Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen aivan neuvoton tuon 4-vuotiaan kanssa.

Vierailija
19.02.2007 |

Eli poikani on 4 vuotta. On ollut aina kovin rauhallinen ja tottelevainen. N. 3 vuotiaana alkoi tulla protestointeja kuvioon, mutta se vaihe meni melko nopeasti ohi. Nyt on kuukauden verran ollut taas aivan mahdoton. Huutaa ja raivoaa, lyö pikkusiskoaan (2v) ja minua. On koko ajan kiusaamassa pikkusiskoa ja vie tältä kaiken mahdollisen käsistä. Minua vastaan taistelee koko ajan ja tekee sellaisia asioita, jotka on meillä kiellettyjä esim. kiipeää pöydille, pomppii sohvalla yms.

Poikani saa myös aivan mahdottomia raivokohtauksia, jolloin on lähes poissa tolaltaan (olen itse tuollainen kun suutun)

Isä on paljon pois kotoa ja minusta poika ikävöi häntä tuolloin.

Joka tapauksessa mun voimat alkaa pikku hiljaa hiipua kun en kertakaikkiaan tiedä mitä tuon viikarin kanssa voisi tehdä.

Auttakaa hyvät sisaret!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käyttäytyy huonosti eikä usko; jäähypaikka kaverille; siellä saa huutaa ja kiljua.

tai, ota syliin ja pidä tiukasti kiinni niin ettei pysty lyömään. kunnes rauhoittuu.

On tosi tärkeää että osoitat rajat; tunteitahan saa ilmaista, mutta esim. ruokapöydässä ei voi käyttäytyämiten vaan, eikä toista ihmistä vahingoittaa.

Ole selkeä laumanjohtaja, joka määrää säännöt. Huutaa, itkeä ym pahan mielen ilmaisua ei mun mielestä kuulu rajoittaa ja siihen se jäähypaikka on hyvä. Sitten kun olet valmis, käyt kysymässä joko käytös sujuu- jos on anteeks pyydettävää, velvoitat siihen. Sitten on aika lohdulle.

Varaudu siihen että alkuun joudut osoittamaan sen jäähypaikan sata kertaa. Mut älä anna periks. Tärkeintä on että lapses huomaa että sinä määräät, olet rauhallinen ja turvallinen.

Mun melkein 4v on ollu muutaman kerran jäähyllä, nyt riittää enää vihjaisu siihen, niin käytös korjaantuu.

Kiljuu kyllä harmejaan sitten senkin edestä. Mut tunteilleenhan ei mitään voi.

Voimia!

Vierailija
2/3 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt ap napakkana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten minä (en tiedä onko ollu mitenkään fiksua...) Sanoin että jos et pysy siinä, joudun istumaan sun syliin että pysyt paikoillaan. Tepsi aika nopeesti kun vähän havainnollistin.

Terv. ei mikään pienipeppuinen äiti...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän