Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Väärin tehdyt kotityöt. Kerro mitä puolisosi on tehnyt mielestäsi väärin, tai sinä olet tehnyt puolisosi mielestä väärin

Vierailija
06.11.2024 |

Pari esimerkkiä mun exän väärintekemisistä

Pyykit. Silloin harvoin kun laittoi omatoimisesti pesukoneen päälle, laittoi vain omia vaatteitaan, eikä huomannut, että sinne olis muutakin mahtunut.

Imurointi. Jätti imoiroimatta sohvan takaa, mattojen alta, eteisen vaatekaapista, roskiskaapista. Imuroi vain näkyvät paikat. Ja just ne olis pitänyt imuroida, kun robotti piti huolen näkyvistä alueista

Sitten oma lukunsa on jättämättä tekeminen, mutta tää ketju koskee virheitä

Kommentit (129)

Vierailija
61/129 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä ihmettä hupatat?

Pyykkääminen ja imurointi on ihan täysin NAISEN vastuulla olevia asioita. Mies on siis tehnyt SINUN hommiasi ja ihan vapaaehtoisesti ja sinä valitat? Häpeä!

vitt* te miehet ootte ärsyttäviä

Ole hiljaa ja jatka imemistä!!

kuule kun ei kiinnosta teidän visvaset ja haisevat lötköt, hyi stana

Vierailija
62/129 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti olen toiminut väärin kun laitan likaiset astiat samantien tiskikoneeseen. Oikea tekniikka on ilmeisesti se että vain päivällisellä likaantuneet astiat laitetaan suoraan koneeseeen. Välipalojen, aamupalojen yms. likaiset astiat laitetaan vain lavuaariin lojumaan ja annetaan sen potin kertyä sinne niin isoksi että kaikki ei välttämättä edes mahdu enää sinne tiskikoneeseen sitten kun se viimein täytetään. M43

Ainiin. Tyhjennyksen teen myös väärin kun tyhjennän puhtaat astiat kaappiin ja laatikoihin. Oikea tapa ilmeisesti olisi niin että otetaan sieltä koneesta niitä puhtaita tarvittaessa kun likaisethan voi edelleen kasata sinne tiskialtaaseen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/129 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haisevien, kuraisten  ja hikeävaluvien urheilukamojen heittäminen pyykkikoriin, josta se haju pinttyy muihin pyykkeihin. Monet kerrat sain raivarin, että ei sinne! Mies sitten ihan avuttomana kysyi, että minne sitten kun aina sanottu, että pyykit pyykkikoriin. Opastin että suoraan koneeseen ja kone päälle. Muisti kerran, ja sit ne oli taas pyykkikorissa..

Tuommoisen idiootin kanssa kukaan jaksaisi, pyykit pyykki koriin eikä sekään kelpaa, olis ihan vidduilllakseen heittänyt olohuoneen sohvalle ja katsonut kun eukolla kilahtaa oikein kunnolla. Minulle riittää että on pyykki korissa, meillä ei k pyykki korissa vain pesuun meneviä vaatteita, joiden hajulle on se ja sama kun ne odottaa pesua, jossa lähtee myös hajut.

...katsonut kun eukolla kilahtaa kunnolla... mitä aktuaalista vitt^*a????

Vierailija
64/129 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi näitä on paljon.

Miehen vääriä tekoja:

Kun pakotin miehen päättämään, mitä syödään (hänelle aina "ihan sama" , joten minun pitää aina keksiä ruoat). Mies valitsi perheelle ruoaksi uunilohen. Nelihenkisessä perheessämme on yksi kala-allerginen ja kaksi kasvissyöjää.

Kun tehdään pikasiivousta ennen vieraiden tuloa, niin mies alkaa pestä autoa tai järjestää varastoa.

Kun mies täyttää tiskikoneen, astioita mahtuu sinne todella vähän ja silti astiat ovat niin, että ne eivät peseydy.

Mies vaihtaa vessan pyyhkeet, jotka olen vaihtanut pari tuntia aiemmin. Tai imuroi, vaikka olen juuri imuroinut (hyvin).

Näistä on huomautettu minulle:

Jätän löylykiulun kuivumaan kumolleen, pitää jättää oikein päin.

Kuivaan lauteet ja suihkuseinät huolimattomasti, joten niihin tulee kalkkijäämiä.

Otan täyden roskapussin pois ja jätän solmittuna odottamaan ulos vientiä. Esim. teen ruoan eka loppuun ja vasta sitten vien pussin tai kerään kaikista roskiksista eka pussit ja vasta sitten vien. Miehen mukaan pussi pitää viedä heti, vaikka kesken ruoanlaiton. Ei saa jättää puoleksi tunniksi odottelemaan.

Vierailija
65/129 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kokeilin perunoiden kypsyyttä väärin, eli terävän veitsen kärjellä. Olisi pitänyt käyttää haarukkaa. 

Suhde kaatui. Ei kuitenkaan pottuasian vuoksi. 

Vierailija
66/129 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avokki tekee lumityöt ihan kuin joku lapsi olisi ne tehnyt vaikka tuo on jo aikuinen nainen kuitenkin.

En ole sille viitsinyt siitä enää mitään sanoa vaan korjaan vaan hiljaa sen jäljet. Se kun kuitenkin leipoo ja tiskaa ihan hyvin.

Vierailija
67/129 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti olen toiminut väärin kun laitan likaiset astiat samantien tiskikoneeseen. Oikea tekniikka on ilmeisesti se että vain päivällisellä likaantuneet astiat laitetaan suoraan koneeseeen. Välipalojen, aamupalojen yms. likaiset astiat laitetaan vain lavuaariin lojumaan ja annetaan sen potin kertyä sinne niin isoksi että kaikki ei välttämättä edes mahdu enää sinne tiskikoneeseen sitten kun se viimein täytetään. M43

Ainiin. Tyhjennyksen teen myös väärin kun tyhjennän puhtaat astiat kaappiin ja laatikoihin. Oikea tapa ilmeisesti olisi niin että otetaan sieltä koneesta niitä puhtaita tarvittaessa kun likaisethan voi edelleen kasata sinne tiskialtaaseen

Mun mies on samaa mieltä. Suuttui kun kysyin että miksi halusi uudet keittiön kaapit ja laatikostot, kun eihän niille ole käyttöä? Vanhoista tykkäsin,niitä toki oli vähemmän kun alkuperäset mun paapan tekemät.

Vierailija
68/129 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä ihmettä hupatat?

Pyykkääminen ja imurointi on ihan täysin NAISEN vastuulla olevia asioita. Mies on siis tehnyt SINUN hommiasi ja ihan vapaaehtoisesti ja sinä valitat? Häpeä!

vitt* te miehet ootte ärsyttäviä

Ole hiljaa ja jatka imemistä!!

kuule kun ei kiinnosta teidän visvaset ja haisevat lötköt, hyi stana

Höpö höpö taas.

Pää tyynyyn ja pylly pystyyn.

Vierailija
69/129 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun mies pyyhkii pöydän niin se on sen jälkeen edelleen näkyvästi likainen. Tai siis minulle näkyvästi, hänelle ei koska hän olisi tarvinnut lasit jo kymmenisen vuotta mutta ei itse usko sitä.

Kun puoliso pesee vessan, peili on aina raidoilla ja pyyhkeet vaihtamatta. 

Jos mies laittaa ruuan, kasvikset usein puuttuu. 

Joskus mies vaihtaa parisänkyyn eripariset lakanat. 

En (yleensä, enää) nalkuta vaan siedä tai teen perässä. Ja kiitos tästä, huomasin miten vähän näitä on.

Minä vaihdan aina ihan tarkoituksella eripariset lakanat ja tyynyliinat,koska noin ne ei (vahingossa) vaihdu ja saa nukkua varmasti oman peiton alla .

Vierailija
70/129 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen ajatuksista en tiedä, mutta hän ripustaa pyykit telineeseen myttyinä, jotka kuivuvat hitaasti ja ihan ryppyisiksi

Vierailija
71/129 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä toimit oikein. Minä toimin väärin. Arjen suurin murheenkryyni. En tiedä miksi tämä on niin vaikeaa.

Vierailija
72/129 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme harrasta tuollaista nälvimistä. 

Vierailija
73/129 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun pakotin miehen päättämään, mitä syödään (hänelle aina "ihan sama" , joten minun pitää aina keksiä ruoat). Mies valitsi perheelle ruoaksi uunilohen. Nelihenkisessä perheessämme on yksi kala-allerginen ja kaksi kasvissyöjää. ...

Ehkä miehesi on jo ajat sitten oivaltanut, ettei hänen ruokamieltymyksillään ole juuri merkitystä jos muu perhe on ruokatavoiltaan niin rajoittunutta? Mitä hänen olisi siis "pakotettuna" (sinun sanasi) pitänyt sanoa jos oikeasti halusi lohta ja kysytään mitä haluaisi?

Vierailija
74/129 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun pakotin miehen päättämään, mitä syödään (hänelle aina "ihan sama" , joten minun pitää aina keksiä ruoat). Mies valitsi perheelle ruoaksi uunilohen. Nelihenkisessä perheessämme on yksi kala-allerginen ja kaksi kasvissyöjää. ...

Ehkä miehesi on jo ajat sitten oivaltanut, ettei hänen ruokamieltymyksillään ole juuri merkitystä jos muu perhe on ruokatavoiltaan niin rajoittunutta? Mitä hänen olisi siis "pakotettuna" (sinun sanasi) pitänyt sanoa jos oikeasti halusi lohta ja kysytään mitä haluaisi?

No, jos minä olisin päättänyt (taas) ruoan ja yksi olisi halunnut uunilohta, niin olisin suunnitellut ruoaksi sen lohen ja lisäksi jonkun kasvisruoan. Meillä on usein kaksi eri ruokaa. Kala-allerginen ei onneksi reagoi kalan hajuun.

T. Se, joka halusi, että mies kerrankin päättäisi, mitä syödään.

Vierailija
75/129 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä asiat mies on jo oppinut:

Ripustaessaan esim. t-paitoja kuivumaan, ne ravistetaan sellaisella vauhdikkaalla otteella suoriksi ennen ripustusta, eikä vaan löyhästi oikaista ja ripusteta. Meni n. kymmenen vuotta tämän asian ymmärtämiseen.

Imuroidessa keskilattian imurointi on lähes turhaa, kun ne kaikki pölyt ja mujut on reunolla, sohvien ja sänkyjen alla yms. Ehkä kesti n. viisi vuotta, kun mies alkoi ymmärtämään missä se lika on, ja mistä se pöllähtää helposti esiin jos sitä ei ole siivonnut.

Näissä asioissa miehellä on vielä taito kehittymässä:

Kun pyyhkii keittiön pöydän, sitä pesuainetta ei tarvitse suihkutella siihen puolta purkkia. "Ei tuu puhdasta, jos ei laita kunnolla pesuainetta"

Kun vie roskapussin, sitä ei ole pakko ahtaa umpitäyteen, vaan vähän vajaammankin pussin voi viedä, näin roskikseen mahtuu enemmän roskia kun pussit menevät sinne lomittain, eikä oli sellaisia isoja kireitä pallukoita, joidenka reunoille jää tyhjää tilaa. "Säästyy roskapusseja, kun ne täyttää täyteen"

Tiskikoneen voisi täyttää siten, että yhdessä kohdassa on tietynlaisia lautasia rivissä, toisessa kohdassa toisenlaisia lautasia. Näin astiat peseytyvät paremmin, koneeseen mahtuu enemmän, ja ne on helpompi tyhjentää kun ottaa vaan nipun samanlaisia käteen ja laittaa kaappiin pinoon niiden muiden samanlaisten kanssa. Mies tunkee koneen toki aivan täyteen, mutta jos ne olisi järjestyksessä, mahtuisi vielä enemmän ja pesutuloskin olisi parempi. "Ihan hyvin ne siellä oli, voihan ne pestä uudestaan"

Pyykit voisi kuivaan laittaessa jo järjestää siten, että tietyt vaatteet on tietyssä kohdassa, sukat pareittain yms, kun niitä joutuu joka tapauksessa siinä pyörittelemään. Mutta ei. Lähes yhtä ison vaivan joutuu näkemään kun etsii mikä kenenkin vaate on, jotta saa kaikille perheenjäsenille oikeat vaatteet nippuun. Itse kun olen ripustanut, niputtaminen vie minuutin kun järjestys on oikea. "Ei voi olla noin tarkkaa"

Vessaa ei tarvitse pestä, kuin vasta silloin jos on tulossa vieraita. Muuten se voi olla ihan miten eritteinen tahansa. Tai kyllä se sen pesee, jos sanon, mutta en tajua miksi mun pitää sanoa. "Joo joo, ihan kohta"

Aamiaisen jälkeen kaiken muun voi laittaa takaisin jääkaappiin, mutta mun tuoremehupurkki jätetään jostain syystä pöydälle ihan joka ikinen kerta. Vaikka se olisi itse ottanut sen esiin jääkaapista. "Oho"

Muitakin ruokia on, kuin jauheliha+makarooni. Ei minunkaan geeneissä ole ollut reseptikirjaa, vaan ihan itse olen lukenut, miten erilaisia ruokia tehdään, ja tekemällä oppinut, mitä aineksia voi yhdistää. "No mut mä tykkään makaroonista"

Itse jätän pyykit vessan lattialle myttyyn (niin kyllä mieskin, ja ihan minne vaan), roiskin käsipesun jälkeen vedet vessan taustaseinään ja hanan päälle, jätän jokapaikkaan valot päälle ja ajan surutta auraamattomaan pihaan autolla.

Vierailija
76/129 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen keittiössä oikeastaan kaiken väärin. En jaksa edes muistella niitä oikeita tapoja koska kylläpä mies ne sitten kertoo kun erehdyn taas tekemään väärin. Mua ei edes haittaa, korjaan virheeni stoalaisella tyyneydellä.

Vierailija
77/129 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haisevien, kuraisten  ja hikeävaluvien urheilukamojen heittäminen pyykkikoriin, josta se haju pinttyy muihin pyykkeihin. Monet kerrat sain raivarin, että ei sinne! Mies sitten ihan avuttomana kysyi, että minne sitten kun aina sanottu, että pyykit pyykkikoriin. Opastin että suoraan koneeseen ja kone päälle. Muisti kerran, ja sit ne oli taas pyykkikorissa..

Siis pitäisi pestä erikseen yksi vaatekerta?! 

Tietäisin ainakin kuka meillä maksaisi vesi- ja sähkölaskut jos alkaisi tällaista vaatimaan. 😂 

Eikö teidän pesukoneessa ole erikseen pesuohjelmaa urheiluvaatteille?

Vierailija
78/129 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niinkään, että tekisi varsinaisesti väärin mitään, mutta se tapa millä kumppanini tekee ihan kaiken on aivan sietämätöntä. Siinä ei ole mitään järjestelmällisyyttä tai logiikkaa. Lopputulos on kyllä hyvä, mutta minulla ei meinaa pää kestää edes katsella sitä touhua.

Minä saan palautetta liian pikkutarkasta nysväämisestä.

Vierailija
79/129 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ripustaa pyykit huolimattomasti niin, että kuivuvat ryppyisiksi. Minä puolestaan laittelen sukat kuivamaan huolimattomasti enkä pareittain. Siinä ne suurimmat väärinteot.

Mitä sitten jos toinen täyttää tiskikoneen tai imuroi erilailla kuin toinen. Riittää kunhan asiat tehdään.

Vierailija
80/129 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En anna miehen tehdä mitään kotitöitä.