Miten reagoisit jos opettaja sanoisi lapsellesi näin?
" Oletko oikeasti noin tyhmä, vai esitätkö vain?'
Kommentit (103)
Vierailija kirjoitti:
Opettajat puhuvat jatkuvasti todella loukkaavasti lapsille ja nuorille. Ja osa huutaa jatkuvasti. Olen kuullut nauhoituksia näistä tilanteista moneen kertaan. Ja aina syy on nuoressa..
Itse olen kysynyt lukiolaiselta että miksi käyttäydyt kuin idiootti? T. Lukion ope
Vierailija kirjoitti:
Itse miellän perinteiset sukupuoli roolit ihan muuksi kuin elättäjä-elätettävä asetelmaksi. Minusta perinteiset roolit voi olla myös suhteessa, jossa laskut hoidetaan 50/50. Perinteiset roolit eivät myöskään vaadi sitä, että nainen on kotiäiti. Enemmän kyse on käytöksestä ja henkisistä ominaisuuksista.
No mutta mites tämä opettaja sitten
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on kuule ihan perussettiä. Sinuna keskittyisin kasvattamaan lasta niin, että ei käyttäydy tyhmästi. Se, että kiusaat opettajaa, ei todellakaan auta lastasi oppimaan, miten ollaan.
T. Yläkoulun opettaja
Hassua valittaa lasten käyttäytymistä, jos ei itsekään osaa.
Ei yläkoulussa pärjää pelkällä kukkaiskielellä ja pään silittelyllä. Koittakaa päättää, mitä haluatte: kurin takaisin kouluun vai ei. Opettaja ei voi tehdä ikinä oikein. Jos on kiltti ja lempeä, niin pilkataan kiltiksi kympin tytöksi, joka ei osaa opettaa varsinkaan teinejä. Vaaditaan tyyliin kapiaisia kouluun. Mutta jos taas sanot suoraan ja edellytät työntekoa ja asiallista käytöstä, niin olet muka itse ihan törkeä. Se sun omakin hellantelttusi saattaa siellä ko
Auktoriteetti ansaitaan. Se ei ole toisen pilkkaamista, nolaamista tms. Olen pitkään nuorison kanssa työskennellyt enkä toivoisi heille kenellekään mitään hellantelttu nimittelyä vaan arvostavaa ja kannustavaa kohtelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettajat puhuvat jatkuvasti todella loukkaavasti lapsille ja nuorille. Ja osa huutaa jatkuvasti. Olen kuullut nauhoituksia näistä tilanteista moneen kertaan. Ja aina syy on nuoressa..
Onneksi nuoret eivät koskaan sano mitään rumaa tai tee mitään provosoidakseen opettajia tuollaisia videosessioita varten.
Aikuisella luulisi olevan muitakin keinoja toimia tilanteissa kuin huutaminen ja ikävästi puhuminen.
Ei välttämättä ole, jos nuori ei osaa muuta kuin provosoida ja tahallaan ärsyttää. Ei kaikkea tarvitse sanoittaa ja ymmärtää. Penikoille kuuluu antaa samalla mitalla, jos hyppivät liikaa silmille.
Vierailija kirjoitti:
Opettajiksi menevät ne jotka ovat olleet kiusaajia ja toisille pätemässä jo koululaisina.
Minusta taas ohjaajana on näyttänyt siltä, että uudet opettajat ovat olleet aika sinisilmäisiä, koulussa olleet itse hyvin menestyviä oppilaita ja nykylasten käytöshäiriöiden paljous yllättää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on kuule ihan perussettiä. Sinuna keskittyisin kasvattamaan lasta niin, että ei käyttäydy tyhmästi. Se, että kiusaat opettajaa, ei todellakaan auta lastasi oppimaan, miten ollaan.
T. Yläkoulun opettaja
Hassua valittaa lasten käyttäytymistä, jos ei itsekään osaa.
Ei yläkoulussa pärjää pelkällä kukkaiskielellä ja pään silittelyllä. Koittakaa päättää, mitä haluatte: kurin takaisin kouluun vai ei. Opettaja ei voi tehdä ikinä oikein. Jos on kiltti ja lempeä, niin pilkataan kiltiksi kympin tytöksi, joka ei osaa opettaa varsinkaan teinejä. Vaaditaan tyyliin kapiaisia kouluun. Mutta jos taas sanot suoraan ja edellytät työntekoa ja asiallista käytöstä, niin olet muka itse ihan törk
Arvostus pitää ansaita. Jos itse käyttäytyy kuin persereikä, ei voi olettaa, että opettaja arvostaa ja kunnioittaa. Yläkoululaiset eivät ole enää taaperoita, jotka eivät ymmärrä käytöksensä seurauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi nuoret eivät koskaan sano mitään rumaa tai tee mitään provosoidakseen opettajia tuollaisia videosessioita varten.
Aikuisella luulisi olevan muitakin keinoja toimia tilanteissa kuin huutaminen ja ikävästi puhuminen.
Jokainen ärähtää, kun tarpeeksi kauan härkitään. Ei se ole mikään syy kiustata opettajia siihen pisteeseen asti, että räjähdys tulee. Penikat ihan itse aiheuttavat toiminnallaan sen huutamisen. Hyvin harva opettaja huutaa oppilaalle, joka osaa käyttäytyä asiallisesti.
Tämä ei pidä paikkaansa. Monella opettajalla on omasta mielestään oikeus esim huutaa luokassa joka päivä ilman että hänelle on mitään väärää tehty.
Opettaja seinälle yhdellä kädellä ja kysyttäisi mikä lasten kiusaaja se on. No ei vaan, ei sentään! Mielestäni asiaton lause opettajalta ja oppilasta todella lannistava. Ei ehkä sovi lasten tai nuorten pariin. Lapsi ei ole aikuinen vielä.
Auktoriteetti ansaitaan. Se ei ole toisen pilkkaamista, nolaamista tms. Olen pitkään nuorison kanssa työskennellyt enkä toivoisi heille kenellekään mitään hellantelttu nimittelyä vaan arvostavaa ja kannustavaa kohtelua.
---
Arvostus ansaitaan. Se ei tule opettajaa kiusaamalla ja provosoimalla. Jos nuori ei osaa käyttäytyä, ei hän tarvitse arvostusta, vaan hänelle pitää asettaa rajat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä ole, jos nuori ei osaa muuta kuin provosoida ja tahallaan ärsyttää. Ei kaikkea tarvitse sanoittaa ja ymmärtää. Penikoille kuuluu antaa samalla mitalla, jos hyppivät liikaa silmille.
Tässäkin näkyy se, että alku ja syy nähdään nuoressa. On nykyään aivan tavallista, että opettaja raivoaa ja tiuskii ilman sen suurempaa aihetta. Näistä kertoo myös ns kympin tytöt.
Tämä ei pidä paikkaansa. Monella opettajalla on omasta mielestään oikeus esim huutaa luokassa joka päivä ilman että hänelle on mitään väärää tehty.
--
Tuskinpa vain. Te nuoret vain kuvittelette, että voi käyttäytyä miten vain ilman seurauksia. Sitten tulee itku, kun ope vähän ärähtää takaisin kuunneltuaa vttulua ja haukkumista useita viikkoja putkeen. Ei kukaan huuda ilman syytä.
Vierailija kirjoitti:
Opettaja seinälle yhdellä kädellä ja kysyttäisi mikä lasten kiusaaja se on. No ei vaan, ei sentään! Mielestäni asiaton lause opettajalta ja oppilasta todella lannistava. Ei ehkä sovi lasten tai nuorten pariin. Lapsi ei ole aikuinen vielä.
Minusta tuo on ihan oikein sanottu, jos esim. yläkoululainen on esim. matematiikan tehtävässä kysyttäessä vastannut tyylillä: "Vtustako mä sen tietäisin"
Vierailija kirjoitti:
---
Arvostus ansaitaan. Se ei tule opettajaa kiusaamalla ja provosoimalla. Jos nuori ei osaa käyttäytyä, ei hän tarvitse arvostusta, vaan hänelle pitää asettaa rajat.
Miten nuori sitten voisi arvostaa kiusaavaa ja provosoivaa opettajaa.. kuka opettajalle rajat asettaisi?
Seuraavalla kerralla tervaan perseen sanoisin minä jos olisin opettaja.
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se menee 👴🏻👍🏻🥳
Puppe pelastaa 👴🏻🤝
Tässäkin näkyy se, että alku ja syy nähdään nuoressa. On nykyään aivan tavallista, että opettaja raivoaa ja tiuskii ilman sen suurempaa aihetta. Näistä kertoo myös ns kympin tytöt.
---
Mene joku päivä kokeilemaan opettajan hommaa yläkoulussa. Ehkä sitten sinunkin silmäsi aukeavat sille, miksi se syy nähdään nuoressa. Ei ne yläkoululaiset tai edes alakoululaiset mitään pyhimyksiä ole, vaikka te mammat niin kuvittelette herrantertuistanne. Kympin tyttökin voi olla luonteeltaan ksipää. Kuten aika usein onkin, koska kuvittelee olevansa kaikessa paras ja opettajaa tietävisempi.
En mitään. Saisi lapsi hyvän oppitunnin.
Vierailija kirjoitti:
T. Yläkoulun opettaja
Kuka kiusaa? Toistaiseksi ei ole todisteita muusta kuin opettajan epäasiallisesta käytöksestä.
Voi onko sinun pikku piltillesi joku opettaja sanonut noin ja nyt koet ikäviä tunteita ja haudot kostoa?
Jokainen ärähtää, kun tarpeeksi kauan härkitään. Ei se ole mikään syy kiustata opettajia siihen pisteeseen asti, että räjähdys tulee. Penikat ihan itse aiheuttavat toiminnallaan sen huutamisen. Hyvin harva opettaja huutaa oppilaalle, joka osaa käyttäytyä asiallisesti.