Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Väestöliitto: miehet tyytymättömiä joutuessaan kotitöihin, naiset hoitavat lapsia 70% edestä

Vierailija
04.11.2024 |

Naiset, jotka hoitavat kotitöistä hieman yli puolet, ovat kotitöiden jakautumiseen hyvin tyytyväisiä, kun taas saman verran kotitöitä tekevät miehet ovat kotitöiden jakautumiseen hyvin tyytymättömiä.

Näin kertoo Väestöliiton tuore Perhebarometri. Barometrin mukaan naiset arvioivat hoitavansa kotitöistä keskimäärin 60 prosenttia, miehet runsaat 50 prosenttia. Naisista 75 prosenttia kertoi aina pesevänsä pyykin, kun taas miehistä lähes 80 prosenttia kertoi vastaavansa aina kodin huoltotöistä. Naisilla oli päävastuu lähes kaikista kotitöistä.

Kotityöt eivät kuitenkaan jakaudu yhtä epätasaisesti kuin lastenhoito, jonka jakautumiseen tyytymättömimmät naiset arvioivat vastaavansa lastenhoidosta lähes 80-prosenttisesti. Tyytyväisimmätkin naiset arvioivat hoitavansa lastenhoidosta yli puolet.

Keskimäärin naiset arvioivat vastaavansa lastenhoidosta lähes 70 prosentin edestä ja miehet runsaan 40 prosentin. Mitä suuremman osan naiset arvioivat ottavansa vastuulleen, sitä tyytymättömämpiä he ovat tehtävien jakautumiseen. Miehillä vastaavaa eroa ei ollut.

Suomessa lastenhoito on edelleen hyvin sukupuolittunutta, sanoo STT:lle Väestöliiton tutkija Tiia Sorsa.

https://www.savonsanomat.fi/uutissuomalainen/8034633#Echobox=1730710016

Kommentit (133)

Vierailija
21/133 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

#miesvihanäkyväksi

Miehet eivät yhtään tajua eivätkä välitä miten iso stressi ehkäisy ja raskauden pelko naisille on! | Mitä vanhemmaksi miehet tulee, sitä huonommin | Itsekäs ja laiska perheenisä | ovatko kaikki parisuhteet naisille nettotappiollisia? | Miksi miehet ei tajua tehdä aloitetta tapaamiseen? | Ajatteleeko miehet muita naisia? | Suomen alhainen syntyvyys - miesnäkökulmaa kaivataan! | Miksi miehiä ei kiinnosta naisen nautinto seksissä? | Minkä vuoksi miehet eivät pärjää yksinään? | Kylmiön syys talkoiden karpalo kermahyydekaakku oli menty ikävällä tavalla rääppimään syyillan hämärissä | Miesten kainalokarvat kesällä? | Puetteko miehen fiksusti, ennen kuin viette näytille töihin. Vai tuleeko niillä, mitkä satuu olleen päällä? | Miesten "liikunnallinen nainen" pyynnöt | Voitaisiinko keskustella miehen vastuusta raskauden ehkäisemisessä? | Mies ei suunnittele mitään | Millä saada mies ymmärtämään että kotityöt

Älkää ihmiset h***vetti menkö niihin parisuhteisiin, pelkkää zeissea tulee niskaan.

Vierailija
22/133 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ovat toistasataa vuotta hoitaneet vapaaehtoistyönä lasten ja nuorten liikunnalliset harrastukset, partiot etc. Ostaneet, huoltaneet välineet. Isät ovat viikonloput turnauksissa ja äidit rekisteröivät vain sen, että laittoivat pesukoneen ja tiskikoneen päälle viettäessään vapaa viikonloppua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/133 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet tekevät paljon enemmän työtunteja työpaikoissaan. Näin siis keskimäärin.

Mitä väliä, kun liitot ovat avoja eikä avioita? Miehen rahat eivät koskaan välttämättä edes saavuta naista tai lapsia

Ei tietenkään miehen rahat saavuta lapsia, nehän on käenpoikasia ja oikea siittäjä on jossain kaukana.

Vierailija
24/133 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä mies hoidan 80 % lapsista. Vaimo on tosi laiska tekemään yhtään mitään lasten eteen tai kanssa. Koko ajan puhelimellaan ja kotityöt hoitaa nopeasti. Minä olen vastuussa lasten pukemisesta, nukkumaan laitosta, kuskaamisesta, ulkona käyttämisestä, hampaiden pesusta, pääosin syöttämisestä. Harmittaa kun vaimo on noin laiska. Välillä käy mielessä, että kävisipä vaimolle jotain, että voisin etsiä uuden vaimon.

Vierailija
25/133 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään ei kiinnosta naisen kärsimys.

Vierailija
26/133 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet ovat toistasataa vuotta hoitaneet vapaaehtoistyönä lasten ja nuorten liikunnalliset harrastukset, partiot etc. Ostaneet, huoltaneet välineet. Isät ovat viikonloput turnauksissa ja äidit rekisteröivät vain sen, että laittoivat pesukoneen ja tiskikoneen päälle viettäessään vapaa viikonloppua.

Jep, ja pyykkikone kun käy sen 3h niin se koko aika rekisteröidään pyykinpesuksi. Sillä ei ole väliä että nainen makaa ajasta 2:55 sohvalla sipsipussi mahan päällä.

Vierailija
27/133 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä minä mies hoidan 80 % lapsista. Vaimo on tosi laiska tekemään yhtään mitään lasten eteen tai kanssa. Koko ajan puhelimellaan ja kotityöt hoitaa nopeasti. Minä olen vastuussa lasten pukemisesta, nukkumaan laitosta, kuskaamisesta, ulkona käyttämisestä, hampaiden pesusta, pääosin syöttämisestä. Harmittaa kun vaimo on noin laiska. Välillä käy mielessä, että kävisipä vaimolle jotain, että voisin etsiä uuden vaimon.

Vaimo hoitaa kotityöt ja sinä lapset? Eikö se ole 50/50?

Vierailija
28/133 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vakio on vain naisen ainaisen ulinan ja uhriutumisen määrä. Nainen on kuin pikkulapsi.

Onneksi aina voi olla poikain kesken.

Vierailija
29/133 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ero. Hyvin yksinkertainen ratkaisu 

Vierailija
30/133 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, ja pyykkikone kun käy sen 3h niin se koko aika rekisteröidään pyykinpesuksi. Sillä ei ole väliä että nainen makaa ajasta 2:55 sohvalla sipsipussi mahan päällä.

Tuo on se miesten tapa kirjata kotitöitä ajankäyttötutkimukseen :D

Vierailija
31/133 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset eroa?

Vierailija
32/133 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ero. Hyvin yksinkertainen ratkaisu 

Mutta sitten mies joutuisi tekemään kotitöitä lasten hoidon lisäksi ja menettäisi vaimon tilipussin.

Vierailija
33/133 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset käyttävät edelleen enemmän aikaa kotitöihin kuin miehet.

Keskimäärin naiset käyttävät päivittäin kotitöihin aikaa 3 tuntia 17 minuuttia eli 37 minuuttia enemmän kuin miehet. 

https://stat.fi/julkaisu/cku2d1we88fu70b506ua4x5tp

Vierailija
34/133 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MIehet ovat tyytymättömiä koska tekevät kotitöitä saman verran kuin naiset, tekevät palkkatöitä paljon enemmän ja tuovat talouteen rahaa paljon enemmän.

Nainen on pelkkä nettosaaja joka kuluttaa miesten voimavaroja antamatta mitään takaisin.

Mies on vapaa lähtemään naisen luota , mies on keskimäärin vahvempi eikä nainen pysty pakottamaan miestä pysymään vierellään. Asettakaan nainen ei yleensä käytä tähän tarkoitukseen.  Niin mikä ihme miehen saa pysymään suhteessa naisen kanssa ja tekemään tähän vielä lapsia, jopa enemmän kuin yhden , jos nainen ei tuo tähän kuvioon yhtään mitään? Kerro nyt tämä mysteeriasia minulle!

Vierailija
35/133 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Robottipölynimuri, astianpesukone ja pyykinpesukone on nykyaikaa.

Vierailija
36/133 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun vastuulla on myös pyykkihuolto ja pääosin astioiden tiskaus. Siis perinteiset akkojen hommat myös. Ottaa todellakin pattiin, kun oma äiti valittamatta hoiti kaikki kotityöt ja ruuanlaitot ja kaupassa käynnit. Isä sai vain lepäillä ja nautiskella.

Vierailija
37/133 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun vastuulla on myös pyykkihuolto ja pääosin astioiden tiskaus. Siis perinteiset akkojen hommat myös. Ottaa todellakin pattiin, kun oma äiti valittamatta hoiti kaikki kotityöt ja ruuanlaitot ja kaupassa käynnit. Isä sai vain lepäillä ja nautiskella.

No, paremminhan sulla menee kuin äidilläsi ja vaimosi on oikea työmyyrä isääsi verrattuna. Olisit kiitollinen vaimosi panoksesta ja lopettaisit marttyroinnin ja nalkutuksen.

Vierailija
38/133 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotitöiksi ei kummallisesti useinkaan lasketa talon remontointia, polttopuiden hankkimista, auton korjaamista, elektroniikan ylläpitoa, ynnä muuta, ynnä muuta.

Ei ole yllätys, että miehet ovat tyytymättömiä, kun naiset eivät todellisuudessa hoida kotitöistä kuin murto-osan.

Vierailija
39/133 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin miehet. Senkin vätykset. Alkakaa tiskaamaan, leipomaan lasten kanssa pipareita, moppaamaan lattioita ja makeloimaan lakanoita. Sillä sitä piparia sitten saatte. Niih!! Mitä enemmän moppaa, sitä enempis on alfa ja naiset on aivan hulluna sinuun. Sanoisin HYLLYNÄ sinuun pösilö. Aivan kreiseinä siis. Oikein kun mopin varteen tartut, niin siinä lakoaa edessäsi nartut. Kun et lähde imuria haneen, pääset heti kyllä illalla paneen. Aivan kreisiä siis. Niin paljon naisia, että et tiiä ees ite mitä niitten kanssa leikkisit. Ja täähän ei siis ole mitään bluffia olleskas, ei ei. Päivällä kun leivot lasten kanssa pullia, niin vaimo vatkaa illalla sun ***.

Vierailija
40/133 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet tekevät paljon enemmän työtunteja työpaikoissaan. Näin siis keskimäärin.

Mitä väliä, kun liitot ovat avoja eikä avioita? Miehen rahat eivät koskaan välttämättä edes saavuta naista tai lapsia

Ei tietenkään miehen rahat saavuta lapsia, nehän on käenpoikasia ja oikea siittäjä on jossain kaukana.

Ja lisäksi mies on tyhmä. Ei mitään resgointia vaikka lapset ovat puolineekereitä ja alle kouluikäisenä katselevat kiimaisesti serkkutyttöjä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan