Millä aiotte nyt korvata leikkeleet leipien päällä?
Leikkeleet ovat hyviä proteiinin lähteitä. Alatteko tekemään linssilevitettä tms?
Kommentit (231)
Suositukset ovat käytännössä julkiseen ruokailuun. Yksityiset ihmiset syö mitä syö. Heille on ihan sama mitä suositellaan. Teen tavallista ruokaa. En laske lihoja tai leikkeleitä.
Kiinasta alkaa tulemaan tänne pelkkää paskaa muurahaisia ja lepakoita. Lopettakaa vain täällä kotimaisen lihan myynti.Ennemmin olen huolisani kun uusavuttomat ei osaa perusruokaa laittaa vaan syövät pikaeineksiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva maksaa näiden suositusten vastaisesti syövien terveydenhuoltomenot🤷
Olen jo 63 ja taatusti kuullut mitä kummallisempia suosituksia elämäni aikana, jotka myöhemmin perutaan perusteella eiku. 60-luvulla kehotettiin syömään kananmunia, koska niitä tuotettiin liikaa kulutukseen nähden. Telkussa käskettiin menemään munalla töihin eli syömään aamiaiseksi munia. Sitten keksittiin korkea kolesteroli ja munien syönti oli synneistä pahin.
Toinen juttu oli kuulemma alati kasvavat voivuoret. Lapsena kuvittelin niiden olevan hurjan korkeita. Kansa käskettiin syömään runsaasti voita. Sitten siitäkin tuli niin kovin vaarallista ja käskettiin syömään uutta, ihmeellistä ja tuiki terveellistä margariinia. Ruotsin reissulla ostimme runsain määrin Ruotsalaista Lätt & Lagomia eli ihan kelvollista voileipämargariinia. Nyt margariini on pahasta ja oikeasti pahaa. Palasin vo
Mä olen samanikäinen. 1970-luvun alussa muuten oli joku ruotsalainen tutkimus, jonka mukaan kaurapuuro aiheutti syöpää. Mun äiti luki lehdestä siitä tutkimuksesta ja siihen loppui meillä kaurapuuron syönti. Olin niin onnellinen, kun aamiaiseksi saikin sen ikuisen kaurapuuron sijasta muroja yms :D
Olen niin aikaani edellä, ettei ole voileipäni päälle mennyt yli kymmeneen vuoteen leikkeleitä.
En syö eläimiä.
Ehkä tekin barbaarit (lihansyöjät) tajuatte joku päivä, ettei elävää, tuntevaa eläintä tarvitse syödä.
Nimum. Eläinten Vallankumousta odottaen 🐃
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnon kimpale juustoa kuten tähänkin saakka.
Suonet menee tukkoon. Se linssilevite tai hummus on parempi.
Silloin pitää juoda sitten maitotuotteita. Niitä suosituksessa on 3,5-5 dl päivässä. Jos ei juo, niin sitten korvattava juustolla. 10-20 grammaa juustoa, riippuen juustosta, vastaa yhtä desiä maitoa. Eli jotain juusto 50 grammaa päivässä.
Maitoa ei tarvitse. Kalsiumin saa monista muista lähteistä ja c-vitamiini edistää imeytymistä.
No, luepa ne uudet ruokasuositukset, äläkä poimi vain rusinoita pullasta, joita noudatat jo nyt, niiden osalta!
Vegaaniruokavalio on ravitsemussuosituksissa. Siinä ei maitotuotteita ole missään muodossa! Voi käyttää esim. soija- ja kaurajogurtteja.
Vierailija kirjoitti:
Olen niin aikaani edellä, ettei ole voileipäni päälle mennyt yli kymmeneen vuoteen leikkeleitä.
En syö eläimiä.
Ehkä tekin barbaarit (lihansyöjät) tajuatte joku päivä, ettei elävää, tuntevaa eläintä tarvitse syödä.
Minä syön mitä haluan, syö sinä vaikka ruohoa.
Suomalaiset lihoo vaan kokoajan. Ihmiset vähän välittää suosituksista ja kasvisten määrästä. Ne ovat pelkkiä sanoja paperilla.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva maksaa näiden suositusten vastaisesti syövien terveydenhuoltomenot🤷
Olen jo 63 ja taatusti kuullut mitä kummallisempia suosituksia elämäni aikana, jotka myöhemmin perutaan perusteella eiku. 60-luvulla kehotettiin syömään kananmunia, koska niitä tuotettiin liikaa kulutukseen nähden. Telkussa käskettiin menemään munalla töihin eli syömään aamiaiseksi munia. Sitten keksittiin korkea kolesteroli ja munien syönti oli synneistä pahin.
Toinen juttu oli kuulemma alati kasvavat voivuoret. Lapsena kuvittelin niiden olevan hurjan korkeita. Kansa käskettiin syömään runsaasti voita. Sitten siitäkin tuli niin kovin vaarallista ja käskettiin syömään uutta, ihmeellistä ja tuiki terveellistä margariinia. Ruotsin reissulla ostimme runsain määrin Ruotsalaista Lätt & Lagomia eli ihan kelvollista voileipämargariinia. Nyt
Ne murot vasta terveellisiä onkin :D
Vierailija kirjoitti:
Juustoa tietysti. Se siitä terveellisyydestä.
Juusto kuuluu leikkeleisiin eli leivänpäällisiin. Jokainen laittaa leipänsä päälle mitä mieli tekee.
Vaihtuvat suositukset on sketsiviihdettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En syö eläimiä.
Minä syön mitä haluan, syö sinä vaikka ruohoa.
Meidän takapihalla piisaa ruohoa. Tervetuloa mussuttamaan.
Nro 150: "Ne murot vasta terveellisiä onkin :D"
No sepä, mutta ei ainakaan aiheuttaneet syöpää kuten kaurapuuro :D
Vierailija kirjoitti:
Olen jo korvannut. Seitan- ja soijaleikkeleet ovat hyviä.
Kiva jos jollekulle maistuu. Itse olen ollut kasvissyöjä muinaiselta 90-luvulta asti ja olin aika innoissani kun 2010-luvun alussa löysin Vegakaupasta tai vastaavasta seitan-leikkeleitä. Kunnes maistoin niitä. Edes mun koirat eivät suostuneet syömään niitä, pojastani puhumattakaan 😄 En kyllä edelleenkään pidä juuri mistään noista "lihankorvikkeista". Anteeksi ohikseni.
Hapankaali on hyvä leivänpäällinen.
HK:n uusia tuotteita ? kaiketi jotain kasvishöpöjä. Ei tuo enää työtä tuhansille.
Juttua lukiessa mietin että koska aletaan mainostamaan hyönteismajoneesia ja -leikkeleitä leivän päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen jo korvannut. Seitan- ja soijaleikkeleet ovat hyviä.
Kiva jos jollekulle maistuu. Itse olen ollut kasvissyöjä muinaiselta 90-luvulta asti ja olin aika innoissani kun 2010-luvun alussa löysin Vegakaupasta tai vastaavasta seitan-leikkeleitä. Kunnes maistoin niitä. Edes mun koirat eivät suostuneet syömään niitä, pojastani puhumattakaan 😄 En kyllä edelleenkään pidä juuri mistään noista "lihankorvikkeista". Anteeksi ohikseni.
Muu Roast biif on hyvä leikkele.
Laitan leikkeleitä niin kuin ennenkin. Kunnon naudansisäfile leikkeleenä on kaloreiltaankin paljon pienempi kuin mikään hemmetin papu
Vierailija kirjoitti:
Juttua lukiessa mietin että koska aletaan mainostamaan hyönteismajoneesia ja -leikkeleitä leivän päälle.
Niitä matoja ja sirkkojahan yritettiin jo kerran väkisin tuputtaa suomalaisten ruokavalioon. Eivät sitten oikein ottaneet tuulta alleen kun hyönteistuotteet katosivat kauppojen hyllyiltä
Tuoretta kurkkua, kaalinlehti tai omenanviipale kuten tähänkin saaakka.