Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teistä tuli jotka olitte peruskoulussa luokkanne parhaita?

Vierailija
04.11.2024 |

Kertokaa lisäksi ikänne.

Kommentit (109)

Vierailija
21/109 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piirtelen taloja. N60.  

Vierailija
22/109 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

masokisti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/109 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä oli neljä hikkeä. Minusta tuli kuvataiteen lehtori, kaveristani kokki. Pojista rekkakuski ja toisesta seitsemän lapsen maanviljelijäiskä. Näillä vanhemmissa arkkitehtia ja lääkäriä. Itselläni duunarivanhemmat. Eli hauskasti sekaisin luokkanäkökulmasta.

Vierailija
24/109 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitaja/yrittäjä. Lukion kielten opettaja meinasi tukehtua kun kerroin kirjoitusten jälkeen hakevani sairaanhoitajaksi. En jostain syystä uskaltanut koskaan hakea yliopistoon, eikä kumpikaan vanhemmista myöskään osannut siihen kannustaa, varmaan kun eivät itse olleet akateemisesti koulutettuja. Kannustettiin vaan hakemaan jollekin varmasti työllistävälle alalle, jonne helppo päästä. Unelmani tosin oli aikoinaan mennä yliopistoon opiskelemaan esim kieliä tai vaihtoehtoisesti alkaa taiteilijaksi. Nyt ikää jo yli 40v ja sillai ihan hyvin olen kuitenkin pärjännyt elämässä ja tulotkin tällä hetkellä mukavat.

Jotenkin helpottavaa kuulla etten ole ainoa jolla tällainen kohtalo, vaikka olen tietenkin tosi pahoillani puolestasi. Mulla siis aika sama kuvio, unelmat oli suuria ja lahjoja ois ollut, mutta kukaan ei kannustanut. 

Vierailija
25/109 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläasteella luokan paras. Unelmia ja lahjoja oli, mutta liikaa traumoja ja liian vähän sosiaalista, taloudellista tai minkäänlaista tukea, joten nykyisin masentunut luuseri helpohkossa asiantuntijatyössä. 

Vierailija
26/109 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja ja ohjauksen ammattilainen.

Vierailija
27/109 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

M58, aineenopettaja, olin tosin vasta toiseksi paras.

Vierailija
28/109 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä oli kolme tasavahvaa ja tasan luokassa tiedettiin ketkä ne hiket olivat. Yhdestä tuli erityisopettajien kouluttaja, yhdestä lääkäri ja yhdestä erityisasiantuntija biologian alalta. Tyttöjä olimme kaikki. Yksi poika oli tosi taitava matikassa, vaikkei muuten niin loistanut ja pelejä näyttää suunnittelevan.

Vierailija
29/109 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varatuomari. Yrittäjä, n 220 työntekijää. Eläkkeelle vuoden vaihteessa, seuraava sukupolvi ottaa vastuun. Toki jään auttelemaan ja käyn ruokalassa edelleen päivittäin lounaalla....

Vierailija
30/109 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muurareita. Yksinhuoltajaäityleitä.

Vierailija
31/109 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englannin aineenopettaja tuli minusta.

Vierailija
32/109 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varatuomari. Yrittäjä, n 220 työntekijää. Eläkkeelle vuoden vaihteessa, seuraava sukupolvi ottaa vastuun. Toki jään auttelemaan ja käyn ruokalassa edelleen päivittäin lounaalla....

Käykö oikeasti tällaiset ihmiset vauva av palstalla? 

Vierailija
33/109 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykologi 

Vierailija
34/109 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakimies

Vierailija
35/109 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitaja. Olen ollut erittäin tyytyväinen valintaani.

Erityisen rikastuttavia ovat olleet työt ja vuodet ulkomailla.

N59

Vierailija
36/109 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitaja/yrittäjä. Lukion kielten opettaja meinasi tukehtua kun kerroin kirjoitusten jälkeen hakevani sairaanhoitajaksi. En jostain syystä uskaltanut koskaan hakea yliopistoon, eikä kumpikaan vanhemmista myöskään osannut siihen kannustaa, varmaan kun eivät itse olleet akateemisesti koulutettuja. Kannustettiin vaan hakemaan jollekin varmasti työllistävälle alalle, jonne helppo päästä. Unelmani tosin oli aikoinaan mennä yliopistoon opiskelemaan esim kieliä tai vaihtoehtoisesti alkaa taiteilijaksi. Nyt ikää jo yli 40v ja sillai ihan hyvin olen kuitenkin pärjännyt elämässä ja tulotkin tällä hetkellä mukavat.

Jotenkin helpottavaa kuulla etten ole ainoa jolla tällainen kohtalo, vaikka olen tietenkin tosi pahoillani puolestasi. Mulla siis aika sama kuvio, unelmat oli suuria ja lahjoja ois ollut, mutta kukaan ei kannustanut. 

Sama itselläni. Ammattikorkeaan päädyin. Nyt ikää jo pian 50v ja välillä edelleen käy mielessä, että pitäisiköhän tänä vuonna yrittää hakea yliopistoon, mutta ehkäpä se juna meni jo osaltani.

Vierailija
37/109 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehtori, erityisluokanopettaja

Vierailija
38/109 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ingen aning men jag vet vilka av oss som blev framgångsrika på olika sätt. Gemensamt är att ingen av oss har en finsk arbetsgivare eller ett företag i Finland.

Vierailija
39/109 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveysongelmainen luuseri...

n38

Vierailija
40/109 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekakäyttäjä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi