Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mun tuet on 1400€/kk, ja viimeisin tarjottu työ oli Postin varhaisjakelu 1100€/kk nettopalkalla. Miksi siis menisin töihin?

Vierailija
07.11.2024 |

Mun tuet on 1400€/kk, ja viimeisin tarjottu työ oli Postin varhaisjakelu 1100e/kk nettopalkalla. Miksi siis menisin töihin?

Kommentit (174)

Vierailija
101/174 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuet on edelleen liian hyviä.

Pari sataa veks kaikista tuista.

Katsotaan alkaako jossain vaiheessa työnhaku maittaa.

Vituttaa maksaa veroja kun jengi loisii.

Miten työnhaku auttaa, kun työpaikkoja vähennetään?

Ensin haetaan töitä, sitten saadaan töitä ja sitten mennään töihin.

Vierailija
102/174 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aa toi ois mun unelmatyö kun aika itsenäistä. Eikö tosta saa muuten Kelan päivärahaa jonkun satasen myöskin? Asumistuki toki pienenee. Mulla oli nettopalkka 1200 ja kyllä siitä jäi enemmän käteen AINA kun työttömänä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/174 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1100 euroa jää kuussa käteen? Miten tuolla summalla voi elää tässä maailman kalleimmassa maassa? Eikö kaksion vuorakin ole jo 700 euroa kuussa pikkukaupungissa?

Vierailija
104/174 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
105/174 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

YLÖS SIITÄ

Vierailija
106/174 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä lienee juuri se syy, miksi todella monet kannattavat nykyhallitusta.

Öh? Mitä nykyhallitus sitten ajaa? Leikkauksia leikkauksia, ja seurauksena ennätysmäärät yt-irtisanomisia ja työttömiä. Vai onko tarkoitus kaikki saada orjaksi näihin 1100 euron töihin? Ei niitäkään nyt ole niin tarjolla,  mä hain postin lajittelijaksi niin hakijoita oli SATOJA! 

Osa päivä työstä nyt ei kukaan maksa juuri enempää, ei tuossa tunteja pidä tehdä paljoa. Vai mikä on vaikeinta tajuta ? 

Vierailija
107/174 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen minäkin,työkkäri on sietämätön hiillostaja.

Vierailija
108/174 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi postin varhaisjakelun palkka on ihan nsurettsva. Sitähän laskettiin muutama vuosi sitten joku 30%. 

Vierailija
109/174 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään järkeä mennä töihin noin pienellä palkalla.

Luulen, että aikaa myöten tämäkin epäkohta poistuu.

Vierailija
110/174 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aa toi ois mun unelmatyö kun aika itsenäistä. Eikö tosta saa muuten Kelan päivärahaa jonkun satasen myöskin? Asumistuki toki pienenee. Mulla oli nettopalkka 1200 ja kyllä siitä jäi enemmän käteen AINA kun työttömänä. 

Hallitus on suuressa viisaudessaan leikannut nämä. En kyllä näe järkeä työskennellä tuollaisella palkalla. 

Vierailija
111/174 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi tuollaista paikkaa tekee kokopäivätyön ja kohtuullisen palkan.

Vierailija
112/174 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onks toi viikon/kuukauden palkka ? Noin hyvä ? Se kelpaisi mullekin ! Ku tääl o pikkane ongelma, et nää postinkantaja eivät osaa Suomeen saati lukee, ku mun postiluukus lukee selvällä suomen kielellä, et ei roskapostia, ei sanomalehtii yms. Ja niitä tulee !  Viime kuussa tuli jopa 3 mitä lie kirjettä/mainosta elisalta. En ole edes asiakas ! Sen ymmärtäisi, jos olisin asiakas.........ja vaan kirjeitä siis normaalin kokoisia kirjeitä ja kortteja saa tulla. Ei muuta ! 

Vierailija
113/174 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi tuollaista paikkaa tekee kokopäivätyön ja kohtuullisen palkan.

Tuntipalkka alkaen 9,69 euroa ja tuskin hevillä minimiä enemmän maksetaan. Ei ihan puolikkaalla viikolla saa tuota 1100 nettoa tienattua, kyllä se ihan täyden viikon vaatii. 

Vierailija
114/174 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1100 euroa jää kuussa käteen? Miten tuolla summalla voi elää tässä maailman kalleimmassa maassa? Eikö kaksion vuorakin ole jo 700 euroa kuussa pikkukaupungissa?

Mun nettopalkka on 800e. 

Vierailija
115/174 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit sillä lailla kunniallinen ihminen. Ainakin enemmän kuin nyt.

Vierailija
116/174 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä lienee juuri se syy, miksi todella monet kannattavat nykyhallitusta.

Öh? Mitä nykyhallitus sitten ajaa? Leikkauksia leikkauksia, ja seurauksena ennätysmäärät yt-irtisanomisia ja työttömiä. Vai onko tarkoitus kaikki saada orjaksi näihin 1100 euron töihin? Ei niitäkään nyt ole niin tarjolla,  mä hain postin lajittelijaksi niin hakijoita oli SATOJA! 

Osa päivä työstä nyt ei kukaan maksa juuri enempää, ei tuossa tunteja pidä tehdä paljoa. Vai mikä on vaikeinta tajuta ? 

Laskeppa monta tuntia saat tehdä 1100 euron nettopalkan eteen, jos tuntipalkka on vajaan 10 euroa. 

Vierailija
117/174 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et miksikään. Siksi juurikin tuet täytyy lakkauttaa ja heti!

Vierailija
118/174 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onks toi viikon/kuukauden palkka ? Noin hyvä ? Se kelpaisi mullekin ! Ku tääl o pikkane ongelma, et nää postinkantaja eivät osaa Suomeen saati lukee, ku mun postiluukus lukee selvällä suomen kielellä, et ei roskapostia, ei sanomalehtii yms. Ja niitä tulee !  Viime kuussa tuli jopa 3 mitä lie kirjettä/mainosta elisalta. En ole edes asiakas ! Sen ymmärtäisi, jos olisin asiakas.........ja vaan kirjeitä siis normaalin kokoisia kirjeitä ja kortteja saa tulla. Ei muuta ! 

Ei se enää ole hyvä. Kun olin varhaisjakelijana 2000-luvun alkupuolella, tienasin nettona noin 1500 kuukaudessa kaikkine lisineen. Työaika viikossa oli noin 15 tuntia. Sitten alkoi sanomalehtien tilaajamäärät laskemaan ja samalla palkat.

Vierailija
119/174 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole päivääkään nostanut työttömille suunnattuja tukia, mutta silti koen ettei ongelma ole tukien suuruus vaan palkkojen heikko taso. Aamujakelu on raskasta kaikin puolin ja työaika, jossa pitäisi selvitä, on laskettu todella tiukaksi. Ihan oikein, ettei tuollaiseen suostuta, tekijöitä löytyy, jos ehdot ovat kunnossa.

Vierailija
120/174 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo on osa-aikatyö, niin sitten voi hakea soviteltua päivärahaa. Jos se on kokoaikatyö, palkka on jotain alle 7 euroa tunnilta, eikä semmoisilla hiluilla kenenkään kuulu töitä tehdä, jos on ylipäätään tes:n mukastakaan.