Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä aiotte nyt korvata leikkeleet leipien päällä?

Vierailija
06.11.2024 |

Leikkeleet ovat hyviä proteiinin lähteitä. Alatteko tekemään linssilevitettä tms?

Kommentit (231)

Vierailija
161/231 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juustoissa  löytyy.

Jopa Suomessa useita kymmeniä  lajeja.

Vierailija
162/231 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juustoa tietysti. Se siitä terveellisyydestä. 

Juusto kuuluu leikkeleisiin eli leivänpäällisiin. Jokainen laittaa leipänsä päälle mitä mieli tekee.

Vaihtuvat suositukset on sketsiviihdettä.

Juusto ei kylläkään kuulu leikkeleisiin vaikka asiaa miten päin kääntäisi. Ei leivänpäällinen ole sama kuin leikkele, muutenhan vaikka tomaatti ja kurkku olisi leikkeleitä myös. Muuten olen samaa mieltä kanssasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/231 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tehtyä paprikatahnaa, tai kurkkua tai banaania. Banaani on hyvää juurikin ruisleivän päällä

Vierailija
164/231 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole syönyt tähänkään asti

Vierailija
165/231 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvaan ylähuulella, sopiiko?

Vierailija
166/231 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

HK:n sinistä. Puoli pakettia per leipä, sekin kun on nykyään jotain lightiä niin sitä on syötävä enemmän.

Vierailija
167/231 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi leikkelettä, kaksi juustoviipaletta ja kaksi tomaattiviipaletta/neljä kurkkuviipaletta leipää kohti.

Vierailija
168/231 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silakkalaatikkoon meinaan leikkeleet vaihtaa. 

Vierailija
169/231 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nykyäänkään käytä leikkeleitä. Laitan leivän päälle kalaa. Graavilohta, savulohta, savusiikaa, savuahvenia tms.

Vierailija
170/231 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vähän on tullut viime vuosina ostettua leikkeleitä. Ison paketin päivämäärä paukkuu liian nopeasti kahden henkilön taloudessa. Juusto sen sijaan säilyy ja maistuu leivällä. Olen myös vähentänyt leivän syömistä, joten ei sille leivälle ole tarvetta ostaa mitään erityistä. Välillä jostain jää savulohta mikä sopii ruisleivälle ja kananmunia voi keittää. Kananmunakin on hyvä proteiininlähde.

Vierailija
171/231 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erektiogeelin. Opin toisesta ketjusta. T. Palstan Mies.

Vierailija
172/231 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylähuuli on ainostaan leivän päällä

T:työtön

Vierailija
173/231 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkää juustoa ja kasviksia ollut tähänkin saakka. Tämä on jo pitkään tiedetty fakta leikkeileistä, myös niistä kalkkunamakkaroista. 

Vierailija
174/231 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivät ovat turhaa hiilihydraattia, kannattaa jättää ne pois leikkeleen alta, samalla kun jättää leikkeleet pois niiden päältä.

Vierailija
175/231 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin!

Vierailija
176/231 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tehtyä paprikatahnaa, tai kurkkua tai banaania. Banaani on hyvää juurikin ruisleivän päällä

Sokeria sokerin päällä. Terveellistä?

Vierailija
177/231 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hedelmät oikeasti sopivat ruisleivän kanssa: raastettua omenaa, alkusyksystä söin  persikanviipaleita jne. Suosittelen kokeilemaan!

Vierailija
178/231 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän leipä maistu ilman jotain päällistä, joten ilmeisesti suositellaan leipien korvaamista leivonnaisilla.

Harvoin syön leikkeleitä, mutta ihan älytön suositus ettei leikkeleitä tulisi koskaan syödä. Ilmeisesti leikkeleen pitäisi korvata kasviksilla, mutta ne ovat kovin kalliita. Mielestäni halvin on juusto. Itse olen jättänyt jonkin terveys-suosituksen perusteella leivästä voit ja muut rasvaevitteet.

Onkohan noiden suositusten taustalla jokin tarve säästää laitoshoidossa olevien ruokailusta? Vanhuksilta vietiin pulla ja kahvia saa vain yhden kupillisen. Nyt pitäisi syödä leipä ilman leikkeleitä.

Vierailija
179/231 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan kokonaisen kinkun. 

Vierailija
180/231 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luettuani asiasta kannoin jääkaapista leikkeleet roskikseen ja ostin tilalle vegaanisia vaihtoehtoja. Kylläpäs ne ovatkin maukkaita, edes mieheni ei huomannut eroa aitoon kinkkuleikkeleeseen! Kokeilkaa rohkeasti kaikki MUUtkin!