Katsoin juuri trumpin "kiitospuhetta"
Ei pysty. Tuo äijä vaan aiheuttaa sellaisia inhonväreitä itsessäni. Siis suorastaan oksettava. Ihan fyysisiä.
Miten voikin olla näin vahva reaktio.
Ja osa fanittaa täysillä. Käsittämätöntä.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Siitä suorastaan paistaa typeryys, narsismi ja omahyväisyys, ja jotkut katsoo sen puheita ihailevina kuin koiranpennut.
Uskomatonta.
Toi on hyvä huomio. Toi omahyväisyys. Se todellakin ärsyttävä piirre. Se varmaan yksi syy miksi koko olemus tökkii niin pahasti. Jos siis substanssin ohittaa kokonaan.
Minua ellottaa koko tilanteen kaksoisstandardit. Demokraatteja haukutaan aivan mitättömistä asioista, mutta Trump saa sekoilla ihan miten tahtoo ja sille vaan naureskellaan. Tyyppi puhuu aivan mitä sattuu, enimmäkseen täyttä passskaa, puheet muuttuu vastakohdikseen päivittäin, missään ei ole päätä eikä häntää, ukon koko anti on se, että todellakin politiikan ammattilaisia ja normaalijärkisiä ihmisiä varmasti ärsyttää, että tuollainen ääliö valitaan maan johtoon. Huipputason trollausta. Taustalla oligarkit Elon ja muut, jotka eivät muuta halua kuin päättää kaikesta. Ja pöljäkkeet hurraavat. Säälittävää.
Vierailija kirjoitti:
osaa ottaa yleisön
Kuka vaan ottaa yleisön, jos se koostuu punaniskoista joiden yhteinen äo on 45.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hauskaa, että Trump hoki Harrisilla olevan "low IQ", vaikka Harrisilla oli jäsennellyt ja asialliset puheet ja Trumpilla pelkkää valehtelua ja haukkumista. No, sellainen johtaja kuin kansa. 🙄
Et selkeästi ole katsonut yhtäkään KamalaHarrisin haastattelua tai puhetta...
Usein Trumpin fanit vain lainaavat tämän populistisia heittoja. Harrisin puheet ovat olleet asiapitoisia eikä hän ole "osannut" heittää takaisin yhtä raflaavia herjoja. Ehkä sivistys on estänyt.
Kuuntelin Harrisin puhetta ja tunsin itsekin olevani "ylpeä amerikkalainen". En tietenkään ole.
Kuuntelin trumppia enkä halunnut olla millään tavalla amerikkalainen.
Jimmy Kimmelillä oli kyyneleet silmissä kun puhui tulevista neljästä vuodesta. Meillä saattaa täällä olla vähän ressaavat ajat jos Putin saa tahtonsa läpi Ukrainassa, mutta en silti usko, että siitä sen kummempaa seuraa, varsinkin jos päättäjät saavat peukalon persiistään ja alkavat linnoittaa itärajaa. Amerikkalaiset sen sijaan joutuvat katselemaan Trumpia joka päivä seuraavat neljä vuotta. Ei käy kateeksi.
Vierailija kirjoitti:
Eihän se pappa ole mikään terävä puheitten pitäjä vaan jonkinmoisen asiarungon loputtua antautuu jorisemaan mitä mieleen sattuu pälähtämään. Jos on omilta afääreiltään joskus joutanut nukuttamaan aikoinaan pikku Baronia, niin tämä on varmasti nukahtanut hyvin pian, Donaldilla on semmoinen unettava nuotti puheessaan. Aikuisväellekin puhuu kuin lapsille.
"Aikuisväellekin puhuu kuin lapselle"
Toi on kyllä totta. Hyvä huomio. Ehkä tuokin ärsyttää, kun itse arvostaa laadukasta keskustelua ja argumentteja ja sivistystä.
Ei tyyliin "isoin, parhain, hienoin ikinä" pelkkiä superlatiiveja. Lapset puhuu noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se pappa ole mikään terävä puheitten pitäjä vaan jonkinmoisen asiarungon loputtua antautuu jorisemaan mitä mieleen sattuu pälähtämään. Jos on omilta afääreiltään joskus joutanut nukuttamaan aikoinaan pikku Baronia, niin tämä on varmasti nukahtanut hyvin pian, Donaldilla on semmoinen unettava nuotti puheessaan. Aikuisväellekin puhuu kuin lapsille.
Toi on kyllä totta. Hyvä huomio. Ehkä tuokin ärsyttää, kun itse arvostaa laadukasta keskustelua ja argumentteja ja sivistystä.
Ei tyyliin "isoin, parhain, hienoin ikinä" pelkkiä superlatiiveja. Lapset puhuu noin.
Aika harva lapsikaan itse asiassa puhuu yhtä lapsellisesti kuin Trump.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä suhtaudun ihan neutristi.
Itselläni vaan tulee. Siis se koko hahmo, olemus ja tapa puhua. Ällöttävä.
No sitten ymmärrät muita suvaitsemattomia. Teillä saattaa vaan olla eri kohteet. Ymmärrät myös koulu-työpaikkakiusaajia, he myös tykkäävät kun saavat hyväksyviä' peukkuja ympäriltä.
Voi elämä. Kirjoitan tuntojani tai arvioita maailman mahtavimman valtion johtajasta niin nyt olen joku "koulukiusaajien ymmärtäjä".
Kovin on omituisia argumentteja trumpfaneilla.
Tiedoksesi. Trumpin käytös on enemmän sitä koulu- ja työpaikkakiusaajan käytöstä. Vink vink.
Vierailija kirjoitti:
Jimmy Kimmelillä oli kyyneleet silmissä kun puhui tulevista neljästä vuodesta. Meillä saattaa täällä olla vähän ressaavat ajat jos Putin saa tahtonsa läpi Ukrainassa, mutta en silti usko, että siitä sen kummempaa seuraa, varsinkin jos päättäjät saavat peukalon persiistään ja alkavat linnoittaa itärajaa. Amerikkalaiset sen sijaan joutuvat katselemaan Trumpia joka päivä seuraavat neljä vuotta. Ei käy kateeksi.
Joo, ehkäisy ja abortit kielletään, naisille asetetaan matkustusrajoituksia (!!!), avioerot kielletään, opetusministeriö ja rokotukset lakkautetaan... Plus se, että Trump julistaa itsensä ikuiseksi hallitsijaksi. Tähän tähtää project 2025.
Ennemmin olen seuraavat 4 vuotta Suomen kuin USAn maaperällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika harva lapsikaan itse asiassa puhuu yhtä lapsellisesti kuin Trump.
"Olen vakaa nero. Olen kaikista vakain nero. Yhtä vakaata neroa ei tule toiste olemaan."
Suuret ja mahtavat lupaukset, kullanhohtoinen tulevaisuus.... Satusetä elementissään välttelemässä vankilatuomiota.
Vierailija kirjoitti:
Trump ei osaa puhua, pelkästään öyhöttää.
Ja sai silti murskavoiton 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olihan se jossain kampanjapuheessa alkanut puhua jonkun golffaajamiehen vehkeistä. Siis ei pelivehkeistä vaan jalkovälistä... Ihan ala-aste meininkiä.
Vierailija kirjoitti:
Kohta ihmiset voi hyvin,saavat edukasta bensaa kuin 4v sitten
Kuten eräs teksasilainen twiittasi: kun keskenmenon saanut tyttäresi kuolee verenmyrkytykseen, koska lääkärit eivät aborttilainsäädännön takia uskalla hoitaa häntä, niin ole huoleti: hautajaisiin on edullista mennä, koska bensa on halpaa.
Vierailija kirjoitti:
Amerikkalaiset ovat tyhmiä. Yllättyneitä olivat:
Ja sitä paitsi se nyt kuuluu demokratian luonteeseen, että jos enemmistö ei kannata demokratiaa, niin sitten luovutaan demokratiasta.
Amerikkalaiset ei suurelta osin seuraa tuon puheita, vain median siistimiä ja leikkaamalla järjellistämiä versioita siitä sekavasta solvausryöppy/tajunnanvirrasta jota tuo suoltaa ilman yhtään aivosolua tunninkin kerrallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä suhtaudun ihan neutristi.
Itselläni vaan tulee. Siis se koko hahmo, olemus ja tapa puhua. Ällöttävä.
No sitten ymmärrät muita suvaitsemattomia. Teillä saattaa vaan olla eri kohteet. Ymmärrät myös koulu-työpaikkakiusaajia, he myös tykkäävät kun saavat hyväksyviä' peukkuja ympäriltä.
Voi elämä. Kirjoitan tuntojani tai arvioita maailman mahtavimman valtion johtajasta niin nyt olen joku "koulukiusaajien ymmärtäjä".
Kovin on omituisia argumentteja trumpfaneilla.
Tiedoksesi. Trumpin käytös on enemmän sitä koulu- ja työpaikkakiusaajan käytöstä. Vink vink.
Nuo saa rahaa tuosta trumppifanituksesta, ihan kuten nuo saa rahaa persusolvauksista, punabroilerien sekoilujen puolustamisesta ja kaikesta muustakin minkä putlerin hybriditoimisto katsoo oikeaksi viestiksi suomisomeen tällä hetkellä.
Vierailija kirjoitti:
Minua ellottaa koko tilanteen kaksoisstandardit. Demokraatteja haukutaan aivan mitättömistä asioista, mutta Trump saa sekoilla ihan miten tahtoo ja sille vaan naureskellaan. Tyyppi puhuu aivan mitä sattuu, enimmäkseen täyttä passskaa, puheet muuttuu vastakohdikseen päivittäin, missään ei ole päätä eikä häntää, ukon koko anti on se, että todellakin politiikan ammattilaisia ja normaalijärkisiä ihmisiä varmasti ärsyttää, että tuollainen ääliö valitaan maan johtoon. Huipputason trollausta. Taustalla oligarkit Elon ja muut, jotka eivät muuta halua kuin päättää kaikesta. Ja pöljäkkeet hurraavat. Säälittävää.
Rikkaat kyervat jotka johtaa republikaaneja ja isoa osaa medioista haluaa trumpin takaisin valtaan koska tuon avulla nuo laskee tienaavansa vielä enemmän. Ilmeisesti nuo luulee maailman palamisen olevan vaan bisnestilaisuus, ja jossain mielessä nuo onkin oikeassa. Nuo ei vaan tajua ettei jokainen rikas kuerpa rikastu sodalla.
Mutta tuota se on kun maailmaa mullistavat päätökset tehdään vallanhimon, ahneuden ja psykopaattipiirteiden tuomalla vahvalla perustalla ja itsevarmuudella.
Ja en näe että suomessa todellinen (esim. median) valta olisi yhtään sen terveemmissä käsissä kun katsoo miten surutta isot mediat pelaa omaa valtapeliään kansan ja valtion hyvinvoinnista piittaamatta.
Suomi on liki konkurssissa edellisen punahallituksen jäljiltä ja media ajatukset on luokkaa. "pitää tehdä sanna mariinista presidentti ja saada punahallitus takaisin, öhöh"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, ehkäisy ja abortit kielletään, naisille asetetaan matkustusrajoituksia (!!!), avioerot kielletään, opetusministeriö ja rokotukset lakkautetaan... Plus se, että Trump julistaa itsensä ikuiseksi hallitsijaksi. Tähän tähtää project 2025.
Ennemmin olen seuraavat 4 vuotta Suomen kuin USAn maaperällä.
Kannattaisi muuttaa ruotsiin tai norjaan tai britteihin. Suomi menee neljässä vuodessa venäjän agressiivisten toimien kohteeksi koska putler ja trump. Eikä suomella ole ukrainan resursseja tai sisäistä tahtoakaan puolustaa aluetta. Trumppi pitää huolen että natolta tulee apuna ehkä niitä "thoughts and prayers" ja torkkupeittoja.
Juu... en nyt viitsi kuvailla sitä hänen yleisöään...