Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Väärin tehdyt kotityöt. Kerro mitä puolisosi on tehnyt mielestäsi väärin, tai sinä olet tehnyt puolisosi mielestä väärin

Vierailija
06.11.2024 |

Pari esimerkkiä mun exän väärintekemisistä

Pyykit. Silloin harvoin kun laittoi omatoimisesti pesukoneen päälle, laittoi vain omia vaatteitaan, eikä huomannut, että sinne olis muutakin mahtunut.

Imurointi. Jätti imoiroimatta sohvan takaa, mattojen alta, eteisen vaatekaapista, roskiskaapista. Imuroi vain näkyvät paikat. Ja just ne olis pitänyt imuroida, kun robotti piti huolen näkyvistä alueista

Sitten oma lukunsa on jättämättä tekeminen, mutta tää ketju koskee virheitä

Kommentit (129)

Vierailija
121/129 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ei laita sukkahousuja tai rintaliivejä pyykkipussiin. Siellä ne on sitten koko koneellinen hirttäytyneenä yhteen myttyyn

En ole koskaan käyttänyt pyykkipussia. Ihan outo ajatus minulle,ja olen nainen . Kyllä ne sukat ym. sieltä löytyy ja setviytyy samalla. Ei miehenikään, joka meillä on hyvinkin aktiivinen kotihommissa,myös pyykkihommissa.

Asiat voi tehdä helposti tai ne voi tehdä vaikeasti. Sukat, sukkahousut ja rintaliivit voi laittaa pesupussiin ja pesun jälkeen ne on helppo noukkia sieltä ehjinä ja kietoutumattomina. Tai ne voi heitellä koneeseen muiden pyykkien sekaan ja sitten käyttää aikaa sotkeutuneiden vaatteiden availemiseen, sukkien parien etsimiseen ja pesukoneen korjaamiseen, kun rintaliiveistä irronnut kaarituki vääntäytyy koneen sisuksiin.

Uusia ajatuksia tulee elämässä vastaan aika usein ja niille kannattaa olla avoin. 

Vierailija
122/129 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se joka ei ole koskaan nähnyt vaatteita myttyinä kuivattavan. Ei ole julmaa pilaa, tiedän varmasti.

Miksi auttaisi puolison kommentit kun on aivan selvää ettei ratkaisuun päädytä siksi että olisi järkevä tapa kuivata?

- Toisinaan myttykuivaaja

Miksi myttykuivaat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/129 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se joka ei ole koskaan nähnyt vaatteita myttyinä kuivattavan. Ei ole julmaa pilaa, tiedän varmasti.

Miksi auttaisi puolison kommentit kun on aivan selvää ettei ratkaisuun päädytä siksi että olisi järkevä tapa kuivata?

- Toisinaan myttykuivaaja

Miksi myttykuivaat?

Syynä on kiireen, väsymyksen ja laiskuuden yhdistelmä. Pohjimmiltaan puutteelliset ajanhallintataidot

Vierailija
124/129 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haisevien, kuraisten  ja hikeävaluvien urheilukamojen heittäminen pyykkikoriin, josta se haju pinttyy muihin pyykkeihin. Monet kerrat sain raivarin, että ei sinne! Mies sitten ihan avuttomana kysyi, että minne sitten kun aina sanottu, että pyykit pyykkikoriin. Opastin että suoraan koneeseen ja kone päälle. Muisti kerran, ja sit ne oli taas pyykkikorissa..

Urheilen joka päivä, joten pesen urheiluvaatteet jokaisen käytön jälkeen. Näin ne pysyvät puhtaina ja kangas hengittää paremmin. Lisäksi jos hikisiä urheiluvaatteita ei pese aina käytön jälkeen ne alkavat haista voimakkaalle hielle, eikä niitä saa enää sen jälkeen puhtaaksi. Yleensä tällaisen urheiluvaatteiden pesemisestä säästäjän haistaa jo kaukaa. Mieluummin säästän kanssaihmiset tältä kokemukselta.

Ne alkavat haisemaan, jos niitä ei kuivaa käytön jälkeen. Esimerkiksi urheilukengät eivät ala haisemaan, mikäli kuivaat ne jokaisen käyttökerran jälkeen heti. Jos kerrankin unohtuu kassinpohjalle, niin sen jälkeen hajua on hyvin vaikeaa ellei mahdotonta saada pois. Edellyttää toki myös sitä, ettei niitä kenkiä käytä valmiiksi haisevat sukat jalassa.

Vierailija
125/129 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua aikanaan ärsytti kun mies tiskasi seisovassa vedessä, itse tiskaan aina juoksevan veden alla.

Vierailija
126/129 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ihmetyttää tuo kauhistelu, että pestään vain muutama vaatekappale erikseen. Minä pesen vaikka yhden paidan yksinään, jos tarve vaatii. En tasan pese jotain kashmir-neuletta muiden kanssa samassa, eikä niitä ole niin montaa, että voisi odotella koneen täyttymistä. Urheiluvaatteet pesen aina heti käytön jälkeen vähintään pikaohjelmalla, ettei haju pääse pinttymään

Sun ainoa kashmirneule on tietenkin täysin eri asia, kuin urheilukamppeet. Niitä urheilukamppeita kun on sulla useampia ja voit niiden kanssa samalla pestä myös muuta pikkupyykkiä.

En mä sitä nyt varsinaisesti kauhistele, ei se multa pois ole jos joku niin tekee, mutta itse teen eri tavalla 

Vierailija
127/129 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en pysty lopettamaan hymyilemistä kun luen ton aloituksen. Toi on kuin suoraan jostain naiseuden oppikirjasta 😂

Vierailija
128/129 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mies on ylitarkka kotitöiden suhteen ja se on usein varsin raivostuttavaa! Tekee perässä asian uudelleen, vaikka 5 minuuttia sitten tein sen ihan hyvin. Olen alkanut ymmärtämään miehiä, jotka heittävät hanskat tiskiin siivouksen suhteen!

Miehen bavuuri on laittaa täysi roskapussi solmuun, MUTTA jättää sen sinne kaappiin! Tämä logiikka ei minulle avaudu.

Jos joskus miehen pitäisi tehdä ruokaa asap, niin se saattaa siivota tunnin keittiötä ennen kuin saa perunat kiehumaan. Ei voi mitenkään pyyhkiä sitä liettä ja laittaa potut tulille, ehei. Pitää täyttää tiskikone ja pyyhkiä pöytä ennen sitä.

Vierailija
129/129 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmmm... Olen tietoinen, että jotkut etsivät toisten siivouksista virheitä. Itse en todellakaan kuulu heihin. Aina on muuta puuhaa.

Varmaan todella raskasta sille virheen tekijälle.

Monella näkyy menevän sekaisin kaksi eri asiaa. Työtavoista tai -järjestyksestä huomauttelu silloin, kun joka tapauksessa päästään samaan lopputulokseen, on kohtuutonta. Mutta jos siivouksen jälkeen on edelleen sotkuista, aikuiselle ihmiselle saa ja pitää sanoa asiasta. Sillä on tietysti paljon merkitystä miten asian ilmaisee.