Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Etsin töitä. Ongelma: Kaikki työt vaatii jotain erityistä osaamista.

Vierailija
04.11.2024 |

Minulla on yhden alan ammattitutkinto. Sen alan töitä ei nyt juuri ole. Kaikki vapaat työpaikat ovat sellaisia, että niihin pitää olla joku tietty koulutus tai työkokemusta.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 3 tutkintoa ja silti olisi vaikeaa jos joutuisi hakemaan töitä.

Kovia aikoja eletään.

Vierailija
2/43 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten pitää pakata Savotta-reppu ja lähteä maalikyliin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten täytynee hankkia sitä erityistä osaamista.

Vierailija
4/43 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei, eli siivoojana hankin erityistä osaamista että voin toimia lääkärinä? 

Vierailija
5/43 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla 3 tutkintoa ja silti olisi vaikeaa jos joutuisi hakemaan töitä.

Kovia aikoja eletään.

Se on juuri näin, käytännössä töihin pääsee enää hyvä-veli-sisko kerhojen jäsenenä muuten on aivan toivotonta...

2020-2024 ei ole syntynyt lamaa vaan historian ensimmäinen ja lopullinen -  loppumaton köyhyys sillä enää erilaisten tuotteiden ja palveluiden hinnat ja katteet eivät tule laskemaan kun ne saatiin suorastaan rikollisesti korotettua kyseisinä vuosina... eikä puhuta mitättömistä inflaatiokorotuksista vaan kymmenien ja satojen prosenttien ahneuden aiheuttamista korotuksista mitkä eivät enää koskaan laske... ostovoima ja talous on tuhottu pysyvästi näinä vuosina...

Vierailija
6/43 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae muille aloille kuin vain sille yhdelle mihin haluaisit ja sinulla on koulutus

Vierailija
7/43 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hae muille aloille kuin vain sille yhdelle mihin haluaisit ja sinulla on koulutus

Häh? Miten voi vaikka kokkina toimia lähihoitajana? Ilman koulutusta?

Vierailija
8/43 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös sitä juuri siksi kouluttauduta, että tulee osaamista tiettyä alaa/ammattia kohtaan? 

En minä opiskele kauppatiedettä ja kuvittele hakevani töihin terveyskeskukseen lääkäriksi

Vierailija
9/43 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harva pääsee, kun niille muille aloille valmiiksi kouluttautuneitakin on tarjolla. 

Vierailija
10/43 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, eli siivoojana hankin erityistä osaamista että voin toimia lääkärinä? 

Onko ainoat avoimet työpaikat siis lääkäriksi? Jos ei, niin mitäpä jos valitsisit jotain hiukan lähempää omaa alaa ja osaamista?

Vierailija
11/43 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksibisness työllistää....painaa vaikka urakalla,hilloa tulee ovista ja ikkunoista..

Vierailija
12/43 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti työpaikkailmoituksia katsellessa miettii, että miksi minä en ole opiskellut tuota ja tuota, että voisin hakea JUURI tätä paikkaa. Sitten seuraavalla kerralla se onkin jotain muuta. Joku ala on valittu ja sitten tätytyy vain toivoa, että juuri siihen sopivaa työtä ilmaantuisi. Semmosta se on. 

Vierailija
13/43 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös sitä juuri siksi kouluttauduta, että tulee osaamista tiettyä alaa/ammattia kohtaan? 

En minä opiskele kauppatiedettä ja kuvittele hakevani töihin terveyskeskukseen lääkäriksi

Koulutuksen jälkeen jos haluaa saada töitä pitää olla väh. 20v kokemus ja ikä alle 30v tällaiset vaatimukset on työnantajilla näin sanoi ammattikoulun opettaja meille -80 loppupuolella

Vierailija
14/43 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monesti työpaikkailmoituksia katsellessa miettii, että miksi minä en ole opiskellut tuota ja tuota, että voisin hakea JUURI tätä paikkaa. Sitten seuraavalla kerralla se onkin jotain muuta. Joku ala on valittu ja sitten tätytyy vain toivoa, että juuri siihen sopivaa työtä ilmaantuisi. Semmosta se on. 

Jos vain lueskelet ilmoituksia ja toivot niin tulet jäämäänkin työttömäksi. 

Vierailija
15/43 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö siis mielestäsi lähihoitajaksi opiskelleen hakea toimitusjohtajan paikkaa, jos vaikka tärppäisi??!!

Vierailija
16/43 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on hallituksen piilottamia paikkoja.

Vierailija
17/43 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitä Sanni Grahn Laasosta, eikös hän vienyt uudelleenkouluttautumismahdollisuudet? Parempi että ihmiset ovat kortistossa kuin hankkiutuisivat uudelle uralle.

Vierailija
18/43 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinhän sitä ennen on voinutkin hankkia, mutta ei tämän hallituksen leikkausten ja supistusten aikakaudella.

Vierailija
19/43 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö siis mielestäsi lähihoitajaksi opiskelleen hakea toimitusjohtajan paikkaa, jos vaikka tärppäisi??!!

Ei tietenkään, idiootiksi heittäytymällä et tule saamaan töitä. Pitää hankkia lisää sellaista osaamista jolle on työmarkkinoilla kysyntää eikä vaan odotella ja toivoa. 

Vierailija
20/43 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on neljä tutkintoa mutta ikää yli 50v. Ei tarvitse enää haaveilla töihin pääsystä.