Mun tuet on 1400€/kk, ja viimeisin tarjottu työ oli Postin varhaisjakelu 1100€/kk nettopalkalla. Miksi siis menisin töihin?
Mun tuet on 1400€/kk, ja viimeisin tarjottu työ oli Postin varhaisjakelu 1100e/kk nettopalkalla. Miksi siis menisin töihin?
Kommentit (174)
Vierailija kirjoitti:
Koska se on ns. entry level job. Voit käyttää sitä ponnahduslautana, kun hakeudut myöhemmin paremmin palkattuihin tehtäviin.
Huomaathan, että tuon palkan lisäksi olet oikeutettu myös tukiin, eli kokonaistilanteesi olisi parempi.
Jos brutto on esim.1500 niin mitä tukia silloin saa?
Vierailija kirjoitti:
harva osa-aikainen paikka on sellainen, että sitä kannattaa ottaa vastaan.
aina voi toivoa että tää osa-aika työpaikkojen trendi kuolee ja tulee kokopäiväiset paikat takaisin.
En ottaisi vaikka olisi kokoaikainen. Monessa kokoaikaisessa työssä on jotain pahasti vikaa tai tarkemmin sanottuna työtehtävissä sinällään ei ole mitään vikaa vaan työnantajassa sitäkin enemmän ja tai koko ammattialassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska se on ns. entry level job. Voit käyttää sitä ponnahduslautana, kun hakeudut myöhemmin paremmin palkattuihin tehtäviin.
Huomaathan, että tuon palkan lisäksi olet oikeutettu myös tukiin, eli kokonaistilanteesi olisi parempi.
Jos brutto on esim.1500 niin mitä tukia silloin saa?
Mulla brutto 1000e enkä saa mitään tukia.
Ponnahduslauta tarkoittaa, että myöhemmin tarjotaan valtiolta/poliitikasta töitä. Itse en halua valtiolle enkä politiikkaan töihin vaikka kuinka tarjottais.
Vierailija kirjoitti:
Aloitin tuolla palkalla ja nyt palkka 3000€ kuussa + edut.
vaihtaisinko nykyisen tilanteen 1400€ palkkaan? En.
Ylenitkö ylipostimestariksi?
tämän takia niitä n eekereitä on tuotu, ettei noista töistä tarvitse maksaa palkkaa
Siksi, että kun pääsee töissä alkuun ja saa cv:n täytettä, voi pikkuhiljaa saada parempia duuneja ja paremmalla palkalla. Jostain se kaikkien on pitänyt aloittaa. Välillä pohjan kautta.
Miten voit saada tällä nykylainsäädännöllä tuollaista tukirahaa.
Kun asumistukikin on leikattu ja toimeentulotuen asumiskulujen suhteen on myös jotain raja-arvojen muutosta tehty.
Ainakin sen vuoksi voisit harkita, että tukiin ei ole tulossa vuoden vaihtuessa korotuksia, mutta palkkoihin voi aina tulla korotuksia, ja palkasta menee pienempi verokin kuin tuista.
Ja, tukileikkauksia on tulossa lisää, Purra on sanonut.
Palkkatyö kerryttää eläkettä. Jos jäät pysyvästi vuosiksi Postin palvelukseen, eläkettä kertyy kivasti. Sitä kun ei koskaan tiedä, milloin Purra saa päähänsä poistaa takuueläkkeen tai kansaneläkkeen kokonaan.
Työssä on myös mahdollisuus työterveyshuoltoon, joka on maksutonta työntekijälle. Purra saanut aikaan sen, että kaikki tk-maksut ja sairaanhoitomaksut julkisella puolella nousevat ensi vuonna.
Että siinä pari syytä. Vaikka provohan sinä vaan olet!
Vierailija kirjoitti:
Miten voit saada tällä nykylainsäädännöllä tuollaista tukirahaa.
Kun asumistukikin on leikattu ja toimeentulotuen asumiskulujen suhteen on myös jotain raja-arvojen muutosta tehty.
Ainakin sen vuoksi voisit harkita, että tukiin ei ole tulossa vuoden vaihtuessa korotuksia, mutta palkkoihin voi aina tulla korotuksia, ja palkasta menee pienempi verokin kuin tuista.
Ja, tukileikkauksia on tulossa lisää, Purra on sanonut.
Palkkatyö kerryttää eläkettä. Jos jäät pysyvästi vuosiksi Postin palvelukseen, eläkettä kertyy kivasti. Sitä kun ei koskaan tiedä, milloin Purra saa päähänsä poistaa takuueläkkeen tai kansaneläkkeen kokonaan.
Työssä on myös mahdollisuus työterveyshuoltoon, joka on maksutonta työntekijälle. Purra saanut aikaan sen, että kaikki tk-maksut ja sairaanhoitomaksut julkisella puolella nousevat ensi vuonna.
Että siinä pari syytä. Vaikka provohan sinä vaan olet!
Tuosta vähän päälle tonnin palkasta ei mene juuri lainkaan veroa.
Vierailija kirjoitti:
Koska olet trolli, typerä tai molempia, ja fyysinen työnteko saattaa saada järkeä päähän. Kaikkia tukiahan ei katkaista noin pienellä palkalla vaan esimerkiksi asumistuki jatkuu, jolloin työssäkäyvä pienipalkkainenkin saa kyllä käteen enemmän kuin pelkkien tukien saaja.
Ei välttämättä saa, jos on lapsia. Tuet lakkaa ja maksut nousee tulojen tahdissa.
Jos sulle tarjottiin Postista sitä työtä eli työsopimusta, ja kieltäydyit, sut saatetaan pistää tuettoman pöydän ääreen eli karenssi työsopimuksesta kieltäytymisen vuoksi, etenkin jos mukana kuvioissa oli TE-toimisto.
Mutta jos TE-toimisto lähetti sulle työpaikkatarjouksen, niin tilanteesta riippuen sitä pitää hakea tai ei ole pakko hakea. Joten yks ja sama... mitä täällä kyselet. Ja jos pitääkin hakea, niin se taas otetaanko sut töihin, riippuu ihan Postista tai siistä tahosta, joka sitä jakelua hoitaa.
Postin varhaisjakelu on hölmöläisten tai kovasti velkaantuneen hommaa. Suht' nuori terve ihminen tietenkin pärjää tässäkin hommassa.
Tukia pitää laskea ja palkkoja nostaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos sulle tarjottiin Postista sitä työtä eli työsopimusta, ja kieltäydyit, sut saatetaan pistää tuettoman pöydän ääreen eli karenssi työsopimuksesta kieltäytymisen vuoksi, etenkin jos mukana kuvioissa oli TE-toimisto.
Mutta jos TE-toimisto lähetti sulle työpaikkatarjouksen, niin tilanteesta riippuen sitä pitää hakea tai ei ole pakko hakea. Joten yks ja sama... mitä täällä kyselet. Ja jos pitääkin hakea, niin se taas otetaanko sut töihin, riippuu ihan Postista tai siistä tahosta, joka sitä jakelua hoitaa.
TE ei lähetä enää työpaikkatarjouksia. Jokainen saa itse päättää mihin hakee. Sen takia tämä takavuosilta kopioitu sinänsä kiinnostava avaus ei ole ajankohtainen, koska miksi ihmeessä joku hakisi tuollaiseen paikkaan kun ei sinne halua? Avoimia hakemuksia kiinnostaviin firmoihin voi laitella mielin määrin, ei kukaan nii törppö ole et tollaiseen hakis jos ei jostain syystä kiinnostas moinen työ. On ihan ookoo vaikka nuorelle välivuoden pitäjälle tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä sain tukia 1600 €, hakeuduin töihin jostain sain 1800 € eikä mitään tukia. Vuosien varrella on tullut korotuksia ja olen vaihtanut työtä kolme kertaa. Nykyinen peruspalkka on 6175 €. Tämä on tapahtunut hieman reilussa kymmenessä vuodessa.
Mä sain tukia sen vajaa 600 euroa. Sain kokoaikatyön jossain sain 1300 e nettona. Korotuksia tuli ja kymmenen vuoden jälkeen sain nettona 1400 euroa. Työllisen statuksestani ja raivokkaasta työnhausta huolimatta en yrityksestä huolimatta saanut vaihdettua työtä. Sitten otin loparit, karenssin ja haistatin paskat.
Olitko kuitenkin opiskellut jonkun tutkinnon?
Jos olet alle 25v niin fyysinen työ tekee varmasti hyvää. Saat muutakin ajateltavaa ja tekemistä muutakin kun trollailu.
Ei voi pitää paikkaansa. Euroopan neuvoston mukaan Suomen sosiaaliturva on yhden tuen verran mikä tarkoittaa noin 500€. Tuohan ap:n tukihan on lähes kolminkertainen siihen verrattuna. Miten tämä on mahdollista, ei ihmekään että Suomi on konkurssin partaalla...
Vierailija kirjoitti:
Postin varhaisjakelu on hölmöläisten tai kovasti velkaantuneen hommaa. Suht' nuori terve ihminen tietenkin pärjää tässäkin hommassa.
Ap nyt ei järjen jättiläiseltä vaikuta eli eiköhän joku varhaisjakelun tyyppinen homma olet sille jutiinsa passeli. Työtä sekin on vaikkei siiitä paljoa makseta. Toisaalta päivät on lyhyempiä joten onhan toi ihan kiva alle 50% työajalla. Ap asustaa vuokralla (rivien välistä luettuna) joten asumistuki jatkuu. Saattaa saada vielä päälle soviteltua joten käteen jää nykyistä enemmän.
Pari tuntia töitä päivässä ja loppupäivä vapaata eikä tartte sossun kanssa vääntää tt.tuesta. Kannattais tarttua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä saa tuommoiset tuet?? Valehtelija.
Kyllä mun ansiosidonnainen on tuota suurempi.
Meinaatko, että se jatkuu ikuisesti sinulla?
-Ei toki ikuisesti kestä. Mutta minulle riittää 500 päivää ja sitten koettaa mukava palkankorotus ja eläke
Kertyyhän.