Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapuri ei kestä TV tai musiikin ääniä rivitalossa. Mikä avuksi?

Vierailija
06.11.2024 |

Kuuntelen päiväsaikaan vaan korkeintaan 2 tuntia, normaalin puheen voimakkuudella. En voi enää käyttää kuulokkeita koska ne pahentavat tinnitusta. 

Naapuri on myös joskus kuunnellut musiikkia ilman kuulokkeita, eikä ole varmasti huudattanut sitä mutta se kuului selkeästi mun asunnon puolelle. Ei häirinnyt, mutta kaikki mitä minä teen häiritsee heitä ja alkaa kostoksi kolistelu, huonekalujen paiskominen seinään. Heidän koiransa haukkuminen kuulostaa myös kuin se tapahtuisi mun asunnon puolella eli huono äänieristys vaikka kyseessä vuonna 2021 rakennettu rivitalo.

Aikaisemmin kun kuuntelin musiikin ja tv ohjelmat kuulokkeilla, ongelmana oli silloin pesukoneen ääni tai askel äänet portaissa tai yöllinen suihkussa käynti. Ilmeisesti mitään ei saisi kuulua. 

Kommentit (197)

Vierailija
161/197 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naapureihin kannattaa tutustua, niin valittaminen jää vähemmälle. Tutulle ei kehtaa valittaa joka risuksesta.

Jos naapureitten kanssa on ollut normaalisti tekemisissä, niin se kyllä vähentää turhien kiistojen syntymistä ja silloin niistä asioista voi myös kiihkottamasti keskustella.

Ei voi, jos sillä valittaja naapurilla on päässä vikaa. Minulle tällainen sattui vuokralle omakotitaloon, omistaminen omakotitalon naapuriin

Hän vain vihaa minua, ja valittaa vain minulle, muille on ystävällinen. Kai taustalla on kateus tai tosiaan mielenvika. Ihan hirveä akka, mutta eroonkaan en ole päässyt. 

Nyt on mitta täysi, ja teen ilmoituksen kelalle tukipetoksesta. Hän asuu siinä miehensä kanssa, mutta on mukamas yh. 

Vierailija
162/197 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on aloittajan normaali volyymi? Minulla volyymi 4-6 pykälää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/197 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoja äänieristyksiä on eikä ihmistä voi syyttää siitä, että sellaiseen taloon sattuu vahingossa muuttamaan. Harvoin siinä asunnonnäyttötilanteessa on aikaa ääniä kuulostella. Ja jos ei ole ennen pahvitalossa asunut, voi luulla olevansa ihminen, joka kestää hyvin naapurista tulevia ääniä. 

Vierailija
164/197 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä annan äänimerkkejä takaisin. Kun naapuri jyyrryyttää rautasänkyä, niin meiltä lähtee kolaus, pamaus tai tömäys, niin ja lämäri tietenkin. Siinäpähän kuuntelee, mikä seuraavaksi tulee, niin on jotakin hommaa hänelläkin.

Vierailija
165/197 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas joku tyhjäpää nillittämässä! Jos sun elämisen äänet kuuluu naapuriin, niin sillon asunnossa on vikaa ja se tulee korjata. Ei kenenkään tarvi kuunnella kotonaan naapurin menoa, koska se on todella v...vaa. Jos asunnossa ei ole vikaa, niin sitten ongelma on asukkaassa. Aika usein näin myös on. Se on metelöidä kivaa, kun ei itse tarvi kuunnella naapureiden ääniä. Eikä tinnitys mihkään pahene kuullokkeilla. Se on ihan puppua. Ei se edes tule korvista, joten noilla ei  voi edes olla mitään vaikutusta asiaan.

Vierailija
166/197 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tuon viestisi pitäisi kertoa meille muille? Itsellä äänenvoimakkuusasetus on yleensä tasolla 40-60. Ja ihan oikeasti, en vain kertonut sinun lukuja kymmenellä. Säätöalue omassa televisiossa on 0-100, vanhassa se oli 0-40.

Vierailija
167/197 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tuon viestisi pitäisi kertoa meille muille? Itsellä äänenvoimakkuusasetus on yleensä tasolla 40-60. Ja ihan oikeasti, en vain kertonut sinun lukuja kymmenellä. Säätöalue omassa televisiossa on 0-100, vanhassa se oli 0-40.

Ja en ole ap.

Vierailija
168/197 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä annan äänimerkkejä takaisin. Kun naapuri jyyrryyttää rautasänkyä, niin meiltä lähtee kolaus, pamaus tai tömäys, niin ja lämäri tietenkin. Siinäpähän kuuntelee, mikä seuraavaksi tulee, niin on jotakin hommaa hänelläkin.

Sitten se alkaa kostamaan kun nukut. Tietää siitä kun sinulta ei kuulu ääntä. Sitä varmasti haluat. Ostaa koiran joka haukkuu sinulle.

Vierailija
169/197 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonoja äänieristyksiä on eikä ihmistä voi syyttää siitä, että sellaiseen taloon sattuu vahingossa muuttamaan. Harvoin siinä asunnonnäyttötilanteessa on aikaa ääniä kuulostella. Ja jos ei ole ennen pahvitalossa asunut, voi luulla olevansa ihminen, joka kestää hyvin naapurista tulevia ääniä. 

Ehkäpä talossa ei ole mitään vikaa eikä naapurissakaan vaan kuulijassa. Ehkäpä kuulija kuulee ääniä omassa päässään, ehkäpä hän ei ole tottunut asumaan kerrostalossa, ehkäpä hän ei tiedä miten Suomessa toimitaan asumisen suhteen, ehkäpä hän on itse tupakoitsija ja metelöitsijä,joka haluaa savustaa tupakoinnista valittaneen pois. 

Vierailija
170/197 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tainnut koskaan edes testata maksimia joten en tiedä paljonko löytyy mutta jos sinulla puolet kapasiteetista käytössä niin aika kovalla kuuntelet.

Vierailija
171/197 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos asuntonäytössä vähääkään haisee tupakka edes jossain nurkassa tai vessassa niin se on selvä merkki, asuntoon ei kannata muuttaa.

Vierailija
172/197 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas joku tyhjäpää nillittämässä! Jos sun elämisen äänet kuuluu naapuriin, niin sillon asunnossa on vikaa ja se tulee korjata. Ei kenenkään tarvi kuunnella kotonaan naapurin menoa, koska se on todella v...vaa. Jos asunnossa ei ole vikaa, niin sitten ongelma on asukkaassa. Aika usein näin myös on. Se on metelöidä kivaa, kun ei itse tarvi kuunnella naapureiden ääniä. Eikä tinnitys mihkään pahene kuullokkeilla. Se on ihan puppua. Ei se edes tule korvista, joten noilla ei  voi edes olla mitään vaikutusta asiaan.

Kyllä se vika on yliherkässä naapurissa, jos tavallisen taulutelevision äänet häiritsee. Niistä ei oikeasti paljoa ääntä lähde, ja sekin bassoköyhää keskiäänipainotteista, joten ei voi juuri naapuriin kuulua. Voi elämänkevät, jos jollekin tuo on liikaa😯

Vierailija
173/197 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää aina miksi ihminen, joka on herkkä äänille muuttaa rivitaloon/kerrostaloon. Näille oikea asuinmuoto olisi omakotitalo.

Tai kerrostalo, kun eihän ne naapurit tiedä mistä se ääni tulee, monesti voi vuotaa jopa viereisen rappukäytävän asunnosta.

Tämän takia rivitalo onkin se kaikkein huonoin (tai no joo paritalo vielä pahempi) koska ole naimisissa niiden naapurien kanssa tai päädyssä sen yhden naapurin kanssa.

Vierailija
174/197 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rivitalossa pitäisi olla aina se autopaikka tai varasto asuntojen välissä, joka samalla katkaisee resonaatioiden kulkeutumisen, tällöin siitä asumismuodosta on jotain hyötyä, muutoinhan siitä on vain haittaa, kuten tässäkin keskustelussa käy ilmi.

Vierailija
175/197 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se vika on yliherkässä naapurissa, jos tavallisen taulutelevision äänet häiritsee. Niistä ei oikeasti paljoa ääntä lähde, ja sekin bassoköyhää keskiäänipainotteista, joten ei voi juuri naapuriin kuulua. Voi elämänkevät, jos jollekin tuo on liikaa😯

Jep. Asun kamalassa pahvitalossa ja täälläkin kuulee naapurin telkkarin vain, jos se laitetaan todella kovalle. Ihmisten puheen kuulee kyllä taas aivan selkeästi. 

Vierailija
176/197 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tainnut koskaan edes testata maksimia joten en tiedä paljonko löytyy mutta jos sinulla puolet kapasiteetista käytössä niin aika kovalla kuuntelet.

Juuri kokeilin asetuksia 4-6, oikeastaan mitään ei kuulu, kuuluu vain jääkaapin hurina. 40 asetuksella puhe kuuluu huomattavasti normaalia puheääntä pienempänä.

Tavanomainen taulutelevision alle 2 tuuman kaiutin ja noin watin maksimiteho ei kyllä kovaa soi. 

Vierailija
177/197 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oleko ap harkinnut muuttamista?

Vierailija
178/197 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää aina miksi ihminen, joka on herkkä äänille muuttaa rivitaloon/kerrostaloon. Näille oikea asuinmuoto olisi omakotitalo.

Tai kerrostalo, kun eihän ne naapurit tiedä mistä se ääni tulee, monesti voi vuotaa jopa viereisen rappukäytävän asunnosta.

Tämän takia rivitalo onkin se kaikkein huonoin (tai no joo paritalo vielä pahempi) koska ole naimisissa niiden naapurien kanssa tai päädyssä sen yhden naapurin kanssa.

Jos kerrostalossa pitää arvuutella mistä asunnosta ääni tulee, on kerrostalossa silloin edes kohtalaiset äänieristykset. Meidän talossa tietää heti tuleeko ääni ylhäältä, alhaalta vai sivulta. Käytännössä tiedän kaiken naapurieni elämästä, vaikka en haluaisi tietää. 

Vierailija
179/197 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos asuntonäytössä vähääkään haisee tupakka edes jossain nurkassa tai vessassa niin se on selvä merkki, asuntoon ei kannata muuttaa.

Mulla sattui sopivasti viime asuntonäytössä niin, että seison makuuhuoneen seinän vieressä. Seinän läpi kuului selkeästi, kuinka naapuri puhui puhelimeen normaalilla äänellä. 

Juu, en muuttanut. 

Vierailija
180/197 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säädä äänenvoimakkuuspalkki puoleen väliin, ja kerro kahdella. Tai vaihda mieluummin kanavalle jolla ei ole lähetystä, ja säädä täysille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän