Väärin tehdyt kotityöt. Kerro mitä puolisosi on tehnyt mielestäsi väärin, tai sinä olet tehnyt puolisosi mielestä väärin
Pari esimerkkiä mun exän väärintekemisistä
Pyykit. Silloin harvoin kun laittoi omatoimisesti pesukoneen päälle, laittoi vain omia vaatteitaan, eikä huomannut, että sinne olis muutakin mahtunut.
Imurointi. Jätti imoiroimatta sohvan takaa, mattojen alta, eteisen vaatekaapista, roskiskaapista. Imuroi vain näkyvät paikat. Ja just ne olis pitänyt imuroida, kun robotti piti huolen näkyvistä alueista
Sitten oma lukunsa on jättämättä tekeminen, mutta tää ketju koskee virheitä
Kommentit (129)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haisevien, kuraisten ja hikeävaluvien urheilukamojen heittäminen pyykkikoriin, josta se haju pinttyy muihin pyykkeihin. Monet kerrat sain raivarin, että ei sinne! Mies sitten ihan avuttomana kysyi, että minne sitten kun aina sanottu, että pyykit pyykkikoriin. Opastin että suoraan koneeseen ja kone päälle. Muisti kerran, ja sit ne oli taas pyykkikorissa..
Siis pitäisi pestä erikseen yksi vaatekerta?!
Voihan sinne koneeseen kerätä muutakin pyykkiä samalla, mutta kuraisia ja hikisiä kamoja ei jätetä haisemaan
Vierailija kirjoitti:
Minua on ärsyttänyt kun avokki ei silitä kunnolla minun boksereita ja t-paitoja. Olen ajatellut, että pitää varmaan pyytää jos äitini tulisi vähän neuvomaan asioissa. Samalla voisi opettaa myös ruuan laitossa.
Meillä vaimo otti nokkiinsa kun äiti tuli opettamaan häntä talouden hoitamisessa. Ihmettelen edelleen miksi, koska ilmeisesti hänen oma äitinsä ei ollut opettanut häntä lainkaan ja ruuan laadussa olisi oikeasti petrattavaa paljonkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haisevien, kuraisten ja hikeävaluvien urheilukamojen heittäminen pyykkikoriin, josta se haju pinttyy muihin pyykkeihin. Monet kerrat sain raivarin, että ei sinne! Mies sitten ihan avuttomana kysyi, että minne sitten kun aina sanottu, että pyykit pyykkikoriin. Opastin että suoraan koneeseen ja kone päälle. Muisti kerran, ja sit ne oli taas pyykkikorissa..
Tietäisin ainakin kuka meillä maksaisi vesi- ja sähkölaskut jos alkaisi tällaista vaatimaan. 😂
Nykykoneet säätää pesuajan ja veden määrän pyykin määrän ja likaisuuden mukaan. Sääatösyistä pelkkien täysien koneellisten peseminen ei ole perusteltua
Ei lajitellut pyykkejä, vaan pesi kaiken kerralla samalla ohjelmalla. Ei ajoittanut ruuanlaittoa yhtään niin, että kaikki olisi ollut samaan aikaan valmista, vaan esimerkiksi pasta saattoi seistä kattilassa puoli tuntia odottamassa että kastike on valmista. Jätti keittiössä kaikki tahrat ja roiskeet kuivumaan pintoihin sen sijaan että olisi pyyhkinyt ne heti. Imuroi vain keskilattiat.
Luulen kyllä, että teki näitä ihan tahallaan, ettei tarvitsisi tehdä kotitöitä ollenkaan. Ja on nykyään exä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietäisin ainakin kuka meillä maksaisi vesi- ja sähkölaskut jos alkaisi tällaista vaatimaan. 😂
Nykykoneet säätää pesuajan ja veden määrän pyykin määrän ja likaisuuden mukaan. Sääatösyistä pelkkien täysien koneellisten peseminen ei ole perusteltua
On se vieläkin perusteltua. Koska a)kaikilla ei ole nykykonetta ja b) vaikka olisikin, niin silti se kuluttaa hieman vähemmän vettä ja energiaa vaatekappaletta kohden. Lisäksi pesuainetta annostelee usein liikaa vajaaseen koneeseen - paitsi tietenkin mammapalstan virheetön yksilö. Ja automaattisesta annostelusta on turhaa puhua, todella harvalla on sellainen kone.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haisevien, kuraisten ja hikeävaluvien urheilukamojen heittäminen pyykkikoriin, josta se haju pinttyy muihin pyykkeihin. Monet kerrat sain raivarin, että ei sinne! Mies sitten ihan avuttomana kysyi, että minne sitten kun aina sanottu,
Nykyisten pesukoneiden määräautomatiikka muokkaa pesuohjelmaa ja vesimäärää täyttömäärälle sopivaksi. Sen ansiosta voi siis huoletta pestä pienempiä ja suurempia määriä pyykkiä tarpeen mukaan, Verkkokauppa.comin tuotepäällikkö Linus Lönnroth kertoo.
Tietyt pesuohjelmat voivat edellyttää, että pyykkiä pestään kerralla vain pieni määrä. Tällainen on vaikkapa pikaohjelma, jolla ei tule pestä täysiä koneellisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan sinne koneeseen kerätä muutakin pyykkiä samalla, mutta kuraisia ja hikisiä kamoja ei jätetä haisemaan
Hyi, ja haju tarttuisi niihin, yök.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös sen pesukoneen ole tarkoitus pestä se pyykki puhtaaksi eikä tuottaa ulos edelleen haisevia vaatteita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se vieläkin perusteltua. Koska a)kaikilla ei ole nykykonetta ja b) vaikka olisikin, niin silti se kuluttaa hieman vähemmän vettä ja energiaa vaatekappaletta kohden. Lisäksi pesuainetta annostelee usein liikaa vajaaseen koneeseen - paitsi tietenkin mammapalstan virheetön yksilö. Ja automaattisesta annostelusta on turhaa puhua, todella harvalla on sellainen kone.
Meillä käytetään urheiluvaatteille eri pesuainetta ja annostuksen voi lukea pullon kyljestä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös sen pesukoneen ole tarkoitus pestä se pyykki puhtaaksi eikä tuottaa ulos edelleen haisevia
Eli tuo yksi rouva nillittää miehelleen ihan turhasta?
Mies laittaa pyykkikoneeseen pyykkikorin päällimmäiset vaatteet ja jättää alimmat laittamatta, jos kaikki eivät mahdu. Minusta olisi parempi pestä ensin ne, jotkaovat olleet korissa pisimpään, eli alimmat. Lisäksi hän laskee pesuainepullon korkin koneen päälle niin päin, että koneen pintaan jää pesuaineesta rengas. Eikä pyyhi sitä pois.
Meillä mies meni kielloista huolimatta pesemään autorempassa pitämänsä vaatteet koneessa ja koko kone haisi se jälkeen dieseliltä
Oma ex-mieheni kyllä teki jotain, esim. pesi ansioituneesti pyykkiä ja tyhjensi tiskikoneen ihan pyytämättä, mutta 7 vuoden yhdessä olon aikana hän ei esimerkiksi siivonnut kertaakaan. Tämä on sinänsä uskomatonta, koska ennen yhteenmuuttoa kyllä siivosi viikoittain, eli homman piti olla hänellä ihan hyvin hanskassa. Kun muutin hänen luokseen omakotitaloon, mies lopetti siivoamisen ihan täysin ja perusteli tätä sillä, että lemmikkikissani on se joka sotkee, joten minä myös olen vastuussa siivoamisesta. Kummasti talo vaan pysyi siistimpänä jos mies oli parikin päivää poissa, eli perustelu siivoamattomuudelle oli kyllä aika ontuva.
Minä sain varsinkin loppuaikoina paljon valitusta ruuanlaitosta, olin kuulemma alkuvaiheessa tehnyt paljon parempia ruokia. Olin tuolloin aika uupunut, kun jouduin yksin kantamaan vastuuta kodinhoidosta ja myös täysin tympääntynyt jatkuvaan ruuanlaittoon, johon mies ei osallistunut millään tavalla (muuten kuin olemalla ruoka-aikaan kotona ja valittamalla). Ennen yhteenmuuttoa hän kyllä oli laittanut ruokaa ja kun sitten päätettiin erota, hän yhtäkkiä alkoikin sitten kokkailla kaikenlaista, itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös sen pesukoneen ole tarkoitus pestä se pyykki puhtaaksi eikä tuottaa ulos edelleen haisevia
Koettakaa nyt jumalauta päättää peseekö kone ne puhtaaksi vai jättääkö haiseviksi.
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies meni kielloista huolimatta pesemään autorempassa pitämänsä vaatteet koneessa ja koko kone haisi se jälkeen dieseliltä
Meillä muija oli sen verran fiksu, että se fiksasi vanhan koneen autotalliin ja mun vaatteilla ei ole mitään asiaan taloon sisään.
Ostin vääränlaisia paitoja ja alushousuja naisena, lopuksi alkoi naurattaa kumpaakin. Paita oli liian iso ja alushousut epämukavat.
Ilmeisesti olen toiminut väärin kun laitan likaiset astiat samantien tiskikoneeseen. Oikea tekniikka on ilmeisesti se että vain päivällisellä likaantuneet astiat laitetaan suoraan koneeseeen. Välipalojen, aamupalojen yms. likaiset astiat laitetaan vain lavuaariin lojumaan ja annetaan sen potin kertyä sinne niin isoksi että kaikki ei välttämättä edes mahdu enää sinne tiskikoneeseen sitten kun se viimein täytetään. M43
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti olen toiminut väärin kun laitan likaiset astiat samantien tiskikoneeseen. Oikea tekniikka on ilmeisesti se että vain päivällisellä likaantuneet astiat laitetaan suoraan koneeseeen. Välipalojen, aamupalojen yms. likaiset astiat laitetaan vain lavuaariin lojumaan ja annetaan sen potin kertyä sinne niin isoksi että kaikki ei välttämättä edes mahdu enää sinne tiskikoneeseen sitten kun se viimein täytetään. M43
Oikea tapa nimenomaan on laittaa suoraan koneeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikea tapa nimenomaan on laittaa suoraan koneeseen.
Todellakin. Mun mies ei saa niitä ikinä edes tyhjään koneeseen tai edes tiskialtaaseen.
Sanoo syötyään kiitos (koska tietää että muuten en enää tee ruokaa) ja jättää kaiken pöydälle.
Tuommoisen idiootin kanssa kukaan jaksaisi, pyykit pyykki koriin eikä sekään kelpaa, olis ihan vidduilllakseen heittänyt olohuoneen sohvalle ja katsonut kun eukolla kilahtaa oikein kunnolla. Minulle riittää että on pyykki korissa, meillä ei k pyykki korissa vain pesuun meneviä vaatteita, joiden hajulle on se ja sama kun ne odottaa pesua, jossa lähtee myös hajut.