Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kävelylenkkini on 8 km tunnissa. Kaveri kuulemma juoksee 6km tunnissa.

Vierailija
21.04.2011 |

Miten tämä on mahdollista?! Miten hitaasti se oikein juoksee. Mä kävelen toki reippaasi, mutta en mä mikään Sari Essayah ole!

Kommentit (155)

Vierailija
101/155 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosikausia olen juoksua harrastanut ja kilpaillutkin. Kummasti se Anne-Mari vaan juoksi kovaa ohi kilpailussa eli taitaapi A-M vetästä kympin hippasen nopeempaa...

Vierailija
102/155 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen ollut kävelevän ihmisen kanssa lenkillä ja mennyt samaa vauhtia ottaen kuitenkin juoksuaskelia, koska se pitää sykkeen koholla ja parantaa juoksukuntoa.

Ilm. ap ei osaa juostaa hiljaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/155 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosikausia olen juoksua harrastanut ja kilpaillutkin. Kummasti se Anne-Mari vaan juoksi kovaa ohi kilpailussa eli taitaapi A-M vetästä kympin hippasen nopeempaa...

On vetässyt 10 km 31 minuuttiin eli jonkin verran nopeammin.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Yleisurheilun_Suomen_enn%C3%A4tykset

Vierailija
104/155 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostakaa juoksumaton vauhti 10km/h, niin kyllä siinä saa juosta jo ihan tosissaan, puhumattakaan 12km/h. Toki paljon treenanneet varmasti pistelevät tätäkin vauhtia sen kympin.

Kävelysauvojen kanssa kävelyvauhti on paljon reippaampaa kuin ilman, joten tuo 8km/h voi hyvinkin olla mahdollista hyväkuntoiselle.

Vierailija
105/155 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelyvauhtini on varmaan samaa tahtia. Mutta kyllä lenkki paljon raskaammalta juosten tuntuu, ja syke nousee enemmän.

Minä haluan että tuntuu raskaammalta, siksi en halua kävellä. Olen juossut koko ikäni, mutta minusta ei vaan tule juoksijaa tekemälläkään. Ihan sama vaikka koko kaupunki ihmettelisi, jatkan silti onnetonta juoksuani.

Vierailija
106/155 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 km tunnissa ei todellakaan ole kävelyvauhti! Siinä ei yksinkertaisesti pysty kävelemään vaikka tekisi mitä. Meillä on kotona Tunturin juoksumatto ja just testasin tätä asiaa. Juoksuaskelia joutuu kyllä ottamaan ja ei edes mitään hölkyttelyä.

Kannattaisi ehkä mitata se matka uudestaan...

nostakaa juoksumaton vauhti 10km/h, niin kyllä siinä saa juosta jo ihan tosissaan, puhumattakaan 12km/h. Toki paljon treenanneet varmasti pistelevät tätäkin vauhtia sen kympin. Kävelysauvojen kanssa kävelyvauhti on paljon reippaampaa kuin ilman, joten tuo 8km/h voi hyvinkin olla mahdollista hyväkuntoiselle.

Vierailija
107/155 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 km 45 minuuttiin, mikä on todella hyvää lenkkivauhtia, tunnet kyllä matkat ja vauhdit niin hyvin, ettei sinun tarvitse niistä täällä jaaritella.

10 km voi juosta lenkillä 45 minuttiin, mutta silloin kyllä tietää juoksevansa tosi reippaasti ja on esim. cooperissa _reippaasti_ yli 3000 metrin kunnossa.

Vierailija
108/155 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen nähden 8 km/h kävelyretket ovat aika vauhdikkaita. Sari Essayahin 10 km kävelyn SE on 42:20 joten kaikki te vauhtikävelijät voisitte pienellä lisätreenaamisella osallistua suomenmestaruuskisoihin.

Vierailija
109/155 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen nähden 8 km/h kävelyretket ovat aika vauhdikkaita. Sari Essayahin 10 km kävelyn SE on 42:20 joten kaikki te vauhtikävelijät voisitte pienellä lisätreenaamisella osallistua suomenmestaruuskisoihin.

Vierailija
110/155 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksu on juoksua olipa vauhti mitä hyvänsä, ei vauhti kuntoa mittaa vaan nopeutta. Kuntoa sitten voi mitata ihan eri lailla.

AP:n ystävän lenkkivauhti kuullostaa ihan järkevältä, APn taas ei muuta kuin yhdessä vauhtiharjoituksessa per viikko. Mutta taisi ollakin aikamoista itsekehua koko aloitus....

Vierailija
111/155 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mielestäni vauhti ei ole erityisen kova...

Vierailija
112/155 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten 10 km kävely, voittajan aika 51.22 http://live.time4results.com/yu/2010/kalevankisat/to/15-1-r.html

Naisten 10000 m juoksu, voittajan aika 34.42 http://live.time4results.com/yu/2010/kalevankisat/to/11-1-r.html

siihen nähden tässä ketjussa on aika huimia lenkkivauhteja kertoiltu...

Vierailija
113/155 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan totta!

JOS haluaa pitää sykkeen alhaalla, huonokuntoisen pitää juosta todella hiljaa. Niin hiljaa, että kävelijät menevät ohi.

Juostessa (tai siis hölkätessä) jalat tekevät eritavalla töitä kuin kävellessä, ja syke nousee helpommin ylös.

Tän huomaa hyvin, jos käyttää sykemittaria. Vauhdin ei aloittevalla juoksijalla tarvitse olla kummoinenkaan, kun syke on 120-130, joka on ihan sopiva taso kunnon kohottamiseen.

15, oikeasti ja aidosi ihmettelen, että voiko 6 kilsan vauhtia edes oikeasti juosta!

Halusin kuulla, mikä on ihmisillä yleensä vauhti. Käymme yhdessä kävelylenkillä silloin tällöin ja ei hän minusta huonokuntoinen ole, vaikka ylipainoinen onkin. En sanonut hänen olevan huonokuntoinen! En kiellä taivastelua. Siinä mielessä olet oikeassa ja kieltämättä, jos haluaa sillä silmällä asioita katsella, että aina ollaan toisia arvostelemassa ja moittimassa ja itseä korostamassa niin munkin alkuperäisen viestini voi niinkin lukea. Se sallittakoon, jos on elämänasenne niin negatiivinen. -ap-

Vierailija
114/155 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan totta! JOS haluaa pitää sykkeen alhaalla, huonokuntoisen pitää juosta todella hiljaa. Niin hiljaa, että kävelijät menevät ohi. Juostessa (tai siis hölkätessä) jalat tekevät eritavalla töitä kuin kävellessä, ja syke nousee helpommin ylös. Tän huomaa hyvin, jos käyttää sykemittaria. Vauhdin ei aloittevalla juoksijalla tarvitse olla kummoinenkaan, kun syke on 120-130, joka on ihan sopiva taso kunnon kohottamiseen.

juoksee jatkuvasti (heiaheian mukaan) lenkkejä keskisykkeellä 170 / max n. 190 ja yli... ja ihmettelee kun jalat ei kestä

Vierailija
115/155 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on välillä juostava matalan sykkeen lenkkejä ja sillon vauhti on on todellakin 6 km tunnissa. Se on sellaista ksvyttä hölkkää.

Mulla kans juoksumatto ja jos kävelen 6,8 km tunnissa, niin vauhti on jo aika kova ja topakasti saa laittaa jalkaa toisen eteen.

Yli 7,5 on hölkkäämistä ja yli 8 on jo juoksua.

10 km tunnissa on jo tosi hyvä vauhti. Sillä menee maraton neljään tuntiin. Ja se on suht hyvä aika tällaselle kuntojuoksijalle, joka ei kilpaile kuin itsensä kanssa.

Vierailija
116/155 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan kokokin vaikuttaa olen päälle 150....tosiaan hölkkään itselleni sopivaa vauhtia

Vierailija
117/155 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju jossa kinastellaan kävelyvauhdista. Kävelin eilen 6.4 km aikaan 48 minuuttia mäkisessä maastossa. Keskinopeudeksi tuli 7.9km/h. Olen kyllä pitkäjalkainen mutta en mikään kilpakävelijä. Eli ihan mahdollista on.

Vierailija
118/155 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

8km tunnissa on todella nopea kävelyvauhti. Minä en pysty sellaiseen vauhtiin, olen 175cm mies.

Pystyn kävelemään juuri ja juuri yli 7km tunnissa ja siihenkin pitää jo vähän keskittyä. Hieman reilu 6km tunnissa pystyn kävelemään normaalilla reippaalla kävelyvauhdilla.

6km/h on melkoisen rauhallista hölkkäämistä.

Vierailija
119/155 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nämä keskustelut menee nyt mittausvirheisiin. Pienikin ero kävelyvauhdissa tuntuu suurelta. Jos jollekkin normaali reipas kävelyvauhti on 6km/h, niin 7km/h on todella nopeaa kävelyä ja 5km/h tuntuu todella hitaalta.

Pienellä mittausvirheellä joko ajassa tai matkassa, voi tulla melko radikaali virhe.

Vierailija
120/155 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hölkkään tosi hitaasti, kymmeneen kilsaan meni sata minuuttia. Mutta kyllä se vauhti siitä vielä nopeutuu. Kävelen itsekin varmasti nopeammin.