Mitä teistä tuli jotka olitte peruskoulussa luokkanne parhaita?
Kommentit (109)
Meitä oli neljä hikkeä. Minusta tuli kuvataiteen lehtori, kaveristani kokki. Pojista rekkakuski ja toisesta seitsemän lapsen maanviljelijäiskä. Näillä vanhemmissa arkkitehtia ja lääkäriä. Itselläni duunarivanhemmat. Eli hauskasti sekaisin luokkanäkökulmasta.
Vierailija kirjoitti:
Sairaanhoitaja/yrittäjä. Lukion kielten opettaja meinasi tukehtua kun kerroin kirjoitusten jälkeen hakevani sairaanhoitajaksi. En jostain syystä uskaltanut koskaan hakea yliopistoon, eikä kumpikaan vanhemmista myöskään osannut siihen kannustaa, varmaan kun eivät itse olleet akateemisesti koulutettuja. Kannustettiin vaan hakemaan jollekin varmasti työllistävälle alalle, jonne helppo päästä. Unelmani tosin oli aikoinaan mennä yliopistoon opiskelemaan esim kieliä tai vaihtoehtoisesti alkaa taiteilijaksi. Nyt ikää jo yli 40v ja sillai ihan hyvin olen kuitenkin pärjännyt elämässä ja tulotkin tällä hetkellä mukavat.
Jotenkin helpottavaa kuulla etten ole ainoa jolla tällainen kohtalo, vaikka olen tietenkin tosi pahoillani puolestasi. Mulla siis aika sama kuvio, unelmat oli suuria ja lahjoja ois ollut, mutta kukaan ei kannustanut.
Yläasteella luokan paras. Unelmia ja lahjoja oli, mutta liikaa traumoja ja liian vähän sosiaalista, taloudellista tai minkäänlaista tukea, joten nykyisin masentunut luuseri helpohkossa asiantuntijatyössä.
Opettaja ja ohjauksen ammattilainen.
M58, aineenopettaja, olin tosin vasta toiseksi paras.
Meitä oli kolme tasavahvaa ja tasan luokassa tiedettiin ketkä ne hiket olivat. Yhdestä tuli erityisopettajien kouluttaja, yhdestä lääkäri ja yhdestä erityisasiantuntija biologian alalta. Tyttöjä olimme kaikki. Yksi poika oli tosi taitava matikassa, vaikkei muuten niin loistanut ja pelejä näyttää suunnittelevan.
Varatuomari. Yrittäjä, n 220 työntekijää. Eläkkeelle vuoden vaihteessa, seuraava sukupolvi ottaa vastuun. Toki jään auttelemaan ja käyn ruokalassa edelleen päivittäin lounaalla....
Muurareita. Yksinhuoltajaäityleitä.
Englannin aineenopettaja tuli minusta.
Vierailija kirjoitti:
Varatuomari. Yrittäjä, n 220 työntekijää. Eläkkeelle vuoden vaihteessa, seuraava sukupolvi ottaa vastuun. Toki jään auttelemaan ja käyn ruokalassa edelleen päivittäin lounaalla....
Käykö oikeasti tällaiset ihmiset vauva av palstalla?
Sairaanhoitaja. Olen ollut erittäin tyytyväinen valintaani.
Erityisen rikastuttavia ovat olleet työt ja vuodet ulkomailla.
N59
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairaanhoitaja/yrittäjä. Lukion kielten opettaja meinasi tukehtua kun kerroin kirjoitusten jälkeen hakevani sairaanhoitajaksi. En jostain syystä uskaltanut koskaan hakea yliopistoon, eikä kumpikaan vanhemmista myöskään osannut siihen kannustaa, varmaan kun eivät itse olleet akateemisesti koulutettuja. Kannustettiin vaan hakemaan jollekin varmasti työllistävälle alalle, jonne helppo päästä. Unelmani tosin oli aikoinaan mennä yliopistoon opiskelemaan esim kieliä tai vaihtoehtoisesti alkaa taiteilijaksi. Nyt ikää jo yli 40v ja sillai ihan hyvin olen kuitenkin pärjännyt elämässä ja tulotkin tällä hetkellä mukavat.
Jotenkin helpottavaa kuulla etten ole ainoa jolla tällainen kohtalo, vaikka olen tietenkin tosi pahoillani puolestasi. Mulla siis aika sama kuvio, unelmat oli suuria ja lahjoja ois ollut, mutta kukaan ei kannustanut.
Sama itselläni. Ammattikorkeaan päädyin. Nyt ikää jo pian 50v ja välillä edelleen käy mielessä, että pitäisiköhän tänä vuonna yrittää hakea yliopistoon, mutta ehkäpä se juna meni jo osaltani.
Ingen aning men jag vet vilka av oss som blev framgångsrika på olika sätt. Gemensamt är att ingen av oss har en finsk arbetsgivare eller ett företag i Finland.
Mielenterveysongelmainen luuseri...
n38
Piirtelen taloja. N60.