Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Väärin tehdyt kotityöt. Kerro mitä puolisosi on tehnyt mielestäsi väärin, tai sinä olet tehnyt puolisosi mielestä väärin

Vierailija
06.11.2024 |

Pari esimerkkiä mun exän väärintekemisistä

Pyykit. Silloin harvoin kun laittoi omatoimisesti pesukoneen päälle, laittoi vain omia vaatteitaan, eikä huomannut, että sinne olis muutakin mahtunut.

Imurointi. Jätti imoiroimatta sohvan takaa, mattojen alta, eteisen vaatekaapista, roskiskaapista. Imuroi vain näkyvät paikat. Ja just ne olis pitänyt imuroida, kun robotti piti huolen näkyvistä alueista

Sitten oma lukunsa on jättämättä tekeminen, mutta tää ketju koskee virheitä

Kommentit (129)

Vierailija
101/129 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyyhki tiskirätillä kaikki talon pinnat, eikä vieläkään oikein ymmärrä ettei esimerkiksi kissanvessan pesuun käytettyä sientä mielellään käytettäisi mihinkään muuhun. Vessanpöntön "pesi" siten että kaatoi pesuaineen pönttöön, antoi sen vaikuttaa hetken ja veti pöntön, ei siis koskaan käyttänyt vessaharjaa vaan oletti kemikaalien läsnäolon puhdistavan pöntön. Eivät onneksi ole mitään isoja juttuja, tämän vessanpönttö tapauksen kanssa lähinnä nauratti. 

Vierailija
102/129 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen näin jälkikäteen ajatellut, että exälläni on varmaan joku hahmotushäiriö, sen verran epäloogista hänen toimintansa kotitöiden suhteen oli. Ei esim nähnyt pöydällä olevia likaisia astioita, jotka olisi vielä mahtuneet koneeseen kun sen käynnisti.

Outoa oli myös hänen tapansa laittaa vaatteet henkariin. Jos oli sellainen iso kaareutuva ulkotakeille tarkoitettu henkari, laittoi vaatteen siihen niin, että olkapääosat kaareutui taaksepäin. Kiva kun joku paitapusero laitettu näin väärin henkarille kuivumaan. Ja oppi ei mennyt ikinä perille, vaikka siitä sanoin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/129 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapailin joku aika sitten erästä miestä. Oltiin mun kotona ja lähdössä johonkin, mutta pyykit piti vielä ripustaa telineelle. Mies alkoi auttaa. Se nosteli vaatteita ja levitteli niitä siihen  telineen päälle. Stoppasin homman ja neuvoin, että laitetaan näille naruille. Ja sitten seuraavalla kerralla sama homma.

Eihän siihen telineen päälle leviteltynä edes koneellisesta mahdu puoletkaan.

Vierailija
104/129 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se perinteinen eli pyykkien ripustaminen. Nosteli ne vaan siihen telineelle jotenkin ja kuivuivat rymppykasoiksi. Hänen jäljiltään moni vaate piti pestä uudestaan ja laittaa suorana kuivumaan

Toisena tiskikoneen täyttäminen niin, että sinne mahtui vain puolet siitä mitä kunnolla täytettynä olisi mahtunut

Minun mies tekee samat. Osa vaatteista ryppyisiä, tiskit jäävät likaisiksi, eikä niitä mahdu yhtä paljon koneeseen. Olen sanonut asiasta useamman kerran, ei muutosta. Lakkasin nalkuttamasta, koska se ei auttanut mitään, eikä mies muuttanut tapojaan. Joten korjaan astiat oikein jos tarvitsee, ja ryppyisistä vaatteista en välitä enää. Loppujen lopuksi merkityksettömiä asioita.

Vierailija
105/129 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni ripustaa pyykit huolimattomasti niin, että kuivuvat ryppyisiksi. Minä puolestaan laittelen sukat kuivamaan huolimattomasti enkä pareittain. Siinä ne suurimmat väärinteot.

Mitä sitten jos toinen täyttää tiskikoneen tai imuroi erilailla kuin toinen. Riittää kunhan asiat tehdään.

Nimenomaan, minä valittaisin jos mies ei tekisi kotitöitä ollenkaan. Kun hän kuitenkin tekee, niin en ihan pienistä viitsi valittaa, täydellinen en ole itsekään.

Että jos sun t-paidat näyttää miehen pyykkivuoron jälkeen lattiaräteiltä, niin se on ihan ok? Kun pienellä kädenliikkeellä, jonka mies olisi vaivautunut tekemään, sun paitas olisi sileitä? En ymmärrä tuollaista "hyvä jos jotain tekee" asennetta. Miksi aikuiselta ei voisi odottaa aikuisen tapoja ja käytöstä?

Meillä mies aikoinaan laittoi vaatteet ryppyyn kuivumaan,tein sitten saman mutta vain hänen vaatteille kun laitoin niitä kuivumaan. Meni aika nopsaan perille, eli nyt "osaa" enimmäkseen laittaa narulle oikein.

Vierailija
106/129 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketjun läpi lukeneena voin sanoa suurimmalle osalle teistä, että toivottavasti elätte loppuelämänne yksin.

Järkyttävää millaisia marttyyreja ja kotihitlereitä te olette.

Jaa niin, että pitää olla tyytyväinen kun on imuroitu niin, että lattialla on edelleen pölyä. Ja pyykätty niin, ettei vaatetta voi kuivumisen jälkeen laittaa päälle. Ja pesty koneellinen astioita, mutta ne on edelleen likaisia kun ei ole viitsitty asetella niin että puhdistuisi. Ja jos tää v i tuttaa, niin olet marttyyri ja kotihitleri. Just.

Vastaan sinulle.

Itse olen tyytyväinen kun puolisoni tekee asioita. Joitakin eri tavalla kuin minä, joitakin huonommin, joitakin paremmin, mutta en saa psykokohtauksia, jos asioita ei tehdä tavallani

Tosin olemmekin kaksi miestä...

Vierailija
107/129 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oion omat vaatteet huolellisesti, kun laitan ne kuivumaan. Miehelle asia ei ole tärkeää, joten hänen vaatteet vain pistän mahdollisimman nopeasti niitä oikomatta. Rypyt ei haittaa eikä mieskään näytä etsivän sukille oikeita pareja. Omat sukat paritan jo kuivumaan laittaessa.

Vierailija
108/129 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykkien peseminen ilman mitään logiikkaa. Multa meni satojen, ellei tuhansien eurojen edestä vaatteita pilalle. Hän myös loukkaantui siitä kun sanoin että haluan ihan itse pestä ne pyykit ja se on mulle ok. Jotenkin vääntämällä rautalangasta, että mitä jos mä tankkaisin meidän autoon aina välillä dieseliä, en oppisi kerrasta, hän joutuisi aina jännittämään että meneekö oikein koska en suostu 100% myöntämään että vetuiksi meni, vaan sanoisin et no miten sitä oppii jos en harjoittele, onko tää nyt niin iso juttu jne. Hän: Toihan näyttää ihan normaalilta eikä miltään silkiltä. Ja ikinä ei vois tietää että miten se menee, kun toinen ei koskaan tuonut esiin suorapuheisesti, että anteeksi, voitko näyttää miten tämä tehdään oikein, harjotellaan yhdessä jne jne. Vaan sellasta väkisin itse tekemistä jossa ei suostunut myöntämään että se menee väärin tai olemaan rehdisti ees pahoillaan.

Sillä autoesimerkin jankuttamisella se tajus jollain tasolla, että ehkä kyse ei ole mun ns nalkuttamisesta vaan hänen loukatuista tunteistaan jota projisoi minuun. (vaikka alkuun oli tietty et toi nyt on ihan eri asia jne) No ei ole, ihan pätevä analogia.

Vierailija
109/129 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei laita sukkahousuja tai rintaliivejä pyykkipussiin. Siellä ne on sitten koko koneellinen hirttäytyneenä yhteen myttyyn

Vierailija
110/129 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei laita sukkahousuja tai rintaliivejä pyykkipussiin. Siellä ne on sitten koko koneellinen hirttäytyneenä yhteen myttyyn

En ole koskaan käyttänyt pyykkipussia. Ihan outo ajatus minulle,ja olen nainen . Kyllä ne sukat ym. sieltä löytyy ja setviytyy samalla. Ei miehenikään, joka meillä on hyvinkin aktiivinen kotihommissa,myös pyykkihommissa.

Vierailija
111/129 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan käyttänyt pyykkipussia. Ihan outo ajatus minulle,ja olen nainen . Kyllä ne sukat ym. sieltä löytyy ja setviytyy samalla. Ei miehenikään, joka meillä on hyvinkin aktiivinen kotihommissa,myös pyykkihommissa.

Sukat ja sukkahousut on eri asia

Vierailija
112/129 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuollaiset oppimattomat yksilöt pärjää töissä? Olen monesti miettinyt, onko ok tehdä työt puolittain ja huolimattomasti siten, että joku muu joutuu tekemään uudestaan. Johan sitä tulee esim asiakkailta kiukkkuista palautetta

Vierailija
113/129 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luojan kiitos, nykyinen mieheni on insinööri. Tarkka ja pedantti. Tiskokeessakin kaikki aina tip top järhestyksessä. Joka vaatteesta tarkistaa pesulaput ennen koneeseen laittamista. Ja vielä loistava kokki.

Vierailija
114/129 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos rintaliiveissä on kaarituet, niin sellaisen irtoaminen voi rikkoa pyykkikoneen. Sen ehkäisee pyykkipussi. Tietysti jos käyttää vain kaarituettomia tai pesee liivit käsin, niin tuota vaaraa ei ole.

Vierailija
115/129 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ihmetyttää tuo kauhistelu, että pestään vain muutama vaatekappale erikseen. Minä pesen vaikka yhden paidan yksinään, jos tarve vaatii. En tasan pese jotain kashmir-neuletta muiden kanssa samassa, eikä niitä ole niin montaa, että voisi odotella koneen täyttymistä. Urheiluvaatteet pesen aina heti käytön jälkeen vähintään pikaohjelmalla, ettei haju pääse pinttymään

Vierailija
116/129 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm... Olen tietoinen, että jotkut etsivät toisten siivouksista virheitä. Itse en todellakaan kuulu heihin. Aina on muuta puuhaa.

Varmaan todella raskasta sille virheen tekijälle.

Vierailija
117/129 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmmm... Olen tietoinen, että jotkut etsivät toisten siivouksista virheitä. Itse en todellakaan kuulu heihin. Aina on muuta puuhaa.

Varmaan todella raskasta sille virheen tekijälle.

Eli sluibailija välttyy hommalta jatkossa, jos tekee huonosti

Vierailija
118/129 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ihmetyttää tuo kauhistelu, että pestään vain muutama vaatekappale erikseen. Minä pesen vaikka yhden paidan yksinään, jos tarve vaatii. En tasan pese jotain kashmir-neuletta muiden kanssa samassa, eikä niitä ole niin montaa, että voisi odotella koneen täyttymistä. Urheiluvaatteet pesen aina heti käytön jälkeen vähintään pikaohjelmalla, ettei haju pääse pinttymään

Katsos kun naisten pitää suunnitella ja pihistellä ihan jokainen kohta sähkön ja veden kulutuksesta alkaen, tuhlata ei saa. On ihan kauheaa, jos nainen joskus oikoo jossakin ja tuhlaa samalla euron. Mies sen sijaan voi ihan vapaasti ostaa lapselle talvihaalarin lähimmästä vaatekaupasta hintaa katsomatta tai tilata valmista ruokaa kotiin, jos ei huvita kokata. Kyllä se vaimo saa pihistelemällä säästettyä budjetin taas kuntoon. Mies on rento ja nainen nipottaa.

Vierailija
119/129 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haisevien, kuraisten  ja hikeävaluvien urheilukamojen heittäminen pyykkikoriin, josta se haju pinttyy muihin pyykkeihin. Monet kerrat sain raivarin, että ei sinne! Mies sitten ihan avuttomana kysyi, että minne sitten kun aina sanottu, että pyykit pyykkikoriin. Opastin että suoraan koneeseen ja kone päälle. Muisti kerran, ja sit ne oli taas pyykkikorissa..

Urheilen joka päivä, joten pesen urheiluvaatteet jokaisen käytön jälkeen. Näin ne pysyvät puhtaina ja kangas hengittää paremmin. Lisäksi jos hikisiä urheiluvaatteita ei pese aina käytön jälkeen ne alkavat haista voimakkaalle hielle, eikä niitä saa enää sen jälkeen puhtaaksi. Yleensä tällaisen urheiluvaatteiden pesemisestä säästäjän haistaa jo kaukaa. Mieluummin säästän kanssaihmiset tältä kokemukselta.

Vierailija
120/129 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se joka ei ole koskaan nähnyt vaatteita myttyinä kuivattavan. Ei ole julmaa pilaa, tiedän varmasti.

Miksi auttaisi puolison kommentit kun on aivan selvää ettei ratkaisuun päädytä siksi että olisi järkevä tapa kuivata?

- Toisinaan myttykuivaaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi