ei kohdellut minua niinkuin lasta pitäisi.. teki paljon tuhoa mutta tämä exä teki tästä niin paljon hirveämmän asian kun isä koskaan. Kerroin kaiken lapsuudestani ja nuoruudestani tälle paljon vanhemmalle miehelle mikä oli pari vuotta vanhempi kuin isäni. Samalla kun oli seurustelu kumppani, alkoi myös isäkseni. Halusi korvata minulle nämä mitä isä teki minulle ja hoki usein "isä rakastaa sua , isä rakastaa sua " "miks oot isälle vihainen , älä mökötä" yms, alkoi siis itse kutsumaan itseään isäkseni. Itkettää kun kirjoitan tätä. Oli aivan ihana ja kuin taivaan lahja mulle aluksi ja korjasi kaikki haavani ja isä suhteen ja oli mulle kuin isä mutta samalla mies
🥵🍆🤤
Vierailija kirjoitti:
Huonoitsetuntoiset harrastavat tuota toisen väheksyntää ja ilkeilyä, eli henkistä väkivaltaa. Itselläni on kokemusta tuosta. Loukkaavat tahallaan ja saavat pahan mielen aiheuttamisesta hyvää fiilistä itselleen. Hymyssä suin ovat, kun toinen vääntää melkein itkua. Tykkäävät myös nöyryyttää toista muiden ihmisten nähden. Ovat todella kamalia ihmisiä ystävinä ja kumppaneina. Myös kateellisuuteen taipuvaisia.
Olen kantapään kautta oppinut sen, että toisesta ihmisestä kannattaa ensisijaisesti etsiä empaattista persoonan piirrettä. Aidon ja feikin empaattisuuden kyllä erottaa, jos on kokemusta.
Pahansuopaisimmat tapaukset tekevät sitä muka sarkastisen huumorin varjolla julkisesti ja somessa myös.
Vierailija kirjoitti:
Keksii muka hauskoja "lempinimiä" joita käyttää jatkuvasti esim. Raivotar, pullero, myrtsi.
Siis tämä! Mä olin mun miehen puhelimessa vuositolkulla nimellä nössö! Vihasin sitä ja hänen mielestään oli vaan hauska lempinimi! Lopulta vaihtoi sen pois, kun poika häpesi silmät päästä kun kuskaili hänen kavereita treeneihin ja nössö soitti. Kysyi sitä ennen monta kertaa et miks mun nimi on nössö isin puhelimessa. Lapsikin tajusi et vähän outoa?
Vierailija kirjoitti:
Mietin pitkään viitsinkö edes kirjoittaa tätä kun tänä on tosi noloa, mutta olin todella häiriintyneessä suhteessa mistä olen päässyt vihdoin pois usean eri viranomaisen väliintulon voimin. Mulla on paljon isätraumoja ja isäni ei kohdellut minua niinkuin lasta pitäisi.. teki paljon tuhoa mutta tämä exä teki tästä niin paljon hirveämmän asian kun isä koskaan. Kerroin kaiken lapsuudestani ja nuoruudestani tälle paljon vanhemmalle miehelle mikä oli pari vuotta vanhempi kuin isäni. Samalla kun oli seurustelu kumppani, alkoi myös isäkseni. Halusi korvata minulle nämä mitä isä teki minulle ja hoki usein "isä rakastaa sua , isä rakastaa sua " "miks oot isälle vihainen , älä mökötä" yms, alkoi siis itse kutsumaan itseään isäkseni. Itkettää kun kirjoitan tätä. Oli aivan ihana ja kuin taivaan lahja mulle aluksi ja korjasi kaikki haavani ja isä suhteen ja oli mulle kuin isä mutta samalla mies . Kutsui itseään mun isäksi. Iso ikäero. Tämä
Olen tosi pahoillani puolestasi, kiitos kuitenkin kun jaoit tämän. Ehkä joku osaa varoa tällaisia suhteita tämän luettua. Toivottavasti pääset eheytymään kaikkien noiden traumojen jälkeen. Ei ole helppoa meidän kilttien ja hyväuskoisten ihmisten elämä kun kaiken maailman häikäilemättömiä hyväksikäyttäjiä maailma täynnä.
Vierailija kirjoitti:
On kokemusta. Keksii aina jotain huomautettava tai vikaa ihan mistä hyvänsä asiasta. Mollaa kaikkea tekemistä. Olettaa että toinen on hänen palvelijansa, joka tekee kaiken, mutta itse ei laita tikkua ristiin minkään asian eteen.
Sellainen yleisnegatiivinen. Meillä esim mies ei laita tikkua ristiin monenkaan asian eteen, mut aina on tärkeää saada sanoa se oma mielipide mitä tulee lomamatkan valintaan tms tms. Parhaassa tapauksessa hän ei edes itse ole maksanut euroakaan lomamatkasta, minä olen maksanut ja suunnitellut kaiken, kunhan on tullut mukaan valittamaan, kuinka olen valinnut väärän kohteen. No, tästä fiksumpana seuraavalla lomalla varasin matkan vain lapsille ja itselleni (ensin ottaen moneen kertaan lomasuunnitelmat esille ja koittanut et jos mies ottais jotain koppia, vaan ei), niin tästäpä sitten vasta loukkaantuikin, että miten voin tehdä hänelle näin!
Vierailija kirjoitti:
Isin tytöt on melkoisia kiimapakkauksia sängyssä. Suostuvat kaikkeen.
Jaahas. Sulla varmaan ollut vain maksullisia.
Naismaisesti käyttäytyvä mies on usein todella toksinen jopa sadistinen kun naamio putoaa.
Vierailija kirjoitti:
Naismaisesti käyttäytyvä mies on usein todella toksinen jopa sadistinen kun naamio putoaa.
Selitä?
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko sellaista joka juoruaa tms? Ei ota miehen roolia? Esim laittaa vaimon päättämään monista asioista? Antaa vaimon maksaa?
Kuin omasta kynästäni. En tiedä millaisen mallin mies oli kotoa saanut, mulla oli juurikin tuollainen: aina toisten apuna jos vaikka kuuli naapurin serkun kaiman tarvitsevan kyydin 300 km päähän ensi keskiviikkona, oli heti tarjoamassa apua, vaikka elämä oli muutenkin niin kiireistä ettei ehtinyt edes omia asioitaan kunnolla hoitaa. Ei voinut kieltäytyä mistään. Mistään negatiivisesta ei hänelle voinut puhua, aivan kaiken hän tuntui ottavan hyökkäyksenä itseään vastaan. Tunsin, että hän kokosi sisäänsä jonkinlaista kaunaa minua kohtaan, mutta hän ei koskaan suostunut kertomaan mikä on vialla.