Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävelylenkkini on 8 km tunnissa. Kaveri kuulemma juoksee 6km tunnissa.

Vierailija
21.04.2011 |

Miten tämä on mahdollista?! Miten hitaasti se oikein juoksee. Mä kävelen toki reippaasi, mutta en mä mikään Sari Essayah ole!

Kommentit (155)

Vierailija
81/155 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä 8-9 km/h vauhtia, 6km/h ei edes pysty juoksemaan kunnolla

Vierailija
82/155 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ylipainoa 25kg ja olen aloitellut hölkkäämistä. Mun hölköttely ei ole kyllä kävelyvauhtia kovempaa mutta entäs sitten. Kyllä se eriltä tuntuu silti kuin kävely.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/155 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaveri juoikseen. Minä juoksen 10 km 40 minuutissa.

Vierailija
84/155 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juoksulenkillähän tuo on ihan ok matalasykkeinen vauhti. Jos hän juoksee pitkiä lenkkejä?

Vierailija
85/155 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehän kävelette sen 4 tuntiin.....ja jotkut jopa alle 4 h.

Vierailija
86/155 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se juoksee kävelyvauhtia. Mahtaa olla erikoinen näky.

Vierailija
87/155 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos menee 8-9 km tunnissa. Miten pitkän matkan jaksatte kävellä tuota vauhtia?

Vierailija
88/155 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanonutkin, että kävelisi mielummin reippaasti, koska tosiaan on ylipainoinen, koska juoksu on nivelille paljon rasittavampaa kuin kävely. Ja sitten kun kunto on noussut, niin ottaisi niitä juoksuaskeleita.

No pääasia, että liikkuu. :)

-ap-

Vierailija
89/155 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis tunnin lenkin teen ja menen 8 kilsaa (voiko enää enempää rautalangasta vääntää. :))

-ap-

Vierailija
90/155 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni vauhti juostessa n. 10km/h, eikä sekään vielä niin vauhdikasta ole. :D

Vierailija
91/155 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanonutkin, että kävelisi mielummin reippaasti, koska tosiaan on ylipainoinen, koska juoksu on nivelille paljon rasittavampaa kuin kävely. Ja sitten kun kunto on noussut, niin ottaisi niitä juoksuaskeleita.

No pääasia, että liikkuu. :)

-ap-

Piti vain tulla tänne taivastelemaan ylipainoisen huonokuntoisen kaverisi säälittävää liikuntayritystä. :(

Syy hitaaseen vauhtiin on siis rautalangasta väännettynä ylipaino ja huono kunto.

Vierailija
92/155 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin kuulla, mikä on ihmisillä yleensä vauhti.

Käymme yhdessä kävelylenkillä silloin tällöin ja ei hän minusta huonokuntoinen ole, vaikka ylipainoinen onkin. En sanonut hänen olevan huonokuntoinen!

En kiellä taivastelua. Siinä mielessä olet oikeassa ja kieltämättä, jos haluaa sillä silmällä asioita katsella, että aina ollaan toisia arvostelemassa ja moittimassa ja itseä korostamassa niin munkin alkuperäisen viestini voi niinkin lukea. Se sallittakoon, jos on elämänasenne niin negatiivinen.

-ap-

Vierailija
93/155 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeasti, se on ihan hurja kävelyvauhti. 6km/h juoksu on hiljaista, mutta 8km/h juoksu olisi jo ihan suht normaalia hölkkää. Ja joku muka juoksee 40 minuuttiin 10km, HAH!! Sehän lähentelee jo suomen ennätystä! Mutta av-mammoillehan on kaikki mahdollista... :DD.

Vierailija
94/155 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdeksan kilsaa tunnissa ei ole mahdoton kävelyvauhti, sauvojen kanssa ainakaan. Olen toki hyväkuntoinen.

Ja itse juoksen 10 kilsaa 45-50 minuutissa, joten voin vallan hyvin uskoa, että joku minua pidempi ja pidempijalkaisempi vallan hyvin voi nipistää tuosta vielä 5 minsaa.

Kieltämättä itse ole ihan hyvässä kunnossa oleva nelikymppinen, liikun kovaa liikuntaa arviolta 6-7 tuntia viikossa.

ap

Vierailija
95/155 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joku muka juoksee 40 minuuttiin 10km, HAH!! Sehän lähentelee jo suomen ennätystä! Mutta av-mammoillehan on kaikki mahdollista... :DD.

eli lenkkivauhdiksi 10km 40 minuuttiin on Anne-Mari Sandellin lenkkivauhtia (hänen parhaina päivinään siis).

Vierailija
96/155 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joku muka juoksee 40 minuuttiin 10km, HAH!! Sehän lähentelee jo suomen ennätystä! Mutta av-mammoillehan on kaikki mahdollista... :DD.

eli lenkkivauhdiksi 10km 40 minuuttiin on Anne-Mari Sandellin lenkkivauhtia (hänen parhaina päivinään siis).

ja 8km/h kävely on hurjaa vauhtia! Sauvojen kanssa toki voi olla mahdollista, mutta ilman sauvoja on aika mahdotonta (ellei sitten ole 180-senttinen pitkäkoipinen)

Vierailija
97/155 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä 50 minsaan, joskus kiireessä voin nipistää sen tosiaan 45 minsaan. Siitä on aika pitkä matka vielä noin lyhyessä matkassa tosiaankin puoleen tuntiin. Vartti hyvänen aika!

Tuosta tyypistä, joka sanoo juoksevansa 40 minsaan en tietenkään voi sanoa mitään, koska en tiedä kuka hän on, mutta esimerkiksi ystäväni juoksee tuohon vauhtiin. hän tosin on mies, mutta ei urheilija.

ap.

Vierailija
98/155 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten tuossa sanottiin, Sandellin normaali lenkkivauhti on tuollaista 40min/10km. Eli sama mitä tuo yksi väittää juoksevansa. Tuskinpa hänkään mitään kilpavauhtia vetelee, eli muka pystyisi juoksemaan SE:n, jos tosissaan yrittäisi (jos siis on nainen). EN USKO! Enkä kyllä usko ap suakaan, sori vaan, sen verran on mulla itselläni urheilutaustaa takana.

Vierailija
99/155 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jop ap menisit ihan suoraan vittuilemaan sille kaverillesi hänen vauhdistaan etkä täällä selän takana jauhaisi. Jos nyt kerran juokset itsekin niin pitäisi tyhmemmälläkin päällä tajuta että kuntoja ja vauhteja on erilaisia. Mutta sinähän halusitkin vain päästä pätemään, eikö?

Mission accomplished.

Vierailija
100/155 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai jos on vaikka ylipainoinen aloittelija, niin voi hyvin olla että kävelee vaikak samaa vauhtia kuin sinä, mutta juoksu onkin jo eri asia ja on pakko aloittaa varovasti hölkötellen jolloin vauhti on hidasta, ehkä hapenottokykykään ei riitä juosten/hölkötellen nopeampaan vauhtiin. Jollei kaverisi jaksa kävellä reippaasti, niin sitten olilsi hyvä suositella ensin reipasta kävelyä ja vasta sen jälkeen hölkkää.

Itselläni on niin että ku nostan ensin kävelykunnon hyväksi ja siitä siirryn hölköttelemään, niin vauhti on hölkötellen huomattavasti hitaampi, en vaan saa hölkötellen aluksi happea, pohkeet kivistää/kramppaa ja ei vaan jaksa kuten kävellen. Kun sitkeästi vaan menen hidasta hölköttelyä, niin siitä se vauhti sitten vähitellen paranee ja samalla tietty harrastan väliin reippaita kävelyjäkin. Ja olen reilusti ylipainoinen ja astmaatikko, joilla seikoilla on varmasti osuutta asiaan. Polvet on näillä kiloilla kovilla jollen mene huolellisesti askeltaen ihan rauhassa vaan aluksi. Toisaalta kävelykunnon kehityttyä hyväksi on ihan hyvä ottaa hölköttelyä mukaan, pudottaa mm. painoa ihan eri tahtia ainakin minulla kuin mitä pelkkä kävely.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän