Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

165cm ja 54kg, onko haitallista laihduttaa vielä?

Vierailija
06.11.2024 |

Haluaisin vielä vähän pois kun peilikuva ei miellytä, mutta voiko siitä olla jotain haittaa?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika laiha olet.

Silti esim alavatsa pömpöttää ja näyttää kauhealta. En tajua miten kaikilla mun kavereilla on hyvät vatsat vaikkei treenaa ja sit mulla on tämmönen. Ap

Alavatsan pömppöä et välttämättä saa pois millään treenillä. Parempi vaan hyväksyä vartalosi. Ja varmaan kavereittenkin mahat pömpöttää joskus, et vaan katso heitä yhtä kriittisesti kuin itseäsi. 

Saa, älä kehtaa. Se voi toki olla jokin tulehdus. Mutta siitäkin pääsee, kun ylimääräiset lähtee. Maha lähtee vain laihduttamalla ja se lähtee kaikilta. Niin kauan kuin mahassa on ylimääräistä pömppöä, niin se on juuri sitä. Se lähtee viimeistään alipainon kautta tiputtamalla pois. Se on nopea pudotus ja siitä nopea nosto taas ylös. Maha ei seuraa mukana ja tähän ei kuole. 

Ap on näköjään nuori. Odota vielä muutama vuosi, jos olet ihan pihalla kaikesta ja ainoa mitä tajuat on sanat maha ja läski. Ala muokata kehoa vasta kun olet opiskellut aihetta. Unohda liian tiukat kriteerit.

Vierailija
22/43 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullukka olet. Vielä on varaa pudottaa 10 kg painosta pois. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme porukkaa täällä. Sairaalloista laihuutta ihannoivia. Ap.llä voi olla vääristynyt kehonkuva. Ja olisiko ap tyytyväinen vaikka pudottaisikin vielä viisi kiloa vai pitääkö senkin jälkeen vielä pudottaa viisi??

Vierailija
24/43 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi laihdutat?

Koska peilikuva ei miellytä ja haluan saada reisistä sellaiset ettei ne osu toisiinsa. En siis mitään tikkujalkoja halua mutta että olisi edes vähän irrallaan toisistaan. Ap

Ei mitään järkeä tällaisella syyllä laihduttaa. Tämä johtuu ruumiinrakenteesta.

Taidat olla aika nuori ja elämäntilanteessa, jossa paljon muuttuu (teini-ikä tai nuori aikuisuus). Oman kehon muokkauksesta voi saada turvaa, kun elämä on muuten murroksessa, mutta samalla se vie sitä huomiota, jota sun olis nyt tärkeä keskittää sen murroksen läpi viemiseen. Esim. opiskeluun tai elämän suunnan valintaan. 

Vierailija
25/43 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmalla osalla naisista, jopa paljon urheilevilla, on se ikuinen pieni vatsapömppö joka ei lähde millään. Pieni kerros suojaa sisäkalujakin paremmin.

Ja reisistä. Kilojen vähentäminen ei välttämättä enää auta tippaakaan siihen, että ne olisivat toisistaan erillään. Eivät ehkä tule olemaan koskaan. Tosin itse huomasin että ahkera stepperin käyttö kiinteytti reisiä ja voi olla painonpudotusta tehokkaampi muokkaamaan jotain kohtaa jaloissa.

Itse henkilökohtaisesti pidän reidet erillään omaavia ihmisiä jo melkoisen tikkuina ja vähän oudonkin näköisinä. 

Vierailija
26/43 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä haittaa siitä olis, kunhan ei paljon alle 50kg. 

Esim. hormonitoiminta lakkaa. Itselleni on tapahtunut noin kaksi kertaa. Mun pitää painaa yli 55 kiloa. 

Vierailija
27/43 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurimmalla osalla naisista, jopa paljon urheilevilla, on se ikuinen pieni vatsapömppö joka ei lähde millään. Pieni kerros suojaa sisäkalujakin paremmin.

Ja reisistä. Kilojen vähentäminen ei välttämättä enää auta tippaakaan siihen, että ne olisivat toisistaan erillään. Eivät ehkä tule olemaan koskaan. Tosin itse huomasin että ahkera stepperin käyttö kiinteytti reisiä ja voi olla painonpudotusta tehokkaampi muokkaamaan jotain kohtaa jaloissa.

Itse henkilökohtaisesti pidän reidet erillään omaavia ihmisiä jo melkoisen tikkuina ja vähän oudonkin näköisinä. 

Tuo on rakennekysymys. Mulla on aina ollut se vako reisien välissä. Ei se häviä vaikka lihoisin. Ikinä elämässäni ei ole hangannut reidet toisiaan vasten kävellessä. Olen omenavartalo. 

Vierailija
28/43 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi laihdutat?

Koska peilikuva ei miellytä ja haluan saada reisistä sellaiset ettei ne osu toisiinsa. En siis mitään tikkujalkoja halua mutta että olisi edes vähän irrallaan toisistaan. Ap

Ap, tuo on rakennekysymys. Itse taas inhosin nuorena tikkureisiäni, kun oli niin hassun näköiset. Mutta jos rasva ei ole reisissä, se on jossain ikävämmässä paikassa niin kuin vatsassa. Jossain sen on pakko olla. Estrogeeni tarvitsee jonkin verran rasvaa. 

Vierailija
29/43 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä lähde pelleilemään terveydelläsi. Olet hoikka,lopeta laihduttaminen.

No en tiedä miten lopetan kun oon nyt syönyt niin vähän, ja kaikkialla toitotetaan että kun lopettaa tällaisen "dieetin" niin paino nousee takaisin entiseen ja todennäköisesti siitä vielä korkeammaksi. En uskalla lisätä ruokamäärää sen takia. Nytkin jo vaikeaa antaa itselle lupa syödä sen verran mitä syön. Ap

Vierailija
30/43 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riippuu paljon ruumiinrakenteesta mikä on liian vähän. Minä olen 164/50 ja minullakin se rasva kertyy reisiin ja takapuoleen. Olen hyvinkin siro, joten en vielä liian laiha. Vatsa on litteä, mutta reisissä on sitä rasvaakin, rasvaprosentti noin 20. Lihasmassa on healthy/perfect. Kehonkoostumus on siis mitattu. Ja ihan normaalisti tulee kuukautiset. Kun söin epäterveellisemmin, paino oli jotain 54-56kg. Ja varmaan vaan sitä rasvaa tuo 5kg enemmän. Nyt aloin käymään salilla ja koitan vähän syödä enemmän. Ylävartaloa haluaisin vähän vahvemmaksi. 

Vierailija
31/43 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisilla "silmälaseilla" tarkastelet peilikuvaasi? Jotenkin tuntuu, että näet ihan outoja kuvia, et realistisia. Eli homma on korvien välissä. Se kahnaavatko reidet yhteen vai ei, johtuu rakenteesta. Laihduttamalla et saa niitä erilleen, ellet laihduta itseäsi anorektikon näköiseksi hernekepiksi. Ole tyytyväinen siihen, miltä nyt näytät. Jos laihdutat vielä, on vaarana, että hormonitoiminta menee sekaisin.

Vierailija
32/43 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On haittaa, laihdutuksesta ylipäätään ja varsinkin normaalipainoisena laihduttamisesta. Laihduttaminen ylipäätään altistaa syömishäiriön puhkeamiselle. Suosittelen ottamaan hetkeksi peilit pois seinältä, ja keskittymään enemmän omaan oloon. Minkä vuoksi se peilikuva ei miellytä? Miksi sinun mielestäsi pitäisi näyttää samalta kuin joku anorektinen malli? Kehosuhteen työstämiseen on saatavilla tarvittaessa ammattiapua. Ei omaa kehoaan tarvitse rakastaa, mutta kannattaa yrittää suhtautua siihen edes neutraalisti, eli että ei ainakaan aktiivisesti vihaa sitä. Sen myötä siitä voi oppia myös pitämään, sellaisena kuin se on. Jos kehosuhteessa on ongelmaa, niin välttämättä et ole koskaan tyytyväinen peilikuvaasi, vaikka laihtuisit kuinka laihaksi. Painoindeksisi on jo nykyisellään lähellä normaalipainon alarajaa, joten tuosta laihduttamalla menisit alipainon puolelle.

Vierailija
33/43 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika laiha olet.

Hän on normaalipainoinen. Normaalipaino 165 cm:lle on 50-68 kg.

Vierailija
34/43 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä lähde pelleilemään terveydelläsi. Olet hoikka,lopeta laihduttaminen.

No en tiedä miten lopetan kun oon nyt syönyt niin vähän, ja kaikkialla toitotetaan että kun lopettaa tällaisen "dieetin" niin paino nousee takaisin entiseen ja todennäköisesti siitä vielä korkeammaksi. En uskalla lisätä ruokamäärää sen takia. Nytkin jo vaikeaa antaa itselle lupa syödä sen verran mitä syön. Ap

Tuossa on sen verran syömishäiriön piirrettä, että joku Syll ry:n auttava puhelin tai muu ammattilainen vois ehkä auttaa. Tai ravitsemusneuvoja. Eihän siinä mitään jos syöt nyt niin että sun paino pysyy siinä missä on. Se on terveen puolella eikä nouse, jos syöt tasapainoisesti. Siinä se ravitsemusneuvoja voi auttaa. Jaksat liikkuakin ja elää kun syöt hyvin.

Vierailija
35/43 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi laihdutat?

Ehkä kannattaa kasvaa aikuiseksi ja perustaa omakuva johonkin muuhun kuin thigh gappiin.

Vierailija
36/43 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötkö paljon lisättyä sokeria? Mulla katosi pömppis - ja kilot - kun lopetin

Vierailija
37/43 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista, että miehet pitävät sinua vielä läskinä. Kannattaa laihduttaa jos haluat miehiä miellyttää.

Vierailija
38/43 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 174cm ja painan 53kg. Täytyy saada 3kg pois vielä. 

Vierailija
39/43 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole liian laiha pituuteesi nähden. 177 ja 54 on ihanne. Joten vielä on varaa

Vierailija
40/43 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Itse olen 170cm ja koko ikäni painanut sinua 5 kiloa vähemmän.