Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt puhuu äiti, jonka lapselle määrättiin 1500 euron korvaus koulun konsertista

Vierailija
04.11.2024 |

Nyt puhuu äiti, jonka lapselle määrättiin 1 500 euron korvaus koulun konsertista

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010807752.html

Kommentit (433)

Vierailija
21/433 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrankin olen Päivi Räsäsen kanssa samaa mieltä.

Yksikään lapsi ei muutamaan hengelliseen lauluun hajoa, edustivatpa ne mitä uskontoa tahansa. Päinvastoin, lasten on hyvä nähdä muutakin kuin mitä oma äiti uskoo. Osaa sitten vanhempana tehdä omat ratkaisunsa.

Eivät sitten hajoa myöskään islamistisiin lauluihin, eikö niin.

Siitä vaan.

Vierailija
22/433 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksikään lapsi ei muutamaan hengelliseen lauluun hajoa, edustivatpa ne mitä uskontoa tahansa. Päinvastoin, lasten on hyvä nähdä muutakin kuin mitä oma äiti uskoo. Osaa sitten vanhempana tehdä omat ratkaisunsa.

Juuri niin. Lapsi ei mene piloille, jos näkee ja kuulee muslimin rukoilevan omaa jumalaansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/433 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, tämä äiti ei varmaan sitten pidä palkallisia vapaapäiviä jouluna tai pääsiäisenä tai ota pyhäkorvausta. 

Eräs tuttuni kasvatti lastaan näin, tosin ei mitenkään fanaattisesti. Olin hänen ja oman lapseni kanssa eräässä harrastukseen liittyvässä tapahtumassa, jossa olikin pappi siunaamassa tapahtuman. Lapset olivat jotain 10-vuotiaita. Oma lapseni joka saanut ihan perus tapauskovaisen kasvatuksen harmitteli, että miksi pitää tällainen olla kun taas tämä toinen katsoi silmät pyöreinä, ihmetteli ja kyseli kaikenlaista kuten, että voiko rukoilla isänsä puolesta. 

Vierailija
24/433 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli päästäisit lapsesi esim islamistien tapahtumiin?

Islamismiin on pyrky. Jokainen valitkoon oman tiensä, eikö niin?

Vierailija
25/433 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä näemme taas millaisia ihmisiä ns. ateistit ovat. 

Vierailija
26/433 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan noinkin tienata

Vierailija
27/433 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt taida ihan hirveästi sympatiaa tulla. Me muutkin joudutaan sietämään kaikenlaista eikä puhettakaan mistään korvauksista. Ihan oikeaa kiusaamistakin.

Vierailija
28/433 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ihmiset ovat niin heikkoa tekoa, että menevät sanoista rikki. Itse ala-asteikäisenä osallistuttiin itsestään selvästi aamunavauksiin, joissa puhuttiin Jeesuksesta, Jumalasta - toisinaan siteerattiin raamatunkohtia ja vielä laulettiin pari virttä. Tämä siis jokaisena koulupäivänä. Kyllähän me sitä vastaan kapinoitiin hiljaisesti, mutta olisi ollut aika huvittavaa jos jonkun perheen vanhemmat olisivat alkaneet nykymallilla purnaamaan ja vaatimaan korvauksia. Yläasteikäisinä oli jos jonkinlaista hengellistä konserttia ja esitystä mm. Jukka Leppilampi kävi koululla esiintymässä. 

Ja kummasti tämä loukkaantuminen koskee vain vain kristinuskonkappaleita. Minunkin silmää loukkaa naisten huntuhärpäkkeet ja mustat kaavut katukuvassa. Koen että minun ylitseni asetetaan jotain yhdenmukaisuus sääntöä joka tuomitsee minun länsimaisen pukeutumiseni ja hiljaisesti kyseenalaistaa moraaliani. Leimaa minut jotenkin huonommaksi kuin nämä kaapumaakarit.

On se niin helppoa loukkaantua ja pahoittaa mieltään. Törkeyden huippu on tietysti se, että Suomessa tuomioistuimissa todellisten törkeiden rikosten uhrien on kovin vaikea saada minkäänlaista korvausta henkeen ja terveyteen kohdistuneista rikoksista - selityksenä, että niiden aiheuttamaa haittaa on liian vaikea todentaa tai hinnoitella. 

Vierailija
29/433 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yleissivistävää se on kuulla Jeesuksesta. Eihän kukaan Jeesukseen sillä ala uskoa että joku sanoo että Jeesus kuoli syntiemme tähden jne. En minä ainakaan. Koko peruskoulun ravattiin kirkossa eikö musta uskovaa tullut. Mut jäi kivat tunnelmalliset muistot pääsiäis- ja joulukirkosta ja yhteislaulutilaisuuksista jne

Vierailija
30/433 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienimmän riesan tie on maksaa suosiolla kunnon korvaus. 

Ei ihme, että kouluissa on väsyneitä työntekijöitä kun pitää olla erehtymätön, eikä virheitä saa tehdä.   Kohta vaaditaan jonkun eroa, on niiiin paha rike. 

Vierailija
31/433 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, tämä äiti ei varmaan sitten pidä palkallisia vapaapäiviä jouluna tai pääsiäisenä tai ota pyhäkorvausta. 

