Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teistä tuli jotka olitte peruskoulussa luokkanne parhaita?

Vierailija
04.11.2024 |

Kertokaa lisäksi ikänne.

Kommentit (109)

Vierailija
81/109 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasilla olin. Lähdin vuodeksi vaihtariksi Yhdysvaltoihin, muu koulu-ura Suomessa. Myöhemmin valmistuin tuplamaisteriksi.

Nyt muutaman kuukauden työttömänä ja työura täynnä sekalaisia pätkätöitä. Osa oman alan.

Harrastukset ja perhe tuovat elämään mukavaa sisältöä. Hankin lapsen vasta päälle 40-vuotiaana.

Vierailija
82/109 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ei minuakaan kukaan kannustanut yliopisto-opintoihin. Itse tein omat valinnat ja pääsin opiskelemaan minne halusin."

No sinähän sankari olet, tässä mitali sinulle kun olet parempi ihminen kuin me muut. 

Kiitos. Lukion opinto-ohjaus oli myös surkeaa, joten oli pakko ottaa selvää asioista itse. Mihin kannustusta olisi tarvinnut? Ei kai mihinkään kun tiesi mitä halusi.

Olepa hyvä!

No itse esimerkiksi olisin tarvinut kannustusta uskoakseni että voin pärjätä yliopisto-opinnoissa. Tiesin mihin haluan ja tiesin miten hakea jne, mutta itseluottamus puuttui kun aina oli pelkästään lytätty ja vakuutettu että ei meidän suvussa olla akateemisia, tällaisia herranpelkoisia duunarityöläisiä me ollaan ja niin olet oleva sinäkin. 

Kai sinä itse olet tiennyt että tuollaiset puheet on ihan typeriä? Jos kerran koulussa pärjäsit, niin et kai nyt mitä tahansa paskaa uskonut mitä vanhemmat sanoo, viimeistään murrosiässä pitäisi vanhempien puheita alkaa kyseenalaistaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/109 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

FT, dosentti. Täytin juuri 51.

Vierailija
84/109 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiosta valmistui tuttu huippuarvosanoilla ja sen jälkeen meni baarin ovelle töihin, alkoi myöhemmin bodaamaan ja käyttämään steroideja sekä huumeita, sai jotain tuomioitakin. ja osallistui fitness -kisoihin. Kuoli 32-vuotiaana. Kukaan ei olisi hänestä uskonut. Ei polttanut edes tupakkaa yläasteella tai juonut alkoholia. Rauha hänen sielulleen. 

Haluaisin, että nykymaailmassa otettaisiin uudenlainen ote; jokaisesta voi tulla mitä vain jos haluaa eikä kokoajan selittää, että ainoastaan parhaimmilla arvosanoilla olevat saavat unelmaelämän. 

En ollut mikään paras koulussa, mutta olen tehnyt asioita, joita moni muu ei ole tehnyt saati uskonut koskaan että juuri minä pääsisin niin pitkälle. Olen myös opettanut lapsilleni, että kouluarvosanat ovat tärkeitä, mutta ei tarvitse olla paras, se ei määritä sinua tai tulevaisuuttasi. Usko saavuttaa omia unelmiaan ja motivaatio sen ylläpitämiseen on tärkeää. 

Ps. Luokkakokouksessa viimeksi en kehunut itseäni yhtään. Annoin muiden korostaa itseään. Viimeisimmäksi kerroin mitä olen tehnyt ja miten minulla menee, kun alkoi olla jo myöhä ja useampi huudahti miksi en yhtään kertonut noista jutuista aiemmin. En saavuttanut asioita siksi, että pääsisin joku päivä leveilemään niillä luokkakokouksessa. Saavutin unelmiani, koska halusin. Tein sen itseni takia. 

Vierailija
85/109 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kai sinä itse olet tiennyt että tuollaiset puheet on ihan typeriä? Jos kerran koulussa pärjäsit, niin et kai nyt mitä tahansa paskaa uskonut mitä vanhemmat sanoo, viimeistään murrosiässä pitäisi vanhempien puheita alkaa kyseenalaistaa."

Sinä taas et ole tainnut kovinkaan paljoa kouluja käydä, jos et ymmärrä tällaisia kuvioita. Se, miten syvälle lapsuudenperheen uskomukset ja sukupolvet ylittävät traumat ja epävarmuudet ja muut kuhunkin yksilöön menevät, ei ole missään yhteydessä koulussa pärjäämiseen. 

Harva kykenee syvimpiä uskomuksiaan kyseenalaistamaan edes aikuisena.

Ja vielä että se, pystyykö vanhempien sanomisia kyseenalaistamaan, riippuu paljolti perheen ilmapiiristä, onko kyseenalaistaminen turvallista jne. 

Mutta en jaksa enempää nyt kouluttaa sinua tässä. 

Vierailija
86/109 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkkitehti. Nyt saan nillittää ja besserwisseröidä työkseni ja opetella kaiken maailman nippelitietoa jokaista uutta projektia varten. Olen tyytyväinen.  Kolmekymppinen iältäni.

Vierailija
87/109 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä olinko paras, mutta varmasti parhaimmistoa. Minusta tuli erään hoivayrityksen aluepäälikkö.

Vierailija
88/109 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

N47, diplomi-insinööri, tietotekniikka. 

Lukiossa en ollut enää luokkani paras. Koulukavereistani tuli mm. lääketieteen tohtoreita, isojen pörssiyritysten johtajia, toimitusjohtajia, kunnanjohtaja ja muutama muukin DI. Aika hyvin pieneltä maalaiskylältä. 

Vierailija
89/109 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä entinen koulukiusattu äänestää nykyään Kokoomusta. Ei ole pulaa rahasta tai vallasta.

Vierailija
90/109 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin luokkani parhaita. Minusta tuli varhaiskasvatuksen opettaja.

Vierailija
91/109 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talouden erityisavustaja, ktm. Etsin isoja virheitä isoissa firmoissa. Ja kyllä niillä on tilintarkastus erikseen. Ei paha palkka ja hauskaa etsiä poikkeamia

Vierailija
92/109 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kääntäjä. Olen kokeillut joitain muitakin aloja, mutta tämä tuntuu sopivan parhaiten. Hyvästä yleissivistyksestä on paljon apua tässä työssä, tai sanoisin paremminkin, se on ehdoton edellytys. Palkkiot saisivat olla paremmat, muuten olen tyytyväinen.

Vierailija
93/109 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin luokkani parhaita. Minusta tuli varhaiskasvatuksen opettaja.

Olipa huono valinta

Vierailija
94/109 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

36, tekninen tuotepäällikkö kv-firmassa

Oli vähällä ettei käynyt kalpaten kun yliopisto-opinnot jäi kesken mutta niin vaan kampesin ylös ja olen tosi tyytyväinen nykyisen uraan vaikkei ole ollenkaan sitä mitä luulin haluavani peruskoulussa ja lukiossa

Vierailija
95/109 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin peruskoulussa monena vuonna luokkani paras, (eliitti)lukiossa en enää lähellekään parhaita.

Yliopistossa olin keskinkertainen opiskelija. Väittelin kauppatieteen tohtoriksi keskinkertaisella arvosanalla, ja olen työssä amk-ssa lehtorina eli opettajana. Saan palkkaa noin 5000e/kk, tykkään työstäni ja pitkistä lomista. Työaikani vuodessa on noin 10kk ja palkallista lomaa noin 2kk (kesäloma, joululoma, syysloma, hiihtoloma). 

Olen 43v, mulla on kaksi lasta ja aviopuoliso, velaton talo. Pitkät lomat mahdollistaa harrastukset (retkeily, kalastus). Seuraavana suurempana suunnitelmana on keittiöremontti. Ihan tavallinen elämä siis ja olen oikein tyytyväinen, en osaa muuta kaivata.

Vierailija
96/109 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruskoulussa luokan parhaita numeroita, yli 30-vuotiaana työttömyyttä.

Vierailija
97/109 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri 65 v

Vierailija
98/109 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön  minusta tuli. Yläasteella keskiarvoni oli 9.3. Olen nyt ollut 8 vuotta työtön, Opiskelin 3 tutkintoa enkä ole kovin paljon töissä ollut. Työkokemusta 6 vuotta ja sitten sen jälkeen en ole töitä saanut.

Vierailija
99/109 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asianajaja, yksinyrittäjä. 53 v

Vierailija
100/109 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

DI ja "vihervassari".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi