Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävelylenkkini on 8 km tunnissa. Kaveri kuulemma juoksee 6km tunnissa.

Vierailija
21.04.2011 |

Miten tämä on mahdollista?! Miten hitaasti se oikein juoksee. Mä kävelen toki reippaasi, mutta en mä mikään Sari Essayah ole!

Kommentit (155)

Vierailija
61/155 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2013 klo 09:45"]

[quote author="Vierailija" time="13.08.2013 klo 09:36"]

minä juoksen noin kymmenen kilometrin lenkkejä, jotka kestävät tunnin verran. en kuitenkaan kykenisi juoksemaan maratonia neljään tuntiin tai edes noin neljään tuntiin. pitkien lenkkien keskinopeus on huomattavasti alhaisempi kuin tuo 10 km/h. minulla siis.

syitä alhaiseen nopeuteen voi olla useita. yksi on juuri se, että tekee pitkäkestoisia matalan sykkeen lenkkejä, jolloin vauhti pidetään hiljaisena, toinen syy voi olla huono kunto aloittelijalla, jolloin on järkevää pitää syke ja sitä myöten vauhti hiljaisena ja myös ylipaino voi hidastaa vauhtia.

kun aloitin aikoinani juoskuharrastuksen, rollaattorimummot meni mun ohi iloisesti vilkutellen.

[/quote]

Sulla on vain huono kunto. Jos pystyt juoksemaan helposti maratonin, niin ei kypin vauhti ole älyttömän paljon nopeampi. Suhde menee suunnilleen niin että jos voi juosta kympin tuntiin, niin 40km menee aikaan 4:20, eli 1:05 per kymppi.

[/quote]niin?

Vierailija
62/155 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2013 klo 21:22"]

Mun vauhti on kävellen 6km tunnissa. Olen testannut sen salilla kävelymatolla 10% nousulla. Juoksemaan en noin hitaalla vauhdilla pysty, 7km/h kylläkin voin hölkötellä. Tosin kävelen mielummin kun on nivelille parempi. Kaloreita kuluu suunnilleen saman verran...

[/quote]Minusta ainakin on kevyempää hölkätä 7km tunnissa kuin kävellä niin nopeasti. Hidas hölkkä rasittaa vähemmän jalkoja kuin yhtä nopea kävely.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/155 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin juokset,luulen että juokset hitaammin kuin normaali kävelijä kävelee takaperin...Tai sitten olet todella urpo kun kehut moisella asialla..

Vierailija
64/155 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kusettajia taas täällä. Kukaan tällä foorumilla ei jaksa juosta 10km 40 minuuttiin.

Vierailija
65/155 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kusettajia taas täällä. Kukaan tällä foorumilla ei jaksa juosta 10km 40 minuuttiin.

Vierailija
66/155 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksinkertaisesti et voi kävellä 8km/h, ei vaan voi! Mulla myös juoksumatto, ja ihan max mitä voin kävellä, on n. 7km/h. Ihan max. Sen jälkeen on pakko laittaa vähän juoksuksi, ei pysty yksinkertaisesti kävelemään. Eli ei, en usko tuota sun juttua, joku nyt mättää -joko valehtelet, tai sitten mittaat matkan tai ajan väärin. Menepä salille kävelemään juoksumatolle 8km/h niin tajuat itsekin! Ja tosiaan jos täällä jo juostaan 40 minuuttiin 10km niin kannattaa todellakin osallistua Kalevan Kisoihin! Mehän saadaan sinne ihan oma av-joukkue :)).

Vierailija
67/155 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli Ylellä ohjelma jossa tavikset reenas maratoonille. Muistaako kukaan?

Siinä oli poliisinainenkin mukana joka kiukutteli yhdessä harjoituksessa kun piti juosta todella hitaasti, että kunto kasvaa -ja hyvä kuntoselle pollarille oli kova paikka kun lenkillä mummot meni ohi..

Ei VAAN huonokuntoiset juokse hitaasti. Itse juoksen lyhyitä matkoja nopaemmin ja pitkiä hitaasti. Ihan sama miten te juoksette ja puhisette ohimennessänne tai mitä te minusta ja kunnostani ajattelette. LUULTAVASTI minulla on parempi kunto kuitenkin tällä omalla tyylilläni..

Mutta olen samaa mieltä kuin muut: ap on mauton verratessaan itseään vasta-alkajaan. Sääli sinua, hatunnosto ystävällesi.

Vierailija
68/155 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos "kävelet" kuin kilpakävelijät.

Vierailija
69/155 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksinkertaisesti et voi kävellä 8km/h, ei vaan voi! Mulla myös juoksumatto, ja ihan max mitä voin kävellä, on n. 7km/h. Ihan max. Sen jälkeen on pakko laittaa vähän juoksuksi, ei pysty yksinkertaisesti kävelemään. Eli ei, en usko tuota sun juttua, joku nyt mättää -joko valehtelet, tai sitten mittaat matkan tai ajan väärin. Menepä salille kävelemään juoksumatolle 8km/h niin tajuat itsekin! Ja tosiaan jos täällä jo juostaan 40 minuuttiin 10km niin kannattaa todellakin osallistua Kalevan Kisoihin! Mehän saadaan sinne ihan oma av-joukkue :)).

että ap on mitannut matkan (tunnin lenkkinsä) kartasta summittain ja oikeasti se ei ole 8km vaan pikemminkin 6. Mittavirhe :)

Vierailija
70/155 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"10 km voi juosta lenkillä 45 minuttiin, mutta silloin kyllä tietää juoksevansa tosi reippaasti ja on esim. cooperissa _reippaasti_ yli 3000 metrin kunnossa. "

Tuo 10 vauhti on mulle jo kova vaikka Cooperissa menee 3200m ja maratonaikakin alkaa kolmosella.

APn aloitus kertoo vain arviointikyvyttömyydestä, niin matkojen kuin aikojenkin...

Ja vielä: hidas vauhti ei lainkaan välttämättä kerro huonosta kunnosta kuten ylempänä todettiinkin...

t.maratoonari

Vierailija
71/155 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten 10 km kävely, voittajan aika 51.22 <a href="http://live.time4results.com/yu/2010/kalevankisat/to/15-1-r.html" alt="http://live.time4results.com/yu/2010/kalevankisat/to/15-1-r.html">http://live.time4results.com/yu/2010/kalevankisat/to/15-1-r.html</a&gt;

Naisten 10000 m juoksu, voittajan aika 34.42 <a href="http://live.time4results.com/yu/2010/kalevankisat/to/11-1-r.html" alt="http://live.time4results.com/yu/2010/kalevankisat/to/11-1-r.html">http://live.time4results.com/yu/2010/kalevankisat/to/11-1-r.html</a&gt;

siihen nähden tässä ketjussa on aika huimia lenkkivauhteja kertoiltu...

Puolen minuutin pudotus kilometrivauhdissa on jo ihan valtava. Minä esimerkiksi pystyn ongelmitta juoksemaan 15 km 4,3 min/km, mutta 10 km 4 min/km ei kyllä ole lähelläkään, koska vauhti on paljon kovempi.

Ja ihminen, joka juoksee kympin 40 minuutissa ei ole kuntomielessä lähelläkään sellaista ihmistä, joka juoksee kympin reiluun 31 minuuttiin, eli Sandellin ja tuon aiemman kirjoittajan, oli trolli tai ei, vertailu on täysin vailla pohjaa.

Ja av:lla voi vallaan mainiosti olla henkilöitä, jotka ovat osallistuneet kalevan kisoihin. Olihan tuo viime vuoden voittajakin päälle kolmikymppinen nainen, joka oli aikuisiällä aloittanut juoksuharrastuksen ja osallistui Kalevalaisissa muistaakseni toiseen ratajuoksuunsa.

Vierailija
72/155 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta ei vauhtimielessä.

Kunto voi olla aivan hirmuinen, vaikka vauhti olisi hidas.

Vierailija
73/155 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. minä juoksen juoksumatolla kun nopeutta on se 6 km/h. Syy siihen on se että olen lyhyt 160cm ja ylipainoinen.

Ja sivuhuomautuksena voin sinulle sanoa: hanki elämään enemmän sisältöä jos pitää kavereiden juoksuvauhtia pähkäillä ja siittä ihan nettiin avautua. Aika köyhää

Vierailija
74/155 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

treenaan lähinnä juoksumatolla ja mulle 6km/h on jo tiukka kävelyvauhti. nääh mutta olenkin aika plösö tappijalka.

kyl määki sen 8km tuntiin kävelen jos vähä oikasen..

Vierailija
75/155 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

160cm ja kävelee 8km/h! Höpö höpö! 

Vierailija
76/155 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vedän lenkkiä (vielä;) samalla 6km/h vauhdilla. Tai siis vedän 6km lenkin tunnissa. Vauhti on hölkässä sen noin 7-8km/h ja kävellen vähän alle. Onko ap tai muut huomioinu tätä, että kaikki ei jaksa koko tuntia tai 45 min pitää hölkkää tai juoksua yllä vaan välillä pitää kävellä? Ei edes vaikka vauhti olis 6km/h. Hölkkä/juoksu kun tosiaan on raskaampaa kuin kävely, oli vauhti mikä tahansa.

Luulen myös, että hitaaseen vauhtiini vaikuttaa (vielä;) huonon kunnon vuoksi mun lyhyet jalat. En yritä keksiä tekosyytä, vaan kyllä se ihan totta on, että jos mieheni kanssa rinnakkain kävellään tasa-askelin, niin nopeaa se mut ohittaa. Mulla on pieni askel ja that's it! Saan mä silti hyvän treenin kasattua tuosta 6km lenkistä itselleni ja kunto sen kuin nousee! :)

Vierailija
77/155 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen melko lyhyt, ja pystyn vielä "hölkkäämäään" 7.5km tuntivauhdilla vaikka olisin kuinka rapakunnossa, sen jälkeen pitää jo ottaa kävelyaskelia. Yleensä kun hölkkkään hitaasti niin se on jotain 8.5km tunnissa. Oon testannut tän kyllä juoksumatolla lukuisia kertoja. Kuusi kilsaa tunnissa ei pysty hölkkäämään, tai siis minä en siihen kykene.  No, ihmiset ovat erilaisia. Toisaalta en ikinä kykenisi kävelemään 8kilsaa tunnissa, mä matelen aina pitkäkoipisten takana kun ne saapastelee mun ohitseni. 

Vierailija
78/155 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vauhti on kävellen 6km tunnissa. Olen testannut sen salilla kävelymatolla 10% nousulla. Juoksemaan en noin hitaalla vauhdilla pysty, 7km/h kylläkin voin hölkötellä. Tosin kävelen mielummin kun on nivelille parempi. Kaloreita kuluu suunnilleen saman verran...

Vierailija
79/155 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunikin sauvakävelylenkkini on 7-8km/h ja jos joku juoksee hitaammin, juoksee kyllä hitaasti. Tai paremminkin lönkyttelee...

Vierailija
80/155 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla menee kävellen 10min/km eli tunnissa kävelen 6km.

kaverisi hölkkää paikoillaan ; )

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan