Oletko kateellinen vapaaehtoisesti lapsettomille?
Kommentit (164)
Kateellinen en ole, itse päätin 17 v (long story) että en halua enää ikinä lapsia.Olen todella iloinen kaikista lähisukulaisten lapsista.Jokainen tavallaan.
Tämmöiseen keskusteluun ihmislajin aivokapasiteetti riittää. Ihmislajin kapasiteetti ei riitä havaitsemaan minkä älykkäämmän lajin tuotantoeläimiä olemme maapallolla kuten lehmät navetassa. Syömme, parittelemme, sikiämme, kuolemme - juuri kuten meidän halutaankin.
On se vaan niin hienoa ettei suomeen synny lapsia 🤗. Emme tarvitse heitä
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on jo nyt 300 000 ihmistä liikaa, ja määrä tulee kasvamaan kun lisää töitä ulkoistetaan koneille ja keinotekoiselle älylle.
Vierailija kirjoitti:
Naisen elämänkaari:
0-20v: harjoitellaan nukkeleikkiä
20-30v: mangutaan nukkeleikkiä mieheltä
30-45v: nukkeleikki
45-55v: nuppi sekoaa kun nukkeleikki on takana -> häiriökäyttäytymistä
55v->: mangutaan nukkeleikkiä lapsilta
Tuo nupin sekoaminen johtuu kyllä vaihdevuosista ja siis tulee myös lapsettomille naisille, jos tuollaiset oireet ovat tullakseen.
Vierailija kirjoitti:
Useimmiten vanhempia ei haittaa tekemänsä hankinnat. Vain lapsia haittaa, että joutuvat vastuuseen siitä että toisen elämä olisi mielekästä ja kannattelemaan heidän merkityksellisyyden tunnettaan. Se on myös pitkä aika elää seurassa jota ei ole itse päässyt valitsemaan ja jakaa asunto parittelijoiden kanssa kuten solussa.
Olen pahoillani puolestasi. Oletko käynyt terapiassa? Lapsuuden traumat kannattaa käydä läpi jollain tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Tämmöiseen keskusteluun ihmislajin aivokapasiteetti riittää. Ihmislajin kapasiteetti ei riitä havaitsemaan minkä älykkäämmän lajin tuotantoeläimiä olemme maapallolla kuten lehmät navetassa. Syömme, parittelemme, sikiämme, kuolemme - juuri kuten meidän halutaankin.
Tieto lisää tuskaa. Jos olisimme älykkäitä, emme olisi pitkään elossa. Toisaalta taas tuotantoeläiminä voimme elää tyytyväisinä, kun emme ymmärrä liikaa.
En todellakaan! Toki minulla on vain yksi, toivottu lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on jo nyt 300 000 ihmistä liikaa, ja määrä tulee kasvamaan kun lisää töitä ulkoistetaan koneille ja keinotekoiselle älylle.
Suorittavat työt automatisoidaan. Automaatioon tarvitaan osaajia, mutta tehokkaimmin sikiää väestö joka ei sellaiseen kykene. Väestön ÄO on laskenut sukupolvien ajan. Varmaan palataan takaisin alkuun jossa olemassa olevia järjestelmiä ei kukaan osaa korjata, tehostaa eikä päivittää, vaan kaikki aletaan tehdä taas manuaalisesti.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen ei tuota millekään muulle lajille yhtään mitään. Mitä hyötyä meistä olisi älykkäämmälle lajille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen ei tuota millekään muulle lajille yhtään mitään. Mitä hyötyä meistä olisi älykkäämmälle lajille?
Lajimme aivokapasiteetilla on rajansa. Sen kuin yrität pohtia yli rajojesi :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lajimme aivokapasiteetilla on rajansa. Sen kuin yrität pohtia yli rajojesi :)
Entä jos ei tunnista rajojaan? Ei lehmäkään mielestään tuota millekään muulla lajille yhtään mitään.
Sivusta olen seurannut, ja todennut,että lapsiperhearki tyhmentää aikuista ihmistä. M64
Jos nyt leikitään että nämä kaikki vastaukset ovat ihan aitoja eivätkä trolleja niin kiinnostaisi tietää mistä te jotkut joilla lapsia on luulette tuon ihme puolustelun ja alas painamisen tarpeenne johtuvan? Kysyttiin oletko kateellinen johon voisi vastata ihan vain että en ole olen tyytyväinen valintaani. Jotkut näin vastasivatkin ja osa alkoi puolustella miksi heidän valintansa tässä asiassa olisi parempi kuin toinen vaihtoehto. Joillain tuntuu myös menevän sekaisin lapseton ja vela. Miksi sääliä ihmistä joka on saanut elää elämäänsä kuten on itse halunnut?
Vierailija kirjoitti:
Sivusta olen seurannut, ja todennut,että lapsiperhearki tyhmentää aikuista ihmistä. M64
Olen huomannut saman. Ihmisestä tulee aika itsekäs ja enemmän tai vähemmän höpsö. Ajattelen sen johtuvan väsymyksestä ja siitä ettei oikein enää ole voimia tai mielenkiintoa nähdä sen oman kuplan ulkopuolelle.
Töissä on välillä vääntöä esim lomista ja nämä yrittävät aina saada tahtonsa läpi sillä verukkeella että mulla kun on nämä lapset. Juu olkoon vain mutta sulla on myös tämä työ ja velvollisuudet. Meitä on täällä muitakin eikä kaikki voi hypätä ja suunnitella elämäänsä just sinun lapsen ehdoilla.
Vanhemmuus ei ainakaan selvästi oo sua kasvattanut tai tehny kypsemmäksi
En kadehdi enkä ole koskaan kadehtinut. Minulla on kolme ihanaa lasta, jotka kaikki ovat olleet toivottuja ja rakastettuja. Sen myötä olen saanut jo pari ihanaa lastenlastakin, joita saan hoitaa usein. Nytkin haetaan heidät ensi viikonlopuksi meille ja annetaan vanhemmille laatuaikaa keskenään.
Suuri osa "vapaaehtoisesti lapsettomista", kutsuu itseään vapaaehtoisesti lapsettomiksi, koska eivät ole onnistuneet löytämään parisuhdetta ja itseään on petettävä jollain tavalla, ettei karu totuus iskisi päin kasvoja.
Poikkeuksia toki on paljonkin.
Vierailija kirjoitti:
Outo kysymys. Lapset ovat kaikki, mikä elämässä on tärkeää.
Niin, länsimaisessa ajattelussa.
Useimmiten vanhempia ei haittaa tekemänsä hankinnat. Vain lapsia haittaa, että joutuvat vastuuseen siitä että toisen elämä olisi mielekästä ja kannattelemaan heidän merkityksellisyyden tunnettaan. Se on myös pitkä aika elää seurassa jota ei ole itse päässyt valitsemaan ja jakaa asunto parittelijoiden kanssa kuten solussa.