Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävelylenkkini on 8 km tunnissa. Kaveri kuulemma juoksee 6km tunnissa.

Vierailija
21.04.2011 |

Miten tämä on mahdollista?! Miten hitaasti se oikein juoksee. Mä kävelen toki reippaasi, mutta en mä mikään Sari Essayah ole!

Kommentit (155)

Vierailija
141/155 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä oma kävelytahti varsinkin lenkillä on semmoinen että saan 12 Kimometrin ajan pidettyä tahtia 1km/6min. Huvittaa lenkillä kävellä hölkkäävien/juoksevien ohi. Enkä itse ole kuitenkaan kuin 172cm

Vielä on tällainen kävelyihme jäänyt 30+ vuoden aktiivijuoksuharrastuksen aikana lenkkipolulla näkemättä. Ikinä ei ole kävelijä ohitseni mennyt, vaikka välillä olen treenannut hyvin matalasykkeistä juoksua 7 km/h tahtiin :D

Vierailija
142/155 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 km/h on kävelyä. Kävelin salin juoksumatolla 6 km/h vauhtia ja se eii ole juokuvauhti todellakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/155 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

6 km/h on kävelyä. Kävelin salin juoksumatolla 6 km/h vauhtia ja se eii ole juokuvauhti todellakaan.

Pystyy kyseistä vauhtia myös juoksemaan. Senkun etenee niin, että molemmat jalat ovat välillä yhtäaikaa ilmassa. Onnistunee sinultakin?

Vierailija
144/155 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos askelen pituus on 74 cm, niin 8 km/h vaatii sen, että astuu 180 askelta minuutissa. Se ei ole mitenkään mahdotonta.

Ja itsekin 160-senttisenä saan aika helposti askelen venytettyä tuohon 74 senttiin. Paitsi nyt en enää saa, kun olin reilu vuosi sitten jalkateräleikkauksessa, jossa toisen jalan isovarpaan tyvinivel luudutettiin. Huomaan, että nykyisin 6,5 km/h tuntuu jo reippaalta kävelyvauhdilta.

Vierailija
145/155 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpakävelijän palauttavaa lenkkivauhtia tuo on. Tavikselle 8 km/h on juoksua (hidasta sellaista). Olen toki nähnyt joitakin luonnonoikkuja, jotka kävelevät joka paikkaan silmiinpistävän nopeasti. Poikkeuksetta nämä ovat olleet pitkäjalkaisia ja erittäin hoikkia.

Vierailija
146/155 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kilpakävelijän palauttavaa lenkkivauhtia tuo on. Tavikselle 8 km/h on juoksua (hidasta sellaista). Olen toki nähnyt joitakin luonnonoikkuja, jotka kävelevät joka paikkaan silmiinpistävän nopeasti. Poikkeuksetta nämä ovat olleet pitkäjalkaisia ja erittäin hoikkia.

Kilpakävelijät tuntuvat olevan paljon vaivaisempia kuin juoksijat, koska kilpakävelytyyli ei todellakaan ole millään muotoa ergonominen. Jokaisella ihmisellä toki on oma rajanopeus, missä vaiheessa juoksuaskel on energiataloudellisempi kuin kävelyaskel. Useimmilla se on 6-6.5 km/h tuntumassa. 

Vierailija
147/155 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

9-vuotias poikani juoksi tuon 8 km tunnissa. Sanoi luokaltaan myös yhden tytön juosseen 7 km tunnissa.

Vierailija
148/155 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä oma kävelytahti varsinkin lenkillä on semmoinen että saan 12 Kimometrin ajan pidettyä tahtia 1km/6min. Huvittaa lenkillä kävellä hölkkäävien/juoksevien ohi. Enkä itse ole kuitenkaan kuin 172cm

Vielä on tällainen kävelyihme jäänyt 30+ vuoden aktiivijuoksuharrastuksen aikana lenkkipolulla näkemättä. Ikinä ei ole kävelijä ohitseni mennyt, vaikka välillä olen treenannut hyvin matalasykkeistä juoksua 7 km/h tahtiin :D

Minulla oli joskus aikanaan sellainen halpispuhelin jonka reitinseuranta sai 4 kilometrin (mitatulle) reitille kilometrin ekstramittaa. Tuossa keskinopeudet kasvoi ainakin näennäisesti vaikka todellinen vauhti ei :D

Nykyiset värkit on paljon tarkempia mutta metsässä saattaa tulla yllärimutkia kun gps kadottaa satelliitit hetkeksi jossain puiden välissä. 

Vierailija
149/155 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei kävele normaalisti 8km tunnissa.

Vierailija
150/155 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei kävele normaalisti 8km tunnissa.

Paitsi av:lla tietysti kaikki.

Vierailija
151/155 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölkkälenkillä monet juoksuopettajat nimen omaa opettavat, että ei matkan pituus vaan se tekniikka ja hidas vauhti on parasta liikuntaa. Lisäksi 4P sääntö eli hölkätessä PitääPystyäPuhumaanPuuskuttamatta.

Silloin tällöin voi ottaa spurtin.

Minäkin hölkkään  ja kävelen samaa vauhtia ihan tarkoituksella.

Vierailija
152/155 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksen 8-9 km tunnissa..tai pikemmiten hölkkään. Nyt lähes 60 vuotiaana en jaksa juosta enää kovempaa tai kauhean pidempää lenkkiä. Olen juossut noin 30 vuotta, maratoonejakin. Pitää vain hyväksyä ettei kroppa jaksa yhtä paljon kuin nuorena. Kun kävelen, kävelen nopeasti, mulle riittää se että hengästyn ja ohitan useimmiten kaikki kävelijöt. Eli jos joku kävelee 8 km tunnissa niin joo ei kuulosta kovin uskottavalta. 

Vierailija
153/155 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hölkkälenkillä monet juoksuopettajat nimen omaa opettavat, että ei matkan pituus vaan se tekniikka ja hidas vauhti on parasta liikuntaa. Lisäksi 4P sääntö eli hölkätessä PitääPystyäPuhumaanPuuskuttamatta.

Silloin tällöin voi ottaa spurtin.

Minäkin hölkkään  ja kävelen samaa vauhtia ihan tarkoituksella.

Huono tekniikka voi tosiaan tuoda rasitusvammoja hiljaisemmissakin vauhdeissa.

Vierailija
154/155 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rata on sama. Sinä kävelet reippaasti. Ja kaverisi hölkkää hitaasti.

Vaaran päälle juokseminen on eri asia. Kuin sieltä alas hölkkääminen.

Annetuilla lähtötiedoilla ei voi spekuloida kuntotasoa.

Vierailija
155/155 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se hölkkä, hitaanakin, tuo mukanaan pompotuksen. Tämä syö tehokkaasti vatsaontelon sisäisiä rasvoja ja on siten terveellisempää. Haittapuolena jalkojen rasitusvammat joita kävelyssä ei tule.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän