Millä aiotte nyt korvata leikkeleet leipien päällä?
Leikkeleet ovat hyviä proteiinin lähteitä. Alatteko tekemään linssilevitettä tms?
Kommentit (231)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juustoa tietysti. Se siitä terveellisyydestä.
Juusto kuuluu leikkeleisiin eli leivänpäällisiin. Jokainen laittaa leipänsä päälle mitä mieli tekee.
Vaihtuvat suositukset on sketsiviihdettä.
Juusto ei kylläkään kuulu leikkeleisiin vaikka asiaa miten päin kääntäisi. Ei leivänpäällinen ole sama kuin leikkele, muutenhan vaikka tomaatti ja kurkku olisi leikkeleitä myös. Muuten olen samaa mieltä kanssasi.
Itse tehtyä paprikatahnaa, tai kurkkua tai banaania. Banaani on hyvää juurikin ruisleivän päällä
HK:n sinistä. Puoli pakettia per leipä, sekin kun on nykyään jotain lightiä niin sitä on syötävä enemmän.
Kaksi leikkelettä, kaksi juustoviipaletta ja kaksi tomaattiviipaletta/neljä kurkkuviipaletta leipää kohti.
Silakkalaatikkoon meinaan leikkeleet vaihtaa.
En nykyäänkään käytä leikkeleitä. Laitan leivän päälle kalaa. Graavilohta, savulohta, savusiikaa, savuahvenia tms.
Aika vähän on tullut viime vuosina ostettua leikkeleitä. Ison paketin päivämäärä paukkuu liian nopeasti kahden henkilön taloudessa. Juusto sen sijaan säilyy ja maistuu leivällä. Olen myös vähentänyt leivän syömistä, joten ei sille leivälle ole tarvetta ostaa mitään erityistä. Välillä jostain jää savulohta mikä sopii ruisleivälle ja kananmunia voi keittää. Kananmunakin on hyvä proteiininlähde.
Erektiogeelin. Opin toisesta ketjusta. T. Palstan Mies.
Ylähuuli on ainostaan leivän päällä
T:työtön
Pelkkää juustoa ja kasviksia ollut tähänkin saakka. Tämä on jo pitkään tiedetty fakta leikkeileistä, myös niistä kalkkunamakkaroista.
Leivät ovat turhaa hiilihydraattia, kannattaa jättää ne pois leikkeleen alta, samalla kun jättää leikkeleet pois niiden päältä.
Vierailija kirjoitti:
Itse tehtyä paprikatahnaa, tai kurkkua tai banaania. Banaani on hyvää juurikin ruisleivän päällä
Sokeria sokerin päällä. Terveellistä?
Vierailija kirjoitti:
Hedelmät oikeasti sopivat ruisleivän kanssa: raastettua omenaa, alkusyksystä söin persikanviipaleita jne. Suosittelen kokeilemaan!
Eihän leipä maistu ilman jotain päällistä, joten ilmeisesti suositellaan leipien korvaamista leivonnaisilla.
Harvoin syön leikkeleitä, mutta ihan älytön suositus ettei leikkeleitä tulisi koskaan syödä. Ilmeisesti leikkeleen pitäisi korvata kasviksilla, mutta ne ovat kovin kalliita. Mielestäni halvin on juusto. Itse olen jättänyt jonkin terveys-suosituksen perusteella leivästä voit ja muut rasvaevitteet.
Onkohan noiden suositusten taustalla jokin tarve säästää laitoshoidossa olevien ruokailusta? Vanhuksilta vietiin pulla ja kahvia saa vain yhden kupillisen. Nyt pitäisi syödä leipä ilman leikkeleitä.
Luettuani asiasta kannoin jääkaapista leikkeleet roskikseen ja ostin tilalle vegaanisia vaihtoehtoja. Kylläpäs ne ovatkin maukkaita, edes mieheni ei huomannut eroa aitoon kinkkuleikkeleeseen! Kokeilkaa rohkeasti kaikki MUUtkin!
Juustoissa löytyy.
Jopa Suomessa useita kymmeniä lajeja.