Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 52v mies, ja avovaimoni on 43v...Onko liian vastuutonta, jos me hankimme vielä lapsen? Olemme heränneet myöhään tähän

Vierailija
06.11.2024 |

Molemmilla on tullut lapsihaave vasta viimeisen kahden vuoden aikana, voimistuen pikkuhiljaa.

Vieläkö ehdimme? Kokemuksia?

Kommentit (131)

Vierailija
121/131 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole kokemuspohjaa kuin kolmikymppisenä vauva-lapsi arkea.

Lähinnä äidiksi halajava, jos ja kun tuntee olevansa suht koht terve ,

niin siitä vaan "höyläämään". Kyllä työ, lastenhoitokin tekijääänsä neuvoo.

Oma perhe paras - koko sydämen pohjasta onnea löytää aika pian vanhempana itselle tärkeä tehtävä toistaiseksi, elämänajaksi.

Vierailija
122/131 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnyin kun vanhempani olivat 41 ja 46. Nyt olen itse 47 ja olen menettänyt heidät molemmat. Se tekee kipeää, mutta on kaikilla edessä. Mieluummin nyt, kun olen keski-ikäinen ja jaksava, kun vanhempana, jolloin jo surettaa omakin kuolevaisuus. 

En koskaan hävennyt "vanhoja" vanhempiani, meillä ollaan aina oltu nuorekkaita. Äitikin oli kuin pikkutyttö 87-vuotiaana. Meillä on isän suvussa paljon sairauksia, mutta eivät ne meitä painaneet. Kaikissa perheissä on sairauksia. Tunnistan kyllä itsessäni pelon vanhempien kuolemasta, koska sellainen on luonteeni. Olisin pelännyt kuitenkin, vaikka he olisivat olleet nuorempia. 

Sanoisin että antakaa mennä vaan, jos haluatte!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/131 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Synnyin kun vanhempani olivat 41 ja 46. Nyt olen itse 47 ja olen menettänyt heidät molemmat. Se tekee kipeää, mutta on kaikilla edessä. Mieluummin nyt, kun olen keski-ikäinen ja jaksava, kun vanhempana, jolloin jo surettaa omakin kuolevaisuus. 

En koskaan hävennyt "vanhoja" vanhempiani, meillä ollaan aina oltu nuorekkaita. Äitikin oli kuin pikkutyttö 87-vuotiaana. Meillä on isän suvussa paljon sairauksia, mutta eivät ne meitä painaneet. Kaikissa perheissä on sairauksia. Tunnistan kyllä itsessäni pelon vanhempien kuolemasta, koska sellainen on luonteeni. Olisin pelännyt kuitenkin, vaikka he olisivat olleet nuorempia. 

Sanoisin että antakaa mennä vaan, jos haluatte!

Jatkan vielä. Sain osani suvun sairauksista, mutta eivät ole rajoittaneet. Olin sukuni ensimmäinen korkeakoulutettu :)

Vierailija
124/131 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme asenne täällä että vanhojen vanhempien lapset ovat suurella todennäköisyydellä vammaisia. En tunne yhtään sellaista perhettä. Paljon on yli nelikymppisiä vanhempia ja lapset täysin terveitä.

Vierailija
125/131 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette jaksa enää sitä ruljanssia. Sitten tulee ero ja tappelu jossain järjestyksessä.

Itse nyt 53 ja se on hiinä ja hiinä, että jaksaa työt vielä siihen päälle.

Vierailija
126/131 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäisy pois, sittenhän näette kuinka käy. 

On suurempi todennäköisyys että ette saa lasta kuin että saatte. Mutta kokeilemalla tietää.

minusta tuntuu että asia jää kalvamaan sinua jos ette yritä.

sitten. Ei sun tarvitse olla valmis. Jos vaimo tulee raskaaksi, ehditte kypsyä sen 9 kk aikana vanhemmuuteen.

toivottavasti hän tulee raskaaksi. 

Vierailija
127/131 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on pula lapsista, siitä vaan pullaa uuniin 

Vierailija
128/131 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sulla pelokas elämänasenne.

mistä hyvänsä syystä voi kiusata. Ja ketä hyvänsä voidaan kiusata. Vaikka nuorista vanhemmista.

kuka hyvänsä voi vammautua tai kuolla. 

Vierailija
129/131 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään ongelmaa, muksu tulille! 

Vierailija
130/131 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisyys, että 43 v nainen tulee raskaaksi, on erittäin pieni. Lapsettomuushoitoihinkssn ei enää sen ikäisiä oteta julkisella puolella juuri siitä syystä.

Vierailija
131/131 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä töissä just reilu nelikymppinen johtaja kuoli sairaskohtaukseen. Et voi tietää etkä suunnitella, elämä on tässä ja nyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän