Väärin tehdyt kotityöt. Kerro mitä puolisosi on tehnyt mielestäsi väärin, tai sinä olet tehnyt puolisosi mielestä väärin
Pari esimerkkiä mun exän väärintekemisistä
Pyykit. Silloin harvoin kun laittoi omatoimisesti pesukoneen päälle, laittoi vain omia vaatteitaan, eikä huomannut, että sinne olis muutakin mahtunut.
Imurointi. Jätti imoiroimatta sohvan takaa, mattojen alta, eteisen vaatekaapista, roskiskaapista. Imuroi vain näkyvät paikat. Ja just ne olis pitänyt imuroida, kun robotti piti huolen näkyvistä alueista
Sitten oma lukunsa on jättämättä tekeminen, mutta tää ketju koskee virheitä
Kommentit (129)
Vierailija kirjoitti:
Myöskin esim. tuo vessaharja-juttu on helposti ratkaistavissa sillä, että toinen pesee vaikka päivittäin wc-aineen kanssa ja toinen ilman, kunhan sen pöntön pesee.
Tämähän olisi muuten hyvä ratkaisu mutta sitä pesuainetta ei meillä ainakaan käytetä joka päivä. Sitten saa aina jännätä, jos tulee yllätysvieraita, että onko vessa siinä kunnossa, että sinne voi vieraat päästää vai pitääkö juosta ensin pesemään pönttö.
Pitää opettaa mies tavoille ennenkuin lapset menevät kouluun ja alkavat tuoda omia kavereita kylään oma-aloitteisesti. Lapsetkin huomauttelevat isän jarrutusjäljistä ja heidät opetan kyllä siivoamaan pöntön heti. Lähtee ne jäljetkin helpommin.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä ihmettä hupatat?
Pyykkääminen ja imurointi on ihan täysin NAISEN vastuulla olevia asioita. Mies on siis tehnyt SINUN hommiasi ja ihan vapaaehtoisesti ja sinä valitat? Häpeä!
Äitisikö kanssa sä olet asunut koko elämäsi, vai kuka sun kämpässä imuroi ja pyykkäsi kun olet asunut yksin? Häpeä itse.
En jaksa napista kotitöistä. Enkä todellakaan kulje perässä, rätti kädessä korjaillen. Molemmat tekee omalla tyylillä, tärkeintä että tekee. Mikä minä olen määräämään miten asiat tehdään kun yhdessä saman katon alla asutaan. Lapsille opetettu että omat jäljet siivotaan, likapyykit menee pyykkikoriin, astiat tiskikoneeseen, wc-pönttöä ei jätetä likaiseksi...ihan perusjuttuja.
Ystävinä naisia jotka nalkuttaa ja naputtaa miehilleen kun ei asiat mene heidän säännöillä ja tyylillä. On muuten hirveää kuunneltavaa..
Vierailija kirjoitti:
Mieheni ripustaa pyykit huolimattomasti niin, että kuivuvat ryppyisiksi. Minä puolestaan laittelen sukat kuivamaan huolimattomasti enkä pareittain. Siinä ne suurimmat väärinteot.
Mitä sitten jos toinen täyttää tiskikoneen tai imuroi erilailla kuin toinen. Riittää kunhan asiat tehdään.
Nimenomaan, minä valittaisin jos mies ei tekisi kotitöitä ollenkaan. Kun hän kuitenkin tekee, niin en ihan pienistä viitsi valittaa, täydellinen en ole itsekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni ripustaa pyykit huolimattomasti niin, että kuivuvat ryppyisiksi. Minä puolestaan laittelen sukat kuivamaan huolimattomasti enkä pareittain. Siinä ne suurimmat väärinteot.
Mitä sitten jos toinen täyttää tiskikoneen tai imuroi erilailla kuin toinen. Riittää kunhan asiat tehdään.Nimenomaan, minä valittaisin jos mies ei tekisi kotitöitä ollenkaan. Kun hän kuitenkin tekee, niin en ihan pienistä viitsi valittaa, täydellinen en ole itsekään.
Että jos sun t-paidat näyttää miehen pyykkivuoron jälkeen lattiaräteiltä, niin se on ihan ok? Kun pienellä kädenliikkeellä, jonka mies olisi vaivautunut tekemään, sun paitas olisi sileitä? En ymmärrä tuollaista "hyvä jos jotain tekee" asennetta. Miksi aikuiselta ei voisi odottaa aikuisen tapoja ja käytöstä?
Mieheni mielestä mä täytän väärin tiskikoneen. En siis laita siihen järjestykseen mikä vetää parhaiten, vaan siiihen mikä vaan on nopein
Mun mielestä taas on ärsyttävää jättää astioita odottamaan jos vielä hetken päästä tuleekin nälkä ( ja meidän lapset on aikuisia, ei tarvitse näyttää esimerkkiä astioiden koneeseen viemisestä). Että sinällään aivan turha ärsytys :D
No ärsyttää sellainen vähän sinnepäin tekeminen, siivotaan keittiö ruokailun jälkeen, mutta ei pyyhitä tasoja tai pöytää. Imuroidaan keskilattia. Ripustetaan pyykit ruttukasoina. Jätetään partatöhnät lavuaariin ja jarrutusjäljet pönttöön. Eikä ole kuullut näistä asioista kuin ehkä 8 miljoonaa kertaa. Argh.
Joku mainitsikin jo sen, kun on vietaita tulossa ja pitäisi tehdä vielä pikasiivous tai muuta valmistelua, niin mies järjestelee työkaluja autotallissa tai leikkaa nurmikon.
Toinen on se, että olen vaikka luetellut 3 hommaa, jotka hänen pitää tehdä ennenkuin vieraat tulee, esim työroippeiden siirtäminen pois ruokapöydältä. Hän sitten vetkuttaa sitä ja kun ihan hiilenä hoputan, hän toteaa, että on tässä vielä puoli tuntia aikaa. No on on, mutta mun pitää pyyhkiä pöytä ja kattaa se ja nostella tarjottavat esiin, mutta en pääse aloittamaan ennenkuin hänen homma tehty. Ja aina joku vieraista tulee etuajassa, etä olis kiva ollavalmista ajoissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haisevien, kuraisten ja hikeävaluvien urheilukamojen heittäminen pyykkikoriin, josta se haju pinttyy muihin pyykkeihin. Monet kerrat sain raivarin, että ei sinne! Mies sitten ihan avuttomana kysyi, että minne sitten kun aina sanottu, että pyykit pyykkikoriin. Opastin että suoraan koneeseen ja kone päälle. Muisti kerran, ja sit ne oli taas pyykkikorissa..
Tuommoisen idiootin kanssa kukaan jaksaisi, pyykit pyykki koriin eikä sekään kelpaa, olis ihan vidduilllakseen heittänyt olohuoneen sohvalle ja katsonut kun eukolla kilahtaa oikein kunnolla. Minulle riittää että on pyykki korissa, meillä ei k pyykki korissa vain pesuun meneviä vaatteita, joiden hajulle on se ja sama kun ne odottaa pesua, jossa lähtee myös hajut.
Olen eri, mutta sulla ei sitten vissiin ole kovin urheilevaa miestä. Meillä mies pesee urheilukamansa ihan oma-alotteisesti kun tulee juoksemasta tai salilta, mutta jos ei pesisi niin kyllä saattaisin asiasta sanoa. Ne hiestä kirjaimellisesti läpimärät vaatteet alkaa siellä pyykkikorissa haisemaan nopeasti ja se hien haju voi ihan oikeasti pinttyä, jos ei muiden vaatteisiin, niin niihin urheilukamoihin. Lisäksi niiden urheilukamojen kerryttäminen sinne pesukoppaan viikon aikana ei ole mikään optimaalisin juttu, kun niitä ei meillä pestä samoilla pesuaineilla kuin muuta pyykkiä.
Tiskikoneen täyttäminen ja tyhjentäminen. Astiat pitää olla järjestyksessä ja isot roskat huuhdeltuina eikä ne saa olla päällekkäin. Aterimet järjestetään siististi laatikoihin ja ne pidetään puhtaina muruista. Ei mene vaimolle jakeluun.
Mulla on mies jonka mielestä kotityöt pitäisi aina tehdä jonkun aikataulun mukaan, esim kerran viikossa imurointi (ei silloin kun on roskia) tiskikone joka 3.pvä (ei silloin kun olis tiskiä), roskat joka 2.päivä (vaikkei olis roskia) etc. Ärsyttää tuommonen aikatauluttaminen, siksipä teen noita tarpeen mukaan ja omin päin kun hän on töissä.
Mä kyllä samastun enempi miehiin tässä ketjussa, vaikka olen nainen. Olisi aika rasittavaa, jos joku kyttäisi miten täytän tiskikoneen tai heittelen pyykit narulle.
Itse en ole eläissäni nähnyt kenenkään laittavan myttyjä pyykkinarulle. Olisko vähän liioittelua ilmassa?
Vierailija kirjoitti:
Minua on ärsyttänyt kun avokki ei silitä kunnolla minun boksereita ja t-paitoja. Olen ajatellut, että pitää varmaan pyytää jos äitini tulisi vähän neuvomaan asioissa. Samalla voisi opettaa myös ruuan laitossa.
Avokkisi voi opettaa sinulle ja äidillesi miten pyykit kannattaa ripustaa kuivumaan, niin niitä ei tarvitse silittää. Kyllä te vielä opitte.
Mua ärsyttää sellanen puolituinen tekeminen, että jätetään osa hommasta seuraavalle. Esimerkiksi että vie roskat, mutta ei laita uusia pusseja roskaämpäreihin, tai laittaa lakanat pyykkiin mutta ei petaa uusia. Siivouksen jälkeen imuri viedään paikalleen eikä jätetä sitä moppausämpäriä lojumaan.
Tottakai joskus unohtuu jotain mutta lähtökohtaisesti: jos ryhdyt johonkin niin tee se myös loppuun.
Vierailija kirjoitti:
Mä kyllä samastun enempi miehiin tässä ketjussa, vaikka olen nainen. Olisi aika rasittavaa, jos joku kyttäisi miten täytän tiskikoneen tai heittelen pyykit narulle.
Itse en ole eläissäni nähnyt kenenkään laittavan myttyjä pyykkinarulle. Olisko vähän liioittelua ilmassa?
Kävelin kerran yhden taloyhtiön pyykkinarun ohi. Oikeasti, ota märkä t-paita, tee siitä pallo, ja paina se pyykkinarun päälle, kiinnitä reunoista parilla pyykkipojalla, ettei se keikahda maahan. Ja kaikki muut vaatteet samalla tyylillä. Arvelin että jollakin oli ollut vähän tatti otsassa, tai sitten vaan normipäivä.
"Olen eri, mutta sulla ei sitten vissiin ole kovin urheilevaa miestä. Meillä mies pesee urheilukamansa ihan oma-alotteisesti kun tulee juoksemasta tai salilta, mutta jos ei pesisi niin kyllä saattaisin asiasta sanoa. Ne hiestä kirjaimellisesti läpimärät vaatteet alkaa siellä pyykkikorissa haisemaan nopeasti ja se hien haju voi ihan oikeasti pinttyä, jos ei muiden vaatteisiin, niin niihin urheilukamoihin."
Jos nyt jatketaan tällä urheilukamalinjalla, niin kyllä minusta tuntuisi turhalta pestä salikamat erikseen aina joka käyttökerran jälkeen heti. Yksi salitreeni ja siinä likaantuu sukat, bokserit, paita ja housut (shortsit). En toki niitä myttää pyykkikoriinkaan, vaan laitan ne kuivumaan ja vasta sen jälkeen koriin. Sitten pesen vaikkapa kuudet kamat kerralla ja muita kuudenkympin pyykkejä siinä samalla.
Ja kun joku kuitenkin tarttuu tuohon kuuteen kymppiin, niin siinä lämpötilassa kun pesee, niin ei ala haisemaan. Ja lähes kaikki kamppeet joissa on pesulapussa 30-40 tai jopa wash cold, kestää 60 pesun. Ei tietenkään villa tai silkki, mutta erilaiset muovit ja puuvilla kyllä. Painatuksia kannattaa myös välttää ostamasta jos mahdollista.
Ketjun läpi lukeneena voin sanoa suurimmalle osalle teistä, että toivottavasti elätte loppuelämänne yksin.
Järkyttävää millaisia marttyyreja ja kotihitlereitä te olette.
Vierailija kirjoitti:
Ketjun läpi lukeneena voin sanoa suurimmalle osalle teistä, että toivottavasti elätte loppuelämänne yksin.
Järkyttävää millaisia marttyyreja ja kotihitlereitä te olette.
Jaa niin, että pitää olla tyytyväinen kun on imuroitu niin, että lattialla on edelleen pölyä. Ja pyykätty niin, ettei vaatetta voi kuivumisen jälkeen laittaa päälle. Ja pesty koneellinen astioita, mutta ne on edelleen likaisia kun ei ole viitsitty asetella niin että puhdistuisi. Ja jos tää v i tuttaa, niin olet marttyyri ja kotihitleri. Just.
Oli pakko ottaa miehen vaatteille erillinen pyykkikori ja sopia, että hän pesee vain omia vaatteitaan ja minä omani. Hän nimittäin pesee ihan kaiken pikaohjelmalla ja niin, että kone on ylitäysi. Yllätys, että hänen vaatteet haisee. Yritin moneen kertaan kertoa, ettei pikapesu riitä kaikkiin vaatteisiin, mutta mies otti vaan nokkiinsa. Edelleen ongelma on, että jos hän vaihtaa ja pesee lakanat tai pyyhkeet, laittaa nekin pyörimään pikaohjelmalla.
Jos tekee pihatöitä, välineet jää levälleen keskelle pihaa.
Laittaa kattilat tiskikoneeseen niin, ettei ne peseydy.
Kun pyyhkii läikkynyttä kahvia keittiörätillä, jättää sen kahvisen rätin sellaisenaan roikkumaan hanan päälle.
Onhan tuossa miehessä omat puutteensa, mutta se on kyllä erittäin hyvä rakastelija.
Tämä voi vahvistaa miltei jokainen taloyhtiön 16-45-vuotias nainen. Nytkin se on ollut jo pari tuntia vaihtamassa lamppua b-rapun isotissiselle opiskelijatytölle...