Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni parhaan ystävän naisystävä on todella koulutettu, koen alemmuutta

Vierailija
05.11.2024 |

Itse olen matala-alan duunari, joka toki viihdyn työssäni.

Menimme viettämään mieheni kanssa hänen ystävälleen ja kumppanilleen iltaa. Alkuun kyselin toki uudelta ihmiseltä kaikenlaista ja tein tuttavuutta, vaikutti ihan mukavalle. 

Kuitenkin aloin äkkiä kokea alemmuutta tyhmyydestäni ja sivistymättömyydestä. Toki hän kertoi työstään, joka kuulosti omaan korvaan lähes heprealle ja vaativalle. Tiesin, että palkka on hänellä varmaan 3-4 kertainen omaani nähden. Googletin jälkikäteen, niin monessa artikkelissa on hänestä juttua. 

Sitten kun illan vietossa alkukankeus oli sulanut pois, vasta koinkin itseni tyhmäksi. He puhuivat paljon englantiakin tai käyttivät paljon fraaseja, ja huonona kielipäänä en ymmärtänyt itse niitä. Hauskoja ne kai oli, koska kauhea naurun remakka aina jostain englannin kielisestä insideläpästä tai fraasista sopivaan tilanteeseen nauratti.

Pelattii illemmalla tietovisa lautapeliä ja tuntui, että sekä tämä fiksu nainen ja hänen miehensä tiesivät kaikenlaista todella hankaliinkin kysymyksiin ja pystyivät keskustella jälkikäteen haastavista kysymyksistä ja aiheuttaa väittelyä, josta mulla ei olis ollut mitään tietoa aiheeseen liittyen. Itse en tainnut edes tietää kaikkia EU-maita, tai sanoin vääriä, niin se aiheutti sellaista pientä hiljaisuutta muussa väessä.

Jotenkin ruuassakin tuli vastaan sellaista alemmuuden tunnetta ja viineissä. He kehuivat, missä ovat käyneet syömässä ja mihin eivät todellakaan aio astua ja mistä saa parasta viiniä ja viinitietämyskin oli sivistyneen kuuloista.

Koin siis selvää alemmuuden tunnetta ja toki en itseä fiksuna pidäkkään enkä ole koskaan pitänyt, niin sen sain kyllä huomata.

Nyt kun mieheni haluisi taas illan viettoon heille, en haluisi mennä. En halua kokea sellaista tyhmyyden ja huonommuuden ja ulkopuolisuuden tunnetta. En tiedä, ajattelivatko he pari minusta niin (uskon, että kyllä), mutta en silti haluisi.

Onko teillä ollut samanlaista kokemusta koskaan ja menisitkö itse edelleen sellaiseen? 

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunsin pitkään samaa, osin vieläkin. Olen kasvatettu olemaan tyhmä, alempi ja arvottomampi kuin muut. Vaikka opiskelin itselleni korkeakoulututkinnonkin, menen helposti tyhmän moodiin. On vaikea olla esim. ystävän tohtorismiehen seurassa, etten vaan möläytä mitään hölmöä ja mitä sekin nyt ajattelee. Hankalaa, kun akateemisissa piireissä moni tuttu on joko itse tai puoliso juurikin tohtori tai proffa. Minä mökellän ja takelten itselleni liian hienossa ja älykkäässä seurassa. Olenhan vain tyhmä maalainen ja kelpaan enintään pesemään heidän vessansa nöyristellen.

Jos se yhtään helpottaa, niin kyllä niiden akateemistenkin on vaikea olla sinun kanssasi, jos sinusta huokuu se "enhän minä nyt mitään, en minä mitään tällaisista hienoista asioista tajua, viinit ja ulkomaanmatkat ovat ihan turhaa hienostelua, sivistyssanojen käyttö on turhaa prameilua yms.". Tulee sellainen olo, että toinen pitää itseä snobina vaikka itse on vain laaja-alaisesti erilaisista asioista kiinnostunut ja haluaa kehittää itseään.

Vierailija
22/87 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäi lähinnä mietityttämään että mitä miehesi näkee sinussa, kun mielellään viettää vapaa-aikaansa erilaisessa seurassa?

Aika moni mies ottaa tasan sen naisen, joka tälle avaa haaransa. Jos ei haarat aukea muilta kuin duunareilta, niin sitten duunarin. Puolisoa hävetään ja välirikko tulee yleensä joko niin, että mies jättää muut verkostonsa, tai nainen savustetaan ulos häpäisemällä ja kiusaamalla, dynamiikasta riippuen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/87 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

🤣 1/5

Vierailija
24/87 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehesi korkeakoulutettu vai duunari? Kysy häneltä onko hänellä samanlaisia tuntemuksia tuossa seurassa. Saatat saada vertaistukea.

Vierailija
25/87 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pysty samaistumaan. Vietän mieluummin aikaa fiksujen kuin tyhmien ihmisten kanssa. Voisi olla paljon huonomminkin siis, jos miehesi kaverit olisivat alkoholisteja työttömiä.

Fiksu ihminen ei alenna toista, ei mulkoile, ei hiljenny osoittaakseen, että joku toinen on huonompi. Näinhän pariskunta teki aloittajalle.

Eivät ole fiksuja. Ei jatkoon.

AP, älä mene.

Jos kumpoanisi ei tätä ymmärrä tai ei kohtele sinua hyvin tai puolusta sinua niin unohda. Ei ole fiksua nähnyt tämä(kään) yksilö.

Nosta fiksumpana kytkintä ja vaihda ihmisiä.

Tuollainen käytös ei ole FIKSUUTTA vaan moukkamaista brassailua, joka antaa erittäin tyhmän kuvan naista "sivistyneistä".

Älykkään ei tarvitse ylentää itseään. Se näkyy muutenkin ja jos ei näy niin ei tarvitsekään.

Älykäs huomio ja ymmärtää, että ihmisillä on erilaiset lähtökohdat.

Vierailija
26/87 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teidät on kutsuttu uudestaan niin sehän tarkoittaa, että he pitivät sinusta. Ei kukaan odota muilta ihmisiltä mitään jatkuvaa pätemistä. Ole vain mukava ja kysele paljon kysymyksiä. Esim "oikeinko harrastatte viinejä, kun tiedätte niistä niin paljon?"

Vierailija
27/87 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pysty samaistumaan. Vietän mieluummin aikaa fiksujen kuin tyhmien ihmisten kanssa. Voisi olla paljon huonomminkin siis, jos miehesi kaverit olisivat alkoholisteja työttömiä.

Älä viitsi.

Varmasti ymmärsit mistä on kyse.

Vai oletko tyh mä?

Vierailija
28/87 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin kohdata itseäni fiksumpia ihmisiä, mutta niitä on erittäin harvassa. En ole koskaan kokenut mitään tuollaista, ainoastaan päinvastoin. 

Vierailija
29/87 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunsin pitkään samaa, osin vieläkin. Olen kasvatettu olemaan tyhmä, alempi ja arvottomampi kuin muut. Vaikka opiskelin itselleni korkeakoulututkinnonkin, menen helposti tyhmän moodiin. On vaikea olla esim. ystävän tohtorismiehen seurassa, etten vaan möläytä mitään hölmöä ja mitä sekin nyt ajattelee. Hankalaa, kun akateemisissa piireissä moni tuttu on joko itse tai puoliso juurikin tohtori tai proffa. Minä mökellän ja takelten itselleni liian hienossa ja älykkäässä seurassa. Olenhan vain tyhmä maalainen ja kelpaan enintään pesemään heidän vessansa nöyristellen.

Jos se yhtään helpottaa, niin kyllä niiden akateemistenkin on vaikea olla sinun kanssasi, jos sinusta huokuu se "enhän minä nyt mitään, en minä mitään tällaisista hienoista asioista tajua, viinit ja ulkomaanmatkat ovat ihan turhaa hienostelua, sivistyssanojen käyttö on turhaa prameilua yms.". Tulee sellainen

Se on vaan huonotapaista alkaa jargonoimaan sellaisesta, mihin seurueella ei ole kapasiteettia. Sama kuin selittäisi jostain sisäpiiri-ammattijutuista niin, että yksi tai useampi porukasta jää ulkopuolelle. Koita laajentaa tuota kehitystäsi seuraavaksi siis sosiaalietikettiin ja seurapiiritapoihin. Sitä "huonommuutta" kokevaa voi huomioida vaikka ihan erityisesti, jos hänet meinaa vahingossa sysätä syrjään egoillessaan omalla "kehittyneisyydellään" :D tärkeämpää kuin sen oman esiin tuominen on se, että kaikilla on hyvä olla

Vierailija
30/87 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitko itse kouluttautua edes vähän enemmän ja opetella sellaisia asioita, jotka sinua kiinnostavat? 

Niin että näiden moukkien ei tarvitse opetella käyttäytymään. 

Eikö luulisi helpompi tie "sivistyneen" opetella käyttäytymään kuin vetää koko peruskoulun uusiksi.

I di ootti 

Vierailija
31/87 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se yhtään helpottaa, niin kyllä niiden akateemistenkin on vaikea olla sinun kanssasi, jos sinusta huokuu se "enhän minä nyt mitään, en minä mitään tällaisista hienoista asioista tajua, viinit ja ulkomaanmatkat ovat ihan turhaa hienostelua, sivistyssanojen

Ja hyvä tulee aina "alemman tasolle", ihan niinkuin lasten ja eläintenkin kanssa. Jos ei tähän kykene, niin sitten ei ole vieraita ansainnut, tai voi jatkossa seurustella niiden muiden "kehittyneiden" kanssa

Vierailija
32/87 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäi lähinnä mietityttämään että mitä miehesi näkee sinussa, kun mielellään viettää vapaa-aikaansa erilaisessa seurassa?

Ehkä aitouden, ihmisyyden. 

Toisin kuin näissä itseään muiden kustannuksella ylentävissä kavereissaan.

Heh 

Vierailija
33/87 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene vain mukaan. Toivottavasti he hyväksyvät sinut sellaisena kuin olet ja saavat yhteistäkin juttua aikaiseksi ja sulle mukavan olon. Itse jos tunnen oloni tyhmäksi, enkä tiedä mistä ihmiset puhuvat, niin kyselen heiltä kysymyksiä. Voit vaikka kysellä naisystävän työstä tarkemmin, hön varmasti tykkää kertoa ja puhua itsestään. Ei sinun tarvitse hävetä itseäsi.

Vaikuttiko jotenkin siltä että hyvöksyisivät.

Not 

Vierailija
34/87 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen helvetin älykäs mies. Itseäni ei kiinnosta muiden äly, mutta jos ÄO:si on 80, niin vuorovaikuttaminen kanssasi on minulle todella vaikeaa koska vaatii ponnistelua käyttää korkeintaan kolmen sanan virkkeitä ja ainoat ymmärrettävät kuvailut asioista on "hyvä" ja "huono".

Mutta jos olet pääosin hiljaa ja mukana niin minulle ihan sama. Kouluttamattomuus puolestaan on vain palstan vihervasemmistolaisten pätemistä. Koulutus ei kerro ihmisestä mitään ja sen pohjalta ei tule potea paremmuutta tai huonommuutta keneenkään. Sanon tämän myös korkeasti koulutettuna. Koulut ei kiinnosta.

Vierailija
35/87 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos teidät on kutsuttu uudestaan niin sehän tarkoittaa, että he pitivät sinusta. Ei kukaan odota muilta ihmisiltä mitään jatkuvaa pätemistä. Ole vain mukava ja kysele paljon kysymyksiä. Esim "oikeinko harrastatte viinejä, kun tiedätte niistä niin paljon?"

Pitivät?

Tai sitten haluavat tuntea itsensä taas hiukan paremmaksi kuin kouluttateutuneissa piireissä ikinä tuntevatkaan.

Tirsk 

Vierailija
36/87 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen helvetin älykäs mies. Itseäni ei kiinnosta muiden äly, mutta jos ÄO:si on 80, niin vuorovaikuttaminen kanssasi on minulle todella vaikeaa koska vaatii ponnistelua käyttää korkeintaan kolmen sanan virkkeitä ja ainoat ymmärrettävät kuvailut asioista on "hyvä" ja "huono".

Mutta jos olet pääosin hiljaa ja mukana niin minulle ihan sama. Kouluttamattomuus puolestaan on vain palstan vihervasemmistolaisten pätemistä. Koulutus ei kerro ihmisestä mitään ja sen pohjalta ei tule potea paremmuutta tai huonommuutta keneenkään. Sanon tämän myös korkeasti koulutettuna. Koulut ei kiinnosta.

Älykkyytesi vaikuttaa kirjoituksen perusteella suorastaan ylitsevuotavalta. 

Vierailija
37/87 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun kieltäydyt menemästä, älä selitä mistään alemmuudesta ja tyhmyydestä vaan sano reippaasti, että miehen kaverit ovat tylsiä, törppöjä ja ankeita. Et kokenut viihtyväsi tai että sinulla olisi mitään yhteistä heidän kanssaan. Älä siis alenna itse itseäsi, vaan vaadi sitä, että sinullakin on oltava kivaa yhteisissä menoissanne :)

Vierailija
38/87 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli et ole älykäs.

Vierailija
39/87 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siitä tarvi kokea mitään alemmuutta että ei ymmärrä jotain toisen alan ammattisanastoa. Ylipäätänsä aika erikoista että älykkäänä itseään pitävä ihminen olettaisi, että oma ala kiinnostaisi muita niin paljon.

Vierailija
40/87 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella alemman AO:n käytöstä kohdella vierastaan aloituksen kuvaamalla tavalla.

Huh huh 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi