Mitä teistä tuli jotka olitte peruskoulussa luokkanne parhaita?
Kommentit (109)
Sairaanhoitaja/yrittäjä. Lukion kielten opettaja meinasi tukehtua kun kerroin kirjoitusten jälkeen hakevani sairaanhoitajaksi. En jostain syystä uskaltanut koskaan hakea yliopistoon, eikä kumpikaan vanhemmista myöskään osannut siihen kannustaa, varmaan kun eivät itse olleet akateemisesti koulutettuja. Kannustettiin vaan hakemaan jollekin varmasti työllistävälle alalle, jonne helppo päästä. Unelmani tosin oli aikoinaan mennä yliopistoon opiskelemaan esim kieliä tai vaihtoehtoisesti alkaa taiteilijaksi. Nyt ikää jo yli 40v ja sillai ihan hyvin olen kuitenkin pärjännyt elämässä ja tulotkin tällä hetkellä mukavat.
Ikkunanpesijä, metallialan työntekijä, autonkuljettaja, puuseppä, autonkuljettaja, yrittäjä ja lopulta kunnossapitoasentaja/ huoltaja. Koulunkäynti ei vaan kiinnostanut eikä varsinkaan velaksi. Hyvän muistin ansiosta olin aina paras tai parhaita.
M 60+
Alateeminen yrittäjä. Peruskoulu opetti että parhaiten menee ja nauttii elämästä, kun tekee 10 minuutissa sen mitä muutkin, ja lueskelee loput 35 minuuttia tunnista omia kirjoja tai piirtelee hiljaa.
Meidän koulussa ei siis tarjottu lisää oppimateriaalia jos oli nopea tai älykäs, käskettiin vaan istumaan hiljaa lopputunti. Opettaja jopa soitti vanhemmilleni, että voisvatko he sanoa minulle ettei saa olla liian nopea tunneilla.
Joten sovellan samaa nykyisin työelämään, teen töitä ma-ke tai ma-to, laskutan 120e/h konsulttina, ja touhuan omiani loppuviikon. Kesälomia noin 10 viikkoa vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
En edes tiennyt kuka,se oli. Ei me tuollaista mittailtu.
Kysymyksessä olikin luokkanne PARHAITA. Kyllä ne muutama fiksuinta erottuu aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En edes tiennyt kuka,se oli. Ei me tuollaista mittailtu.
Kysymyksessä olikin luokkanne PARHAITA. Kyllä ne muutama fiksuinta erottuu aina.
Ymmärtäisit nyt häntä. Tuollaisella älykkyysosamäärällä ei aina lueta edes kysymystä kunnolla.
Musta tuli himorunkkari.
Olen voimaantunut ja vapautunut estoista, joten teen sitä nykyisin julkisilla paikoilla.
Eläkeläinen, 67