Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmiset tekee näitä 20000 askeleen päiviä?

Vierailija
06.11.2024 |

Itse olen maatalousalalla ja kävelen sen 7 tuntia lähes tauotta. Tänään vielä töiden päälle kaksi vajaa tunnin lenkkiä ja askeleita "vain" 17600 ja kilsoja 13. 

Sen olen laittanut merkille, että nämä ökyinmät askeleet näyttää tulevan Polarin kelloilla 🤔

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne mittarit ole luotettavia,vaikka tiskaaminen saattaa kerryttää askelia mittariin.

Vierailija
22/38 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kävelen töissä hitaasti noi 5 h ja askeleita n55500 joten uskoisin että tekevät reilun tunnin reippaaan juoksulenkin  ja lisäksi on töissä/vapaalla kävelyä autoilun/työtuolin sijaan

Just just :D Sun mittari ottaa kädenliikkeetkin mukaan. Tuollainen määrä tulee jostain ultrajuoksusta, eli joku 50km/pv. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemalla neuroottisia ortoreksejä.

Vierailija
24/38 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yhtään harrastaa juoksemista niin tuo täyttyy helposti. 

Vierailija
25/38 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun Polar mittasi varmaan kaikki käden heilahduksetkin. Askelmäärät oli 3-kertaisia totuuteen. Tämä on helppo tarkistaa, kun laskee askeleet ja katsoo paljonko kello mittasi.

Naurattaa yksi työkaveri, jonka kello mittailee myös mitä sattuu. Pitkin päivää tarkistaa paljonko askelia, hihkuu ja hehkuttaa ja lukemat ihan utopististisia. Ihan voi päälläänkin päätellä, että ei pidä paikkaansa. Siirrytään kyllä työpisteestä toiseen monta kertaa, mutta suurin osa ajasta kuitenkin vietetään siinä työn äärellä paikallaan. 

Vierailija
26/38 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut mittarit saattavat mitata käsien heilumisesta askelia. Oma vanha Polarini otti neulomisesta, nykyinen ei enää.

Vierailija
27/38 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polar kääntää kaiken aktiivisuuden "askeliksi". Käytännössä siis palkitsee kävelyn lisäksi kaikesta aktiivisuudesta, vaikka se olisi pyöräilyä tai käsitöiden tekemistä. Arvona hyödylllisempi on prosentuaalinen aktiivisuus asetetusta tavoitteesta. Tosin siihenkin vaikuttaa kyseisen päivän syketaso. Jos olet darrassa tai sairas, aktiivisuustaso täyttyy nopeammin kuin terveenä ja hyvin levänneenä.

Vierailija
28/38 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mulla oli sukulainen, joka sanoi, että pelkästään tupakkataukoja pitämällä saa sen 10 000 askelta. Käytti työmatkoihin autoa, bussia ja junaa. Eli askeleita tuottaa kaikki vauhtilaitteet. 

Vierailija
29/38 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kävelen koko päivän töissä ja käyn aamulla ja illalla 20 km lenkillä tulee helposti ja  vielä reippaasti rapiat päälle. Sinulla voi olla vikaa mittalaitteissa, niin että ei laske kaikkia askeleita,

Siis sinä käyt aamuin illoin 20 km lenkillä? 😂 taattua av-laatua.

Vierailija
30/38 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpäivän aikana tulee 13000-15000 askelta, siihen vielä kävelylenkki tai treeni päälle niin kyllä tuo 20000 menee melkein päivittäin rikki.

Vierailija
31/38 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin ranneke laskee min 30-40% enemmän kuin mun kännykkä kun kävelemme saman matkan. Jos mulla on 7000 askelta, hänellä min 13000.

Viikko sitten kävelin (kännykkä mukana) 2 päivässä yli 32000/22 km. Vähintään tulee 5000 per pvä

Vierailija
32/38 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ison Cittarin verkkokauppakeräilijä. Vaikka teen yleensä 7 tunnin työpäiviä, niin silti myymälää edestakaisin kävellessä tulee helposti 20000 askelta täyteen.

Vierailija
33/38 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä mittaatte askelmäärän?

Mitalla ja lasken siitä. Oma askelpituus siis tavallisella tavalla. 

Vierailija
34/38 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää myös nämä kaksi lenkkiä tai kaksi 20 km lenkkiä päivässä vaikka itsekin kävelen ahdistusta pois hurjia määriä. Onkohan nyt vähän Lapin lisää?

Vierailija
35/38 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka laskee askelia? eikö tätä ole jo vuosia touhotettu?

Vierailija
36/38 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran kanssa lenkillä ja pienessä kaupassa kertyy helposti yli 20 tuhatta askelta. Vaikka äkkiä kuvittelisi ettei kerry, itsekin yllätyin

Vierailija
37/38 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun Polar mittasi varmaan kaikki käden heilahduksetkin. Askelmäärät oli 3-kertaisia totuuteen. Tämä on helppo tarkistaa, kun laskee askeleet ja katsoo paljonko kello mittasi.

Naurattaa yksi työkaveri, jonka kello mittailee myös mitä sattuu. Pitkin päivää tarkistaa paljonko askelia, hihkuu ja hehkuttaa ja lukemat ihan utopististisia. Ihan voi päälläänkin päätellä, että ei pidä paikkaansa. Siirrytään kyllä työpisteestä toiseen monta kertaa, mutta suurin osa ajasta kuitenkin vietetään siinä työn äärellä paikallaan. 

Minulla ei ole Polaria, askeleita kertyy hitaasti. Tänään olen käynyt koiran kanssa pari lenkkiä, ja askeleita alle neljä tuhatta, vaikka yhteensä on tullut lenkillä neljä kilometriä 

Vierailija
38/38 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mulla tulee kevyesti perjantaisin yli 20 000, joskus 30 000 askelta.... Johtuu siitä, että perjantaisin on ratsastustunti ja tämä vanha kello nappaa hevon askeleet ja tunnista riippuen vaihtelee. Huvittaa tuo perjantain askelmäärä, kun todellisuudessa olen kotona etänä tai sitten käyn toimistolla autolla ja siitä tallille...

Tiedän, pitäisi ostaa uusi.