Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seksihalut eivät täsmää parisuhteissa

Vierailija
05.11.2024 |

"Etenkin 30-39-vuotiaat miehet haluaisivat merkittävästi enemmän seksiä kuin naiset."

Näin sanoo päivän Hesarin pääkirjoitus. En millään tavoin lähde syyllistämään miehiä tai naisia. Itsekin olen 34 vuotias mies (vaimo 36) ja tilanne kotona on että minä toivoisin useammin seksiä kuin sitä on. Mietin miksi se on näin, ilmeisesti yleisemminkin. Onko se joku biologinen juttu? 

Kommentit (148)

Vierailija
21/148 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko ihan siitä syystä, että naiset taitavat tehdä kuitenkin enemmän edelleen kotitöitä ja hoitaa lapsia. 

Siinä ei ole puuhat ensimmäisenä mielessä, kun vihdoin tiskien, pyykkien, siivousten, ruoanlaittojen ja muiden jälkeen vihdoin olisi se puoli tuntia aikaa ennen nukkumaan menoa.

Siinä tapauksessa naisen kannattaa voimaantua ja jättää se rasittava ydinperhe, hommata kissa ja hiomaton puudildo ja viettää loppuelämä AV:lla miehiä kritisoiden ja syyllistäen.

Ai, minä taas ajattelin, että siinä tapauksessa mies voisi ymmärtää, että pikkulapsivaihekin menee joskus ohi, ja elämä muuttuu taas erilaiseksi. Ja että perhe-elämä on valittu yhdessä. Mutta ehkä olen sitten vanhanaikainen. 

Mies voisi myös ymmärtää, että jakamalla kotityöt ja hankkimalla siivoojan (jos rahaa on), vaimo voi paremmin ja siitä hyötyy ihan kaikki.

Vierailija
22/148 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On olemassa syy miksi miehet ostavat seksiä ja naiset myyvät, sitä kutsunaan kysynnän ja tarjonnan laiksi.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Kysynt%C3%A4_ja_tarjonta

Se ei kulitenkaan millään tavalla selitä miksi miehet kaluavat tai tarvitsevat enemmän seksiä kuin naiset. Miksi se on heille niin paljon tärkeämpää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/148 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aina ollut todella korkea libido ja ihan olen ihan fyysisesti halunnut seksiä. Nyt olen 68v. naisihminen ja edelleen tunnen fyysistä halua. En tarvitse myöskään liukasteita ym. Onnekseni olen tässä jokusen kerran saanut seksiä parikymmentä vuotta nuoremmalta mieheltä. 

Vierailija
24/148 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko ihan siitä syystä, että naiset taitavat tehdä kuitenkin enemmän edelleen kotitöitä ja hoitaa lapsia. 

Siinä ei ole puuhat ensimmäisenä mielessä, kun vihdoin tiskien, pyykkien, siivousten, ruoanlaittojen ja muiden jälkeen vihdoin olisi se puoli tuntia aikaa ennen nukkumaan menoa.

Onko tuosta jotain näyttöä vai argumntoidaanko taas taas palstanaisille tyypillisellä tavalla eli keksimällä omasta pienestä päästä itselle sopiva selitys? 

Vierailija
25/148 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonaalinen ehkäisy vaikuttaa libidoon haitallisesti.

Vierailija
26/148 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tuosta jotain näyttöä vai argumntoidaanko taas taas palstanaisille tyypillisellä tavalla eli keksimällä omasta pienestä päästä itselle sopiva selitys? 

On tästä tutkimuksiakin, mutta miksi ihmeessä lähes kaikkien naisten kollektiivinen kokemus ei riittäisi näytöksi?

Eri

Vierailija
27/148 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisilla (keskimäärin) seksin haluaminen on enemmän mielentila, miehillä (keskimäärin) enemmän fyysinen tarve. Mielentila katoaa paljoin helpommin arjen pyörityksessä kuin fyysinen tarve.

Miksi miehillä olisi yhtään sen "fyysisempi tarve" kuin naisilla? Mies ei kuole jos ei harrasta seksiä.

Vierailija
28/148 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä tapauksessa naisen kannattaa voimaantua ja jättää se rasittava ydinperhe, hommata kissa ja hiomaton puudildo ja viettää loppuelämä AV:lla miehiä kritisoiden ja syyllistäen.

Ai, minä taas ajattelin, että siinä tapauksessa mies voisi ymmärtää, että pikkulapsivaihekin menee joskus ohi, ja elämä muuttuu taas erilaiseksi. Ja että perhe-elämä on valittu yhdessä. Mutta ehkä olen sitten vanhanaikainen. 

Mies voisi myös ymmärtää, että jakamalla kotityöt ja hankkimalla siivoojan (jos rahaa on), vaimo voi paremmin ja siitä hyötyy ihan kaikki.

Ei se meillä auttanut. Onneksi on rakastajatar

Vierailija
29/148 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on outoa että aina sen jolla on enemmän haluja tulisi vaan sopeutua. Miksei se haluttomampi voisi vähän yrittää sopeutua myös?

Vierailija
30/148 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi eksän kanssa niin, että  se halu ja kiinnostus häneltä vain hiipui, ja lopulta jos yritin lähestyä karjui ettei hän mikään  casanova ole. Kyseessä siis mies.

Meni lopulta siihen että pari vuotta meni kokonaan koskematta toinen toiseensa, tappoihan se minultakin kaiken halun kun toinen vain suuttui ja syytteli.  Sen tiedän ettei ollut ketään toista, sitä on turha tulla edes väittämään.

Eron jälkeen meni avoliittoon itseään vanhemman naisen kanssa, jolla oli fyysinen este ettei seksiä tarvinnut sitten harrastaa. Ei ollut pelkoa että se tulee missään vaiheessa eteen.  En kerro enempää,  yksityisasioita.

Koskaan ei puhunut miksi halut loppui, muuttui vain kiukkuiseski ja kylmäksi. Erota ei olisi halunnut, se oli hänelle shokki.  Olisi ihan hyvin voinut jatkaa kanssani ilman yhtään minkäänlaista fyysistä kosketusta, kuin kämppikset.  Minä taas halusin sitten mieluummin asua yksin, varsinkin kun hän oli koko ajan kylmä ja vähäpuheinen ja tyly.

Tämä tapahtui vähitellen, ensimmäoset vuodet meni ihan ok vaikkei mitään ilotulitusta ollutkaan.

Nyt olen ollut yksin useamman vuoden, ja tämä on kyllä ollut parasta aikaa.  En aio koskaan sitoutua enää.

Vierailija
31/148 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on outoa että aina sen jolla on enemmän haluja tulisi vaan sopeutua. Miksei se haluttomampi voisi vähän yrittää sopeutua myös?

Ai pakottamalla itsensä seksiin? Se se vasta sotkeekin tunteet ja vie parisuhteen umpikujaan.

Vierailija
32/148 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tästä tutkimuksiakin, mutta miksi ihmeessä lähes kaikkien naisten kollektiivinen kokemus ei riittäisi näytöksi?

Eri

No minäpä kerron. Naisen ei välttämättä tee yhtään sen enempää seksiä mieli, vaikka mies kuinka heiluisi imurin ja tiskiharjan kanssa. Mutta nainen mielellään haluaa miehen uskovan, että kotitöiden tekeminen johtaisi seksiin, jotta mies tekisi enemmän kotitöitä. 

Vierailija
33/148 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee aika 50/50. Teen harvemmin aloitteen mutta yleensä lämpenen jos toinen ehdottaa. Silloin tällöin jompikumpi ei lämpene toisen ehdotukselle ja katsotaan sitten joku toinen päivä. Meillä vaihtelee mutta yleensä 2-4 kertaa kuussa.

Ollaan puhuttu aiheesta siskon kanssa, sisko on se joka haluaa heidän suhteessa enemmän seksiä ja miestä ei aina huvita. Heillä yleensä kerran viikossa vähintään.

Eli yksilöllisiä eroja löytyy varmaan myös biologian puolesta.

Ketjun eka viesti oli timanttia. Allekirjoitan sen että naisilla se halukkuus on enemmän henkistä ja miehillä fyysistä.

Vierailija
34/148 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se ihan ymmärrettävää, että ihmisillä on keskenään erilaiset tavat ja tarpeet, ja on erittäin epätodennäköistä että nämä kaikki osuvat yksiin niillä kahdella satunnaisella kansalaisella, jotka päätyvät parisuhteeseen asti. Minä olen naisena aina ollut se osapuoli joka kaipaa enemmän seksiä, toki olisi kiva jos kumppani mätsäisi siihen tarpeeseen mutta kun on kokonaiset kaksi kertaa elämässään löytänyt jonkun kiinnostavan ihmisen jonka kanssa haluaa olla, niin ei voi ruveta etsimään vielä jotain muuta pelkkä seksi edellä. Avoin kommunikointi puolison kanssa ja molemmat tulee toisiaan vastaan siinä määrin kuin itsestä tuntuu hyvältä, ja useimmat seksielämät saa varmasti toimimaan. 

Vierailija
35/148 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kävi eksän kanssa niin, että  se halu ja kiinnostus häneltä vain hiipui, ja lopulta jos yritin lähestyä karjui ettei hän mikään  casanova ole. Kyseessä siis mies.

Meni lopulta siihen että pari vuotta meni kokonaan koskematta toinen toiseensa, tappoihan se minultakin kaiken halun kun toinen vain suuttui ja syytteli.  Sen tiedän ettei ollut ketään toista, sitä on turha tulla edes väittämään.

Eron jälkeen meni avoliittoon itseään vanhemman naisen kanssa, jolla oli fyysinen este ettei seksiä tarvinnut sitten harrastaa. Ei ollut pelkoa että se tulee missään vaiheessa eteen.  En kerro enempää,  yksityisasioita.

Koskaan ei puhunut miksi halut loppui, muuttui vain kiukkuiseski ja kylmäksi. Erota ei olisi halunnut, se oli hänelle shokki.  Olisi ihan hyvin voinut jatkaa kanssani ilman yhtään minkäänlaista fyysistä kosketusta, kuin kämppikset.  Minä taas halusin sitten mieluummin asua

Jokin vika hänellä on, joko fyysinen tai psyykkinen, sekä häpeä siitä.

Vierailija
36/148 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei halua sinua. Taitamattomuus, jyystäminen, sitä samaa. 

Taidot ei auta kun haluttomuus iskee. Se on niin helppo syyttää miehiä osaamattomuudesta mutta sekään ei ole totuus. Syytin turhaan itseäni naisen haluttomuudesta. Se on miehelle turhauttavaa kun halut eivät kohtaa.

Vierailija
37/148 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai pakottamalla itsensä seksiin? Se se vasta sotkeekin tunteet ja vie parisuhteen umpikujaan.

Miksi pakotettu seksittömyys olisi yhtään sen parempi vaihtoehto?

Vierailija
38/148 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle seksi on rakkauden ja intohimon ilmaisu, jota haluan kun on ensin lämmitelty oikeaan tunnelmaan. Enkä tarkoita esileikkiä, vaan sitä että koko muu arki on sellaista jotta seksi tuntuu luontevalta ajatukselta.

Jos nyt otetaan ääriesimerkki niin mykän tai töksäyttelevän miehen kanssa ei tee mieli seksiä, kun hän tulee kysymään "joko nyt sais". Tälläista ei siis kyllä meillä ole tapahtunutkaan.

Joskus saatan olla hyvinkin halukas, oikealla tuulella, mutta mies ei käyttäydy romanttisesti joten haluni ei kohdistu häneen. Joskus on saattanut kohdistuakin, mutta halut on menneet kun mies on suhtautunut seksiin kuin fyysiseen suoritukseen. Jota seksi ehkä hänelle osittain onkin. Sitä ei välttämättä kannattaisi naiselle huudella, miehet!

Vierailija
39/148 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää seksiä haluaa joka päivä. Harva mies vaan on kovin taitava rakastaja ja sitten jos viitseliäisyys naisen nautinnon suhteen lipsuu, niin hohhoijaa..

Vierailija
40/148 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisilla (keskimäärin) seksin haluaminen on enemmän mielentila, miehillä (keskimäärin) enemmän fyysinen tarve. Mielentila katoaa paljoin helpommin arjen pyörityksessä kuin fyysinen tarve.

Miksi miehillä olisi yhtään sen "fyysisempi tarve" kuin naisilla? Mies ei kuole jos ei harrasta seksiä.

Tarkoittaa suomeksi varmaan pallien pakotusta. Ei se mikään fyysinen TARVE ole

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan