Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
PCO & drilling (polttohoito). Onnistuneita?
19.02.2007 |
Onko kenellekään tehty munasarjojen polttohoitoa (drilling) tähystyksessä? Oliko siitä apua ovuloimiseen/lapsettomuuteen?
Minulla pco:sta johtuva ovuloimattomuus ja lääkäri ehdotti tuota polttohoitoa seuraavaksi, mikäli seuraava IVF ei tuota tulosta.
Kaikki aiheeseen liittyvä kiinnostaa!
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
En tiennytkään, että ovarian drillingiä tehdään Suomessa. Minä tein omani yksityisklinikalla Tanskassa. Ennen hoitoa en ollut ovuloinut vuosikausiin. En edes ovulaation induktioin. Munasarjojen polttamisen jälkeen ehdin saada yhdet kuukautiset ja sitten tulinkin jo raskaaksi (ja tästä poika, synt. 06/05).
Kakkosta lähdettiin sitten tekemään IVF:llä, kun ovarian drillingin vaikutus ei minun kohdallani ollut kovin pitkä. Vaikutukset ovat kuitenkiN HYVIN yksilöllisiä. Ovarian drilling tuo säännöllisen kuukautisvuodon puoleksi tai 20 vuodeksi. Minulla oli edelleen imetyksen jälkeen ovulaatiot ja kierrot, mutta ne olivat 36-40-päiväisiä eli pitkiä.
Olen ehdottomasti valmis suosittelemaan drillingiä anovulatorisille pco-naisille, joilla ei clomit tai pistokset toimi. Minä muistan, miten ihana minusta oli alkaa " toimia normaalisti" . Toivon myös saavani edes 40 päivän kierrot sitten kun masuasukit on synnytetty ja imetetty.
kunpavauva
Unelma & Lempi rv 19