Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmiset ovat oikein saaneet työpaikkansa?

Vierailija
06.11.2024 |

Valtaosa kuitenkin on töissä ja itse ihmettelen miksen kelpaa mihinkään. En jotenkin usko, että kaikki työssäkäyvät ihmiset on mitenkään erityisiä.

Kommentit (103)

Vierailija
1/103 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin työvoimakoulutuksessa myynnin ammattitutkkntoon, tein siihen kuuluvan työharjoittelun Prismassa ja pääsin sitten samaan Prismaan kesätöihin ja myöhemmin sain vakipaikan. Mieheni oli henkilöstönvuokrauksen kautta töissä teollisuuden firmassa ja pääsi sitten talon kirjoille vakitöihin. Me molemmat mieheni kanssa ollaan jännittäjiä, joten jos oltaisiin haettu töitä ja päästy työhaastatteluun, niin se haastattelu olisi erittäin todennäköisesti mennyt pieleen jännittämisen takia, joten meillä on ollut todella hyvä onni kun ollaan saatu jalka oven väliin näin ja saatu vakityöt.

Vierailija
2/103 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes joka kerta tutun kautta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/103 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoida koulu kunnialla ja lue itsesi maisteriksi hyvämaineisella ja -palkkaisella alalla. Mene kesätöihin lähtien terassien maalauksesta edeten tutkimusapulaiseksi yliopistolla. Mene oman alan töihin opiskelun aikana, mielellään isoon sellaiseen, ja tee gradu yritykseen. Onnistuaksesi tässä tarvitset hyvät arvosanat ja kesätyökokemusta. Jatka yrityksessä vakkarina ja ala kilpailuttaa työnantajia.

Näin se ura alkaa.

Vierailija
4/103 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan se nykyään on. Jos olet jännittäjä tai outo niin aika vaikea työllistyä. Nykyään noissa haastatteluissa saattaa olla useampi kierros ja videohaastatteluja eli siitä on tehty ihan peliä.

Vierailija
5/103 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nepotismilla, muilla suhteilla, tai tyytymällä tes minimipalkkaan.

Muuta en keksi.

Vierailija
6/103 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kyllä saanut kaikki työpaikkani ihan hakemuksen lähettämällä ja tullut haastattelu(je)n jälkeen valituksi. Eiköhän se ole kuitenkin yleisin tapa päästä töihin.

Vuosien myötä olen kouluttautunut työn ohessa lisää ja sitten taas hakenut vaativampiin tehtäviin. Viimeksi vaihdoin työpaikkaa kolmisen vuotta sitten, yli 50-vuotiaana!

Vierailija
7/103 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteilla hankitaan ensimmäinen kesätyöpaikka. Siitä saa kokemusta ja pääsee etenemään kavereiden yrityksiin.

Vierailija
8/103 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta p4skan vertaa. Naama kiinni

Vierailija
9/103 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää tuntea oikeat ihmiset ja olla hiukan pelisilmää.

Poliittinen aktiivisuus sopivalla tavalla auttaa monesti myös asiaa.

Vierailija
10/103 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoida koulu kunnialla ja lue itsesi maisteriksi hyvämaineisella ja -palkkaisella alalla. Mene kesätöihin lähtien terassien maalauksesta edeten tutkimusapulaiseksi yliopistolla. Mene oman alan töihin opiskelun aikana, mielellään isoon sellaiseen, ja tee gradu yritykseen. Onnistuaksesi tässä tarvitset hyvät arvosanat ja kesätyökokemusta. Jatka yrityksessä vakkarina ja ala kilpailuttaa työnantajia.

Näin se ura alkaa.

No joo, ihan hyvä ohje teini-ikäiselle. Eikä kaikki voi/pysty/halua opiskella yliopistossa, eikä tarvitsekaan. 

Vierailija
11/103 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksillä

Vierailija
12/103 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loin sen itse. Aloin yksinyrittäjänä tekemään sitä asiaa jonka osaan. Päivät piteni, tulot nelinkertaistui.

Vierailija
13/103 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi pitää ainakin tehdä paljon töitä, että työn voi oppia

Vierailija
14/103 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta p4skan vertaa. Naama kiinni

Ei töitä sulle!

Vierailija
15/103 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin työhaastatteluun ja minut valittiin. Hakijoita oli 50.

Vierailija
16/103 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 70% saa työpaikan jonkun tutun kontaktin kautta, tämä on ihan tutkittua. Jos ei kontkteja ole, niin vaikeampi saada töitäkään.

Vierailija
17/103 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin pesää työhaastattelija-miehelle :)

Vierailija
18/103 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat tyypit (+40-vuotiaat) ovat saaneet työpaikkansa kävelemällä kysymään jostain firmasta. Ovat sitten vuosien saatossa huomanneet, ettei kannata irtisanoutua, koska se tarkoittaa ikuista työttömyyttä. Nuoremmat saavat työn suhteilla. Loput eivät saa millään.

Olen yrittänyt tehdä syväanalyysia siitä miksi en pääse ikinä mihinkään, oli työ kuinka simppeliä tahansa. Olen alkanut epäilemään, että esimerkiksi logistiikka-alalla ei erityisesti arvosteta sujuvaa kirjoitustaitoani. Antaa vaikutelman fiksuudesta (mitä olenkin), jolloin työntekijä tietänee oikeutensa jnejnejne. Olen alkanut epäilemään, että valtaosan amistason töistä saa heikolla kirjoitustaidolla. Ylipäätään harva työpaikka haluaa kovin fiksuja tekijöitä. Se tarkoittaa sitä, ettei heitä voi vedättää miten mielii.

Vierailija
19/103 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kaksi työpaikkaa, myös tämän nykyisen, saanut lähettämällä avoimia hakemuksia itseäni kiinnostaviin yrityksiin. Muut työpaikkani olen saanut ihan vastaamalla avoinna olevan paikan hakuun.

Vierailija
20/103 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut pyydettiin töihin aikoinaan. Melkein kotoa tulivat hakemaan, kun tiesivät tunnolliseksi työläiseksi. Ei tarvinnut yhtään hakemusta täyttää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme