Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sinulla on varaa maksaa vuokra-asumisesta koko elämäsi ajan, mutta ei omistusasuntoa 20 vuoden ajan?

Vierailija
05.11.2024 |

Koko elämänsä vuokralla asuva ehtii maksaa jatkuvasti kallistuvaa vuokraa 70 vuotta tai enemmänkin.

Tulisi aika paljon halvemmaksi maksaa oma asunto, koska sitä tarvitsee maksaa vain 20 vuotta.

Ja onhan noissa sekin ero, että hyvällä paikalla omistusasunnosta saa hyvän tuoton myytäessä.

Vuokra-asunnosta saa vain vuokravakuuden.

Kommentit (170)

Vierailija
21/170 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos saan lainan, ostan asunnon, vuokraan sen ja asun muualle ja odotan 10 vuotta, sitten tuo vuokralainen on maksanut tuon asunnon minulle, voiko näin tehdä?

Tai osaa 2 asuntoa joista vuokraa toisen ja asuu toisessa itse ja kun vuokralainen on maksanut sen toisen, muuttaa siihen ja laittaa sen josta muutti pois vuokralle ja sitten sulla on 2 vuokralaisten maksamaa asuntoa?

Vierailija
22/170 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut ja myynyt pois. Vastike nousi turhan kalliiksi muutaman vuoden sisällä. Ei enää pystynyt maksamaan pankkilainaa + vastiketta. Halvemmalla pääsee vuokralla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/170 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se autokanta paljastaa jo syyn.

Ei autolainaa.

Ei asuntolainaa.

Syy määräaikaiset työsuhteet. Tai matalapalkka ala.

Itsestäni on mukavaa muuttaa 5 vuoden välein. Tätä kaaviota olen toistanut 25 vuotta. Jos saisin työn, joka mahdollistaa lainan oton. En ostaisi asuntoa vaan kesämökin. Missä käydä vain kesäisin.

Vierailija
24/170 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntolainaa on vaikeaa saada jos on pieni palkka. Kyllähän mä oman asunnon ostaisin vaikka heti jos rahaa olis.

Vierailija
25/170 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokralla asujat ovat tyhmiä kalluja eikä niiden järki riitä noin monimutkaisiin asioihin. Kalluille ei myönnetä asuntolainaakaan.

Vierailija
26/170 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työongelmia - terveysongelmista yms johtuen - ja siksi tulot epävarmat - ei vakituista työsuhdetta - ei saa lainaa - vanhemmilta ei edes perintöä kun tuhosivat omaisuutensa.

Olen varmaan jo maksanut ainakin kaksi asuntoa. Asun kuitenkin asumisoikeusasunnossa.

Vierailija
27/170 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtihommaa, jäin eläkkeelle, yhtiövastike € 200, koska en maksa vuokraa jää € 600 muuhun hurvitteluun. Hyvä minä.

Vierailija
28/170 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät alapeukuttaa tätäkin aloitusta.

Vierailija
29/170 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokralla asujat ovat tyhmiä kalluja eikä niiden järki riitä noin monimutkaisiin asioihin. Kalluille ei myönnetä asuntolainaakaan.

Niin onneksi olen vain koulutukseltani tohtori, niin voin sanoa olevani ainakin koulutettu. Mutta koulutuksestani huolimatta tai ehkä juuri siksi myös niin tyhmä, että en ymmärrä miten omistusasuminen olisi aina järkevintä.

Vierailija
30/170 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos saan lainan, ostan asunnon, vuokraan sen ja asun muualle ja odotan 10 vuotta, sitten tuo vuokralainen on maksanut tuon asunnon minulle, voiko näin tehdä?

Tai osaa 2 asuntoa joista vuokraa toisen ja asuu toisessa itse ja kun vuokralainen on maksanut sen toisen, muuttaa siihen ja laittaa sen josta muutti pois vuokralle ja sitten sulla on 2 vuokralaisten maksamaa asuntoa?

Meillä on kaksi perittyä taloa ja toinen on vuokralla. Ei tarvinnut vuokralaisilla maksattaa, mutta ovat maksaneet meidän automme jos näin ajattelee.

Vierailija
31/170 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole säännöllisiä tuloja, niin en saa asuntolainaa.

Vierailija
32/170 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei olisi koskaan varaa ostaa tämäntasoista asuntoa, jossa asun nyt vuokralla. 

Vierailija
33/170 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap luulee, että omistusasunnon maksut loppuvat 20 vuoden kuluttua Ei.  Silloin alkaa juuri kulut kohota . Seuraavan 20 vuoden aikana maksat remontteja, kiinteistön ylläpitoa ja veroja sen asunnon hinnan verran.

Ap, olisiko aika miettiä asioita vähän paremmin.

Vierailija
34/170 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap luulee, että omistusasunnon maksut loppuvat 20 vuoden kuluttua Ei.  Silloin alkaa juuri kulut kohota . Seuraavan 20 vuoden aikana maksat remontteja, kiinteistön ylläpitoa ja veroja sen asunnon hinnan verran.

Lisäksi vuokralla asuva, joka sijoitti ylimääräisiä rahoja pörssiin, on 20 vuoden aikana saanut hyvän tuoton sijoituksille. Asunnon omistaja kaikki raha on mennyt lainoihin, veroihin ja ylläpitokuluihin. 

Vierailija
35/170 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi vuokralla asuva, joka sijoitti ylimääräisiä rahoja pörssiin, on 20 vuoden aikana saanut hyvän tuoton sijoituksille. Asunnon omistaja kaikki raha on mennyt lainoihin, veroihin ja ylläpitokuluihin. 

Ja kumpikaan kuolessaan ei saa asuntoa mukaan hautaansa.  Toki toiselta jää perikunnalle remonttia vaativa hometalo, josta perikunta riitelee aina ylempiin oikeusasteisiin saakka.

Vierailija
36/170 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästöjä pitää olla joku 20% asunnon hinnasta jos meinaa lainan saada, ja joku yh-siivooja ei todellakaan pysty säästämään pienestä palkastaan viisinumeroista summaa, vaikka kuinka söisi pottua wolt-mättöjen sijaan. Joskus sai asuntolainaa 100% kämpän hinnasta, mutta eivät taida antaa enää.

Vierailija
37/170 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumistukea saava ei kovin paljoa lopulta maksa

Vierailija
38/170 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on suht hyvät tulot, noin 7500€/kk. Olen silti valinnut vuokra-asumisen, koska se on niin helppoa. Olen liikkuvaa sorttia ja ex tempore välillä lähtenyt ulkomaillekin töihin, joten vuokra-asunnon kanssa se ollut helppoa. Lisäksi asun hulppeassa asunnossa, jonka ostamiseen ei edes olisi varaa, mutta vuokraan on helposti. Säästän rahastoihin ja osakkeisiin ja omaisuutta onkin kertynyt kivasti. 

Vierailija
39/170 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku alapeukutti? Hän varmaa tietää... 

Ok, Helsingin pörssi on tuottanut viimeisen 20 vuoden aikana 6,1% vuosittain. Jos on laittanut pörssiin 10 000€ niin se on kasvanut 32 050€ arvoiseksi.

Onko asuntojen hinnat yli kolminkertaistunut? Harvemmin näin. Mutta jos olisikin, niin asuntoon kohdistuvat kulutkin olisivat. 

Viisas vuokralainen voittaa aina. Ihan aina. 

Vierailija
40/170 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokralaiset eivät sijoita, varsinkaan ne asumistukea saavat. Yleisesti ottaen ovat köyhiä ja hieman tyhmempää sakkia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi