Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mun tuet on 1400€/kk, ja viimeisin tarjottu työ oli Postin varhaisjakelu 1100€/kk nettopalkalla. Miksi siis menisin töihin?

Vierailija
07.11.2024 |

Mun tuet on 1400€/kk, ja viimeisin tarjottu työ oli Postin varhaisjakelu 1100e/kk nettopalkalla. Miksi siis menisin töihin?

Kommentit (174)

Vierailija
121/174 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä saa muka tuollaiset tuet työttömänä? Itse olen eläkkeellä eikä takuueläke + eläkkeensaajan asumistuki ole lähellekään tuota summaa, vuokra on 510 e.

Vierailija
122/174 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska se on ns. entry level job. Voit käyttää sitä ponnahduslautana, kun hakeudut myöhemmin paremmin palkattuihin tehtäviin. 

Huomaathan, että tuon palkan lisäksi olet oikeutettu myös tukiin, eli kokonaistilanteesi olisi parempi.

Mihin töihin pääsee postinjakajana? Ylipostinjakaja?

Mua nauratti kyllä vähän kanssa tuo enkun termi. Suomi ei ole vielä jenkit.

Jenkeissä tarkoittaa mäkkäriä yms. Sieltä sitten siirryt vaativimpiin töihin.

Tai teet montaa duunia yhtä aikaa.

Mä sanoisin pikemminkin Suomessa,että töissä oleva työllistetään helpommin kuin pitkään kotona oleva toiseenkin työhön.

Ei suomessa työllistetä.

No aivan varmasti saat helpommin töitä tulevaisuudessa, jos cv ei ole pelkkä tyhjä paperi.

Ei ole tyhjä, työkokemusta on ja 3 ammattia, töitä ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/174 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aa toi ois mun unelmatyö kun aika itsenäistä. Eikö tosta saa muuten Kelan päivärahaa jonkun satasen myöskin? Asumistuki toki pienenee. Mulla oli nettopalkka 1200 ja kyllä siitä jäi enemmän käteen AINA kun työttömänä. 

Hallitus on suuressa viisaudessaan leikannut nämä. En kyllä näe järkeä työskennellä tuollaisella palkalla. 

Poistetaan kaikki tuet niin myös varhaisjakelun duunit alkaa kiinnostamaan.

Vierailija
124/174 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aa toi ois mun unelmatyö kun aika itsenäistä. Eikö tosta saa muuten Kelan päivärahaa jonkun satasen myöskin? Asumistuki toki pienenee. Mulla oli nettopalkka 1200 ja kyllä siitä jäi enemmän käteen AINA kun työttömänä. 

Hallitus on suuressa viisaudessaan leikannut nämä. En kyllä näe järkeä työskennellä tuollaisella palkalla. 

Siivoojakin saa parempaa palkkaa.

Vierailija
125/174 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, palkkamurhaajan ammatti alkaa kiinnostamaan.

Vierailija
126/174 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siivoojakin saa parempaa palkkaa.

Miksi siivoojan pitäisi saada huonompaa?

Vierailija
127/174 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mullekaan kukaan ole tarjonnut hyväpalkkaista työtä, ihan itse olen siihen hakeutunut. 

Vierailija
128/174 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko toi nettopalkka? Ei voi olla brutto. Muutenkin alakanttiin. Esim. Teollisuuden keskituntiansio oli kaksi vuotta sitten 30,90/tunti, teki vuodessa n.58000€

Vierailija
129/174 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin tuolla palkalla ja nyt palkka 3000€ kuussa + edut.

vaihtaisinko nykyisen tilanteen 1400€ palkkaan? En.

Vierailija
130/174 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain vähän päälle 1200e netto ja siihen päällä jotain 70e kelasta. Kesällä sain myös asumistuen joka oli päälle 300e mutta se laski tuonne 40 euroon joka oli aika järkytys :O Silti oma mielenterveys parani töissä ollessa, mutta nyt pelottaa että joutuu olla taas työttömänä vuosia. 

Vierailija
131/174 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

harva osa-aikainen paikka on sellainen, että sitä kannattaa ottaa vastaan.

aina voi toivoa että tää osa-aika työpaikkojen trendi kuolee ja tulee kokopäiväiset paikat takaisin.

Vierailija
132/174 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä ei ole tämä dynaaminen aloittaja tainnut sanallakaan selvittää, miksi hakee töihin, joiden palkkatasoa pitää arvolleen sopimattomana. Kukaan ei tosin usko, että tälle olisi ikinä tarjottu mitään, ei edes kaupan konsulenttiesittelyissä maistiaisia.

Vierailija
133/174 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin työkkärissä töissä ja olen antanut 40% karensseja tuollaisille jotka eivät ota töitä vastaan 1000 euron kk palkalla. Annoin 2 vuoden aikana ainakin 300 henkilölle karenssia.

Vierailija
134/174 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi näitä tukia nyt järkeistetään. Ketuttaa että toisille tuista on tullut jotenkin hväksyttävä ja pitkäkestoinen elinkeino. En ymmärrä miten joku kehtaa. 

Vierailija
135/174 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain tukia 1600 €, hakeuduin töihin jostain sain 1800 € eikä mitään tukia. Vuosien varrella on tullut korotuksia ja olen vaihtanut työtä kolme kertaa. Nykyinen peruspalkka on 6175 €. Tämä on tapahtunut hieman reilussa kymmenessä vuodessa. 

Vierailija
136/174 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä sain tukia 1600 €, hakeuduin töihin jostain sain 1800 € eikä mitään tukia. Vuosien varrella on tullut korotuksia ja olen vaihtanut työtä kolme kertaa. Nykyinen peruspalkka on 6175 €. Tämä on tapahtunut hieman reilussa kymmenessä vuodessa. 

toimitusjohtaja päässyt jo? vai tienaako suomessa muukin ryhmä tuollasia summia.

Vierailija
137/174 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

aina voi toivoa että tää osa-aika työpaikkojen trendi kuolee ja tulee kokopäiväiset paikat takaisin.

No se suojaosa poistettiin, eli ei kannata mitenkään enää mikään osa-aikahomma

Vierailija
138/174 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se suojaosa poistettiin, eli ei kannata mitenkään enää mikään osa-aikahomma

tätä olisi enemmänkin pitänyt nostaa vaikka 500euroon. oltais saatu lisää ostovoimaa, yritykset olisivat saaneet ne osa-aikaset työntekijät ja kansa olisi voinut paremmin.

Vierailija
139/174 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä saa tuommoiset tuet?? Valehtelija.

Ansiosidonnainen 2000€ palkasta lapsikorotuksilla oli mulla tuon verran. Lapsikorotuksethan poistui ja ap:llä tuskin on lapsia, joten hänen palkkansa on ollut jonkun verran päälle kahden tonnin. 

Vierailija
140/174 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä sain tukia sen vajaa 600 euroa. Sain kokoaikatyön jossain sain 1300 e nettona. Korotuksia tuli ja kymmenen vuoden jälkeen sain nettona 1400 euroa. Työllisen statuksestani ja raivokkaasta työnhausta huolimatta en yrityksestä huolimatta saanut vaihdettua työtä. Sitten otin loparit, karenssin ja haistatin paskat.