Mies tienasi 34 000 ja silti nainen itkee liian pientä rahasummaa
Aika rahanahne naikkonen. Ja siitäkim itkee, jos maksetaan ravintolalasku puokkiin. Ja jos joutuu kuskaamaan miestä joskus. Ja jos 40-vuotias mies on joskus vähän aikaa työttömänä.
Ei rakkaus kyllä tarkoita mitään tälle naiselle, vaan status ja iso tili.
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/0c8adabf-7ed8-479a-9533-1f4894f…
Kommentit (726)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä "miesten töitä" on autottomalla kerrostaloasujalla on?
Tuo toimii jos on se iso talo pihoineen maalla. Mut sit pitäisi olla varaa siihen taloon ja pihaan.
--
Remonttia voi tehdä myös kerrostalossa, jos et vielä tiennyt. Lisäksi voi ihan itse määritellä, mitä ne miesten työt ovat, jos tulee tekemisen puutetta.
Tokihan se on määrittelykysymys. Mutta jos haluaa että työmäärä olisi edes lähelle tasan niin kyllä sen miehen hommaksi pitäisi määritellä semmoisiakin kuin imurointi, vessan pesu, pyykit, kokkaus, kauppareissut, roskien vienti, mitä nyt näistä sitten valitaankin.
Mitä se nainen tekisi, jos mies hoitaisi tuon kaiken?
Et sitten osaa ajatella, että kumpikin tekee k
Sinähän määrittelit imuroinnin, vessan pesun, pyykit, kokkauksen, kauppareissut jne. MIEHEN hommaksi. Ei niitä nainen silloin tee.
Jenni. Ei. Ole. Rahan. Perässä. Eikä. Halunnut. Vanhempaa. Miestä. Säästöjen ja paksun tilipussin kuvat silmissään.
Toistetaan kaikki yhteen ääneen 50 kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Jossa yhteydessä todettiin ettei toisella osapuolella ole varaa siihen taloon... Joten ei ihme että Jenniä vähän harmitti.
Toisella osapuolella? Jenni tienaa samanverran kuin Jyrki. Eli ovat ihan samalla viivalla tässä suhteessa.
Eivät ole. Toisellä vakityö toisella ei, toisella säästöjä toisella ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jossa yhteydessä todettiin ettei toisella osapuolella ole varaa siihen taloon... Joten ei ihme että Jenniä vähän harmitti.
Toisella osapuolella? Jenni tienaa samanverran kuin Jyrki. Eli ovat ihan samalla viivalla tässä suhteessa.
Kyllä ovat, kun puhutaan tulotasosta. Tulotaso mitataan ansiotulojen perusteella, ei säästöjen perusteella.
Ei tämä eroa mitenkään niistä "köyhistä", jotka tienaa 4500€ ja valittaa, kun rahat ei riitä ja ovat "köyhiä."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä hoidan runkkaamisen, hoida sinä ruoanlaitto!
oma vaimoni tekee kummatki
tiedän, olen onnekas
Itselleen? Mitäs sulle tästä jää käteen? Muuta kuin se oma letku?
Vierailija kirjoitti:
Tuo toimii jos on se iso talo pihoineen maalla. Mut sit pitäisi olla varaa siihen taloon ja pihaan.
--
Remonttia voi tehdä myös kerrostalossa, jos et vielä tiennyt. Lisäksi voi ihan itse määritellä, mitä ne miesten työt ovat, jos tulee tekemisen puutetta.
Olen nainen ja asun vanhassa okt ja piha lähes 4000m2, niin kunnossapito vaatii kuukaudessa muutaman tunnin ja auto saman vuodessa.
Mutta ne kotityöt, niihin menee useampi tunti päivässä ja silti rästissä kotitöitä.
Eli perinteiset miesten työt eivät ole missään suhteessa ja vertailukelpoisia kotitöihin, kun nykymiehet eivät kuitenkaan käy ruokaa metsästä ja järvestä tai puita metsästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se sinun mielestäsi ihmisen oma vika, jos hän ei saa vakituista työtä? Jos kyllä, olet harvinaisen pihalla reaalimaailmasta.
Vierailija kirjoitti:
Ei herranen aika tuo mene noin, kun asutaan kerros- tai rivitalossa. Eihän siellä ole miesten töitä juuri ollenkaan. Jos noin halutaan, pitää muuttaa maalle puulämmitteisen taloon.
--
Kyllä meillä rivarissa tehdään paljonkin remppaa ja tuossa omalla pihalla on nurmikonleikkuuta, lumitöitä jne. Takkakin löytyy, joten halutessaan voisi tehdä myös puusouvia. Miksi muuten luulet, että vain puulämmitteisessä talossa asuvilla on auton huoltoon liittyviä hommia?
Puulämmitteisessä talossa miehellä on niitä puuhommia, kun hän kaataa puita omasta metsästä ja tekee talveksi polttopuut. Siellä on varmasti sitten tarpeeksi tilava talli tehdä auton huoltohommia, kerrostalossa ei sellaista ole.
Jyrkillä tuskin on km-tutkintoa, jos olisi niin miehenä olisi taatusti saanut vakkaripaikan heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
--
Olen nainen ja asun vanhassa okt ja piha lähes 4000m2, niin kunnossapito vaatii kuukaudessa muutaman tunnin ja auto saman vuodessa.
Mutta ne kotityöt, niihin menee useampi tunti päivässä ja silti rästissä kotitöitä.
Eli perinteiset miesten työt eivät ole missään suhteessa ja vertailukelpoisia kotitöihin, kun nykymiehet eivät kuitenkaan käy ruokaa metsästä ja järvestä tai puita metsästä.
Nuoletko sä lattiat puhtaiksi vai miten saat menemään kotitöihin TUNTEJA päivässä? Ei mulla kokopäivätyön lisäksi olisi edes aikaa tuollaiseen. Enkä keksi miten saisin edes käytettyä monta tuntia päivässä vessanpesuun, imurointiin jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
--
Tokihan se on määrittelykysymys. Mutta jos haluaa että työmäärä olisi edes lähelle tasan niin kyllä sen miehen hommaksi pitäisi määritellä semmoisiakin kuin imurointi, vessan pesu, pyykit, kokkaus, kauppareissut, roskien vienti, mitä nyt näistä sitten valitaankin.
Mitä se nainen tekisi, jos mies hoitaisi tuon kaiken?
En määritellyt, se oli joku toinen. Hän kirjoitti, että miehen hommaksi pitäisi määritellä semmoisiakin... Hän ei kirjoittanut, että miehen pitää tehdä ne yksin. Yhdessä voi siivota tunnin, tulee puhdasta ja on kivaa verrattuna siihen, että siivoaisi yksi kahden tunnin ajan, kun toinen viettää samaan aikaan vapaa-aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei herranen aika tuo mene noin, kun asutaan kerros- tai rivitalossa. Eihän siellä ole miesten töitä juuri ollenkaan. Jos noin halutaan, pitää muuttaa maalle puulämmitteisen taloon.
--
Kyllä meillä rivarissa tehdään paljonkin remppaa ja tuossa omalla pihalla on nurmikonleikkuuta, lumitöitä jne. Takkakin löytyy, joten halutessaan voisi tehdä myös puusouvia. Miksi muuten luulet, että vain puulämmitteisessä talossa asuvilla on auton huoltoon liittyviä hommia?
Puulämmitteisessä talossa miehellä on niitä puuhommia, kun hän kaataa puita omasta metsästä ja tekee talveksi polttopuut. Siellä on varmasti sitten tarpeeksi tilava talli tehdä auton huoltohommia, kerrostalossa ei sellaista ole.
Puulämmitteisessä talossa puut tilataan valmiina halkoina liiteriin. Ei meillä työssäkäyvinä ole aikaa metsässä riehua.
Vierailija kirjoitti:
Aikuinen ihminen ei voi kieltää toista hakemasta töitä mistä tahansa. Jos toinen moiseen "kieltoon" alistuu, se kertoo kyllä enemmän hänestä kuin kieltäjästä. Sen sijaan sen voi kyllä sanoa suoraan, ettei halua toista samaan asuntoon.
Jyrkille ei voi sanoa suoraan koska käy mököttämään.
Vierailija kirjoitti:
--
Minä olen asunut 20 v yksin omakotitalossa. Voin sanoa, että ns. perinteiset miesten työt (lumityöt, nurtsi, rännit, auton renkaat ja pikku rempat) on ajallisesti huomattavasti pienempi osuus kun perinteiset naisten työt (siivous, ruoka, lapset, muut pihatyöt). Naisten työt vie minulta n. 2-3 h päivässä. Miesten työt keskimäärin sen saman viikossa. Joku remonttikohde tai maatila voi toki työllistää sitten miestä yhtä paljon ja huomattavastii ylikin kuin 2-3 h päivässä, mutta aika harvoin näitä ihmisillä kuitenkaan on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
--
Puulämmitteisessä talossa puut tilataan valmiina halkoina liiteriin. Ei meillä työssäkäyvinä
Sitten te tilaatte myös ruuan valmiina kotiin, kun teillä ei ole aikaa kokkailla työssäkäyvinä. Siivooja käy myös hoitamassa siivoukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
--
Mitä se nainen tekisi, jos m
Perinteisessä parisuhtessa nainen siivoaa pari tuntia ja mies tekee sen pari tuntia miesten hommia, kuten rassaa autoa, pilkkoo halkoja tai kerrostalomiljöössä vaikkapa nostelee painavia huonekaluja, jotta rouva saa imuroitua niiden alta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se sinun mielestäsi ihmisen oma vika, jos hän ei saa vakituista työtä? Jos kyllä, olet harvinaisen pihalla reaalimaailmasta.
Aina voi säästää ja hankkia toiselta alalta työn.
Olen samaa mieltä, että raha ei liity siihen perinteiseen suhteeseen. Itse olen korkeasti koulutettu, mieheni ei. Olemme molemmat olleet sitä mieltä, että vuokra ja laskut, ruoatkin, maksellaan puokkiin. Laskujen ja ruokien kohdalla ei senttejä lasketa, mutta suunnilleen. Jos olemme yhdessä kaupassa, molemmat maksaa osan tuotteista. Välillä toinen käy kaupassa ja maksaa, välillä toinen. Ja vuokra maksetaan sentilleen puoliksi, vaikka joskus sattuisi niin, että toinen on työtön. Hyvin toimii ja on tasapuolista. Mielelläni siivoan ja pyykkiä pesen, ruokaa tekee kumpikin. Hyvä suhde. Ja ikinä en ole välittänyt, montako euroa toinen saa kuukaudessa. Koska rakkaus. Omaan tienaamiseen voi toki yrittää vaikuttaa, jos niin halua. Raha ei ole kyllä minulle elämässä se ykkösasia, vaan aika moni muu.
Jenni: Haluan, että mies on perinteinen mies
Myös Jenni: Haluan, että mies osallistuu kotitöihin 50/50 ja tekee ne minun vaatimallani tavalla