Eräs tuttuni kasvatti lastaan näin, tosin ei mitenkään fanaattisesti. Olin hänen ja oman lapseni kanssa eräässä harrastukseen liittyvässä tapahtumassa, jossa olikin pappi siunaamassa tapahtuman. Lapset olivat jotain 10-vuotiaita. Oma lapseni joka saanut ihan perus tapauskovaisen kasvatuksen harmitteli, että miksi pitää tällainen olla kun taas tämä toinen katsoi silmät pyöreinä, ihmetteli ja kyseli kaikenlaista kuten, että voiko rukoilla isänsä puolesta. 

Tätähän ne pelkäävät, että lapsi kiinnostuu kristinuskosta. Miten hirveää se olisikaan, että lapsi voisi itse päättää mihin ja miten uskoo. Paha tilanne, kun lapsi tulee täysi-ikäiseksi.

Vierailija
32/433 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään ihmiset ovat niin heikkoa tekoa, että menevät sanoista rikki. Itse ala-asteikäisenä osallistuttiin itsestään selvästi aamunavauksiin, joissa puhuttiin Jeesuksesta, Jumalasta - toisinaan siteerattiin raamatunkohtia ja vielä laulettiin pari virttä. Tämä siis jokaisena koulupäivänä. Kyllähän me sitä vastaan kapinoitiin hiljaisesti, mutta olisi ollut aika huvittavaa jos jonkun perheen vanhemmat olisivat alkaneet nykymallilla purnaamaan ja vaatimaan korvauksia. Yläasteikäisinä oli jos jonkinlaista hengellistä konserttia ja esitystä mm. Jukka Leppilampi kävi koululla esiintymässä. 

Ja kummasti tämä loukkaantuminen koskee vain vain kristinuskonkappaleita. Minunkin silmää loukkaa naisten huntuhärpäkkeet ja mustat kaavut katukuvassa. Koen että minun ylitseni asetetaan jotain yhdenmukaisuus sääntöä joka tuomitsee minun länsimaisen pukeutumiseni ja hiljaisesti kyseenalaistaa moraaliani. Leimaa minut jotenkin huonommaksi kuin nämä

Tämä. Minuakin loukkaa kovasti, että siveyttäni jotkut muukalaiset kehtaavat epäillä vain sen takia, että pukeudun eurooppalaisesti ja vyötäröni ja lantioni saattaa olla havaittavissa.

Mitään korvauksia ei tipu aiheutetusta mielipahasta. Valtamedia ei edes noteeraa suomalaisten naisten mielipahaa.

Vierailija
33/433 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittumikälumihiutale. No, äiti saa nyt shoppailtua jotain kivaa itselleen mielipahan hoitoon. 

Kannattaa varmaan hankkia happiteltta sille lapselle ja eristää yhteiskunnasta ettei vaan kuule mitään sopimatonta. Missään. 

Ja joo, en kuulu kirkkoon eikä lapset ole opiskelleet uskontoa koulussa, mutta ovat saaneet valita menevätkö luokan ja kavereiden kanssa esim.joulukirkkoon.

Aivan täyspäisiä ja akateemisia heistä tuli vaikka ovat ehkä Jeesuksen nimen jossain kuulleet. 

Vierailija
34/433 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Edustivatpa ne mitä uskontoa tahansa". Mitä tahansa uskontoa ja sen arvoja on helpompi arvioida, kun tietää siitä ja sitä harjoittavista ihmisistä jotain.

Vierailija
35/433 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekis sullekin ihan hyvää.

Vierailija
36/433 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkääköhän tuo äiti verisesti sitä, että hänestä tai lapsestaan tulisi uskovainen, jos kuulee jossain sanan Jeesus? Itse yritän olla uskossa mutta se on vaikeaa. Vaatii jatkuvaa ponnistelua uskoa. Ei todellakaan tapahdu helposti tulla uskoon ja jos tulee, se tulee ihmisen omasta tahdosta, ei siitä, että koulussa lauletaan pari uskonnollista joululaulua kerran vuodessa.

Vierailija
37/433 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vittumikälumihiutale. No, äiti saa nyt shoppailtua jotain kivaa itselleen mielipahan hoitoon. 

Kannattaa varmaan hankkia happiteltta sille lapselle ja eristää yhteiskunnasta ettei vaan kuule mitään sopimatonta. Missään. 

Ja joo, en kuulu kirkkoon eikä lapset ole opiskelleet uskontoa koulussa, mutta ovat saaneet valita menevätkö luokan ja kavereiden kanssa esim.joulukirkkoon.

Aivan täyspäisiä ja akateemisia heistä tuli vaikka ovat ehkä Jeesuksen nimen jossain kuulleet. 

kiitos nauruista 🤭 

Vierailija
38/433 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis pitänyt yläasteella kans hakee jotain korvauksia kun uskonnon tunnilla puhuttiin muista uskonnoista. Lol.

Vierailija
39/433 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri niin. Lapsi ei mene piloille, jos näkee ja kuulee muslimin rukoilevan omaa jumalaansa.

Mutta onko koulun ok järjestää tapahtuma jossa lauletaan islamistisia lauluja?

Vierailija
40/433 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun puolestani lapseni voisivat mennä minkä tahansa valtauskonnon tapahtumiiin. Lisää tietoisuutta ja suvaitsevaisuutta. Ei kukaan siihen hajoa, että kuulee erikielistä uskonnollista musiikkia. Hyvä nähdä, että on muutakin maailmassa. 

Erään tutun lapsi ei päässyt partioon, koska partiolla on kristilliset juuret. En ihan jaksa ymmärtää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä