Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten reagoisit jos opettaja sanoisi lapsellesi näin?

Vierailija
07.11.2024 |

" Oletko oikeasti noin tyhmä, vai esitätkö vain?'

Kommentit (103)

Vierailija
1/103 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole hyvin sanottu jos onkin tyhmä

Vierailija
2/103 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin, mitä lapsi itse teki että opettaja sanoi noin? Häiriköi ja ärsytti tahallaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/103 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se oikeasti tyhmä. 

Vierailija
4/103 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kuule ihan perussettiä. Sinuna keskittyisin kasvattamaan lasta niin, että ei käyttäydy tyhmästi. Se, että kiusaat opettajaa, ei todellakaan auta lastasi oppimaan, miten ollaan. 

T. Yläkoulun opettaja 

Vierailija
5/103 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin lapselta, että mikä johti siihen, että opettajan oli sanottava noin. Ja vaatisin lasta käyttäytymään koulussa. Kävisimme läpi miten koulussa tehdään opiskeluissa parhaansa, kuunnellaan opettajan ohjeita, kohdellaan muita kunnioittavasti. Hölmöilyn on loputtava tai tulee seurauksia. Tarvittaessa kysyisin vielä opettajalta mikä oli tilanne ja onko asioita joissa voisimme tukea kotoa käsin. Esim. juuri muistuttamalla koululaisen velvollisuuksista. 

Vierailija
6/103 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on kuule ihan perussettiä. Sinuna keskittyisin kasvattamaan lasta niin, että ei käyttäydy tyhmästi. Se, että kiusaat opettajaa, ei todellakaan auta lastasi oppimaan, miten ollaan. 

T. Yläkoulun opettaja 

Hassua valittaa lasten käyttäytymistä, jos ei itsekään osaa.  

Vierailija
7/103 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyisin lapselta, että mikä johti siihen, että opettajan oli sanottava noin. Ja vaatisin lasta käyttäytymään koulussa. Kävisimme läpi miten koulussa tehdään opiskeluissa parhaansa, kuunnellaan opettajan ohjeita, kohdellaan muita kunnioittavasti. Hölmöilyn on loputtava tai tulee seurauksia. Tarvittaessa kysyisin vielä opettajalta mikä oli tilanne ja onko asioita joissa voisimme tukea kotoa käsin. Esim. juuri muistuttamalla koululaisen velvollisuuksista. 

Ja seurauksilla tarkoitan viikkorahan pienennysta, rajoituksia ruutuaikaan tai muiden kivojen asioiden perumista, eli ei esim. kavereiden kanssa leffaan kuukauden ajan tai joku muu vastaava. 

Vierailija
8/103 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuleppas, koulussa sanotaan paljon asioita, joista teinit ei vanhemmilleen kerro. Se että opettaja sanoo noin, kertoo siitä että oppilas ei ole halunnut tehdä tehtävää. Toki tuo voi kertoa myös opettajan turhautumisesta vanhan asian kertaamiseen. Kyllä minäkin olen sanonut noin, ei sitä ole tarkoitettu vanhempien korville, tarkoitus on herättää oppilaassa edes jotain reaktioita, vastakaikua, toimintaa, ryhdistäytymistä.

Turhaan täällä tuollaisesta meuhkaat, opeta mielummin lapsellesi tavoitteellisuutta, jospa se ymmärtäisi joskus että hänen parastaan tässä yritetään.

Vierailija
9/103 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapselta on usein kysytty. Dyslexia oli diagnosoimatta vielä 18vuotiaaksi asti ja vihaa edelleen koulua.

Vierailija
10/103 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Oletko oikeasti niin tyhmä, ettet osaa erottaa esittämistä ja todellistä tyhmyyttä. Jälkimmäisen näet joka päivä pelilistä" 

Vierailija
11/103 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekkin opettajat sanoi kaikenlaista "rumaa". Johtui varmaankin siitä että olin hieman eläväinen ja aina huutelemassa kaikkea hölmöä tunneilla.

Vierailija
12/103 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajat puhuvat jatkuvasti todella loukkaavasti lapsille ja nuorille. Ja osa huutaa jatkuvasti. Olen kuullut nauhoituksia näistä tilanteista moneen kertaan. Ja aina syy on nuoressa..

Vierailija
13/103 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajiksi menevät ne jotka ovat olleet kiusaajia ja toisille pätemässä jo koululaisina. 

Vierailija
14/103 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun lapsi on niin idioootti muutenkin, joten en yhtään ihmettelisi kommenttia.

Vierailija
15/103 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettajat puhuvat jatkuvasti todella loukkaavasti lapsille ja nuorille. Ja osa huutaa jatkuvasti. Olen kuullut nauhoituksia näistä tilanteista moneen kertaan. Ja aina syy on nuoressa..

Onneksi nuoret eivät koskaan sano mitään rumaa tai tee mitään provosoidakseen opettajia tuollaisia videosessioita varten. 

Vierailija
16/103 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Yläkoulun opettaja 

Sä oot opettaja sitä nuorisoo. Mä en tiedä nykymenosta, mutta kuulostaapa huonolta.

kansakoulu ja oppikoulu

Vierailija
17/103 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Yläkoulun opettaja 

Hassua valittaa lasten käyttäytymistä, jos ei itsekään osaa.  

Ei yläkoulussa pärjää pelkällä kukkaiskielellä ja pään silittelyllä. Koittakaa päättää, mitä haluatte: kurin takaisin kouluun vai ei. Opettaja ei voi tehdä ikinä oikein. Jos on kiltti ja lempeä, niin pilkataan kiltiksi kympin tytöksi, joka ei osaa opettaa varsinkaan teinejä. Vaaditaan tyyliin kapiaisia kouluun. Mutta jos taas sanot suoraan ja edellytät työntekoa ja asiallista käytöstä, niin olet muka itse ihan törkeä. Se sun omakin hellantelttusi saattaa siellä koulussa käyttäytyä ihan eri tavalla kuin luulet.

T. Yläkoulun opettaja 

Vierailija
18/103 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka oppilas käyttäytyisi miten huonosti, ei noin koskaan tarvitse sanoa. Todella epäammattimaista.

Mielestäni opettajan erottaa taviksesta se, että ainakin hyvä opettaja tuntee keinoja saada oppilaan huomion ja motivoida tätä sekä osaa lähestyä opetettavia asioita eri kulmasta. Kuka tahansa, joka pystyssä pysyy osaa lukea kirjasta ääneen jotain luokan edessä ja odottaa, että osaaminen vain siirtyy oppilaille. Siihen ei tarvita koulutusta. Ikävä kyllä moni opettaja jää tuolle tasolle, että toistaa saman toimimattoman ohjeen tai pahimmassa tapauksessa vetoaa siihen, että "muutkin oppivat tämän".

Vierailija
19/103 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi nuoret eivät koskaan sano mitään rumaa tai tee mitään provosoidakseen opettajia tuollaisia videosessioita varten. 

Aikuisella luulisi olevan muitakin keinoja toimia tilanteissa kuin huutaminen ja ikävästi puhuminen. 

Vierailija
20/103 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse miellän perinteiset sukupuoli roolit ihan muuksi kuin elättäjä-elätettävä asetelmaksi. Minusta perinteiset roolit voi olla myös suhteessa, jossa laskut hoidetaan 50/50. Perinteiset roolit eivät myöskään vaadi sitä, että nainen on kotiäiti. Enemmän kyse on käytöksestä ja henkisistä ominaisuuksista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme