Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytätkö kasvovettä?

Vierailija
07.11.2024 |

Itselläni tällä hetkellä käytössä kolme erilaista ja omalla ihollani kasvovesi on jopa tärkeämpi kuin voide.

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahaa, kiitos tiedosta. Mitä kasvovettä suosittelette pintakuivalle, mutta vain pintakuivalle iholle jossa ruusufinniä eli ärtymisherkkä monille voiteille. 

Tähän saakka olen käyttänyt vain Humektania jos iho tuntuu kiristävältä, ja muulloin vain Arbutin seerumia. Näillä olen pärjännyt hyvin kunnes ruusu rokahtaa jolloin tarvitaan lääkevoidetta tai antibioottia. 

Joku jo mainitsikin tuon testivoittaja Whamisan kasvoveden

Vierailija
22/76 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa mitä luonnonkosmetiikasta käytän on ruusukasvovesi. Oon niin onnellinen kun löysin tuon, pariakin merkkiä ostanut ja molemmat olleet hyviä. Kosteuttaa tosi hyvin, tuoksuu hyvältä ja mikä uskomattominta oikeasti rauhoittanut rosaceaihoni lehahtelun jos esim. stressi tai lämpötilanvaihtelut saa naaman pahasti kuumottamaan ja punaiseksi. En ois uskonut että tuohon lehahteluun voi mikään auttaa, niin valtavan määrän kaikkia mukarauhoittavia voiteita ym. kokeillut vuosien varrella. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahaa, kiitos tiedosta. Mitä kasvovettä suosittelette pintakuivalle, mutta vain pintakuivalle iholle jossa ruusufinniä eli ärtymisherkkä monille voiteille. 

Tähän saakka olen käyttänyt vain Humektania jos iho tuntuu kiristävältä, ja muulloin vain Arbutin seerumia. Näillä olen pärjännyt hyvin kunnes ruusu rokahtaa jolloin tarvitaan lääkevoidetta tai antibioottia. 

Myyjältä voi kysyä mikä sopii sulle. (Ei ruokakaupasta.)

Vierailija
24/76 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää käytän suolavettä kasvojen puhdistukseen. Ihottuma kuivui poid samantien ja toimii myös finneihin. 

Vierailija
25/76 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku jo mainitsikin tuon testivoittaja Whamisan kasvoveden

Ei sovi ruusufinniin.

Vierailija
26/76 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lue mun aiempi viesti. Humektania paljon parempi on muuten Ceraven (koko keholle tarkoitettu) moisturation lotion. Kevyt mutta hyvin kosteuttava. Humektan tekee lähinnä kalvon naamaan eikä kosteuta kunnolla. Yksilöllisiähän nää toki on mikä toimii. T. 22

Vierailija
27/76 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Kertokaapa miksi sitä pitäisi käyttää? En nimittäin tiedä. 

ph pesun jälkeen. tai hoitaakin ja et halua muuta laittaa,ihan sellaisenaan. tai ihan vaan jos meikitön pv,pyyhkiä sillä aamulla ja illalla ilman pesuja. on jokaiselle  sopivia. virkistääkin kesällä. onhan suihkutettaviakin pitkin pv.

Vierailija
28/76 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako apteekista kasvovettä? Kauppojen myyjät eivät välttämättä tiedä ruusufinnistä mitään ellei ole omakohtaista kokemusta.

CeraVen tiedän, nytkin on kaapissa Facial Moisturising Lotion, jota käytän silloin tällöin. Ruusufinni on vaan siitä pirullinen, että saattaa yht'äkin suuttua välillä sietämästään tuotteesta. Humektan ja Arbutin seerumi ovat ainoat joita olen voinut käyttää niin kauan kuin muistan. Joskus kun iho ärtyy ja pintakuivuus pahenee, levitän Aqualan L voidetta paksun kerroksen ja se tepsii, ei tietysti ruusuun. 

Aurinkosuojatuotteita en voi käyttää lainkaan, vaikka olen kymmeniä kokeillut ja sama juttu muidenkin kuin ihan perusvoiteiden kanssa eli ei puuteria, poskipunaa tai meikkivoudetta. Luomuna mentävä näytin miltä näytin. 

Vierailija
29/76 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako apteekista kasvovettä? Kauppojen myyjät eivät välttämättä tiedä ruusufinnistä mitään ellei ole omakohtaista kokemusta.

CeraVen tiedän, nytkin on kaapissa Facial Moisturising Lotion, jota käytän silloin tällöin. Ruusufinni on vaan siitä pirullinen, että saattaa yht'äkin suuttua välillä sietämästään tuotteesta. Humektan ja Arbutin seerumi ovat ainoat joita olen voinut käyttää niin kauan kuin muistan. Joskus kun iho ärtyy ja pintakuivuus pahenee, levitän Aqualan L voidetta paksun kerroksen ja se tepsii, ei tietysti ruusuun. 

Aurinkosuojatuotteita en voi käyttää lainkaan, vaikka olen kymmeniä kokeillut ja sama juttu muidenkin kuin ihan perusvoiteiden kanssa eli ei puuteria, poskipunaa tai meikkivoudetta. Luomuna mentävä näytin miltä näytin. 

Apteekissa on eri ihonhoitosarjoja. Vichy on hyvä.

Vierailija
30/76 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän koska mun kuiva iho kaipaa sitä. Ei riitä pelkkä rasva. Talvella varsinkin iho kuivaa. Sauna tekee hyvää mun iholle.

Vierailija
31/76 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella Vichy on hyvä?

Vierailija
32/76 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla hanavedellä menee koko kroppa.

Vierailija
33/76 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Atopik myös. 

Vierailija
34/76 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin, kunnes tajusin, että se ärsyttää herkkää ihoani. Nykyään käytän mahdollisimman vähän tuotteita. Minulla on suunympärysihottumaa ja liika kosteutus saa sen ärtymään. Vaikka iho on muuten kuiva, on pakko tasapainotella.

Vierailija
35/76 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. En käytä tavallistakaan vettä kasvoilleni muuten kuin suihkussa käydessäni.

Vierailija
36/76 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytin, kunnes tajusin, että se ärsyttää herkkää ihoani. Nykyään käytän mahdollisimman vähän tuotteita. Minulla on suunympärysihottumaa ja liika kosteutus saa sen ärtymään. Vaikka iho on muuten kuiva, on pakko tasapainotella.

Mikä tämä "se" oli?

Vierailija
37/76 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tämä "se" oli?

Kasvovesi, eikö se ole tämän ketjun aihe?

Vierailija
38/76 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tämä "se" oli?

Kasvovesiä on satoja erilaisia.

Vierailija
39/76 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tämä "se" oli?

Kasvovesiä on satoja erilaisia.

Sellaisia alkoholipitoisia ysärikasvovesiä ei varmaan kukaan enää käytä? Olen hoitanut ihoani huolella vuosikausia ja olen tutustunut erityyppisiin tuotteisiin. Happoja sisältävät kuorivat kasvovedet eivät sovi minulle eivätkä varmaan monelle muullekaan herkkäihoiselle. Joka tuotteeseen tungettu hyaluronihappokaan ei sovi kaikille. Ihoa on myös mahdollista kosteuttaa liikaa ja se saattaa heikentää ihon omaa suojakerrosta. Minulla oli kasvoissa jatkuvasti punoitusta ja ärsytystä ja se väheni huomattavasti, kun lopetin kasvoveden käytön ja vaihdoin voiteen vähän kevyempään. Tilanne parani vielä entisestään, kun lopetin kosteuttavan seerumin käytön. Nyt käytössä on hellävarainen puhdistus, seerumi pigmenttimuutoksille ja kevyt voide. Riittikö tämä selvitykseksi vai kaipaatko vielä kattavampaa raporttia kasvovesistä?

Vierailija
40/76 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Koen sen olevan minulle turhaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan