Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen laihtunut taas ilman syytä

Vierailija
16.11.2023 |

Olen 153cm pitkä ja painan 39kg. Milloin kannattaa huolestua?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt. Paljonko olet laihtunut?

Vierailija
2/13 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt. Paljonko olet laihtunut?

Painoin aikaisemmin keväällä 43kg. Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

NYT!

Vierailija
4/13 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoo

Vierailija
5/13 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olisin jo sinuna kovasti huolissaan. Ite oon 155cm ja aikanaan kun painoin 49kg, niin olin jo todella hoikassa kunnossa. En ole sirorakenteinen, ihmiset näyttää tietysti vähän erilaisilta samassa paino-pituussuhteessa  riippuen ruumiinrakenteesta.

Vierailija
6/13 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitan terveyskeskukseen tänään. Ap.

Vierailija
7/13 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun paino on pudonnut lyhyen aikavälin sisällä noin 10%, mitä voi pitää suht isona painonpudotuksena tahattomasti tapahtuessaan ja varsinkin kun ylipainoa ei ole missään vaiheessa ollut. 

Oletko koettanut pitää ruokapäiväkirjaa? Mä unohdan stressaantuneena monesti syödä. Jos taas syöt normaalisti ja paino sitä huolimatta putoaa, niin ehdottomasti käymään lekurissa ja selvittämään onko taustalla joku sairaus.

Vierailija
8/13 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun paino on pudonnut lyhyen aikavälin sisällä noin 10%, mitä voi pitää suht isona painonpudotuksena tahattomasti tapahtuessaan ja varsinkin kun ylipainoa ei ole missään vaiheessa ollut. 

Oletko koettanut pitää ruokapäiväkirjaa? Mä unohdan stressaantuneena monesti syödä. Jos taas syöt normaalisti ja paino sitä huolimatta putoaa, niin ehdottomasti käymään lekurissa ja selvittämään onko taustalla joku sairaus.

En oo pitänyt päiväkirjaa ja mielestäni ihan normaalisti syön. Olen kyllä aina syönyt todella epäsäännöllisesti. Ap.

Vierailija
9/13 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oo pitänyt päiväkirjaa ja mielestäni ihan normaalisti syön. Olen kyllä aina syönyt todella epäsäännöllisesti. Ap.

Kuulun myös epäsäännöllisesti syöviin ja käyn vaa'alla tosi harvoin, minkä takia en kovin herkästi huomaa painonvaihtelua. Kun suhtautuminen ruokaan on pelkkänä polttoaineena, ei siihen kiinnitä samalla tavalla huomiota, itse saatan tosiaan unohtaa työreissuilla päivän aikana syömisen enkä vähän stressaantuneessa tai ylivirittyneessä tilanteessa tunne edes nälkää. 

Mutta tuo 10 % pudotus on sellainen, että kannattaa kyllä jo seurailla. Yleensä jos on muuten säännölliset menkat, niin tuo 10 % lyhyen ajan sisällä on sellainen, että se vaikuttaa melko monilla hormonitasoihin. 

Vierailija
10/13 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, lääkäriin nyt.

Vierailija
11/13 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitat, että taas. Oletko aiemminkin laihtunut ilman syytä? Tai löytyikö silloin syy?

Vierailija
12/13 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitat, että taas. Oletko aiemminkin laihtunut ilman syytä? Tai löytyikö silloin syy?

En ole aikaisemmin laihtunut. Tarkoitin, että olen jo hetken seurannut painoani (kävin kesällä lääkärissä muista syistä ja lääkäri kehotti jo silloin seuraamaan painoa (40kg)) ja nyt se taas oli tippunut kilolla lisää. Ap.

Vierailija
13/13 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopea tahaton laihtuminen voi olla oire esim mahasyövästä tai diabeteksestä.