Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tuntuu että kaikille päälle 30 vuotiailla on jotkut kymppitonnin säästöt?

Vierailija
06.11.2024 |

Ei mulla ole tuollaisia säästöjä :( 

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymppitonnin? Yleensä varmaan asuntolainaa lyhennetty useilla kymmenillä tuhansilla euroilla, ja lisäksi muissa sijoitusinstrumenteissa toinen mokoma. Olisi hyvä jos 40-vuotiaana olisi puoli miljoonaa kasassa.

Millainen työhistoriasi on, jos et ole saanut kartutettua varallisuuttasi?

Vierailija
2/56 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kymppitonnin? Yleensä varmaan asuntolainaa lyhennetty useilla kymmenillä tuhansilla euroilla, ja lisäksi muissa sijoitusinstrumenteissa toinen mokoma. Olisi hyvä jos 40-vuotiaana olisi puoli miljoonaa kasassa.

en ole paljon ollut töissä ja  en saa edes! Miten saa töitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa mitä soopaa... Ellei vanhemmat ole auttaneet. 

Vierailija
4/56 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla yli 30-vuotiaana jo yli 200k euron varallisuus ilman perintöjä säästetty töistä. Etkö ole työelämässä vai miten ei ole kertynyt vuosien varrella säästöjä?

Vierailija
5/56 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amiksilla ehkä on, mutta monet akateemiset vasta aloittelevat työuraa noilla main.

Vierailija
6/56 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kitiset täällä?

7/56 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla nykyisin aika tavallista, että ensiasunto ostetaan vasta vähän päälle kolmekymppisenä. Asuntolainaa ei yleensä saa, jos ei ole säästöjä. 

Vierailija
8/56 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

Kotitalouksien nettovarallisuuden mediaani oli 104 000 euroa vuonna 2019, ilmenee Tilastokeskuksen vuoden 2019 Kotitalouksien varallisuus -tilastosta. Neljäsosalla kotitalouksista nettovarallisuutta oli yli 257 900 euroa ja neljäsosalla alle 9 400 euroa. Varakkaimpia olivat 6574 -vuotiaiden kotitaloudet.

Ja nämä siis kotitalouksia.

Vierailija
9/56 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amiksilla ehkä on, mutta monet akateemiset vasta aloittelevat työuraa noilla main.

Akateemisetkin ovat valmistuneet 24 vuotiain (naiset vuotta aiemmin kun eivät mene inttiin) a jos mennyt se tavoiteaika 5v yliopistossa. Ihan oma vika jos 30 vuotiaana valmistuu ja varallisuus sekä eläke jää pienemmäksi.

Vierailija
10/56 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kolmekymppisenä vaan rutosti velkaa.

Vierailija
11/56 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap siis ihmettelee, että työssäkäyvillä on rahaa säästössä?

Vierailija
12/56 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netissä kaikki tienaa 100ke kuussa niin jäähän siitä säästöön raivokkaasti.

Vierailija
13/56 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Taitaa olla nykyisin aika tavallista, että ensiasunto ostetaan vasta vähän päälle kolmekymppisenä. Asuntolainaa ei yleensä saa, jos ei ole säästöjä. 

Ei varallisuuden kerryttämiseen tarvita asuntoa, halpa vuokra-asunto ja sijoittaa ylimääräiset rahat.

Vierailija
14/56 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enimmäkseen omista rahankäyttötavoista riippuu saako säästöjä kerrytettyä. Opiskelin lukion jälkeen 6 vuodessa maisteriksi, olin vuoden duunaritöissä (palkka max 15€/h), otin ison lainan ja lähdin uudestaan opiskelemaan. Tällä hetkellä taas töissä. Säästöjä rahastoissa 25k€, lainaa 136k€, ikää 29v.

Vierailija
15/56 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 52 vuotias, enkä tunne kuin yhden jampan jolla on säästöjä. Hänkin on jo yli 70 vuotias.

Hyvin duunaripiireissä kuljen. Eikun onhan naapurin Jarilla 62v. Se peri vanhempansa tässä muutaman vuoden sisään.

16/56 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Ei varallisuuden kerryttämiseen tarvita asuntoa, halpa vuokra-asunto ja sijoittaa ylimääräiset rahat.

Olet toki ihan oikeassa, mutta nykyisin pankit kuitenkin edellyttävät ennen asuntolainan ottamista - jos siis haluaa ostaa asunnon - , että on säästöjä. 

Vierailija
17/56 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla yli 30-vuotiaana jo yli 200k euron varallisuus ilman perintöjä säästetty töistä. Etkö ole työelämässä vai miten ei ole kertynyt vuosien varrella säästöjä?

Kun mä pääsin töihin vähän vajaa 26-vuotiaana, säästöön jäi palkasta tonni kuussa. Jos olisin saanut jatkaa töitä tuolla palkalla kolmekymppiseksi, mulle olisi ehtinyt kertyä 30-vuotispäivääni mennessä 48 000 euroa. Koulutus oli oikein hyvä, alalta, jolla liikkuu rahaa ja työpaikkojakin piti riittää. Eli olet erikoistapaus, jos olet saanut tienattua nelinkertaisen summan samassa ajassa.

Vierailija
18/56 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmekymppisenä mullakin oli tuulenhuuhtoma perse,  ja perhe, nyt yksin asujana jotain jää säästöönkin.

M58

Vierailija
19/56 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuntolaina on eri asia kuin säästöt.

Ohis

Vierailija
20/56 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Akateemisetkin ovat valmistuneet 24 vuotiain (naiset vuotta aiemmin kun eivät mene inttiin) a jos mennyt se tavoiteaika 5v yliopistossa. Ihan oma vika jos 30 vuotiaana valmistuu ja varallisuus sekä eläke jää pienemmäksi.

Mun laskujen mukaan armeijaa käymättömät valmistuvat 24-vuotiaina, jos pääsevät opiskelemaan heti ylioppilastutkinnon suoritettuaan ja valmistuvat tavoiteajassa eli viidessä vuodessa. 19 + 5 = 24. Jos armeijassa menee vuosi (osa menee RUKkiin), valmistuu samoilla oletusarvoilla 25-vuotiaana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan