Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sulla/teillä asunto, talo tai mökki, josta et aio luopua koskaan?

Vierailija
05.11.2024 |

Miksi et?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luopuisi mökistäni mutta kymmenen vuoden sisällä pakko, ei se sovi kanssani krematorioon.

Vierailija
22/39 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökki minullakin. Tai se on isoisäni 1950-luvulla järven rannalle rakentama talo, mutta ollut minun koko elinikäni mökkinä. Olen siellä onnellinen. Ja onneksi se on hyvällä paikalla, ei oo pitkä matka ja helppo käydä usein. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, mutta minulla on paikka, jonka ostaisin itselleni heti, jos tulisi myyntiin. Isoisäni koti myytiin pois, eikä minulla silloin ollut mahdollisuutta paikkaa pitää. Olo on kuin juurettomalla, kun en saa olla ko paikassa. 

Vierailija
24/39 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mummola, josta tosin aion myydä osani vanhana (perikunnan selkiyttämisen vuoksi). Se on osa huoltovarmuutta, siellä voi asua ja viljellä, marjastaa ja kalastaa. Vaikka paperilla luopuisinkin siitä, sovin käytöstä muiden kanssa. Sitä käyttävät muutkin sukulaiset, jotka eivät omista sitä. 

Ja joskus se käyttö voi loppua. Ei toisten mökkejä voi käyttää kuin omaansa. 

Arvasin, että joku takertuu tähän...et tiedä mökistä ja sen käytöstä mitään. Älä kommentoi.

Vierailija
25/39 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökistä en vähässä tingassa tule luopumaan. Ennemmin myyn kodin. Ostin mökin vasta reilu vuosi sitten, mutta on minulle jo tosi tärkeä paikka. 

Vierailija
26/39 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli, mutta oli pakko silti luopua.

Vierailija
27/39 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mummola, josta tosin aion myydä osani vanhana (perikunnan selkiyttämisen vuoksi). Se on osa huoltovarmuutta, siellä voi asua ja viljellä, marjastaa ja kalastaa. Vaikka paperilla luopuisinkin siitä, sovin käytöstä muiden kanssa. Sitä käyttävät muutkin sukulaiset, jotka eivät omista sitä. 

Arvasin, että joku takertuu tähän...et tiedä mökistä ja sen käytöstä mitään. Älä kommentoi.

Sinä et näköjään tiedä kuinka solmuun asiat voikaan joskus mennä, vaikka kuinka "on sovittu". Ei kannata luopua osuudestaan jos pysyvästi siellä haluaa käydä, sen sanoo järkikin. Ja jos tärkeä paikka niin nimenomaan järjellä pitää ajatella 

Vierailija
28/39 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä et näköjään tiedä kuinka solmuun asiat voikaan joskus mennä, vaikka kuinka "on sovittu". Ei kannata luopua osuudestaan jos pysyvästi siellä haluaa käydä, sen sanoo järkikin. Ja jos tärkeä paikka niin nimenomaan järjellä pitää ajatella 

Tämä. Viime kesänäkin kuulin monelta "mökkiä hallinnoivalta" väsymystä siitä että aikanaan sovittu että sukulaiset saa käydä mutta enää ei sitä rumbaa haluta. Ja nyt mietitään toimia, välit menee jne.

Vierailija
29/39 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelänkoti. Siitä tuskin luovutaan mun elinaikana. 

Suomenkoti tullaan vaihtamasn pienempään koska täällä vain käydään jatkossa

Vierailija
30/39 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskan uikutusta . Jokainen  tekee kuin tekee .. huono aasinsilta 🤣🤣🤣🤣

Vierailija
31/39 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Oletko sinä miettinyt, että eräänä päivänä luovut aivan kaikesta, eikä siihen ole edes kovin pitkä aika.

Vierailija
32/39 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä mölise. Ketju ei ole hallinnassasi. Olet ilmeisen infantiili. 

Vierailija
33/39 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökistä ei ole mitään tarvetta myydä pois.

Asunnon myyn pois sitten kun otan lopputilin ja alan omalle eläkkeelle ennenaikaisesti.

Vierailija
34/39 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, mutta mieheni sairastuttua tehtiin sukupolvenvaihdos. Nyt sen omistaa poikamme, mutta minä olen siellä joskus heidän kanssaan ja joskus yksin. Paljon on ystäviä ja tuttuja, kiirettä pitää heitä tapaillessaan, kun lapsuudestani asti olen kesiä paikkakunnalla viettänyt.

Vierailija
35/39 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sinä et kuolemaasi määrää.

Vierailija
36/39 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökistä en luovu, koska aion jatkossakin asua siellä kesäisin. Asunnon myyn pois, koska sille ei ole tulevaisuudessa mitään tarvetta, aion tulevaisuudessa asua kaikki talvet Thaimaassa.

Vierailija
37/39 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä et näköjään tiedä kuinka solmuun asiat voikaan joskus mennä, vaikka kuinka "on sovittu". Ei kannata luopua osuudestaan jos pysyvästi siellä haluaa käydä, sen sanoo järkikin. Ja jos tärkeä paik

Jotkut ei osaa ajatella järjellä. Mä luovuin kokonaan kun vanhemmat halusi antaa mökin meille ennakkoperintönä. On parempi että se on veljelläni, joka asuu lähellä ja pystyy siitä huolehtimaan. 

Ei täältä mitään mukaansa saa ja kaikkien meidän loppuelämä on yllättävän lyhyt.

Vierailija
38/39 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti ei ole. Myydään talo heti pois kun päästään eläkkeelle ja muutetaan jonnekin maaseudun rauhaan. 

Vierailija
39/39 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Oletko sinä miettinyt, että eräänä päivänä luovut aivan kaikesta, eikä siihen ole edes kovin pitkä aika.

Varsinaisesti minähän en kuolemassani luovu mistään. Talo vaan jää jälkeeni, perillisille. Se on fakta noin muutenkin, eli minä en taloa tule koskaan myymään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä